Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symb iana...

Data: 2011-08-08 07:41:43
Autor: Dominik & Co
Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symb iana...
Jeśli było- proszę nie bić, przejrzałem googlarką archiwum
i nie znalazłem, pamięć białkowa też nie podsuwa żadnych
wyników wyszukiwania...

Od pewnego czasu (czerwiec b.r.?) nie można już u przyjaciół
Chińczyków wyrobić sobie certyfikatu deweloperskiego
dla Symbiana na podstawie nr IMEI. Nokia na symbiansigned.com
pozwala sobie wyrobić wykastrowany certyfikat, którym podpiszemy
wyłącznie aplikacje z tzw niezabezpieczonego zakresu,
lub własne z zakresu UID, który Nokia nam przyzna,
ale też bez pełni możliwości.

Czyli utrudni się ciut życie tzw. piratom (Bóg z nimi),
ale przede wszystkim sporo trudniejsze będzie niejakie
złamanie systemu, w celu np. wgrywania patchy (nie każdy
lubi być uszczęśliwiany pikaniem przy nagrywaniu
czy słownikiem T9 na własne słowa w rozmiarze 4 KB).
Także aplikacje w Pythonie czy mShell ciut bardziej
skomplikowane, niż "Hello world" będzie można sobie
darować (ot, choćby wyświetlenie czegokolwiek na ekranie
gotowości).

Wnioski i decyzje pozostawiam PT Czytelnikom grupy.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-08-08 08:14:49
Autor: Grzegorz S
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> wrote:
Je¶li by³o- proszê nie biæ, przejrza³em googlark± archiwum
i nie znalaz³em, pamiêæ bia³kowa te¿ nie podsuwa ¿adnych
wyników wyszukiwania...

<ciach d³ug± resztê i biadolenie>

Niczego Chiñczycy nie zabrali wszystko dzia³a i mo¿na robiæ certyfikaty jak z³oto.

http://www.shoujizu.net/en/cer.php

darmowa rejestracja wymagana potem dajesz apply certtificate i w ci±gu kilku dni
roboczych jest gotowy do pobrania.

--
gs

Data: 2011-08-08 10:32:03
Autor: Dominik & Co
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
W dniu 08-08-2011 10:14, Grzegorz S rzecze:

<ciach d³ug± resztê i biadolenie>

Jakie tam biadolenie... Daleki jestem od oceny faktów
i twierdzeñ, ¿e to siê nale¿y itd itp....

Niczego Chiñczycy nie zabrali wszystko dzia³a i mo¿na robiæ certyfikaty jak z³oto.

Mi³o by by³o...

http://www.shoujizu.net/en/cer.php

Sprawdzê- najpierw DNS stwierdza³, ¿e takiej strony nie ma,
ale posz³o...

Sprawdza³em choæby http://www.s60certkey.com czy http://cer.s603rd.cn. Rejestracja OK, pro¶ba o cert OK, po czym status "pending" i tyle...

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraæ." (S.J. Lec)

Data: 2011-08-08 09:02:40
Autor: Grzegorz S
> [...]

> <ciach d³ug± resztê i biadolenie>

Jakie tam biadolenie... Daleki jestem od oceny faktów
i twierdzeñ, ¿e to siê nale¿y itd itp....

Bo Symbian umar³ i nie ¿yje :-)
> Niczego Chiñczycy nie zabrali wszystko dzia³a i mo¿na robiæ certyfikaty jak z³oto.

Mi³o by by³o...

Robi³em tam certyfikat jakie¶ 2 tygodni temu i posz³o OK.
Daj znaæ czy siê uda³o.

> http://www.shoujizu.net/en/cer.php

Sprawdzê- najpierw DNS stwierdza³, ¿e takiej strony nie ma,
ale posz³o...

Czasem s± problemy z dostêpem do strony, mi dzia³a do¶æ wolno, ale dzia³a

> darmowa rejestracja wymagana potem dajesz apply certtificate i w ci±gu kilku dni
> [...]

Od zawsze u¿ywa³em http://cer.opda.cn który od jakiego¶ czasu zmieni³ adres
na ten co poda³em powy¿ej. Za ka¿dym razem bez najmniejszych problemów.
Darmowy cert jest w ci±gu kilku dni, jak zap³acisz to masz praktycznie od rêki.

No ale sprawd¼ sam.

--
gs

Data: 2011-08-08 11:54:14
Autor: Dominik & Co
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
W dniu 08-08-2011 11:02, Grzegorz S rzecze:

Bo Symbian umar³ i nie ¿yje :-)

Fakt- Nokia robi co mo¿e, ¿eby go pogrzebaæ.
Normalnie jak ¶.p. Commodore z Amig± :-)

Robi³em tam certyfikat jakie¶ 2 tygodni temu i posz³o OK.
Daj znaæ czy siê uda³o.

