Koniec z przenoszeniem kart do Rajfiego.

Data: 2009-05-22 07:48:13
Autor: szczurwa
Koniec z przenoszeniem kart do Rajfiego.
Wypieli się definitywnie. Proponują albo wystąpienie o kartę na
zasadach ogólnych albo założenie konta na paskudnych warunkach.

Jeden bank mniej, ale gramy dalej...

Data: 2009-05-22 08:15:03
Autor: bradley.st
On 22 Maj, 10:48, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

albo założenie konta na paskudnych warunkach.

Zalozenie konta zebys mogl przeniesc karte? A jakos to wymaganie
oficajalnie umotywowano? (Bo przeslanie zakladam jest: "Pan nam daje
zarobic, my Panu ulatwiamy zycie przy przenoszeniu karty")

Data: 2009-05-22 08:32:43
Autor: szczurwa
On 22 Maj, 17:15, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Zalozenie konta zebys mogl przeniesc karte? A jakos to wymaganie
oficajalnie umotywowano? (Bo przeslanie zakladam jest: "Pan nam daje
zarobic, my Panu ulatwiamy zycie przy przenoszeniu karty")

Powiedziano mi, że jeśli otworzę konto i będą wpływy 3000 PLN
miesięcznie, to może wykombinują mi jakąś kartę. Na głowę upadli, albo
zapomnieli, kto tak naprawdę ma interes w tym, żebym posiadał ich
kartę.

Kartę Raiffeisena a nie np. Amex SPG (moje marzenie).

Data: 2009-05-22 08:55:16
Autor: bradley.st
On 22 Maj, 11:32, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

[...]

Aha, czyli i w jednej i w drugiej opcji zaczynac musisz od zera.
No, ich zbojnickie prawo... Czy dawniej mozna bylo przenosic do nich
karte bez problemu?

Kartę Raiffeisena a nie np. Amex SPG (moje marzenie).

A co w niej takiego specjalnego? Pytam z ciekawosci, bo z niechecia
podchodze do platnych kart.

Data: 2009-05-22 09:05:09
Autor: szczurwa
On 22 Maj, 17:55, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

> Kartę Raiffeisena a nie np. Amex SPG (moje marzenie).

A co w niej takiego specjalnego? Pytam z ciekawosci, bo z niechecia
podchodze do platnych kart.

Konwersja punktów SPG na mile +25 %. Czasem więcej; jakiś czas temu
dawali za 1 punkt SPG prawie dwie BA mile !

Data: 2009-05-23 08:46:49
Autor: bradley.st
On 22 Maj, 12:05, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Konwersja punktów SPG na mile +25 %. Czasem więcej; jakiś czas temu
dawali za 1 punkt SPG prawie dwie BA mile !

Kazdy ma jakies marzenie, ale czy jestes pewien, ze nie byloby
bardziej korzystnie uzywac karty ze zwrotem gotowki za zakupy?

Przelot USA-UK w klasie ekonomicznej to ile? 50,000 mil BA? Czyli
musisz wydac $40,000 zeby je dostac.

Za to cash back od $40,000 to $800.
Raczej nie bedziesz mial problemu ze znalezieniem biletu za $800.
Powrotnego.

Data: 2009-05-23 09:05:36
Autor: szczurwa
On 23 Maj, 17:46, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Kazdy ma jakies marzenie, ale czy jestes pewien, ze nie byloby
bardziej korzystnie uzywac karty ze zwrotem gotowki za zakupy?

To zależy, na co zamierzasz przeznaczyć zebrane mile. Amex SPG, free w
pierwszym roku, z jego promocjami zwiększającymi 25 % bonus w
transferze punktów do kilkunastu FFP to najlepsza karta dla miłośników
częstego latania i zbierania mil.

Przelot USA-UK w klasie ekonomicznej to ile? 50,000 mil BA? Czyli
musisz wydac $40,000 zeby je dostac.

Bilety w klasie bydlęcej za mile to marnotrawstwo ! Jeszcze niedawno
za 60.000 mil z Asia Miles (CX) dostawałeś powrotny LHR-JFK w Club
World BA. Czyli za mniej mil, niż oferowały BA za to samo. Niebawem
jednak CX naprawiło swój błąd...generalnie, frajdą jest uzyskac za
mile przelot transcon w klasie business lub wyższej, ewentualnie
upgrade. A to potrafi kosztowac już wiele tysięcy USD...

