Konkurencja dla NaviExpert

Data: 2011-06-07 20:17:00
Autor: Marcin
Konkurencja dla NaviExpert
Witam

Czy jest jakas konkurencja dla nawigacji NaviExpert? Czyli jakas nawigacja gdzie moglbym placic za okreslony czas uzywania oprogramowania przez sms premium. Wydaje sie, ze dla producenta powinno byc to super rozwiazanie - praktycznie brak piractwa wiec ofert powinno byc mnostwo a nic nie moge znalesc. Wymagane jest by dzialalo na Android (Motorola Milestone 1)

A takie wymaganie mam stad, ze korzystam z play fresh ktory co miesiac musze doladowywac by miec stan darmowy a ze malo dzwonie poza siec to powoli robi mi sie z tego skarbonka i na cos pozytecznego by trzeba bylo wydac stan konta ;)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-06-07 23:31:49
Autor: f

Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w wiadomości news:islpuv$2qe$1inews.gazeta.pl...
Czy jest jakas konkurencja dla nawigacji NaviExpert? Czyli jakas

Nokia Maps lepiej działa i jest darmo dla posiadaczy telefonów Nokia

Data: 2011-06-08 07:47:22
Autor: ALEX
W dniu Wt 7 06 2011 23:31, f pisze:

Użytkownik "Marcin" <nouser@nospam.ru> napisał w wiadomości
Czy jest jakas konkurencja dla nawigacji NaviExpert? Czyli jakas

Nokia Maps lepiej działa i jest darmo dla posiadaczy telefonów Nokia

Ovi Maps raczej. Z tą darmowością NM różnie bywało.

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-06-08 10:36:23
Autor: !sp

Użytkownik "ALEX" <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isn2dh$e85$2inews.gazeta.pl...
Czy jest jakas konkurencja dla nawigacji NaviExpert? Czyli jakas
Nokia Maps lepiej działa i jest darmo dla posiadaczy telefonów Nokia
Ovi Maps raczej. Z tą darmowością NM różnie bywało.

Na Motorola  Milestone 1 Ovi(Nokia) nie zadziała.
Inne niż Ovi, darmowe alternatywy naviexperta są beznadziejne
http://maps.ovi.com/?cid=nokiamaps-fw-ilc-ovisuite-acq-na-ovisuite-g0-0-1#|54.4312154|20.8448398|9|0|0|normal.day?
..

Data: 2011-06-08 11:12:50
Autor: ATA
Konkurencja dla NaviExpert

Nokia Maps lepiej działa i jest darmo dla posiadaczy telefonów Nokia

moze i lepiej ale prowdzi pod prad i wybiera fatalne drogi

jak na nokie to tylko garmin
darmowa mapa bardzo fajna
http://ump.waw.pl/wszystkie.html

lub pogrzebac w necie i wgrac pirata ale to juz sprawa osobista jak kogos sumienie nie będzie gryzło

ja obecnie uzywam androida i ubolewam, ze nie ma garmina albo automapy

IGO raz jak mnie poprowadzilo, to juz wiecej go nie uzywam

Data: 2011-06-08 13:40:03
Autor: !sp

Użytkownik "ATA" <didotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:isneem$n5l$1inews.gazeta.pl...
moze i lepiej ale prowdzi pod prad i wybiera fatalne drogi

Tak to chyba mają wszystkie. Zależy co się nastawi, gdzie i kiedy się trafi :-(

Data: 2011-06-08 14:15:49
Autor: ATA
Konkurencja dla NaviExpert
> Tak to chyba mają wszystkie. Zależy co się nastawi, gdzie i kiedy się trafi
:-(
sporo jezdze z navi po  polsce az tyle błedów nie ma automapa i garmin

Data: 2011-06-08 15:33:05
Autor: radekp@konto.pl
Konkurencja dla NaviExpert
Wed, 8 Jun 2011 11:12:50 +0200, w <isneem$n5l$1@inews.gazeta.pl>, "ATA"
<didotomSPAM@gazeta.pl> napisał(-a):

IGO raz jak mnie poprowadzilo, to juz wiecej go nie uzywam

Nie ma takich map jak "IGO".

