Konieczność tłumaczenia faktur z zagranicy?

Data: 2009-10-31 12:44:25
Autor: Rafał K.
Konieczność tłumaczenia faktur z zagranicy?
Zakupiłem w tym miesiącu program komputerowy z USA w wersji
elektronicznej - czyli import usług. Czy ta faktura przed wpisaniem do
KPiR oraz innych ewidencji musi być przetłumaczona na język polski?
Czy tego tłumaczenia musi dokonać tłumacz przysięgły?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Data: 2009-10-31 19:47:01
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-10-31, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:
[...]

Ja nawet własnych zagranicznych nie tłumaczę na polski i się
podczas czynności sprawdzających nie czepiali. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-10-31 12:58:56
Autor: Rafał K.
On 31 Paź, 20:47, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:
On 2009-10-31, Rafał K <r.kowalczyk.game...@gmail.com> wrote:

> [...]

Ja nawet własnych zagranicznych nie tłumaczę na polski i się
podczas czynności sprawdzających nie czepiali. :)

Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-10-31 21:03:54
Autor: Tomek

On 2009-10-31, Rafał K <r.kowalczyk.game...@gmail.com> wrote:

> [...]

Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

Ja tak samo miałem - umowy i faktury po angielsku, czynności sprawdzające
przebiegły gładko. Miła Pani się tylko zdziwiła że nie mam po polsku,
bo przecież kontroler nie musi znać angielskiego.

--
Tomek

Data: 2009-10-31 21:05:40
Autor: Tomek

On 2009-10-31, Rafał K <r.kowalczyk.game...@gmail.com> wrote:

> [...]

Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

A podstawę prawną masz w ordynacji podatkowej - na żądanie kontrolującego
musisz zrobić tłumaczenie. Z tym że nie ma wzmianki nic o tłumaczeniu  przysięgłym,
więc możliwe że własnoręczne (+pokwitowanie zapoznania się z art 233KK ;))  wystarczy.

--
Tomek

Data: 2009-11-01 00:22:17
Autor: Rafał K.
> [...]

Mogłeś wtedy zapytać o podstawę prawną tego czepiania się :) Ciekawe
co by wtedy odpowiedzieli - że to oni tu zadają pytania? ;)

Ach sorry, przeczytałem za pierwszym razem "podczas czynności
sprawdzających SIĘ czepiali" :)

Pozdrawiam.