Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018

Data: 2019-01-23 18:32:33
Autor: KLoSS
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018

Cześć.

Do tej pory był mniejszy lub raczej większy problem z uzyskaniem kredytu hipotecznego na mieszkania które były wybudowane na gruntach nie będących własnością spółdzielni tylko powierzonych w wieczyste użytkowanie, nawet jeśli było to mieszkanie własnościowe w wydzieloną księgą wieczystą.

Zna ktoś bank który nie robił problemów w takim przypadku?

W związku z ustawą USTAWA z dnia 20 lipca 2018 r.
o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
od 1 stycznia 2019 wszyscy, którzy w Polsce posiadają mieszkanie albo dom, stali się teoretycznie ich pełnymi właścicielami.
Załatwienie wszystkich dokumentów potrwa pewnie lata.

Czy już ktoś przerabiał, choćby teoretycznie, zakup takiego mieszkania i możliwość otrzymania kredytu hipotecznego w TYM roku?

Agencje nieruchomości z którymi rozmawiałem siedzą jeszcze w poprzednich przepisach i jakoś niechętnie chcą coś doradzić, a w banku doradza mówi: może przejdzie a może nie.

Pozdrawiam
  KLoSS

Data: 2019-01-23 18:57:56
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-23 o 18:32, KLoSS pisze:

[...]

Nie miałem żadnego problemu.

Zna ktoś bank który nie robił problemów w takim przypadku?

mBank, Pekao SA, PKO BP, Millenium to banki w których rozważałem kredyty i nie mieli żadnego problemu z daniem mi kredytu na mieszkanie spółdzielcze stojące na gruncie będącym w wieczystej dzierżawie.

Data: 2019-01-23 21:46:21
Autor: Alf/red/
W dniu 23.01.2019 o 18:57, Poldek pisze:
mBank, Pekao SA, PKO BP, Millenium to banki w których rozważałem kredyty i nie mieli żadnego problemu z daniem mi kredytu na mieszkanie spółdzielcze stojące na gruncie będącym w wieczystej dzierżawie.

Od tego roku nie ma wieczystej dzierżawy. I o to właśnie pyta Kloss.

--
Alf/red/

Data: 2019-01-23 12:53:41
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
W KW jeszcze jest i będzie, póki się tego aktem notarialnym z poprzednim właścielem (gminą/miastem czy skarbem państwa) nie załatwi. Ustawa daje tylko takie prawo, ale nie zmienia tego na zasadzie czary-mary.

Data: 2019-01-24 18:07:29
Autor: Alf/red/
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
będzie, póki się tego aktem notarialnym z poprzednim właścielem (gminą/miastem czy skarbem państwa) nie załatwi.

Aktem notarialnym? Wydaje mi się, że świstkiem. Podobno są spore kolejki spraw w urzędach, bo niektóre sądy wymagają.

--
Alf/red/

Data: 2019-01-24 15:25:17
Autor: RobertS
[...]

nie robią problemów, jedynie mBank dorzuca 2pp do marży jżeli mieszkanie jest w SM

Czy już ktoś przerabiał, choćby teoretycznie, zakup takiego mieszkania i możliwość otrzymania kredytu hipotecznego w TYM roku?

ludziom z agencji się o kredyty nie pytaj, niestety ale mają mizerną wiedzę na ten temat

Agencje nieruchomości z którymi rozmawiałem siedzą jeszcze w poprzednich przepisach i jakoś niechętnie chcą coś doradzić, a w banku doradza mówi: może przejdzie a może nie.

w którym banku?

liczy się to co w KW, zanim nie pojawi się wzmianka dot. przekształcenia to nic się nie zmienia

RobertS

Data: 2019-01-30 11:17:45
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-24 o 15:25, RobertS pisze:

nie robią problemów, jedynie mBank dorzuca 2pp do marży jżeli mieszkanie jest w SM

Tobie mBank dorzucił 2 pp do marży?
Mi nie dorzucił - marża 0,9%.
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu znajdującego się w budynku stojącym na gruncie, który spółdzielnia wieczyście dzierżawiła od miasta.

