Koniec problemĂłw z dyskami twardymi

Data: 2015-08-18 22:27:27
Autor: Maciek
Koniec problemĂłw z dyskami twardymi
Wszedłem sobie ostatnio na stronę jednego z wiodących producentów dysków
twardych i zauważyłem, że wreszcie rozwiązano problem psujących się
dysków. Przykładowo seria dysków SE ma MTBF 1000000 (1 mln) godzin, co
po szybkim przeliczeniu daje ponad 100 lat pracy 24h/dobę. Zakładając,
że będę go używał przez pół dnia, to chyba wreszcie przestanę się
stresować, że padnie mi dysk ;-)
Powyższe wyliczenia ogranicza wprawdzie trochę informacja, że założono
transfer 180TB rocznie, czyli jakieś 0,5TB dziennie, ale mam nadzieję,
że tu również podołam nie przerzucając co chwila dystrybucji Linuksa z
partycji na partycję ;-)
No i na koniec pytanko: marketingowy bełkot, czy jakieś postępy w
technologii?

Link do specyfikacji:
http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/POL/2879-800042.pdf

Maciek

Data: 2015-08-18 22:43:54
Autor: Irokez
Koniec problemów z dyskami twardymi
W dniu 2015-08-18 o 22:27, Maciek pisze:
[...]

WD Re mają niby MTBF 1.200.000 godzin, a padło mi (rozpoczęły sypać bady lub kompletnie padły) ponad 50% posiadanych tych dysków (sumarycznie kilkanaście sztuk wywaliłem) po czasie pracy w/g SMART pomiędzy 40 a 60tyś godzin. Dyski 250GB WD Re w serwerach entry-level Dell.
Pozostałe profilaktycznie wymieniłem na nowe w tym roku (pracują po 2 sztuki w RAID-1).

Tak więc... cóż, widocznie trafiły mi się te mniej trwałe.

--
Irokez

Data: 2015-08-18 22:49:08
Autor: Maciek
W dniu 2015-08-18 o 22:43, Irokez pisze:
Tak więc... cóż, widocznie trafiły mi się te mniej trwałe.
MTBF to czas średni. Twoje średnią zaniżyły, ale pomyśl o tych, którzy
kupili te zawyżające średnią - za jakiś czas archeolodzy będą wykopywać
te (wciąż pracujące) dyski razem z dinozaurami ;-)

Maciek

Data: 2015-08-23 22:35:01
Autor: GLaF
Dnia Tue, 18 Aug 2015 22:27:27 +0200, Maciek napisał(a):

No i na koniec pytanko: marketingowy bełkot, czy jakieś postępy w
technologii?

Marketingowy bełkot w postaci zmanipulowanej* statystyki.
* nie uwzględnia starzenia się dysków, tylko ich średnią awaryjność w ciągu
pierwszych iluśtam tygodni.

--
GLaF

Koniec problemĂłw z dyskami twardymi