Koniec umowy

Data: 2012-06-02 18:29:58
Autor: Remek
Koniec umowy
Witam

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to zachowam
numer w trybie pre-paid?

Remek

Data: 2012-06-02 18:45:15
Autor: ToMasz
Koniec umowy
W dniu 02.06.2012 18:29, Remek pisze:
Witam

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to zachowam
numer w trybie pre-paid?

Remek

weź zeskanuj tą umowę i wystaw ją na imagehack, to ją przeczytam i Ci powiem

ToMasz

Data: 2012-06-02 19:01:49
Autor: Marcin Mokrzycki
Koniec umowy
On Sat, 2 Jun 2012 18:29:58 +0200, Remek wrote:

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to zachowam
numer w trybie pre-paid?

Jeśli złożysz taką dyspozycję.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-02 19:07:42
Autor: ArturW
Koniec umowy
Musisz podpisać taką dyspozycję

Data: 2012-06-03 20:33:36
Autor: Uncle Pete
Koniec umowy
On 2012-06-02 18:29, Remek wrote:
Witam

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to zachowam
numer w trybie pre-paid?

Jak nie przedłużysz umowy, to najprawdopodobniej (nie znam Twojej umowy - musisz ją przeczytać) automatycznie przejdziesz na umowę na czas nieokreślony. Możesz złożyć dyspozycję (pisemną w salonie), że po zakończeniu umowy na czas określony przerzucą Cię prepaid (Orange POP, a dalej sam już wybierzesz). Przerabiałem to przed chwilą.

Piotr

Data: 2012-06-04 00:56:46
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Uncle Pete" napisał:

Jak nie przedłużysz umowy, to najprawdopodobniej ... automatycznie
przejdziesz na umowę na czas
nieokreślony.

Jeśli nie przedłużę umowy to przejdę na umowę ...? Logiki w tym nie widzę.
Pozostałe odpowiedzi sugerują, że mogę zachować numer jako pre-paid. Wymagan
jest forma pisemna wypowiedzenia/nie przedłużenia umowy. Czy w tym piśmie
mogę zamieścic uwagę o chęci zachowania numeru, czy potrzebne jest jakieś
dodatkowe pisanie?

Remek

Data: 2012-06-04 03:10:40
Autor: Uncle Pete
Koniec umowy
[...]

Ale najpierw przeczytaj uważnie swoją umowę, ok? Ja Ci opisałem procedurę, którą przeszedłem. Poszedłem do salonu i podpisałem "dyspozycję zmiany dotychczasowej umowy z abonamentem na umowę bez abonamentu w ofercie Orange POP dla numeru xxxxxx". BOK twierdził, że można to zrobić tylko w salonie i zmienić abonament tylko na POP (ale potem można samemu zmienić POP na dowolny inny prepaid). Za resztę wariantów nie odpowiadam. Czemu najzwyczajniej w świecie nie zadzwonisz do Orange i nie zapytasz?

Piotr

Data: 2012-06-04 17:12:32
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Uncle Pete" napisał:

Ale najpierw przeczytaj uważnie swoją umowę, ok?

Co wyniknie z czytania umowy? Zresztą można to uznać za obraźliwe
sugerowanie mojego niedorozwoju umysłowego. Zaproponuję Ci coś podobnego. Ty
przeczytasz moja umowę i jeśli znajdziesz w niej odpowiedź, czuy mogę
zachować numer, to masz skrzynkę piwa ode mnie. O.K.? Przestań mi radzić
czytanie umowy.

BOK twierdził, że można to zrobić tylko w salonie ...

No właśnie. Kłamią w żywe oczy. Można pisemnie listem poleconym. Tak, że
wszelkie rady - zadzwoń do BOK o kant d... potłuc. Mnie interesuje odpowiedź
na zadane pytanie. I nic więcej.

Remek

Data: 2012-06-04 20:35:26
Autor: Uncle Pete
Koniec umowy
Co wyniknie z czytania umowy? Zresztą można to uznać za obraźliwe
sugerowanie mojego niedorozwoju umysłowego.

Myślisz, że po takich odzywkach ktoś Ci jeszcze będzie chciał pomóc? Życzę powodzenia gdzie indziej.