Data: 2019-01-30 19:46:47
Autor: RobertS
W dniu 2019-01-30 o 11:17, Poldek pisze:

Tobie mBank dorzucił 2 pp do marży?
Mi nie dorzucił - marża 0,9%.
Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu znajdującego się w budynku stojącym na gruncie, który spółdzielnia wieczyście dzierżawiła od miasta.

nie mam tam kredytu, nie wiem kiedy brałeś kredyt, takie zasady TERAZ tam obowiązują

RobertS

Data: 2019-01-31 15:39:03
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-30 o 19:46, RobertS pisze:
[...]

Od 1.01.2019 r. nie ma już gruntów, które spółdzielnie mieszkaniowe dzierżawiłyby od miast.

Data: 2019-01-31 07:08:06
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 15:39:06 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

Od 1.01.2019 r. nie ma już gruntów, które spółdzielnie mieszkaniowe dzierżawiłyby od miast.

1 stycznia weszła w życie ustawa, która to z mocy prawa (? - dokładnie nie wiem, bo nie czytałem) zmienia - ale póki sprawa nie jest załatwiona i spółdzielnia w księdze wieczystej figuruje jako użytkownik wieczysty, a nie właściciel gruntu, to dla banku nic się nie zmienia.
Poza tym nie jest to za darmo - bo albo płacisz jeszcze przez 20 lat taką samą sumę jak za użytkowanie, tylko nazywa się to "opłata przejściowa", albo płacisz od razu, z bonifikatą 60% (w Warszawie 98%), co wcale nie musi być mało na raz.
Zresztą to wcale nie jest takie proste, bo jeśli dobre plotki słyszałem, to ustawa dotyczy tylko gruntów wykorzystywanych na cele mieszkaniowe. A spółdzielnia może mieć też działki z placami zabaw, parkingami i innymi dziwolągami, oraz w jej budynkach mogą znajdować się nie tylko lokale mieszkalne, ale i usługowe.
Więc wcale nie musi być tak łatwo ze zmianą we własność.
Względnie łatwo mają jedynie właściciele lokali w budynkach wyłącznie mieszkalnych - np. moja mama ma mieszkanie w Brodnicy, w budynku na gruncie skarbu państwa, całe szczęście bez żadnego lokalu usługowego - i już informację o wysokości jednorazowej opłaty dostała.
Ale większość wspólnot w nowszych budynkach, w których obowiązkowo były na parterach lokale usługowe, może mieć problem - chyba że bzdury piszę i ktoś tą ustawę przeczytał i sprostuje, i ta ustawa jest jednak lepsza niż ogólny poziom twórczości tego sejmu, na kolanie pisanej i nocą przyjmowanej.
Spółdzielnia jednak to jeszcze poziom wyższy problem może być.
Póki co sprawdź, co masz w swojej KW - i sprawdzaj systematycznie, bo myślę, że jeszcze długo na zmianę będziesz czekał.
O tyle masz dobrze, że nie masz tej powiększonej marży - +2pp to jest jakieś szaleństwo, nawet z perspektywą zmniejszenia po zmianie w KW - bo kiedy to nastąpi, nie wiadomo.

Data: 2019-01-31 20:44:00
Autor: Poldek
[...]

Też nie czytałem ustawy, ale z tego, co się dowiedziałem, to nie ma możliwości pozostania przy dzierżawie. Można wnieść opłatę przekształceniową jednorazowo, albo w ratach. W obu przypadkach przekształcenie następuje od razu. Ustawa zmieniła formę prawa do gruntu, to zapisy w KW nie mają na to wpływu i zmiany w KW są kwestią formalną.

Data: 2019-02-01 02:47:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 20:44:04 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

[...]

