Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami

Data: 2009-07-28 12:59:06
Autor: dziadekJacek
Użytkownik "andreas" <andreas@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h4mcms$mt3$1inews.gazeta.pl...
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
http://www.tvn24.pl/12690,1611874,0,1,koniec-parkingowej-samowoli-przed-hipermarketami,wiadomosc.html

Nie za bardzo rozumiem jak to będzie sie miało do sytuacji np. z mojego podwórka, gdzie oficjalnych miejsc na parkingu osiedlowym jest na 20 aut a samochody posiada ponad 50 kierowców plus conajmniej 10-15 aut dodatkowo które parkują z powodu odwiedzin czy załatwiania różnych spraw. W porządku, mogę znaleźć inne miejsce... ale gdzie? najbliższy parking jest płatny i oddalony o 2km odemnie. Pozostaje parkownanie po trawnikach. Serce mnie boli gdy niszczę tą zieloną infrastrukturę ale gdzie mam zaparkować, skoro spółdzielnia ma to gdzieś al policja bedzie mogła mi wlepić mandat?
--

dziadekJacek

http://tam-i-siam.blogspot.com

Data: 2009-07-28 05:14:28
Autor: badzio
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
On 28 Lip, 12:59, "dziadekJacek"
<jacek_poszepszynskiBEZT...@gazeta.PRECZZEZESPAMEM.pl> wrote:
Użytkownik "andreas" <andr...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:h4mcms$mt3$1inews.gazeta.pl...

> [...]

mogę znaleźć inne miejsce... ale gdzie? najbliższy parking jest płatny i

Nie ma obowiazku posiadania auta. Chcesz miec komfort pakrowania pod
domem? Kup sobie domek, kup mieszkanie w takiej lokalizacji, gdzie nie
ebdziesz mial problemu z parkowaniem.
U mnie sa geniusze, co parkuja na drodze pozarowej albo tuz przed
wejsciem do klatki - tylko dlatego ze im sie nie chce zaparkowac
samochodu 100m dalej - 'sasiad, tam nie zaparkuje bo z okna samochodu
nie widze'

BTW Jeden z moich sasiadow mial kiedys patent na 'rezerwacje' miejsca
parkingowego pod blokiem. Miejsca parkingowe sa pomiedzy ulica a
plotem, prostopadle do ulicy. Na upartego, zmiescie sie 1.5 samochodu.
Gosc zakupil malucha, zaparkowal na swoim miejscu parkingowym, tuz pod
samym plotem. Swoim 'roboczym' samochodem podjezdzal 'na zderzak' do
malucha i parkowal. Nikt inny na tym miejscu nie mogl zaparkowac, bo
sasiad zadzwonilby na policje/straz miejska ze mu zablokowano samochod.

Data: 2009-07-28 17:49:31
Autor: Piter
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Nie ma obowiazku posiadania auta. Chcesz miec komfort pakrowania pod
domem? Kup sobie domek, kup mieszkanie w takiej lokalizacji, gdzie nie
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
nie no brawo, wypowiedź rewelacja. możesz też równie dobrze powiedzieć że nie ma obowiązku żyć, kup sobie strzelbę i rozwal łeb

Data: 2009-07-28 22:27:56
Autor: badzio
On 28 Lip, 17:49, "Piter" <temp-s...@o2.pl> wrote:
nie no brawo, wypowiedź rewelacja. możesz też równie dobrze powiedzieć że
nie ma obowiązku żyć, kup sobie strzelbę i rozwal łeb

Czesc religii traktuje samobojstwo jako grzech (lub jego odpowiednik).
Znajdz mi religie, ktora tak samo traktuje brak posiadania
samochodu ;P Ale zgadzam sie ze nie ma obowiazku zyc.
Co nie zmienia faktu ze wkurzaja mnie kretyni, parkujacy gdzie
popadnie, bo sie dupska nie chce ruszyc i przespacerowac paru minut.

Data: 2009-07-28 13:02:11
Autor: Chris
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Internauta dziadekJacek
(jacek_poszepszynskiBEZTEGO@gazeta.PRECZZEZESPAMEM.pl) w wiadomości
news:h4mllr$fn$1inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

[...]

O ile dobrze pamiętam to prawo budowlane mówi o tym że miejsc parkingowych ma być tyle ile mieszkań zarówno w garażach podziemnych jak i miejscach pod chmórką. Oczywiście dotyczy to nowych inwestycji bo stare osiedla z czasów Gierka to mają z 10 miejsc parkingowych :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Data: 2009-07-28 13:25:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Chris wydusił z siebie te słowy:

[...]

nie znam prawa budowlnanego, ale jesli tak jest .. to fajnie.
Niestety - nie zmienia to faktu, ze jak miejsc jest za mało, a ktoś tam mieszka .. to tak czy inaczej musi parkować zgodnie z przepisami.

ps. niestety

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-28 13:40:19
Autor: Chris
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Internauta Kuba (aka cita) (yes.or.no@wp.pl) w wiadomości
news:h4mn76$743$1inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

[...]