Dziêki- ju¿ pos³ane, mo¿e do pi±tku bêdzie.
Dam znaæ.

[...]

No w³a¶nie tego pierwszego adresu u¿ywa³em z powodzeniem wcze¶niej.
Teraz nie mog³em znale¼æ, a ró¿niste szemrane stronki informowa³y,
¿e "starych" certyfikatów ju¿ nie ma. Ot, choæby:
http://www.ipmart-forum.pl/showthread.php?t=72996

Data: 2011-08-16 07:31:06
Autor: Dominik & Co
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
W dniu 08-08-2011 11:02, Grzegorz S rzecze:

Robi³em tam certyfikat jakie¶ 2 tygodni temu i posz³o OK.
Daj znaæ czy siê uda³o.

Do dzisiaj (8 dni) status "Pending"- na wszystkich stronach,
w³aczaj±c shoujizu.net. Czekam dalej ;-)

Data: 2011-08-08 08:26:27
Autor: Tomek

Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> napisał:

Wnioski i decyzje pozostawiam PT Czytelnikom grupy.

Wniosek jest jeden, jeśli ktoś ma pojęcie o hackowaniu i jest mu to potrzebne, to wgrywa sobie rozblokowany soft i po sprawie.

Data: 2011-08-08 12:57:52
Autor: Q
Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symbiana...
Wniosek jest jeden, jeśli ktoś ma pojęcie o hackowaniu i jest mu to potrzebne, to wgrywa sobie rozblokowany soft i po sprawie.

Na kilku moich znajomych z symbianem tylko ja mam wersje "odblokowna".
Ludziom po prostu sie nie chce grzebac (nie dziwie sie)
i fajnie jak aplikacja ma aktualny certyfikat.

Data: 2011-08-08 09:37:21
Autor: AT
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
> Czyli utrudni siê ciut ¿ycie tzw. piratom (Bóg z nimi),
ale przede wszystkim sporo trudniejsze bêdzie niejakie
z³amanie systemu, w celu np. wgrywania patchy (nie ka¿dy
lubi byæ uszczê¶liwiany pikaniem przy nagrywaniu
czy s³ownikiem T9 na w³asne s³owa w rozmiarze 4 KB).
Tak¿e aplikacje w Pythonie czy mShell ciut bardziej
skomplikowane, ni¿ "Hello world" bêdzie mo¿na sobie
darowaæ (ot, choæby wy¶wietlenie czegokolwiek na ekranie
gotowo¶ci).

je¶li chodzi o moje osobiste spostrze¿enia to
to ju¿ tylko kolejny gwó¼d¼ do trumny  dla symbiana i noki :)
do tego gdzie¶ doczyta³em ze Windowsa chc± wprowadzaæ

od 97 roku u¿ytkowa³em tylko telefony nokia, symbian wydawa³ mi siê niesamowitym skokiem do przodu i twierdzi³em, ze nie potrzeba nic wiêcej, oczywiscie temat hello ox , odpa itp. przerabia³em, likwidowanie sygna³u dzwiêkowego przy nagrywaniu itp.
Maj±c E51, która 7 razy l±dowa³a w serwisie, w koñcu po wielu wymianach pism wymienili ja na now±, zdecydowa³em przesi±¶æ siê na HTC z systemem android i nie mam zamiaru wracaæ do noki Tobie proponujê to samo, a na pewno nie bêdziesz zawiedziony.
pozdrawiam
AT

Data: 2011-08-10 09:55:52
Autor: Irokez
Koniec (porz±dnych) certyfikatów dla Symbiana...
U¿ytkownik "AT" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j1o3nj$hk1$1inews.gazeta.pl...
Maj±c E51, która 7 razy l±dowa³a w serwisie, w koñcu po wielu wymianach
pism  wymienili ja na now±, zdecydowa³em przesi±¶æ siê na HTC z systemem

hehe.. mia³e¶ kurde anielsk± cierpliwo¶æ.
Ja szefowi powiedzia³em, ¿e albo mi to ¶cierwo wymieni na porz±dny telefon, albo siê do mnie ju¿ nie dodzwoni.

Prywatnie te¿ zakoñczy³em przygodê z Noki± na 6310i, i teraz mam prost± SE X8 (z Link2sd, bo 100MB to ma³o pamiêci)

Pozdro.

--
Irokez

Koniec (porządnych) certyfikatów dla Symb iana...