Aż przeczytałem - z grubsza, ale trochę się wyjaśniło.
Rzeczywiście z mocy prawa dla gruntów zabudowane na cele mieszkaniowe z dniem 1.1.2019 użytkowanie wieczyste zmienia się we własność.
W KW nastąpi jedynie ujawnienie tej zmiany - i nawet nie trzeba w tym celu nic robić, sąd wpisze to na podstawie zaświadczenia wydanego przez "odpowiedni organ" (czyli przedstawiciela skarbu państwa albo samorządu).

Ale wciąż będę się upierał, że bank będzie patrzył na to, co jest w KW - diabeł tkwi bowiem w stwierdzeniu "zabudowanych na cele mieszkaniowe".
Nawet dość dokładnie jest to w tej ustawie określone - na działce ma być TYLKO albo budynek jednorodzinny, albo wielorodzinny, w którym minimum połowę lokali stanowią mieszkania, oraz ew. jeszcze budynki czy inne cuda mające pomagać w funkcji mieszkalnej, czyli np. garaże.
Zgaduję więc, że np. śmietniki czy parkingi naziemne też się załapią, pewnie też zieleń czy plac zabaw.
Więc wspólnoty w nowych budynkach problemów mieć nie powinny, ale ze spółdzielniami może być gorzej.
Bo jeśli na działce znajduje się cokolwiek "niemieszkaniowego" - może to być nawet budka "alkohole świata" - to przekształcenie nastąpi dopiero, gdy ten kawałek "niemieszkaniowy" zostanie z działki wyłączony - czyli trzeba podzielić działkę i założyć drugą księgę wieczystą.

Tak że lepiej zobacz sobie, jak duża jest działka, na której stoi Twój budynek, i co się na niej znajduje.

Data: 2019-02-01 11:56:41
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Feb 2019 02:47:12 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
[...]

Albo budynek zarzadu spoldzielni :-)

Co prawda ... zarzad to przeciez na cele mieszkalne :-)
Ekipy remontowe tez.

J.

Data: 2019-02-01 09:57:16
Autor: J.F.
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018

A jak nie bedziesz placil ?

J.

Data: 2019-02-01 11:13:08
Autor: Kamil Jońca
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]
Poza tym nie jest to za darmo - bo albo płacisz jeszcze przez 20 lat taką samą sumę jak za użytkowanie, tylko nazywa się to "opłata przejściowa",

A jak nie bedziesz placil ?

Zgaduję (nie czytałem ustawy), że bedziesz miał sytuację analogiczną do
zaległości podatkowej/zusowej.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Q: Why is it that the more accuracy you demand from an interpolation

Data: 2019-02-01 02:54:17
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
W dniu piątek, 1 lutego 2019 11:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
"J.F." writes:

[...]

> A jak nie bedziesz placil ?

Zgaduję (nie czytałem ustawy), że bedziesz miał sytuację analogiczną do
zaległości podatkowej/zusowej.

Raczej analogiczną do obecnej zaległości w płaceniu za użytkownie wieczyste czy podatek od nieruchomości.
Np. notariusze potrafią wymagać zaświadczenia o braku takich zaległości przy sprzedaży mieszkania.
Kupowałem komórkę od znajomego, który się wyprowadzał do lasu, i okazało się, że nigdy się do urzędu gminy nie pofatygował, aby złożyć "podanie o wyznaczenie podatku". Dobrze, że panie mu to szybko policzyły (nie pytałem, czy musiał dać podwawelską - ale może coś musiał, bo ja do tej pory, a minęło już z półtora roku, czekam na wyznaczenie podatku za tą komórkę oraz przynależny kawałek działki), zapłacił, chyba nawet bez kary, i zaświadczenie dostał.

Zaś co do tematu, to wg ustawy jest lepiej niż do tej pory - z automatu, przy zmianie z użytkowania na własność, do działu III KW wpisywane jest roszczenie o zapłatę opłaty przejściowej!
Jak masz lokal wydzielony, to wpisują do księgi lokalowej.
Wpisy są darmowe - ale żeby nie było tak różowo, za wykreślenie, jak już zapłacisz, trzeba zapłacić 250zł po zapłacie jednorazowej z bonifikatą albo 75zł po 20 latach (jeśli nie pokręciłem, za co drożej, a za co taniej).