Data: 2011-06-08 15:41:25
Autor: J.F.
Konkurencja dla NaviExpert
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w
Wed, 8 Jun 2011 11:12:50 +0200, w <isneem$n5l$1@inews.gazeta.pl>, "ATA"
IGO raz jak mnie poprowadzilo, to juz wiecej go nie uzywam

Nie ma takich map jak "IGO".

Alez sa. Moze i pochodza od innego dostawcy, ale przeciez nie masz jego oryginalnych plikow.

J.

Data: 2011-06-08 18:12:21
Autor: radekp@konto.pl
Konkurencja dla NaviExpert
Wed, 8 Jun 2011 15:41:25 +0200, w <isnu5r$ept$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w

>Nie ma takich map jak "IGO".

Alez sa. Moze i pochodza od innego dostawcy, ale przeciez nie masz jego oryginalnych plikow.

Jeżeli swój tekst przekonwertuję z Worda na OO, to będzie to nadal mój tekst
czy już tekst OO? :)

Data: 2011-06-08 18:33:14
Autor: J.F.
Konkurencja dla NaviExpert
On Wed, 08 Jun 2011 18:12:21 +0200,  radekp@konto.pl wrote:
Wed, 8 Jun 2011 15:41:25 +0200,  "J.F."
> [...]

Jeżeli swój tekst przekonwertuję z Worda na OO, to będzie to nadal mój tekst

W zaleznosci od szczescia - moze sie okazac ze to juz tylko tekst OO,
nie majacy wiele wspolnego z oryginalem :-)

W szczegolnosci gdy sie okaze ze drobne szczegoly sa istotne :-)

J.

Data: 2011-06-08 05:55:00
Autor: Janeo
On 7 Cze, 20:17, Marcin <nou...@nospam.ru> wrote:
[...]

O czym mowa? Na 20 MB/mies w gestej zabudowie mozesz z NE przejechac
1500 km (poza miastem pewnie 3 x wiecej). Inna sprawa, ze mam NE nieco
powyzej uszu i bym zmienil na cos innego, choc trzeba powiedziec ze
sie troche poprawil.
Mając na uwadze omijanie korkow, to jednyna konkurencja jest AutoMapa
ale tylko na OS (OS=WM, iPhone, Anmdroid), nie na Jave. Na tym polu NE
jeszcze nie ma konkurenta w Polsce, bo Nokia w swoim Ovi tego jeszcze
nie wprowadzila.

Data: 2011-06-08 21:45:02
Autor: Marcin

W dniu 2011-06-08 14:55, Janeo pisze:

[...]

O ok. 15 PLN/m-c za NaviExperta w Playu. Gdybym mial zaplacic "prawdziwymi pieniedzmi" to wybralbym dluzszy abonament na wersje niebrndowana bo wychodzi taniej. Ale mi chodzi o wydanie srodkow ktore i tak sa juz na koncie w Playu.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-06-09 10:59:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Konkurencja dla NaviExpert
Dnia 2011-06-08, o godz. 05:55:00
Janeo <janeo100@gmail.com> napisał(a):

Mając na uwadze omijanie korkow, to jednyna konkurencja jest AutoMapa
ale tylko na OS (OS=WM, iPhone, Anmdroid), nie na Jave.

