Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kÄ™

Data: 2012-09-14 19:39:11
Autor: Maciej Bebenek
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kÄ™
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12485194,Francuzi_juz_moga_polknac_platforme_N.html

UOKiK nie dopatrzył się zagrożeń dla rynku tv płatnej, więc Francuzi mogą
objąć 51% udziałów i wejść do zarządu. Platforma będzie obsługiwać łącznie
2,5 mln klientów.

Data: 2012-09-14 21:12:01
Autor: hikikomori san
On 14.09.2012 19:39, Maciej Bebenek wrote:
[...]

Podobnie było z UPC i Aster... Dwa miesiace po tym w prasie pojawilo sie, ze UPC dostarczylo podrobione jakies dokumenty. Gdyby byla na nich prawda, to by UOKiK nie pozwolil...

--
Tak bankrutują firmy, które budowały na Euro 2012
http://www.bankier.pl/wiadomosci/news.html?thread_id=598

Data: 2012-09-14 22:36:11
Autor: ToMasz
W dniu 14.09.2012 19:39, Maciej Bebenek pisze:
[...]

W świetle tych informacji, czego można się spodziewać w perspektywie 6 miesięcy, roku, w dłuższym czasie?
ToMasz

Data: 2012-09-14 22:38:53
Autor: pawell32
On 14.09.2012 22:36, ToMasz wrote:
W świetle tych informacji, czego można się spodziewać w perspektywie 6
miesięcy, roku, w dłuższym czasie?

podwyżki

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-14 22:44:02
Autor: Maciej Bebenek
pawell32 <pawell@net-sat.pl> wrote:
On 14.09.2012 22:36, ToMasz wrote:
W świetle tych informacji, czego można się spodziewać w perspektywie 6
miesięcy, roku, w dłuższym czasie?

podwyżki

Zgadzam się z powyższym. Jak na razie żadna koncentracja nie przyniosła nic
nowego.

Data: 2012-09-14 22:52:35
Autor: ToMasz
W dniu 14.09.2012 22:38, pawell32 pisze:
On 14.09.2012 22:36, ToMasz wrote:
W świetle tych informacji, czego można się spodziewać w perspektywie 6
miesięcy, roku, w dłuższym czasie?

podwyżki

to zawsze trzeba zakładać. Jednak od pewnego czasu N-ka już podniosła ceny, (pakiet za 58zł) więc nie wiem czy ma to związek z "przejęciem" - ale chyba nie. Wiedzieli że ich los przesądzony, pytanie tylko kiedy to nastąpi.
JA bym lepiej wróżył, gdybym wiedział więcej o opłatach jakie muszą wnosić nasi nadawcy, na rzeczy producentów programów. Zastanawia mnie dlaczego taka Davinci była tylko w N a teraz jej nikt niema? showcase, knowledge, tylko w nce! Domo i inne w Cyfrze - ale to mnie akurat nie dziwi.
Reasumując: trzech nadawców sat, ale warto im walczyć o wyłączność (to napweno kosztuje) i żaden z nich nie wspomina o swojej "przewadze"? Czy odbiorcy to taka ciemna masa która leci albo na dupy, albo na piłkę kopaną?
Temat który się przewija w pyskówkach - co ze sprzętem? podobno cyfra jest zacofana, więc.... "przejdą" na system N-ki czy utrzymają obydwa?
ToMasz

Data: 2012-09-15 09:56:56
Autor: Big Jack
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
W wiadomo¶ci
*ToMasz* napisa³(-a):

Temat który siê przewija w pyskówkach - co ze sprzêtem?
podobno cyfra jest zacofana, wiêc.... "przejd±" na system N-ki czy utrzymaj± obydwa?

Mnie siê wydaje, ¿e sam sprzêt C+ mo¿e nie jest zacofany, tylko jego programi¶ci s± niedorobieni, co przek³ada siê na dzia³anie sprzêtu. Nie wyobra¿am sobie natychmiastowego przej¶cia na sprzêt którejkolwiek dotychczasowej platformy, ale proces sukcesywnej i d³ugotrwa³ej jego eliminacji ju¿ tak. Bez sesnu by³oby utrzymywanie dwóch ró¿nych systemów kodowania. Pobo¿nym ¿yczeniem by³oby po³±czenie zalet sprzêtu obu platform, a przekleñstwem - wad.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-09-15 22:41:09
Autor: pawell32
On 15.09.2012 09:56, Big Jack wrote:
[...]

pe³na zgoda.

