Konkurencja dla S-maxa

Data: 2011-02-12 19:38:49
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
Witam,
nurtuje mnie ostatnio pytanie, czy Ford S-max posiada jakąś konkurencję? :)
Wychodzi mi z oglądu, że teoretyczni konkurenci są albo pół klasy niżej (Mazda 5, Grand Picaso, Grand Scenic, 5008 itd.) albo pół klasy wyżej (Galaxy, Sharan itd.). A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-12 19:43:46
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:38:49 +0000 (UTC), A. napisał(a):

[...]

to nie S-Max nie ma konkurencji, tylko sam S-Max jest taki, jak to mówią
"ni w pizdę, ni w oko"
Ani van, ani kombi. Co nie znaczy, że taka mieszanka nie ma zalet, w sumie 5008 jest w sumie
też taką dziwną mieszanką, tylko trochę mniejszą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-12 19:50:13
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
[...]

Hm... problem w tym, że chyba najbardziej mi odpowiada, przerośnięte kompakty są dla mnie nieco za małe, a z kolei vany za duże (nie, nie jestem kobietą :) ). No nic. Chyba będę musiał uznać, że S-max jest "bezkonkurencyjny", a ewentualnego punktu odniesienia szukać np. w Sharanie/Alhambrze (jak ją już udostępnią). pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-12 19:57:40
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:50:13 +0000 (UTC), A. napisał(a):

Hm... problem w tym, że chyba najbardziej mi odpowiada, przerośnięte kompakty są dla mnie nieco za małe, a z kolei vany za duże (nie, nie jestem kobietą :) ).

Jest tylko mały problem - mimo dużych rozmiarów S-maxa są one marnowane
przez wnętrze zrobione jak w kombi - dosyć niskie fotele, konsola między
nimi..
Dlatego taki np. Grand Picasso może być przestronniejszy albo przynajmniej
równie przestronny, mimo, że zewnętrzne wymiary i rozstaw osi mówią co
innego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-12 21:02:14
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
[...]

W mojej ocenie (brałem przede wszystkim pod uwagę 2. rząd siedzeń i bagażnik) przewaga S-maxa nad "Grandami" czy Mazdą 5 jest na tyle duża, że poważnie zacząłem ten model rozważać jako nowy nabytek. Z zakupem wstrzymuję się jeszcze do premiery nowej Alhambry. Na razie jedyną sensowną alternatywę dla S-maxa widzę w nowym Sharanie. Jako że biorę pod uwagę silniki (turbo) benzynowe to ceny katalogowe wyglądają bardzo podobnie (zapewne Ford daje więszy rabat, ale Sharan wydaje się być nieco lepiej wyposazony już w podstawowej wersji).
pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-12 21:12:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Konkurencja dla S-maxa
Dnia 12-02-2011 o 20:57:40 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Jeśli już to przestronnieszy jest Grand Scenic - Grand Picasso mimo  wiekszych rozmiarów zewnetrznych oferuje mniejszą kabinę (długi przód  zabiera dużo miejsca).
Żaden z nich nie równa sie jednak z S-maxem.

Pzdr
TG

Data: 2011-02-14 01:37:01
Autor: Michał
Konkurencja dla S-maxa
Je=B6li ju=BF to przestronnieszy jest Grand Scenic - Grand Picasso mimo =
 =

wiekszych rozmiar=F3w zewnetrznych oferuje mniejsz=B1 kabin=EA (d=B3ugi =
prz=F3d  =

zabiera du=BFo miejsca).
=AFaden z nich nie r=F3wna sie jednak z S-maxem.

S-Max ma płytę chyba z Volvo S80, a dopiero Espace jest na płycie VelSatisa tylko z gorszym zawieszeniem, czyli większej.

pozdrawiam.

Data: 2011-02-14 09:36:30
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Mon, 14 Feb 2011 01:37:01 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

S-Max ma płytę chyba z Volvo S80, a dopiero Espace jest na płycie VelSatisa tylko z gorszym zawieszeniem, czyli większej.

rotfl....