Piotr

Data: 2012-06-05 03:17:30
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Uncle Pete" napisał:

Życzę powodzenia gdzie indziej.

PLONK

Data: 2012-06-04 22:59:07
Autor: cpt. Nemo
Koniec umowy

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomości news:jqij9h$e5i$1inews.gazeta.pl...

BOK twierdził, że można to zrobić tylko w salonie ...

No właśnie. Kłamią w żywe oczy. Można pisemnie listem poleconym.

Male dziecko nie zna prawa ?
Przegrasz w kazdym Sadzie bo nie masz szans udowodnic co bylo w tym liscie poleconym, a odbiorca bedzie twierdzil ze ladna kartka z zyczeniami :)
Zamiast przeczytac umowe i pozostale regulaminy na ktorych jest oparta owa Umowa i obecnie obowiazujace u danego operatora mozliwosci, nabzdyczy sie jak urazona dziewica i bedzie grymasil. Nie prosciej wlaczyc myslenie ?

Data: 2012-06-05 05:31:05
Autor: Marek Dyjor
Koniec umowy
cpt. Nemo wrote:
[...]

Remek rząda Remek wymaga...

a ty mu nie udzielasz konkretnej odpowiedzi...

Remek daje skrzynke piwa :)

Data: 2012-06-05 08:10:16
Autor: JoteR
Koniec umowy

"Marek Dyjor" napisał:

Remek rząda

Nie, teraz "rząda" opcja wprost przeciwna.
Mógłbyś wreszcie zainteresować się klawiszem F7 w swoim OE, bo twój bełkot przestaje już być zabawny?

JoteR

Data: 2012-06-05 10:05:58
Autor: Uncle Pete
Koniec umowy
Remek rząda Remek wymaga...

Wooooo! Dostałem pierwszego plonka w życiu! Muszę to jakoś uczcić!

Data: 2012-06-05 16:02:15
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "cpt. Nemo" napisał:

Przegrasz w kazdym Sadzie bo nie masz szans udowodnic co bylo w tym
liscie poleconym, a od biorca bedzie twierdzil ze ladna kartka z
zyczeniami :)

Tak mogło by być gdybyś Ty tam pracował. Poważne firmy raczej unikają takich
praktyk. Zreszta jest to od lat przyjęta forma wymiany korespondencji. I
biliony transakcji, umów i wszelkich innych spraw sa tak w świecie
załatwiane. Nawet zeznanie podatkowe do US można tak składać. A ostatnio
pojawiła się nawet możliwość korespondencji elektronicznej. Słyszałś o takim
wynalazku?

Zamiast przeczytac umowe i pozostale regulaminy na ktorych jest oparta
owa Umowa i obecnie obowiazujace u danego operatora mozliwosci,

Przestaniecie wreszcie pieprzyć o czytaniu umowy? Nie napisałem jasno, że w
mojej umowie nic na ten temat nie ma? I nie pouczaj mnie co mam robić.
Odpowiedz na zadane pytania jeśli wola, albo spierdalaj na drzewo. Jasne?

Remek

Data: 2012-06-05 17:11:43
Autor: cpt. Nemo
Koniec umowy

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomości news:jql3ic$d2n$1inews.gazeta.pl...

A ostatnio
pojawiła się nawet możliwość korespondencji elektronicznej. Słyszałś o takim
wynalazku?

Troche zapozniony jestes :)
Juz drugi rok skladamy PIT przez NET - tylko co to ma wspolnego z firma do ktorej wszystkie niekorzystne faxy dochodza nieczytelne :)

Data: 2012-06-05 22:53:14
Autor: ToMasz
Koniec umowy

Przestaniecie wreszcie pieprzyć o czytaniu umowy? Nie napisałem jasno, że w
mojej umowie nic na ten temat nie ma?

pytanie było takie:

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to zachowam
numer w trybie pre-paid?

odpowiedź brzmi: Zgodnie z tym co masz napisane w umowie MASZ NAPISANE
jak nie, to podaj linka do umowy! co Ci szkodzi

odpowiedź 2 : na 99% nie przejdziesz do prepaid, bo to z punktu finansowego niekorzystne dla operatora

Odpoweidź3: zawsze, w każdej chwili, możesz przejść z abo na prepaid, bo Ci to ustawa gwarantuje. Jak to zrobić? najlepiej podreptać do BOKU, choć to nie jedyna możliwość.