> [...]
eliminacji ju¿ tak. Bez sesnu by³oby utrzymywanie dwóch ró¿nych systemów
kodowania. Pobo¿nym ¿yczeniem by³oby po³±czenie zalet sprzêtu obu

mo¿e zrobi± tak jak z wizj±.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-15 10:23:39
Autor: sat_diver
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kÄ™
Nastał dzień 2012-09-14 22:52, ToMasz donosi, że:
Czy odbiorcy to taka ciemna masa która leci albo na dupy, albo na piłkę kopaną?
Dla mnie argumentem było 'nieparowanie' kart ze sprzętem.
Temat który się przewija w pyskówkach - co ze sprzętem? podobno cyfra
jest zacofana, więc.... "przejdą" na system N-ki czy utrzymają obydwa?
Mam nadzieję, że zostaną jednak przy systemie kodowania C+.
W mojej opinii sporym argumentem był legalny i prosty podział uprawnień w _domowym_ sharingu,
i możliwość korzystania na niemalże dowolnym własnym tunerze.

Data: 2012-09-15 22:37:23
Autor: pawell32
On 15.09.2012 10:23, sat_diver wrote:
Mam nadzieję, że zostaną jednak przy systemie kodowania C+.

czas pokaże, ale sądzę że prędzej im do conaxa, bo jest szczelniejszy.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-16 00:07:01
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Z tego co wiem, Canal Plus w całej Europie używa tego samego sprzętu i
kart, więc tu sprawa jest raczej przesądzona.

Data: 2012-09-15 23:15:47
Autor: Waldek Godel
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
Dnia Sun, 16 Sep 2012 00:07:01 +0200, Maciej Bebenek napisa³(a):

Z tego co wiem, Canal Plus w ca³ej Europie u¿ywa tego samego sprzêtu i
kart, wiêc tu sprawa jest raczej przes±dzona.

Nic nie stoi na przeszkodzie, ¿eby by³ simulcrypt jak do tej pory, przecie¿
wiêkszo¶æ kana³ów wszystkich platform ma dwa albo trzy kodowania. W
szczególno¶ci te podstawowe.
Oprócz tego skoro Wizjowe Philipsy da³o siê bez wiêkszego problemu
przystosowaæ do Cyfry, to n-boxy i n-recordery te¿ siê bez problemu da,
zw³aszcza, ¿e ADB oferuje wersje z dowolnym kodowaniem. Byæ mo¿e nawet stanie sie cud i odwrócony zostanie proces kastrowania tych
odbiorników z wiêkszo¶ci funkcji jakie pierwotnie mia³y.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2012-09-16 11:30:51
Autor: pawell32
On 16.09.2012 00:15, Waldek Godel wrote:
[...]

to nie jest tajemnica, zreszt± przecie¿ tak dzia³aj± przetabiane.
podobnie by³o z mediaboxami cyfry (pioneer, kenwood), które jak
siê okaza³o pracowa³y z wiêkszoci± systemów kodowania.
po przejêciu wizji przez cyfrê zmuszono dekodery do wpó³pracy z seca
i o ile pamiêtam to nie by³ ³atwy proces, ale tylko z tego powodu
i¿ philips blokowa³.
nie widzê powodów by firma p³aci³a za dwa systemy.
mo¿e wybior± obecny system cyfry, ale to wg mnie jest uwstecznianie siê,
choæ jedna zaleta bêdzie - uwolnienie kart

Byæ mo¿e nawet stanie sie cud i odwrócony zostanie proces kastrowania tych
odbiorników z wiêkszo¶ci funkcji jakie pierwotnie mia³y.

nie wiem co masz na my¶li

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-16 10:51:33
Autor: Waldek Godel
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
Dnia Sun, 16 Sep 2012 11:30:51 +0200, pawell32 napisa³(a):

Byæ mo¿e nawet stanie sie cud i odwrócony zostanie proces kastrowania tych
odbiorników z wiêkszo¶ci funkcji jakie pierwotnie mia³y.

nie wiem co masz na my¶li

Odbiorniki ADB s± genialnym sprzêtem, tyle, ¿e oprogramowanie n kastruje je
z wiêkszo¶ci funkcji. Np. z ca³ej obs³ugi gniazd USB. Jeden port (przedni) jest zlikwidowany w
ogóle (choæ jest na niego miejsce na p³ycie g³ównej), drugi przez d³ugi
czas nie obs³ugiwa³ nic, pó¼niej ³askawie w³±czyli obs³ugê tunera DVB-T
Wci±¿ nie umie obs³u¿yæ pendrive (a móg³by), odworzyæ nic z USB albo sieci
(a móg³by). --

