Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018

Data: 2019-01-23 18:57:56
Autor: Poldek
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
W dniu 2019-01-23 o 18:32, KLoSS pisze:

Do tej pory był mniejszy lub raczej większy problem z uzyskaniem kredytu hipotecznego na mieszkania które były wybudowane na gruntach nie będących własnością spółdzielni tylko powierzonych w wieczyste użytkowanie, nawet jeśli było to mieszkanie własnościowe w wydzieloną księgą wieczystą.

Nie miałem żadnego problemu.

Zna ktoś bank który nie robił problemów w takim przypadku?

mBank, Pekao SA, PKO BP, Millenium to banki w których rozważałem kredyty i nie mieli żadnego problemu z daniem mi kredytu na mieszkanie spółdzielcze stojące na gruncie będącym w wieczystej dzierżawie.

Data: 2019-01-23 21:46:21
Autor: Alf/red/
W dniu 23.01.2019 o 18:57, Poldek pisze:
mBank, Pekao SA, PKO BP, Millenium to banki w których rozważałem kredyty i nie mieli żadnego problemu z daniem mi kredytu na mieszkanie spółdzielcze stojące na gruncie będącym w wieczystej dzierżawie.

Od tego roku nie ma wieczystej dzierżawy. I o to właśnie pyta Kloss.

--
Alf/red/

Data: 2019-01-23 12:53:41
Autor: Dawid Rutkowski
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
W KW jeszcze jest i będzie, póki się tego aktem notarialnym z poprzednim właścielem (gminą/miastem czy skarbem państwa) nie załatwi. Ustawa daje tylko takie prawo, ale nie zmienia tego na zasadzie czary-mary.

Data: 2019-01-24 18:07:29
Autor: Alf/red/
Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
będzie, póki się tego aktem notarialnym z poprzednim właścielem (gminą/miastem czy skarbem państwa) nie załatwi.

Aktem notarialnym? Wydaje mi się, że świstkiem. Podobno są spore kolejki spraw w urzędach, bo niektóre sądy wymagają.

--
Alf/red/

Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018