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-12 21:46:40
Autor: Adam Krawczyk
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Sat, 12 Feb 2011 19:38:49 +0000 (UTC), użytkowmik A. napisał(a):

A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

Może Verso?

Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)

Data: 2011-02-12 20:56:56
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
> A może czegoś nie dojrzałem na rynku i jednak ktoś > oferuje samochód odpowiadający S-maxowi?

Może Verso?

Za dawnych czasów pewnie Avensis Verso byłby konkurentem dla S-maxa. Współczesne Verso to tylko nieco rozdęta Corolla, a więc pół klasy poniżej S-
maxa (podobnie jak np. Mazda 5).
Generalnie jest sporo "uvanionych" kompaktów, ale z "uvanionej" klasy średniej chyba tylko S-max się ostał... A (z mojej perspektywy) szkoda :(

pzdr
A.

Data: 2011-02-13 10:13:27
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
Touran?

Tyż pół klasy niżej - nadmuchany kompakt.

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-13 12:29:49
Autor: e^x/dx
Konkurencja dla S-maxa
W Europie S-Max ma tylko dwóch konkurentów:
 Seat Alhambra    VW Sharan

Każdy z nich ma jakieś zalety i wady. To już kwesia gustu
i indywidualnych preferencji. Różnice są niewielkie
o wyborze decyduje raczej wyposażenie i końcowa cena.
Niektórzy lubią mieć np. podgrzewaną przednią szybę...

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2011-02-13 07:56:15
Autor: PJ
Konkurencja dla S-maxa
może Mitsubishi Grandis ? ale poszukaj gdzieś bezpośredniego
porównania, sam jestem ciekaw jak to wychodzi ...

P.

Data: 2011-02-13 18:17:55
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
mo=BFe Mitsubishi Grandis ? ale poszukaj gdzie=B6 bezpo=B6redniego
por=F3wnania, sam jestem ciekaw jak to wychodzi ...

No ale nowego Grandisa może być kłopot kupić, w sytuacji gdy od 2 lat bodajże nie jest produkowany :)

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-13 18:18:58
Autor: A.
Konkurencja dla S-maxa
W Europie S-Max ma tylko dwóch konkurentów:
 Seat Alhambra    VW Sharan

Chyba nie do końca - dla tych aut bezpośrednią konkurecją ze strony Forda jest model Galaxy.

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-02-13 19:55:19
Autor: Gabriel'wilk'
Konkurencja dla S-maxa
W dniu 2011-02-12 20:38,  A. pisze:
[...]
S-Max'a kilka tygodni temu kupił mój kolega i jak autko stoi przy Galaxy to z boku nie widać zbyt dużej różnicy za to w środku już tak na plus dla Galaxy.
S-Maxowi bliżej do Grand Scenica czy Grand C4 niż do Alhambry/Galaxy/Sharana czy puga 807.

   Oskar Wilde

Data: 2011-02-13 19:31:29
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Sun, 13 Feb 2011 19:55:19 +0100, Gabriel'wilk' napisał(a):

[...]

Po pierwsze to S-maxowi bliżej do Mondeo

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-13 20:09:26
Autor: e^x/dx
Konkurencja dla S-maxa
Po pierwsze to S-maxowi bliżej do Mondeo

Technicznie także i nowemu Galaxy. Ta sama płyta podłogowa.
Myślę, że problem trzeba inaczej potraktować:
znaleźć wszystkie obecnie dostępne vany klasy
standard segmentu D. Fakt, S-max to taka przejściowa
wersja między Mondeo a Galaxy (jakby dla kogoś Galaxy
był za duży). O mało tego nie kupiłem w zeszłym roku.
Niktórzy nie mają wyboru. To najmiejszy van, do którego
można zamontować trzy duże dziecięce foteliki na tylnych
siedzeniach :-).

Pozdrawiam,
e^x/dx --

Data: 2011-02-13 12:25:59
Autor: Laisar
Konkurencja dla S-maxa
On 13 Lut, 21:09, " e^x/dx" <dummy...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[S-max] To najmiejszy van, do którego można zamontować
trzy duże dziecięce foteliki na tylnych siedzeniach :-).