ToMasz

Data: 2012-06-05 23:27:03
Autor: JoteR
Koniec umowy
"ToMasz" napisał:

odpowiedź 2 : na 99% nie przejdziesz do prepaid, bo to z punktu finansowego niekorzystne dla operatora

Bardziej korzystne, niż zakończenie umowy. Ostatecznie jest ta niewielka szansa, że dotychczasowy użytkownik numeru zechce podtrzymać życie karty, doładowując ją choćby niewielką kwotą. Tak było kilka lat temu w Plusie, gdzie numer po wypowiedzeniu umowy automagicznie lądował w Simplusie a użytkownik miał 2 miesiące do namysłu, czy raczy go doładować (ja nie raczyłem). Ale to było przed tym, jak przenoszenie numerów między operatorami stało się powszechną praktyką, no i wymagało złożenia wypowiedzenia umowy abonamentowej, inaczej przechodziła ona z automatu na "czas nieograniczony". Poza tym ta akcja nie była uwzględniona w umowie, Plus informował o niej listownie oraz via SMS użytkowników, którym kończył się cyrograf.

JoteR

Data: 2012-06-06 08:34:41
Autor: ToMasz
Koniec umowy
W dniu 05.06.2012 23:27, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

odpowiedź 2 : na 99% nie przejdziesz do prepaid, bo to z punktu
finansowego niekorzystne dla operatora

Bardziej korzystne, niż zakończenie umowy.
a gdzie widziałeś ( ostatnie 3 lata) umowę zawieraną na (12/24) miesiące po którym to czasie numer jest "ubijany"?
ToMasz

Data: 2012-06-06 08:52:43
Autor: JoteR
Koniec umowy
"ToMasz" napisał:

[...]

Nie doczytałeś. Napisałem wszak (na przykładzie Plusa) o złożeniu wypowiedzenia. Wówczas numer z automatu lądował w prepaidzie. Nie wiem, jak jest teraz, również nie ekstrapoluję tego na innych operatorów, podałem to tylko jako przykład, że niektórzy operatorzy nie traktowali tego mechanizmu jako "z punktu finansowego niekorzystnego", a wręcz przeciwnie.

JoteR

Data: 2012-06-04 05:56:25
Autor: Michal Tyrala
Koniec umowy
On Mon, 4 Jun 2012 00:56:46 +0200, Remek wrote:
> Jak nie przedłużysz umowy, to najprawdopodobniej ... automatycznie
 przejdziesz na umowę na czas
> nieokreślony.

 Jeśli nie przedłużę umowy to przejdę na umowę ...? Logiki w tym nie widzę.

Dostałeś radę: przeczytaj umowę. Zakład, że jest tam napisane co się
stanie po skończeniu się okresu obowiązywania umowy terminowej i że jest
to wariant ,,umowa bezterminowa''?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-04 17:07:13
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Michal Tyrala" napisał:

Dostałeś radę: przeczytaj umowę. Zakład, że jest tam napisane co się
stanie po skończeniu się okresu obowiązywania umowy terminowej i że jest
to wariant ,,umowa bezterminowa''?

No i co z tego wynika? To jest odpowiedź na moje pytanie, czy mogę zachować
numer?

Remek

Data: 2012-06-04 15:13:56
Autor: Michal Tyrala
Koniec umowy
On Mon, 4 Jun 2012 17:07:13 +0200, Remek wrote:
> Dostałeś radę: przeczytaj umowę. Zakład, że jest tam napisane co się
> stanie po skończeniu się okresu obowiązywania umowy terminowej i że jest
> to wariant ,,umowa bezterminowa''?

 No i co z tego wynika?

1. Ze nie czytałes umowy
2. Ze musze skorygowac scorefile

 To jest odpowiedź na moje pytanie, czy mogę zachować numer?

