Koniec umowy wynajmu i dalesze kożystanie (zapomnienie o wynajmowanym lokalu)

Data: 2009-06-08 16:16:14
Autor: Dawid
Koniec umowy wynajmu i dalesze kożystanie (zapomnienie o wynajmowanym lokalu)
Witam.
Przez 1,5roku miałem umowe na wynajem lokalu od PKP. 1m-c przed końcem umowy
rozpoczołem negocjajce z pkp i doszli¶my do porozumienia, iż będę dalej
wynajmować lecz aneks oraz nowa umowę przekladali przez około 2-3 tygodnie
(porozumienie w formie ustnej). Mineło już 3m-c i nadal nie posiadamy
spisanej umowy a z lokalu korzystam. Po rozmowie telefonicznej jakie¶ 2m-c
temu pewna pani poinformowała mnie iż umowa bedzie spisana i mam się nie
martwić i mam nadal z lokalu korzystać (posiadam to nagrane na telefonie
cał± rozmoe). Czy jak bym zrezygnował i się wyprowadził z lokalu to muszę
płacić im za te miesi±ce użytkowania je¶li niema żadnej umowy?? Co mog± mi w
takiej sytuacji zrobić (wynosz±c sie z tego lokalu był bym do przodu jakie¶
7tys zł)??

Data: 2009-06-08 16:21:06
Autor: Maverick
Koniec umowy wynajmu i dalesze koÂżystanie (za pomnienie o wynajmowanym lokalu)
Dawid wrote:
Witam.
Przez 1,5roku mia³em umowe na wynajem lokalu od PKP. 1m-c przed koñcem umowy
rozpoczo³em negocjajce z pkp i doszli¶my do porozumienia, i¿ bêdê dalej
wynajmowaæ lecz aneks oraz nowa umowê przekladali przez oko³o 2-3 tygodnie
(porozumienie w formie ustnej). MineÂło juÂż 3m-c i nadal nie posiadamy
spisanej umowy a z lokalu korzystam. Po rozmowie telefonicznej jakie¶ 2m-c
temu pewna pani poinformowaÂła mnie iÂż umowa bedzie spisana i mam siĂŞ nie
martwiæ i mam nadal z lokalu korzystaæ (posiadam to nagrane na telefonie
ca³± rozmoe). Czy jak bym zrezygnowa³ i siê wyprowadzi³ z lokalu to muszê
p³aciæ im za te miesi±ce u¿ytkowania je¶li niema ¿adnej umowy?? Co mog± mi w
takiej sytuacji zrobiæ (wynosz±c sie z tego lokalu by³ bym do przodu jakie¶
7tys zÂł)??

Umowa ustna jest wazna - tylko zawsze problem z udowodnieniem zapisow. Skoro korzystales (a wiec znajdzie sie na to kilku swiadkow) to nic nie ugrasz. Jedyne co mozesz zyskac to ew kwestie wypowiedzenia umowy i korzystanie po wypowiedzeniu - ale to tez raczej przyjmie sie ze zapisy z poprzedniej umowy co nieco reguluja, ew KC.

Data: 2009-06-10 15:07:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Koniec umowy wynajmu i dalesze koÂżystanie (za pomnienie o wynajmowanym lokalu)
On Mon, 8 Jun 2009, Maverick wrote:

Dawid wrote:
Witam.
Przez 1,5roku miaem umowe na wynajem lokalu od PKP. 1m-c przed kocem umowy
rozpoczoem negocjajce z pkp i doszlimy do porozumienia, i bd dalej
wynajmowa lecz aneks oraz nowa umow przekladali przez okoo 2-3 tygodnie
(porozumienie w formie ustnej).
[...]

[...]

  Konkretnie art.674:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
Art. 674
  Jeżeli po upływie terminu oznaczonego w umowie albo w wypowiedzeniu
  najemca używa nadal rzeczy za zgodą wynajmującego, poczytuje
  się w razie wątpliwości, że najem został przedłużony na czas
  nie oznaczony.
-- -

  Po polsku - obowi±zuj± zapisy poprzedniej umowy, poza dotycz±cymi
warunków wypowiadania (umowę o czas nieoznaczony można zawsze
wypowiedzieć, więc nie przenosz± się ograniczenia wypowiadania
z poprzednio obowi±zuj±cej umowy, o ile nie przewidywała ona
żadnej formy "automatycznego aneksu" - to z powodu słów "w razie
w±tpliwo¶ci").

pzdr, Gotfryd

Koniec umowy wynajmu i dalesze kożystanie (zapomnienie o wynajmowanym lokalu)