Za to cash back od $40,000 to $800.
Raczej nie bedziesz mial problemu ze znalezieniem biletu za $800.
Powrotnego.

Masz rację, drogi Bradleyu, lecz ja mieszkam w Polsce...Tutaj banki
prędzej zjadłyby własne gówno, niż dały cashback 2%.

Przepraszam za język, ale taka jest prawda.

Data: 2009-05-23 09:15:49
Autor: bradley.st
On 23 Maj, 12:05, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

Masz rację, drogi Bradleyu, lecz ja mieszkam w Polsce...Tutaj banki
prędzej zjadłyby własne gówno, niż dały cashback 2%.

Przepraszam za język, ale taka jest prawda.

Nie, nie, ja wiem. Ale ten AmEx SPG tez jest na rynku nie-polskim, tak
jak i 2% cashback.

Ja sie tylko staralem porownywac jablka do jablek a nie do pomaranczy
i to dlatego. I zainteresowalo mnie dlaczego akurat karta, na ktora
sam bym nawet nie spojrzal, moze byc czyims marzeniem. Juz rozumiem i
dziekuje za wyjasnienie.

Sam sie przez dobre dwa miesiace podniecalem polska karta z
delikatesow, wiec kwestie marzenia rozumiem jak najbardziej. :)

Data: 2009-05-23 09:24:25
Autor: szczurwa
On 23 Maj, 18:15, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

[...]

A swoją drogą, jakie są Twoje karciane preferencje ?

Data: 2009-05-23 18:10:06
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:ccf77103-4a2e-455f-9b98-b1f5687530e1h11g2000yqb.googlegroups.com...

Masz rację, drogi Bradleyu, lecz ja mieszkam w Polsce...Tutaj banki
prędzej zjadłyby własne gówno, niż dały cashback 2%.

I to jest prawda za wyjątkiem - jak już było na grupie - karty MC Tesco Lukasa.

Cashback 2% do sierpnia. :-)

http://www.tesco.pl/twoje-finanse/pobierz/Karta-Tesco-Rabat-2-procent.pdf

Data: 2009-05-23 09:21:51
Autor: szczurwa
Koniec z przenoszeniem kart do Rajfiego.
On 23 Maj, 18:10, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Cashback 2% do sierpnia. :-)

Zaskoczyłeś mnie pozytywnie tym newsem ! Jutro pedzę do Tesco po
kartę, aby w kolekcji mieć pierwszą polską kartę cashback 2%. Szkoda
tylko, że promocja obowiązuje do sierpnia, ale nie wymagajmy na
początek za wiele, zwłaszcza od Tesco.

Data: 2009-05-23 18:24:47
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:be86cfc8-c905-45bf-8cc3-e52434469a4em39g2000yqc.googlegroups.com...

[...]

To nie masz????

No po Tobie nie spodziewałem się braku tak podstawowego produktu!

Data: 2009-05-23 09:43:52
Autor: szczurwa
On 23 Maj, 18:24, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

To nie masz????

No po Tobie nie spodziewałem się braku tak podstawowego produktu!

Widzisz, na ogół zakupy w Tesco robię późno w nocy, kiedy punkty
obsługi finansowej są zamkniete na głucho, ale jutro z rana specjalnie
popędzę, aby ją posiąść. Pierwsza polska karta cashback 2% za
wszystkie transakcje zasługuje na to, by ją mieć w portfelu..;-)

Co na tę ofertę inne banki ? A swoją drogą, Lukas ostro gra...Mam
nadzieje, że nie skończy się to jakimś kolapsem !

Data: 2009-05-23 09:24:23
Autor: bradley.st
On 23 Maj, 12:10, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

I to jest prawda za wyjątkiem - jak już było na grupie - karty MC Tesco
Lukasa.

Cashback 2% do sierpnia. :-)

http://www.tesco.pl/twoje-finanse/pobierz/Karta-Tesco-Rabat-2-procent...

I obejmuje tez transakcje gotowkowe, jezeli dobrze czytam. No, no...

Data: 2009-05-23 18:32:18
Autor: MarekZ
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:01d01af9-e584-4ef8-ab7a-79b1d017b121g19g2000vbi.googlegroups.com...

http://www.tesco.pl/twoje-finanse/pobierz/Karta-Tesco-Rabat-2-procent...

I obejmuje tez transakcje gotowkowe, jezeli dobrze czytam. No, no...