Z tych 3 systemów AM tylko na WM działa dobrze. Na Androida nie ma. Na
iOS jest żenująco - program jest totalnie niedopracowany i niestabilny.
Co więcej jest oferowany w AppleStore jako FREE a dopiero po
ściągnięciu i zainstalowaniu dowiadujesz się że musisz zakupić licencję.
Nie ma możliwości jakiegokolwiek testu przed zakupem a po zakupie jest
zgrzytanie zębami bo program prowadzi na najnowszych mapach całkiem
inaczej niż na WM. Acha - licencja na mapy z WM nie jest wymienna z
iOS. Może za rok-dwa jak poprawia błędy to będzie działać jako tako ale
jak pamiętam ile czasu upłynęło Aqrat od zapowiedzi programu na iOS do
jego wydania to specjalnie bym na to nie liczył. Zresztą średnia ocena w
AppleStore na poziomie 2 gwiazdek  wiele mówi o produkcie.

Zdrówko

Data: 2011-06-09 22:07:01
Autor: ToMasz
Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

dzięki za informacje o jakości AM na iphona. JA też bym sobie życzył aby
na androida było wiecej programów do nawigacji, ale puki co - poczekam.
na WM jest wspomniana automapa, darmowy pocket navigator na openstreet
map. z mapami UPM (garmin) mozna z jeżdzić z "que", albo wyświetlić je w
gpsVP. tak ze do wyboru do koloru. Konkurencja jest, ale... na WM

ToMasz

Data: 2011-06-08 11:57:57
Autor: J.F.
[...]

Bo NE przy okazji jest nawigacja stricte on-line, co ma swoje zalety, ale ma tez swoje wady.

A inni producenci .. juz oni dobrze dbaja o siebie. Upgrady, wersje wspomagane online itp.
I klient placi dwa razy, choc dostaje lepszy produkt.

Zreszta o czym my tu mowimy - jesli za 160zl mozna nabyc cala nawigacje lacznie ze sprzetem :-)

Automapa pracuje chyba nad wersja Androida, ale cenowo moze to roznie wygladac.

J.

Data: 2011-06-08 15:33:54
Autor: radekp@konto.pl
Konkurencja dla NaviExpert
Wed, 8 Jun 2011 11:57:57 +0200, w <isnh2r$i6l$1@news.onet.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Automapa pracuje chyba nad wersja Androida,

Te prace to oni chyba dopiero zaczynają (jeżeli w ogóle).
Pół roku temu szukali programistów, ale efektu nie ma.

Data: 2011-06-08 21:56:59
Autor: Marcin

W dniu 2011-06-08 11:57, J.F. pisze:

Bo NE przy okazji jest nawigacja stricte on-line, co ma swoje zalety,
ale ma tez swoje wady.

Zgoda. Wydaje sie mi jednak, ze jezeli ktos produkuje dobra nawigacje off-line to zrobienie z tego nawigacji on-line nie powinno byc dla niego wielkim wyzwaniem a zawsze moze znajdzie dodatkowych klientow...
Nie chodzi mi o to by calkowicie zaprzestal produkcji softu off-line tylko by oferowal dodatkowo on-line. Tak jak teraz mozna kupic plyte CD albo pliki mp3 w Muzodajni.

A inni producenci .. juz oni dobrze dbaja o siebie. Upgrady, wersje
wspomagane online itp.
I klient placi dwa razy, choc dostaje lepszy produkt.

Tak. Ale AFAIK nie ma duzych trudnosci ze zdobyciem wersji "pirackiej".
Niedawno w internecie na roznych forach byl "poploch" gdy policja miala sprawdzac legalnosc nawigacji podczas kontroli na drodze.
W przypadku wersji on-line takich jak NaviExpert ten problem odpada producentowi. A i uzytkownik moze wypozyczyc chetniej chyba wersje na czas wkacji za niewielkie pieniadze niz kupowac wersje off-line i placic za aktualizacje.

Zreszta o czym my tu mowimy - jesli za 160zl mozna nabyc cala nawigacje
lacznie ze sprzetem :-)

I kolejne elektroniczne pudelko z oczywiscie innym gniazdem ladowarki niz telefony. Przy nawigacji w telefonie to po przejechaniu trasy przynajmniej mam telefon naladowany...

Automapa pracuje chyba nad wersja Androida, ale cenowo moze to roznie
wygladac.