W warunkach zagospodarowania przestrzennego, ktorych developer potrzebuje zeby uzyskac pozwolenie na budowe, jest  napisane ile miejsc parkingowych ma byc. W Urzedzie Miejskim/Gminnym mozna sprobowac dotrzec do wydanych warunkow i sprawdzic jak sie ma to do rzeczywistosci.

Ja mieszkam na nowym osiedlu (2 budynki) i miejsc parkingowych jest tyle co miejsc + 2 extra :) + 2 dla inwalidów. Jak nie masz miejsca w garażu wykupionego to zaczyna się problem bo nie każdy lokal ma jeden samochód. .....

Data: 2009-07-28 15:37:24
Autor: cztery
[...]

Warunki zagospodarowania nie sa prawem budowlanym.

Data: 2009-07-28 18:57:42
Autor: Viking

"cztery" <raz@dwa.trzy> wrote in message

Warunki zagospodarowania nie sa prawem budowlanym.

o ile pamietam prawo budowlane nic nie mowi o miejscach parkingowych, o ile pamietam bylo to w warunkach technicznych natomiast o miejscach parkingowych mowila jasno ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym ktora narzucala ilosc miejsc parkingowych w stosunku do liczby mieszkancow, urzednikow, odwiedzajacych itd... na podstawie tej ustawy wydawalo sie tzw warunki zagospodarowania terenu ktore byly niezbedne do uzyskania pozwolenia na budowe, tam tez byly zapisana ilosc miejsc parkingowych i na podstawie warunkow teoretycznie robilo sie projekt i skladalo z warunkami do pozwolenia na budowe...
ale zdaje sie ze nowa usatwa o planowaniu przestrzennym narzucila obowiazkowos planu zagospodarowania, szczegolowego planu i w tymze planie musi byc doprecyzowana wysokosc, gestosc zbudowy i zabezpieczone miejsca parkingowe w stosownej ilosci do uzytkownikow, ale to chyba ustawa z 97 roku czy jakos tak i watpie zeby jego osiedle, skoro mowi ze spoldzielcze bylo budowane w mysl nowych przepisow...
moga byc niescislosci, dawno nie siedze w temacie...

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-07-28 15:36:40
Autor: cztery
[...]

Zle pamietasz.
Prawo budowlane w precyzyjny sposob nie okresla liczby miejsc postojowych.

Data: 2009-07-28 15:46:49
Autor: Chris
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Internauta cztery (raz@dwa.trzy) w wiadomości
news:4a6efeeb$1news.home.net.pl nabazgrał(a):

> [...]

Zle pamietasz.
Prawo budowlane w precyzyjny sposob nie okresla liczby miejsc postojowych.

Ale plan zagospodarowania już tak ... mój błąd w interpretacji.

Data: 2009-07-28 17:41:24
Autor: Piter
[...]

dodam jeszcze że pewnie policja/straż miejska, będzie z wielką chęcią przyjeżdzać tam pod koniec miesiąca, co miesiąc, w końcu z czegoś pensję muszą dostać, generalnie pomysł dla mnie nieco niedopracowany jak zwykle bo prawdę mówiąc niezbyt często widzę miejsce dla inwalidów zajęte, a nawet jeżeli to obok jest kolejne wolne i po 2giej stronie jezdni jeszcze ze 2 i tak co rząd parkingowy. Jak dla mnie kolejna ściema co by więcej łatwych mandatów wyciągnąć.

Data: 2009-07-28 17:03:38
Autor: Jakub Spiernowski
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
Nie za bardzo rozumiem jak to będzie sie miało do sytuacji np. z mojego

potrzebny jeszcze jeden przepis:
chcesz mieć samochód ? musisz udowodnić że masz miejsce na jego parkowanie

J.

Data: 2009-07-28 15:09:48
Autor: Robert Rędziak
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
On Tue, 28 Jul 2009 17:03:38 +0200, Jakub Spiernowski
<JS@ziza.de> wrote:

potrzebny jeszcze jeden przepis:
chcesz mieć samochód ? musisz udowodnić że masz miejsce na jego parkowanie

 I masz je wozić ze sobą? ;>

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-07-28 21:38:47
Autor: Gryngol
[...]

Zaparkuj 2km dalej, w wyznaczonym do tego celu miejscu.
Nie rozumiem Twojego problemu.

Data: 2009-07-29 09:37:29
Autor: dziadekJacek
Użytkownik "Gryngol" <jack22a@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4nk4s$o1b$1opal.icpnet.pl...

Zaparkuj 2km dalej, w wyznaczonym do tego celu miejscu.
Nie rozumiem Twojego problemu.

Wiesz, w zasadzie równie dobrze mógłbym parkować pod Poznaniem, przecież pociągi do Katowic stamtąd jeżdżą.
--

dziadekJacek

http://tam-i-siam.blogspot.com

Data: 2009-07-29 09:54:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami
dziadekJacek wydusił z siebie te słowy:

[...]

kupiles mieszkanie i wiedziales ile jest miejsc parkingowych. Ich brak nie zwalnia Cie od prawidłowego parkowania.
Inna sprawą jest, ze mozesz walczyć z administracą w tej sprawie .. ale to zupelnie inna para kaloszy - prawda?