Ja mam Twoja umowe, czy Ty?

dobranoc,

Data: 2012-06-05 02:54:49
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Michal Tyrala" napisał:

>  No i co z tego wynika?

1. Ze nie czytałes umowy
2. Ze musze skorygowac scorefile

Głupkom PLONK.

Remek

Data: 2012-06-05 05:27:49
Autor: Marek Dyjor
Koniec umowy
Remek wrote:
Użytkownik "Michal Tyrala" napisał:

 No i co z tego wynika?

1. Ze nie czytałes umowy
2. Ze musze skorygowac scorefile

Głupkom PLONK.

masz rację

trzeba głupka Remka wsadzić do killfile

na innych grupach też.

Data: 2012-06-04 09:04:37
Autor: J.F.
Koniec umowy
Dnia Mon, 4 Jun 2012 00:56:46 +0200, Remek napisał(a):
[...]

Taki zapis w umowie u niektorych operatorow :-)
"umowa jest zawarta na czas okreslony, po uplywie ktorego zamienia sie w
umowe na czas nieokreslony".

Inni operatorzy maja chyba lepszych prawnikow "umowa jest zawarta na czas
nieokreslony w taryfie XXX. Przez okres NN miesiecy obowiazuje taryfa
promocyjna YY. Abonent zobowiazuje sie przez okres NN miesiecy do .... pod
kara umowna w wysokosci ...."

[...]

Chcesz przejsc na umowe pre-paid, to piszesz pismo ze wypowiadasz
dotychczasowa i chcesz utrzymac nr w taryfie jakiejs tam.

Jak tylko wypowiesz, to oni zakoncza wspolprace ... no chyba ze najpierw
zadzwonia i spytaja jak moga ci zrobic dobrze :-)

J.

Data: 2012-06-04 17:05:51
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "J.F." napisał:

> Jeśli nie przedłużę umowy to przejdę na umowę ...? Logiki w tym nie
widzę.

Taki zapis w umowie u niektorych operatorow :-)

Ja nie pytam o "niektorych operatorow", ale o konkretnego.

"umowa jest zawarta na czas okreslony, po uplywie ktorego zamienia sie w
umowe na czas nieokreslony".

No i?

Chcesz przejsc na umowe pre-paid, to piszesz pismo ze wypowiadasz
dotychczasowa i chcesz utrzymac nr w taryfie jakiejs tam.

To juz konkret.

Jak tylko wypowiesz, to oni zakoncza wspolprace ... no chyba ze najpierw
zadzwonia i spytaja jak moga ci zrobic dobrze :-)

To juz ćwiczyłem.

Remek

Data: 2012-06-04 21:20:54
Autor: ToMasz
Koniec umowy
W dniu 04.06.2012 17:05, Remek pisze:
Użytkownik "J.F." napisał:

[...]

biorąc pod uwagę Twoje inne odpowiedzi, ja bym Ci życzył,  zeby w Twojej umowie był taki zapis: umowa jest podpisywana na 12 miesięcy w którym to czasie udziela się rabatu 50% (...) po upływie 12 miesięcy przechodzi na czas nieokreślony (bez rabatu)

ToMasz

Data: 2012-06-04 23:37:34
Autor: J.F.
Koniec umowy
Użytkownik "J.F." napisał:
[...]

Takie rzeczy to tylko w Erze :-)

Czy nie tylko ? J.

Data: 2012-06-05 03:28:35
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "ToMasz" napisał:

biorąc pod uwagę Twoje inne odpowiedzi ...

Dobrym zwyczajem jest odniesienie do cytyatu.

ja bym Ci życzył ...

Swoje życzenia pozostaw dla siebie.

po upływie 12 miesięcy przechodzi na czas nieokreślony ...

Po co piszesz w kółko to samo i na dodatek nieprawdę. Nie wszystkie umowy
Orange zawierają taką klauzulę. Czy 99% piszących na tej grupie to ociężali
umysłowo? Swoją umowe znam. nie ma w niej odpowiedzi na moje pytanie. Czy po
zakończeniu/nie przedłużeniu umowy mogę zachować numer jako pre-paid? I
jakiej formy to wymaga? Jeśli znasz odpowiedź na moje pytania i masz ochotę
to napisz. Jak nie to daj sobie siana i nie pisz ciągle i uparcie tego
samego.