A jakiej szerokości są te "duże foteliki"? Bo znam jedno jeszcze
mniejsze auto, gdzie też się mieszczą trzy foteliki grupy II/III -
które uznałbym za duże - ale być może różnią się jednak rozmiarem...

(Inna rzecz, że podawany przez producenta rozmiar jest większy niż
rzeczywisty).

Data: 2011-02-13 21:01:27
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Sun, 13 Feb 2011 20:09:26 +0000 (UTC), e^x/dx napisał(a):

Niktórzy nie mają wyboru. To najmiejszy van, do którego
można zamontować trzy duże dziecięce foteliki na tylnych
siedzeniach :-).

A ja wciąż uparcie prostestuję przeciwko nazywaniu S-maxa vanem.
To podwyższone kombi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-14 08:48:07
Autor:
Konkurencja dla S-maxa
A ja wciąż uparcie prostestuję przeciwko nazywaniu S-maxa vanem.
To podwyższone kombi.

To nic nie zmieni. Jest tak klasyfikowany - jako standard van D.

Pozdrawiam,
e^x/dx --

Data: 2011-02-14 09:37:23
Autor: Waldek Godel
Konkurencja dla S-maxa
Dnia Mon, 14 Feb 2011 08:48:07 +0000 (UTC), dummywst@gazeta.SKASUJ-TO.pl
napisał(a):

A ja wciąż uparcie prostestuję przeciwko nazywaniu S-maxa vanem.
To podwyższone kombi.

To nic nie zmieni. Jest tak klasyfikowany - jako standard van D.

oficjalnie tak, co nie zmienia faktu, że wnętrze ma normalnej osobówki a
nie vana. Van to nie tylko wysokość, ale również możliwości wnętrza.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-02-14 09:30:51
Autor: omega_fan
Konkurencja dla S-maxa
S-Max'a kilka tygodni temu kupił mój kolega i jak autko stoi przy Galaxy
to z boku nie widać zbyt dużej różnicy za to w środku już tak na plus> dla Galaxy.

Oczywiście zakładam że porównujesz do aktualnego Galaxy, nie
poprzedniego....

S-Maxowi bliżej do Grand Scenica czy Grand C4 niż do
Alhambry/Galaxy/Sharana czy puga 807.

Bzdura. S-max do drugiego rzędu siedzeń włącznie nie różni się od
(nowego) Galaxy. Dopiero dalej w tył jest różnica.

Niemniej, jako posiadacz Galaxy MK2 stwierdzam, że nowy Sharan jak i
nowy Galaxy (więc i S-max) jest ciut ciaśniejszy w środku, biorąc pod
uwagę przód i drugi rząd siedzeń.

Dalej do tyłu to już różnica jest oczywista, szczególnie jak mamy S-maxa
w wersji 7 osobowej, jednak te składane fotele zajmują trochę miejsca.

Odpowiadając na pytanie wątkotwórcy - masz rację, S-max nie ma
konkurencji - no, może Peugeot 5008, ale przyznam, że nie macałem - z
zewnątrz wydaje się duży.

Wszystko inne, Zafira, Touran, Mazda 5 itp jest mniejsze niż smax.

Data: 2011-02-14 01:39:36
Autor: Tatanka
Konkurencja dla S-maxa
On 12 Lut, 20:38, " A." <adamrw2005.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Mercedes R -  ale cena.
Dodge Journey (niedlugo u nas jako Fiat Freemont) - ale same diesle u
nas.

Data: 2011-02-14 07:33:34
Autor: Ktostam
Konkurencja dla S-maxa
Jeżeli koszty nie są problemem to może R-klasa Mercedesa ;).

Data: 2011-02-14 09:09:41
Autor: Mirek Ptak
Konkurencja dla S-maxa
Dnia 2011-02-12 20:38,  * A.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Gdzieś mi się w oczy rzuciło, że nowa Zafira będzie właśnie rozmiaru S-Maxa. Dotychczasową pozycję Zafiry (kompaktowy Van) zajmie obecny model po modernizacji.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Konkurencja dla S-maxa