Data: 2019-02-01 12:10:52
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

W dniu piątek, 1 lutego 2019 11:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
"J.F." writes:

[...]

> [...]

zaległości podatkowej/zusowej.

Raczej analogiczną do obecnej zaległości w płaceniu za użytkownie
No właśnie :)
KJ
Marriage is the waste-paper basket of the emotions.

Data: 2019-02-01 03:32:09
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> Raczej analogiczną do obecnej zaległości w płaceniu za użytkownie
> wieczyste czy podatek od nieruchomości.
No właśnie :)

Ale raczej w płaceniu za użytkowanie wieczyste.
A to podatek raczej nie jest - choć co to jest, to trudno powiedzieć, zobowiązanie z tytułu umowy?
W sumie to nie słyszałem, by z kogokolwiek w DC ściągali zaległy podatek od nieruchomości, to sprawa gminy, nie skarbówki - a gmina stosuje zasadę "co się odwlecze to nie uciecze" i jak ktoś nie płaci to czeka, aż będzie mieszkanie sprzedawał - albo trafi do masy spadkowej - i wtedy w koalicji z notariuszem swoje odbierze.
Zresztą podatek od nieruchomości dla działek oraz lokali mieszkalnych to są groszowe sprawy.
Użytkowanie wieczyste to już drożej, ale tak samo sprawa gminy, może skarbówka się włącza, gdy grunt należy do skarbu państwa - albo może prokuratoria generalna?
We wspólnotach jest to indywidualna sprawa właściciela lokalu (i pewnie też czekają na sprzedaż/spadek), w spółdzielniach opłatę ściąga spółdzielnia - i to już łatwiej, bo mogą ciepłą wodę albo ogrzewanie zakręcić ;>

Data: 2019-02-01 12:36:39
Autor: Kamil Jońca

Dawid Rutkowski writes:

> [...]

W sumie to nie słyszałem, by z kogokolwiek w DC ściągali zaległy

Paru moich znajomych (W-wa) dostało miłe pisemko, że zalegają.

podatek od nieruchomości, to sprawa gminy, nie skarbówki - a gmina

Gmina też jest organem podatkowym. (Acz pewnie akurat do opłaty za
użytkowanie wieczyste pewnie nie ma to zastosowania. Za to strzelam, że
będzie miało do tej opłaty przekształceniowej)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Women aren't as mere as they used to be.

Data: 2019-02-01 03:58:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:40:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> W sumie to nie słyszałem, by z kogokolwiek w DC ściągali zaległy

Paru moich znajomych (W-wa) dostało miłe pisemko, że zalegają.

Ale opłatę za użytkowanie wieczyste czy podatek od nieruchomości?
W domku, wspólnocie czy w spółdzielni?
Zapewne też pofatygowali się do gminy "zgłosić się do podatku".
Ale są jeszcze tacy, którzy się w ogóle nie zgłaszają.

Zresztą to zgłaszanie się samemu to jest w ogóle jakaś masakra.
Do gminy przecież idzie wypis aktu notarialnego - ale bodajże trafia i przepada w dziale katastru, a do podatkowego już nie potrafi trafić.
I musisz sam iść i jeszcze sobie samemu wyliczyć, ile działki na ciebie przypada.
Ciekawe, czy kiedykolwiek się to zmieni?

Data: 2019-02-01 13:06:38
Autor: Kamil Jońca
> [...]

Paru moich znajomych (W-wa) dostało miłe pisemko, że zalegają.

Ale opłatę za użytkowanie wieczyste czy podatek od nieruchomości?
Za użytkowanie wieczyste.

W domku, wspólnocie czy w spółdzielni?
Różnie.

Zapewne też pofatygowali się do gminy "zgłosić się do podatku".

Musieli. Swego czasu była akcja w Warszawie.