Prowizja za wypłatę z bankomatu to 2,6% w BZWBK, 3% w innych w kraju, albo 4% w zagranicznych. Trzeba o tym pamiętać, no ale duża część prowizji się w ten sposób zwraca.
http://www.tesco.pl/twoje-finanse/pobierz/Karta-TESCO_tabela-oplat.pdf

Ogólnie to karta z gatunku "egzotyków", ma swoje pułapki, jedno z kuriozów - zmiana PIN 10 zł.

Data: 2009-05-23 09:42:02
Autor: bradley.st
On 23 Maj, 12:32, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Trzeba o tym pamiętać, no ale duża część prowizji się w
ten sposób zwraca.

Oczywiscie, ale to i tak jest ewenement na skale swiatowa. :) Inni tak
nie maja!
(To tak na wszelki wypadek, gdyby ktos chcial jeczec ze w Polsce jest
najgorzej.)

Data: 2009-05-23 10:07:17
Autor: szczurwa
On 23 Maj, 18:42, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Oczywiscie, ale to i tak jest ewenement na skale swiatowa. :) Inni tak
nie maja!
(To tak na wszelki wypadek, gdyby ktos chcial jeczec ze w Polsce jest
najgorzej.)

Marek poruszył już temat opłat za karty w Polanezji, a więc: Amex SPG
pierwszy rok za darmo, kolejne 45 $ rocznie= ~ 140 PLN.

http://www.bankrate.com/funnel/credit-cards/credit-card-results.aspx?classificationuid=6&childcategoryid=115&childcategory=Frequent+Flyer+Cards&classtypeuid=1&classtypedesc=Card+Type&ec_id=&af=&ac=&ic_id=OA_CreditCardSingleRateDoubleWide_31_CreditCard___credit-cards.aspx_

W Polsce, kompletnie łysy CitiGold LOT, tylko mile, bez żadnych
ubezpieczeń itp. = 290,00 PLN za kartę główną i 75 PLN za dodatkową.
Razem ok. 115 USD. Dlatego płatność Amexa SPG w żaden sposób nie
wpływa na siłę mojego pożądania.

Data: 2009-05-23 20:24:32
Autor: darnok
szczurwa pisze:
[...]

W praktyce sie tej oplaty za karte w Shiti nie placi.
Zwykle zwalniaja dozywotnio sami po 1 telefonie jak sie realnie z karty korzysta.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-05-23 11:15:58
Autor: szczurwa
Koniec z przenoszeniem kart do Rajfiego.
On 23 Maj, 19:24, darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch>
wrote:

W praktyce sie tej oplaty za karte w Shiti nie placi.
Zwykle zwalniaja dozywotnio sami po 1 telefonie jak sie realnie z karty
korzysta.

Tego się nigdy nie wie...Zobaczymy w sierpniu...

Data: 2009-05-23 18:57:00
Autor: MarekZ
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:357d10d6-d58b-4b3b-a16b-e54d14a6a656n4g2000vba.googlegroups.com...

Oczywiscie, ale to i tak jest ewenement na skale swiatowa. :) Inni tak
nie maja!
(To tak na wszelki wypadek, gdyby ktos chcial jeczec ze w Polsce jest
najgorzej.)

Jak chodzi o poziom usług bankowych (niekoniecznie o ich ceny), to my tu w pl naprawdę mamy bardzo dobrze w porównaniu do przeciętnej na świecie.

Co do ewenementu na skalę, to nie wyolbrzymiałbym :). To się po prostu sprowadza do niższej prowizji za wypłatę z bankomatu, a w pl mieliśmy karty z zerową prowizją (swojego czasu karty Rajfiegow Euronetach) lub z niską prowizją niezależną od kwoty wypłaty (swojego czasu bodajże 4,50 zł w Multibanku, co przy typowej kwocie euronetowej 3900 zł oznaczało prowizję 0,12%).

Data: 2009-05-23 10:08:56
Autor: bradley.st
On 23 Maj, 12:57, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

Co do ewenementu na skalę, to nie wyolbrzymiałbym :). To się po prostu
sprowadza do niższej prowizji za wypłatę z bankomatu,

Ale mogloby byc: "I co z tego, ze masz 2% cashback na zakupy? Za
wyplaty z ATM skroimy cie na 3% (nie mniej niz $10) i dowalimy
oprocentowanie na 13.24%. I co nam pan zrobisz?" :)

Koniec z przenoszeniem kart do Rajfiego.