Koniec z barażami

Data: 2009-05-12 21:15:58
Autor: gasper
Koniec z barażami
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:guch2f$q1q$1news.onet.pl...
Ponoć od przyszłego roku nie będzie baraży ani w Ekstraklasie ani w I lidze.
A ja marzyłem w kroku w drugą stronę - czyli o play-off'ach.

play offy lub coś na ich kształt już mieliśmy.... ja bym rewolucje zrobił w sędziowaniu, zapisach video, zmianach, karach minutowych - byłoby ciekawiej

Data: 2009-05-12 23:40:48
Autor: Hades
Koniec z barażami
Użytkownik "gasper"
> [...]

sędziowaniu, zapisach video, zmianach, karach minutowych - byłoby ciekawiej

No nie wiem. Jesli miala by byc rewolucja to oznaczalo by to wylacznie jedno.
Radykalna zmiana przepisu o spalonym. Reszta to juz wylacznie zmiany mniej
lub bardziej kosmetyczne. Ale i takie by sie przydaly. Jak dla mnie to np. zakaz
przekazywania pilki innemu zawodnikowi przy wzowieniu gry z autu. Ograniczenie
czasu wznowienia gry przez bramkarza po aucie bramkowym do .... sekund jak
tez ograniczenie posiadania pilki przez bramkarza w polu karnym do ... sekud jak
rowniez zakaz "zabawy" pilka podana przez zawodnika swojej druzyny czyli jesli
pilka podana glowa i zlapana w rece to zakaz wybijania jej noga i odwrotnie.
Pilka
podana glowa i przejeta noga nie moze byc wzieta w rece. Cos jeszcze? Ano jak
najbardziej. Marzy mi sie zmiana przepisu o rzucie karnym.  Za faul w polu
karnym
spowodowany przez bramkarza rzut karny z 11 metrow. Za faul w polu karnym
przez zawodnika z pola rzut karny z polowy boiska na .... pusta bramke. Jednym
slowm zmiany idace w kierunku ograniczenia gry na czas.
AM

Data: 2009-05-13 09:15:33
Autor: ISS
Koniec z barażami
[...]
-- -- -- -- -

tak sie zastanawiam czy tych wsystkich problemow nie rozwiazaloby wprowadzenie time-stop'u, tak jak ma to miejsce w hokeju, skonczyloby sie cwaniactwo, aktorstwo, nerwowosc z racji uplywajacych cennych minut oraz ich strata. Przedluzanie czasu przez sedziego i tak o przyslowiowy kant dupy rozwalic, skoro aktor "umiera" przez 5 minut po kazdym pseudo-faulu, takich fauli mamy z 10 w meczu a sedzia i tak przedluzy max 5-6 minut, do tego dochodzi to co wspomniales czyli gra na czas bramkarzy, zreszta takich kwiatkow powyciagales - i slusznie - wiecej.
Zmiana, o ktorej mowie dotyczylaby przede wszystkim wysokich szczebli rozgrywek krajowych nie mowiac rzecz oczywista o miedzynarodowych. Na nizszych szczeblach - z przyczynek bardziej technicznych - moglaby byc wprowadzana z bolem.

ISS

Data: 2009-05-13 09:31:18
Autor: ligwan
Koniec z barażami
[...]

Po pierwsze powtórki też będą przeciągać mecz, a na dodatek zdarza się
że nawet one nie rozwiewają wszelkich wątpliwości. Weź np. mecz Chel-
Bar i choćby czerwona kartka Abidala. Albo jak zobaczyć w powtórce
wideo czy zawodnik odczuł starcie czy rzeczywiście coś go boli czy
symuluje? Powtórki to można wprowadzić ewentualnie w przypadku sporów
czy piłka przekroczyła linie bramkową albo karania zawodników
indywidualnie po analizie pomeczowego zapisu.
No i fundamentalna sprawa piłka nożna to nie hokej czy koszykówka. Tam
akcje możesz zrobić w kilka sekund i zdobyć gola/punkty, częste
przerwy nie robią różnicy. W piłce wszytsko trzeba wypracować wiele
dłużej, rozegrać taktycznie daną akcje. W przypadku ciągłych przerw na
analizę wideo skutecznie by sie wybijało zawodników z uderzenia, jak
tu by mozna było narzucić swoje tempo i styl gry.  Nie tędy droga
panowie.

A te wcześniejsze pomysły Hadesa z likwidacją spalonego i strzałem z
połowy boiska to już całkowity klops. To może zróbmy prawdziwy show,
wprowadźmy 3 jurorów i niech wyrażają swoje zdanie po każdej
kontrowersji na boisku. A w między czasie widzowie przed tv będą
wysyłać sms za 3,66 z vat o treści był gol, faul, spalony/nie było
gola, faulu, spalonego...

Data: 2009-05-13 18:42:00
Autor: Robert Gosik
Koniec z barażami
[...]

Po co time-stopy?

Wystarczy ewidentne sytuacje karac bardzo surowo z zapisu video po meczu.
Szybko oduczono by slabych aktorow symulacji.

Data: 2009-05-13 10:27:32
Autor: blast
Koniec z barażami

> [...]
Jednym
slowm zmiany idace w kierunku ograniczenia gry na czas.

A ja chciałbym zobaczyć rzuty karne takie jak w hokeju, tzn. pilkarz biegnie
z piłką sam na sam z bramkrzem.
Przynajmniej w przypadku karnych po dogrywce.

Koniec z barażami