Remek

Data: 2012-06-05 05:29:16
Autor: Marek Dyjor
Koniec umowy
Remek wrote:
Po co piszesz w kółko to samo i na dodatek nieprawdę. Nie wszystkie
umowy Orange zawierają taką klauzulę. Czy 99% piszących na tej grupie
to ociężali umysłowo?

jak na razie to widzę tylko jednego ociężałego umysłow... :)  ciebie.

PLONK

Data: 2012-06-05 07:58:10
Autor: cpt. Nemo
Koniec umowy

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomości news:jqjncj$nov$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jestes naprawde bardziej niepelnosprytny niz ustawa przewiduje.
Teraz mozesz, a co bedzie za miesiac, rok  ?
W tej chwili sa takie przepisy ze po zakonczeniu umowy mozesz przeniesc numer na PP.
A co bedzie za kilka miesiecy ? Umowa nie przewiduje faktu zmiany taryf, umowa przewiduje utrzymanie tej samej taryfy w przyszlosci. Tak ze nikt i nic Ci nie zagwarantuje ze kiedys tam bedziesz mogl przeniesc numer do PP, chocby tylko dla tego ze nie wiadomo jaki bedzie regulamin danego operatora i czy bedzie on jeszcze istnial :)

Data: 2012-06-05 16:02:33
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "cpt. Nemo" napisał:

Jestes naprawde bardziej niepelnosprytny niz ustawa przewiduje.
Teraz mozesz, a co bedzie za miesiac, rok  ?

Chodzi o teraz, a nie w przyszłości. Czy ja pytałem o wróżenie przyszłych
wydarzeń? Do rzeczy. Piszesz, że teraz mogę. jakiej formy to wymaga? Umiesz
czytać? A może zdradzisz w której podstawówce uczą debilnego stawiania
znaków przestankowych? Zawsze w głowę zachodzę po co dodatkowe uderzenie w
spację?

Remek

Data: 2012-06-05 17:13:10
Autor: cpt. Nemo
Koniec umowy

Użytkownik "Remek" <nospam@gmail.com> napisał w wiadomości news:jql3ic$d2n$2inews.gazeta.pl...

Do rzeczy. Piszesz, że teraz mogę. jakiej formy to wymaga?

Pisemnej, dziecie neostrady, pisemnej.

Data: 2012-06-04 04:15:30
Autor: Marek Dyjor
Koniec umowy
Remek wrote:
Witam

Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to
zachowam numer w trybie pre-paid?

do jasnej ciasnej...

a nie najprościej jest zadzwonić na infolinie do orange i sie zapytać u źródła?

Data: 2012-06-03 22:48:58
Autor: Pszemol
Koniec umowy
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote in message news:jqh5ns$bgr$1news.task.gda.pl...
Remek wrote:
Czy jeśli nie przedłużę umowy z Orange (telefon komórkowy), to
zachowam numer w trybie pre-paid?

do jasnej ciasnej...

a nie najprościej jest zadzwonić na infolinie do orange i sie zapytać u źródła?

Wiesz ile kasy to kosztuje???? :-))) A tu ma za darmo...

Data: 2012-06-04 17:02:44
Autor: Remek
Koniec umowy
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał:

a nie najprościej jest zadzwonić na infolinie do orange i sie zapytać u
źródła?

A może ja nie chcę najprościej? Twój problem? Kontaktów z infolinią mam
dość. I fałszywych informacji również. Kłamią i wciskają "bardzo korzystne
oferty". Z Twojej strony najprościej byłoby odpowiedzieć merytorycznie,
zamiast zaśmiecania wątku.

PLONK

Remek

Data: 2012-06-04 21:23:56
Autor: Marek Dyjor
Koniec umowy
Remek wrote:
[...]

nie no pewnie od nasz sie dowiesz najlepiej jakie zasady ma firma orange :)

tylko że na końcu i tak wylądujesz w punkcie obsługi Orange i będziesz musiał z nimi sprawę załatwić.

Koniec umowy