Jak zrobia to sie zastanowie ;)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-06-08 23:09:30
Autor: J.F.
On Wed, 08 Jun 2011 21:56:59 +0200,  Marcin wrote:
[...]

jesli masz na mysli off-line wspomagana - to TomTom to oferuje (w
Niemczech) i AM, a w przyszlosci pewnie wiecej - i oczywiscie za
dodatkowy abonament, no i tylko dla legalnych uzytkownikow :-)

Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.

[...]

Nie wiem jak jest z oplatami za mapy - ale taki NE tez musi z czegos
zyc, wiec klient moze i potrzebuje na pare dni, ale zaplacic musi jak
za caly rok :-)

Zreszta o czym my tu mowimy - jesli za 160zl mozna nabyc cala nawigacje
lacznie ze sprzetem :-)
I kolejne elektroniczne pudelko z oczywiscie innym gniazdem ladowarki niz telefony.

Ale ja o czym innym - 30 zl kosztuje VAT, sklep ma pewnie ze 30zl
zysku, hurtownia jeszcze z 15 zl, sprzet nie jest za darmo - to ile
zostaje na program i mapy ? :-)

J.

Data: 2011-06-09 10:04:13
Autor: niusy.pl
Konkurencja dla NaviExpert

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Nie wspomagana tylko inna sprzedazowo, by klient nie musial wykupywac licencji calorocznej której i tak nie wykorzysta. Oczywiscie to tylko psychologiczny aspekt bo te licencje na godziny drozej mu pewnie wyjda niz caloroczna.

Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.

A TT i AM maja mapy i "cienkiego klienta" który nie wymaga niczego :-)

[...]

Jakby klient musial tyle samo zaplacic to by kupil nawigacje offline.

[...]

No niewiele, wlasnie taki abonament miesieczny NE :-) Klienci oprogramowania masowego nie generuja kosztów przez uzytkowani, wiec tylko na ich pozyskiwaniu i utrzymywaniu kreci sie interes.

Data: 2011-06-11 15:27:39
Autor: J.F.
On Thu, 9 Jun 2011 10:04:13 +0200,  niusy.pl wrote:
[...]

Akurat pisalem o czym innym - normalna nawigacja off-line, z mapami w
pamieci, ale informacja o remontach, korkach, i patrolach splywa
on-line. I klient oprocz jednorazowego wydatku placi tez roczny
abonament.
Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.
A TT i AM maja mapy i "cienkiego klienta" który nie wymaga niczego :-)

Alez wymaga, wymaga - gruby jest :-)

[...]

Psychologia :-)

Zreszta o czym my tu mowimy - jesli za 160zl mozna nabyc cala nawigacje
lacznie ze sprzetem [...] 30 zl kosztuje VAT, sklep ma pewnie ze 30zl
[...]

W ilosci sila :-) milion klientow po 30 zl to juz sa jakies pieniadze.
A potem wiecej map, update, nowa wersja, nowy sprzet ..

J.

Data: 2011-06-11 10:10:43
Autor: Janeo
On 11 Cze, 15:27, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

W ilosci sila :-) milion klientow po 30 zl to juz sa jakies pieniadze.
A potem wiecej map, update, nowa wersja, nowy sprzet ..
Nie jest tak dobrze z NE, prowadza agresywny marketing czyli oszukuja
ze maja milion klientow. A juz co najmniej od 2 lat wszyscy sie
nasmiewaja, ze zbieraja tych klientow masowo ale tzw.
"zarejestrowanych". Kazdy wie, jak to dziala. Dostajesz soft na probe
i rejestrujesz - bawisz sie tydzien i do widzenia, mamy milionowego
klienta. Albo wystarczy, ze chcemy na nowo wgrac soft i pokazuje sie
"Czy jestes nowym klientem?" Odp. Tak, Nie. Mylisz sie naciskajac Tak
i przepadlo, juz masz nowe ID i haslo - jestes "nowym" klientem :-)

Data: 2011-06-12 18:04:28
Autor: niusy.pl
Konkurencja dla NaviExpert

Uzytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com>

> [...]