KJ

The Unixverse ends on Tue, 19 Jan 2038 03:14:07 +0000

Data: 2019-02-01 04:23:09
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 1 lutego 2019 13:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> Zapewne też pofatygowali się do gminy "zgłosić się do podatku".

Musieli. Swego czasu była akcja w Warszawie.

Hmm, w sumie to nie wiem, jak się zgłaszało do płacenia użytkowania wieczystego - nigdy tego nie robiłem, oba mieszkania miałem/mam na działce z własnością (mimo że w DC), muszę spytać siostry, jak to robiła (o ile w ogóle), bo kupowała ostatnio na użytkowaniu (nawet im deweloper załatwiał przedłużenie, bo było bodajże tylko do 2030 - osiedle wybudowano w miejscu wyburzonego domu handlowego - przedłużył do 2068 - okazało się, że niepotrzebnie).
Oczywiście mieszkanie (i ew. garaż), przy lokalu wydzielonym, trzeba zgłosić osobno do podatku od nieruchomości.

A ta akcja to była jakiego typu?
Przypominanie tym, co się zgłosili i nie płacili?
Czy tym, co się nigdy nie zgłosili?

Ja pamiętam tylko akcję z uaktualnianiem wycen i potem była kupa mieszkań na Stegnach do sprzedania, bo tam uaktualnili i poszło w górę z 10 razy - tak z sum 50-100 do 500-1000zł na miesiąc za mieszkanie.
Np. na Bródnie użytkowanie płacone via spółdzielnia to do tej pory 1zł/m^2*mc - bo tam na szczęście nie doszło, bo się zrobił lament - a miasto ma przecież obowiązek dbać o swoje przychody, jedyny problem dla miasta to to, że z góry musi za wycenę zapłacić, a dopiero potem zbiera podniesione użytkowanie.

Data: 2019-02-01 17:55:40
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
No bez przesady, raczej za rok.

-- -- -

Data: 2019-02-01 14:22:33
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Jak za rok - pisałem przecież, że na Bródnie, gdzie jest tanio, bo nieaktualuzowane, było 1zł za metr^2 mieszkania na miesiąc - więc za 80m^2 80zł/mc, 960zł za rok.
A na Stegnach po aktualizacji poszło 10 razy do góry.
Na Batorego też.

Data: 2019-02-02 08:57:02
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Pomyliłeś.
Stawki rzędu 960 zł/rok są ale w Śródmieściu, gdzie metr kwadratowy działki wyceniany był po kilka tysięcy złotych.

-- -- -

Data: 2019-02-02 00:27:49
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
I weź tu z trollem gadaj, chcesz zobaczyć wykaz opłat ze spółdzielni?
I to jest tanio.
Jak komuś w śródmieściu miasto zrobiło wycenę, to ma 10* drożej.
50% miasto umarza, jak poprosisz.
Spójrz w ustawę - dla działek z aktualizacją z ostatnich 3 lat bierze się do wyliczania opłaty przejściowej stawki sprzed 3 lat.

Data: 2019-02-02 10:05:41
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Jaka wartość gruntu za m2 wg operatu szacunkowego będącego podstawą do stawek opłat rocznych za użytkowanie?
W Śródmieściu wspólnoty nie mają hektarów leżących odłogiem gruntów pomiędzy budynkami co 200-300 metrów.

-- -- -
I to jest tanio.

Data: 2019-02-02 04:29:31
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
W śródmieściu nie mają, ale na Bródnie spółdzielnie mają. Nie leżą odłogiem, na każdym możliwym skrawku parking, trochę też podwórek. Ale bloki nie co 200m a co 50m.
I wychodzi podobnie.
Zresztą na Bródnie ziemia tania nie jest, zaraz będzie tam metro i zrobią się drugie Kabaty (byłem tam po uruchomieniu pierwszej linii - puste pole, daleko na północ bloki natolina, na południe las - a teraz?), pewnie ze 3 razy tańsza niż w śródmieściu, ale z 5k ma m^2 może być.
Tyle mają dobrze, że wyceny sprzed lat.
Tak samo większość śródmieścia. Ale sprawdź sobie okoluce Batorego czy Stegny, zdziwisz się.