Data: 2012-09-16 13:29:10
Autor: pawell32
On 16.09.2012 11:51, Waldek Godel wrote:

[...]

a to wiem, ale to w koñcu ich sprzêt i oni nad tym panuj±.
ale szkoda, ¿e nie daj± taich mo¿liwo¶ci

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-16 12:35:43
Autor: Waldek Godel
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:29:10 +0200, pawell32 napisa³(a):

a to wiem, ale to w koñcu ich sprzêt i oni nad tym panuj±.
ale szkoda, ¿e nie daj± taich mo¿liwo¶ci

Ale jest pewna ró¿nica miêdzy dawaniem mo¿liwo¶ci które by trzeba zrobiæ a
zabieraniem gotowych i istniej±cych.

Data: 2012-09-16 14:12:26
Autor: Maciej Bebenek
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kÄ™
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:29:10 +0200, pawell32 napisał(a):

a to wiem, ale to w końcu ich sprzęt i oni nad tym panują.
ale szkoda, że nie dają taich możliwości

Ale jest pewna różnica między dawaniem możliwości które by trzeba zrobić a
zabieraniem gotowych i istniejÄ…cych.

Waldek, kto jak kto, ale Ty powinieneś z własnego doświadczenia wiedzieć,
że danie zbyt dużych możliwości, to założenie sobie pętli na szyję.
"Przecież miało odtwarzać z internetu. Co? Trzeba podpiąć łącze? Nie, nie
mam. To dlaczego nie podpięliście, przecież to wasze urządzenie?". -
Autentyk z hotline'u.

Data: 2012-09-16 13:59:39
Autor: Waldek Godel
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
Dnia Sun, 16 Sep 2012 14:12:26 +0200, Maciej Bebenek napisa³(a):

Waldek, kto jak kto, ale Ty powiniene¶ z w³asnego do¶wiadczenia wiedzieæ,
¿e danie zbyt du¿ych mo¿liwo¶ci, to za³o¿enie sobie pêtli na szyjê.
"Przecie¿ mia³o odtwarzaæ z internetu. Co? Trzeba podpi±æ ³±cze? Nie, nie
mam. To dlaczego nie podpiêli¶cie, przecie¿ to wasze urz±dzenie?". -
Autentyk z hotline'u.

No dobra, ale akurat odtwarzanie z internetu dali...

Data: 2012-09-16 11:21:46
Autor: pawell32
On 16.09.2012 00:07, Maciej Bebenek wrote:

Z tego co wiem, Canal Plus w całej Europie używa tego samego sprzętu i
kart, więc tu sprawa jest raczej przesądzona.

no może, zobaczymy.
ale jest jeszcze kwestia - to ma być nowa platworma i nie wiemy
czy dalej będzie się to nazywało c+.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-16 16:59:12
Autor: Cavallino

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50559a2a$1@news.home.net.pl...
[...]

LOL !!!
Pomyliło się koledze kto kogo kupuje....

Data: 2012-09-15 22:39:31
Autor: pawell32
On 14.09.2012 22:52, ToMasz wrote:

to zawsze trzeba zakładać. Jednak od pewnego czasu N-ka już podniosła
ceny, (pakiet za 58zł) więc nie wiem czy ma to związek z "przejęciem" -
ale chyba nie. Wiedzieli że ich los przesądzony, pytanie tylko kiedy to
nastÄ…pi.

nie taką podwyżkę miałem na myśli.
58 zł to poziom cenowy c+ sprzed 10 lat i gdyby nie konkurencja
nie zeszli by ponownie na taki poziom

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-09-15 13:21:22
Autor: z
Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kê
W dniu 2012-09-14 22:38, pawell32 pisze:
podwy¿ki

o. o.
Czy to znaczy ¿e lepiej nie liczyæ na przed³u¿enie tej promocji o kolejny misi±c:
https://n.pl/nsklep/promocje/smarthd/zamow
Wiem ¿e grozi to utrat± wa¿no¶ci kana³ów darmowych do 2016 r. i bêdê mia³ darmowe tylko przez miesi±c po zakoñczeniu do³adowania.
Jako¶ to przebolejê pod warunkiem utrzymania tabelki do³adowañ. Dla mnie ceny atrakcyjne tylko pytanie jak d³ugo siê utrzymaj±?

Koniec pewnej epoki - cyfra przejmuje n-kÄ™