Koniec kredytu - zaświadczenie ?

Data: 2010-02-04 13:52:29
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
Koniec kredytu - zaświadczenie ?
Włodziu wrote:

Za 15 dni mam do spłaty ostatnią ratę kredytu gotówkowego.

Czy już po spłacie kredytu bank wystawi mi jakiś papier o tym,
że kredyt spłaciłem?

Zazwyczaj nie, choć znany mi jest przynajmniej
jeden wyjątek od reguły.

Nie chciałbym w przyszłości jakiś
problemów, że nie spłaciłem czy coś i chciałbym mieć papier że
już wszystko spłaciłem.

W Twoim interesie jest upewnienie się że wszystko
zostało rozliczone oraz uzyskanie zaświadczenia
które to potwierdzi. Na wszeki wypadek gdyby np.
bank coś namieszał w swojej dokumentacji, chciał
dochodzić należności-widm, czy wpisywał do BIK za
parę zł niedopłaty.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Data: 2010-02-04 21:01:06
Autor: Ranger
Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
Włodziu wrote:

[...]

zadzwoń do banku żeby Ci podali aktualne saldo do spłaty. Zanotuj z kim rozmawiałeś i o której godzinie.
Może miałeś jakieś drobne nadpłaty i ostatnia rata może być niższa niż masz w harmonogramie (albo wyższa jeśli się spóźniałeś).
Wydrukuj sobie potwierdzenie przelewu i podepnij pod umowę wraz z tą informacją kto i kiedy udzielił Ci informacji. I już.
Kontrolnie miesiąc po spłacie możesz zadzwonić z pytaniem czy kredyt został ZAMKNIĘTY (spłacony i zamknięty w systemie) a nie tylko spłacony.
Zanotuj na potwierdzeniu kiedy i z kim o tym rozmawiałeś (jak poda niewyraźnie nazwisko, poproś o powtórzenie).
A wszystko po to żeby za np. 2 lata kiedy będziesz się starać o kredyt który sprawdzi Cię w BIK i będzie coś nie tak, Twoim jedynym argumentem nie było, że przecież dzwoniłeś i ktoś ci powiedział i potwierdził.
Tutaj będziesz miał jak krowie na rowie jasno napisane kto Cię ew. wpuścił w maliny, co rodzi dodatkowe możliwości dochodzenia roszczeń za krzywdy moralne i materialne z tym związane.

Pozdrawiambegin:vcard
fn:Ranger
n:;Ranger
email;internet:news@finaro.pl