Koniec z końcem

Data: 2014-06-29 01:09:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koniec z końcem
Wkrótce przestanę być pracownikiem Doradcy podatkowego i nie
będę mógł (pełniąc swe obowiązki) mówić Wam, o tym, że możecie
być zatrudnieni na 1/16 etatu -- czyli płacić niskie składki
do Zakładu Utylizacji Składek. :)

Najwyraźniej władcy RP uznali, że Doradcy podatkowi to zorganizowana
(przez ministerstwo finansów?) przestępczość, którą należy zwalczać
wszelkimi metodami prawnymi.

Na razie mówię Wam o tej składce w ramach swych obowiązków służbowych
do pełnienia których zobowiązany jestem przysięgą. Deregulacja
szykowana przez władców ma ukrócić przestępczą działalność...

    Koleżanki i Koledzy, Doradcy Podatkowi!

        Druga transza deregulacji obejmująca zawód Doradcy Podatkowego
    już wkrótce stanie się obowiązującym prawem. Ustawa o ułatwieniu
    dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych została
    podpisana przez Prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw, co
    oznacza, że nowelizacja naszej ustawy wejdzie w życie w dniu
    10 sierpnia br.

Być może od sierpnia nie będę już pracownikiem zajmującym
się wykonywaniem zawodu zaufania publicznego -- i nawet
Wy zaczniecie mną pogardzać... Chlip, chlip... ;)

[może domyślą się tego, że póki co -- mają mnie szanować!!!]

Data: 2014-06-28 17:44:18
Autor: zarząd komplementariusza
Koniec z końcem
jak myślisz, DLACZEGO ustawodawca zmienił prawo
dopuszczając udzielanie porad podatkowych oraz
prowadzenie ksiąg rachunkowych przez analfabetów?!

jaki interes finansowy przyświecał sitwie rządzącej?!

Data: 2014-06-29 02:59:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koniec z końcem

"zarząd komplementariusza" dacd2854-3d7c-49fc-baa7-d5d9327405cb@googlegroups.com

: jak myślisz, DLACZEGO ustawodawca zmienił prawo
: dopuszczając udzielanie porad podatkowych oraz
: prowadzenie ksiąg rachunkowych przez analfabetów?!

: jaki interes finansowy przyświecał sitwie rządzącej?!

Pojęcia nie mam poza tym, że na pewno chodzi o pieniądze. :)

Data: 2014-06-29 07:55:14
Autor: zarząd komplementariusza
Koniec z końcem
więcej błędów więcej kar większe wpływy z kar i grzywien

Data: 2014-06-29 17:52:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koniec z końcem

"zarząd komplementariusza" 532d1374-d9d7-4ea2-9235-e27de773c10e@googlegroups.com

: więcej błędów więcej kar większe wpływy z kar i grzywien

Doradca jest ubezpieczony -- 208 plnów 2 razy w roku.
Jak będzie teraz -- nie wiem. Ponadto Doradca płaci
co miesiąc 80 plnów w formie składki -- teraz tej
składki raczej nie będzie. Niestety i nie będzie
moich profitów -- za wysłuchanie szkolenia miałem
pieniądze. :) Teraz szkolenia (tak zwane punkty) odpadną.

Co więcej -- do tej pory Bóg słysząc pobożne miauczenie:

 -- Spraw proszę, aby Eneuel zaliczył punkty

dawał mi punkty doradcze, czy od tej pory będą to punkty
policyjne, ;) czy inne, czy może miauczyńscy zostawią mnie
w spokoju -- nie wiem, ale ostatecznie to nie moja sprawa,
ale sprawa Boga i miauczyńskich.

Trochę jak z zatwardzeniem... Po co męczyć się, skoro
można kogoś zdenerwować i usłyszeć -- wiadomo co. ;)

Trudno zgadnąć, czy ubezpieczenia pozostaną, czy pójdą
w górę, czy będą jakoś zróżnicowane...