Data: 2019-02-01 17:54:31
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
IMHO tylko podmioty (spółki itp.) muszą się same zgłosić, dla mieszkań prywatnych urząd ma sam wyliczyc.
Jak nie wyliczy to Twój zysk (przedawnienie ;)).

-- -- -
Zresztą to zgłaszanie się samemu to jest w ogóle jakaś masakra.

Data: 2019-02-01 14:25:40
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Ja zgłaszałem samemu.
Sąsiad, od którego kupowałem komórkę, nie zgłosił - i żeby sprzedać, musiał uzupełnić.
Hmm, być może za 3 lata apłacił, bo tyle czasu miał to mieszkanie - jakby nie zgłosił i po 10 latach sprzedał, to by też tylko za 3 zapłacił...

Data: 2019-02-01 17:52:36
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Z podatkiem od nieruchomości jest o tyle kijowo, że pojawiają się "koszty upomnienia" całkiem porównywalne z niskimi (jeśli niskie bo za mieszkanie) stawkami.

-- -- -
Paru moich znajomych dostało miłe pisemko, że zalegają.
Gmina też jest organem podatkowym.

Data: 2019-02-01 13:39:54
Autor: J.F.
Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:32:09 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
[...]

Groszowa, ale jednak zaleglosc podatkowa.
tylko czy panstwowy US obsluguje samorzadne gminy ?

[...]

Jak, jesli sa w pionach ? Chyba, ze caly pion nie placi :-)

J.

Data: 2019-02-01 13:58:13
Autor: Michał Jankowski
W dniu 01.02.2019 o 13:39, J.F. pisze:
[...]

Z rodzinnych doświadczeń - gmina ustala wysokość podatku dopiero jak się do niej zgłosić (a i to jeszcze trwa z rok), podatek jest wyliczony wstecz ale bez żadnych odsetek.

   MJ

Data: 2019-02-01 17:57:41
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Wieczyste to klasyczny sąd i klasyczny komornik sądowy jakby co.
Podatek to skarbówka.
Jak już nie płacić to i za jedno i za drugie, przynajmniej egzekucje się zbiegną i potrwa ;-))

Data: 2019-02-01 17:50:26
Autor: n
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
Normalny pozew m.st. W-wy o zapłatę do sądu rejonowego i zwykle "z automatu" nakaz zapłaty przeciw nie wnoszącemu opłat rocznych.
Oczywiście 14 dni na wniesienie sprzeciwu.
OIDP termin przedawnienia jak dla należności okresowych, czyli trzy lata.
Zabawa z tym, na co biurwy (rok/odsetki) zaliczają Twoje wpłaty i czy zgodnie z Kodeksem cywilnym to dłużnik określa za co wnosik (np. w treści przelewu).

-- -- -
Użytkowanie wieczyste to już drożej, ale tak samo sprawa gminy

Data: 2019-02-01 11:39:36
Autor: J.F.
Dnia Fri, 01 Feb 2019 11:13:08 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Ja tam zgaduje, ze PiS tego nie przewidzial w ustawie :-)

Powstaje zaleglosc. Czy podatkowa ... to nie podatek.
A jak bylo do tej pory ?

Ta zaleglosc moze zreszta byc juz w tej chwili, jesli ktos nie placil.

Nie przepisza KW do czasu uregulowania ?
Dopisza zaleglosc do hipoteki ... a na jakiej podstawie ?

Wpisza z gory cale przyszle naleznosci na hipoteke ? Byloby rozsadne

J.

Data: 2019-02-01 11:44:30
Autor: Kamil Jońca
[...]

Mandat to też nie podatek, ale skarbówka egzekwuje.
Naprawdę uważasz, że do tego jest potrzebne jawne napisanie "ta opłata
to podatek"?

KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
I don't care where I sit as long as I get fed.

Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018