"Czy jestes nowym klientem?" Odp. Tak, Nie. Mylisz sie naciskajac Tak
i przepadlo, juz masz nowe ID i haslo - jestes "nowym" klientem :-)

A inni inaczej to robia ???

Data: 2011-06-12 12:13:54
Autor: Janeo
Konkurencja dla NaviExpert
On 12 Cze, 18:04, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:
[ilosc zarajestrowanych w NE] A inni inaczej to robia ???
Nie, INNI tak nie robia. Dla INNYCH nie jest to kluczowa pozycja w
marketingu, nie powtarzaja tego co rusz jak mantry. Przynajmniej nie
slyszy sie. A w ogole NE ma problem z marketingiem, przypuszczam ze
dla INNYCH wprowadzanie glosu kretynskiej "Dzoany" byloby prawdziwym
obciachem.

Data: 2011-06-12 23:34:23
Autor: J.F.
On Sun, 12 Jun 2011 12:13:54 -0700 (PDT),  Janeo wrote:
[...]

Robia robia, choc moze to i mniej istotne dla nich.

Przynajmniej nie
slyszy sie. A w ogole NE ma problem z marketingiem, przypuszczam ze
dla INNYCH wprowadzanie glosu kretynskiej "Dzoany" byloby prawdziwym
obciachem.

http://palmtop.pl/45306/ostatni-dzien-konkursu-autopilota/
http://www.youtube.com/watch?v=tq5F-SwyQ3w

Nawet powazny biznesmen lubi sie odstresowac.
Co prawda .. dawno o Autopilocie nie slyszalem - czyzby komunikaty
zalotne nie pomogly ? J.

Data: 2011-06-13 01:21:04
Autor: Janeo
On 12 Cze, 23:34, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Nawet powazny biznesmen lubi sie odstresowac.
Co prawda .. dawno o Autopilocie nie slyszalem - czyzby komunikaty
Jak widac nikt na to nie reaguje. To dla desperatow jak NE. A co
nowego w Autopilocie tutaj:
http://pdaclub.pl/forum/autopilot/autopilot-w-nowej-odslonie-%28v10-0%29-juz-oficjalnie/
Raczej zalosne.

Data: 2011-06-12 18:00:45
Autor: niusy.pl
Konkurencja dla NaviExpert

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

To ja wiem, co Ty masz na myśli. Poprzedni pisał, że jak ktoś ma off-line to może z tego zrobić zwykły on-line. I ten on-line to zasadniczo po to się robi by w inny sposób sprzedawać to samo.

Zaleta NE jest "cienki klient" ktory wymaga tylko kawalka javy.
A TT i AM maja mapy i "cienkiego klienta" który nie wymaga niczego :-)

Alez wymaga, wymaga - gruby jest :-)

A NE nie jest gruby ? Jak na serwerze się wykonuje to cienki, inaczej gruby tak samo jak AM, TT i inne a na dodatek javy wymaga, to już lepiej każdy natywny.

Data: 2011-06-12 19:24:01
Autor: J.F.
On Sun, 12 Jun 2011 18:00:45 +0200,  niusy.pl wrote:
[...]

No bo w zasadzie moglby, stosunkowo niewielkim nakladem sil.

I ten on-line to zasadniczo po to się robi by w inny sposób sprzedawać to samo.

Ale jak widac tak sie nie robi. Laczy sie funkcjonalnosc, laczac
zalety .. i oplaty. tzn klient placi dwa razy i jest zadowolony :-)

[...]

niestety, ale Java w wersji J2ME oferuje 1MB pamieci.
Kiedys co prawda byly chyba mapy na 640KB, a nawet niecale :-)

J.

Konkurencja dla NaviExpert