Najchętniej bym przywitał:

 () obniżkę ceny ubezpieczeń
 () podwyższenie odpowiedzialności przejmowanej przez ubezpieczyciela
 () zniesienie składek
 () obniżenie wszelkich kosztów prowadzenia działalności
 () zwiększenie moich zysków

Data: 2014-06-30 04:51:36
Autor: zarząd komplementariusza
Koniec z końcem
nie wgłębiałem sie w temat doradztwa podatkowego
ale w przypadku księgowości pojawiła się ciekawa
interpretacja ministerstwa finansów - otóż składkę
OC muszą płacić tylko te biura rachunkowe które będą
prowadzić księgi rachunkowe (w sensie ścisłym)
czyli jeśli jakieś biuro obsługuje tylko ryczałt
i książkę - to nie musi być ubezpieczone.

a kto odpowiada za błędy - PODATNIK a nie jego biuro

a więc będą błędy i będą kary - i o to chodzi

Data: 2014-06-30 04:54:27
Autor: zarząd komplementariusza
Koniec z końcem
co więcej - składka OC tak naprawdę g... daje

procedura jest taka, że najpierw należy wystąpić
z roszczeniem do biura rachunkowego, a dopiero
gdy biuro odmówi wtedy można żądać wypłaty z OC

a klientami są ludzie nie radzący sobie z biurokracją
więc nie będą zbyt często występować z roszczeniami

będą woleli zapłacić 500zł niż latać po sądach...

Data: 2014-06-30 06:19:09
Autor: Kris
Koniec z końcem
W dniu poniedziałek, 30 czerwca 2014 13:54:27 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
co więcej - składka OC tak naprawdę g... daje
procedura jest taka, że najpierw należy wystąpić
z roszczeniem do biura rachunkowego, a dopiero
gdy biuro odmówi wtedy można żądać wypłaty z OC
A jak sobie to Ty wyobrażałeś?

Data: 2014-06-30 07:25:32
Autor: zarząd komplementariusza
Koniec z końcem
W dniu poniedziałek, 30 czerwca 2014 15:19:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> procedura jest taka, że najpierw należy wystąpić

> z roszczeniem do biura rachunkowego, a dopiero

> gdy biuro odmówi wtedy można żądać wypłaty z OC

dyskutowałem z Eneuelem o przyczynach deregulacji i
wskazałem że państwo chce aby ludzie popełniali błędy
za które będą karani. Eneuel podał kontrargument (że
biura są ubezpieczone od skutków ewentualnych błędów) więc ja wskazuję że w tym konkretnym przypadku (wobec
ludzi "nie radzących sobie z biurokracją") ubezpieczenie
nie spełni swojej funkcji gospodarczo-społecznej

wiem że tak działa każde OC, podkreślam jednak że polisa OC jest "mało praktycznym" zabezpieczeniem interesów dla
osoby która "nie lubi użerać się z biurokratyzmami"...

za słusznością mojej tezy przemawia okoliczność
że (zwłaszcza po deregulacji) klientami biur
rachunkowych będą prawie tylko i wyłącznie takie osoby
które nie radzą sobie z procedurami biurokratycznymi

taka polisa jest równie "praktyczna" jak stacjonarny
telefon dla osoby głuchoniemej.

podatnicy (klienci biur) będą płacić kary i mało kto będzie występować z roszczeniami wobec ubezpieczyciela

Data: 2014-06-30 17:12:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koniec z końcem

"zarząd komplementariusza" fd30245c-0d53-455c-af06-c93be43ca068@googlegroups.com

: za słusznością mojej tezy przemawia okoliczność
: że (zwłaszcza po deregulacji) klientami biur
: rachunkowych będą prawie tylko i wyłącznie takie osoby
: które nie radzą sobie z procedurami biurokratycznymi

Albo brak im czasu na użeranie się.
IMO w razie czego będą liczyli na
kompleksową obsługę -- biuro wystąpi
o odszkodowanie a klient jedynie złoży autograf.

IMO ubezpieczenie to dobra rzecz, ale
ubezpieczeniowe składki są zbyt wysokie,

: podatnicy (klienci biur) będą płacić kary i mało kto
: będzie występować z roszczeniami wobec ubezpieczyciela

Biuro wystąpi o odszkodowane w imieniu podatnika.

Koniec z końcem