Konkurs/losowanie na blogu

Data: 2011-07-19 20:43:17
Autor: Technolog
Konkurs/losowanie na blogu
Witam, chciałbym na moim anonimowym blogu zorganizować konkurs, w którym
wygraną byłaby nagroda rzeczowa o niewielkiej wartości (20-50 zł) wraz z
wysyłką. Nagrodzeni byliby użytkownicy Facebooka, którzy danego dnia byliby
na liście lubiących blog. Zasady chciałem oprzeć o wyniki jakiejś gry losowej, np. lotto, czyli
najpierw podaję reguły liczenia, następuje losowanie, liczę według reguł i
wyłaniam zwycięzcę. Przykładowo: mnożę pierwszą wylosowaną liczbę przez
drugą, do iloczynu doidaję pozostałe liczby losowania dużego lotka. Mamy
sumę, którą którą dzielimy przez liczbę użytkowników na Facebooku, reszta z
dzielenia wskazuje zwycięzcę liczonego według zrzutu ekranu z listy
lubiących. Jednak coś czytałem, że taki konkurs może być nielegalny? Że powinienem
mieć zgodę Izby Celnej, czy innego urzędu? Jak to wygląda i jak
zorganizować taki konkurs, żeby nikt się nie mógł doczepić, a ja nie
musiałbym dopełniać żadnych formalności?

Będę wdzięczny za pomoc.
Wasze zdrowie!

Data: 2011-07-19 20:55:16
Autor: Liwiusz
Konkurs/losowanie na blogu
W dniu 2011-07-19 20:43, Technolog pisze:
Witam, chciałbym na moim anonimowym blogu zorganizować konkurs, w którym

Anonimowy blog? Na Pejsbuku? Daj spokój, organy naszego śmiesznego kraju nigdy nie dojdą do "windowajcy" :)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-20 00:14:30
Autor: Robert Tomasik
Konkurs/losowanie na blogu
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j04jun$sjg$1news.onet.pl...
[...]

Ustalenie sparwcy, to akurat w takim wypadku specjalnie trudne nie będzie. Choćby poprzez zapytanie zwyciężcy.

Data: 2011-07-20 10:20:20
Autor: Technolog
Konkurs/losowanie na blogu
Dnia Wed, 20 Jul 2011 00:14:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

To rzeczywiście dylemat, czy posuwać się do podania zmyślonego adresu
nadawcy, aby zachować anonimowość. Anonimowość nie po to, aby organizować
nielegalne konkursy, ale tłumacz to potem organom ścigania ;)

Data: 2011-07-20 10:18:39
Autor: Technolog
Konkurs/losowanie na blogu
Dnia Tue, 19 Jul 2011 20:55:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Blog jest pod prywatną domeną, na FB są tylko lubiący. Ale zależy mi też,
aby na blogu nie udowadniano mi łamania przepisów.

Data: 2011-07-20 00:26:05
Autor: Robert Tomasik
Konkurs/losowanie na blogu

Zagadnienie normuje Ustawa o grach hazardowych, którą znajdziesz tu: http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092011540+2010%2401%2401&type=3 . Sam przeczytaj, by nie było na mnie, ale moim zdaniem w Twoim wypadku nie będzie ona miała zastosowania, albowiem jak rozumiem jesteś osobą fizyczną nie prowadzącą działaności gospodarczej, zaś ustawa normuje prowadzenie działaności. Jeśli byś chciał taki proceder uprawiać w większym zakresie, to zastosowanie bedzie miał art. 7 cytowanej ustawy, zatem będziesz musiał otrzymać zezwolenie. By je dostać, to musisz sie zarejestrować jako podmiot gospodarczy. Prowadzenie bez zezwolenia loterii będzie przestępstwem z art. 108 kks (http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19990830930+2003%2406%2415&type=3). Nie udało mi sie znaleźć, ale z głowy pamiętam, ze gdzieś jest zapis zabraniajacy robienia zakąłdów o wyniki w LOTTO. ALe czy ma to zastosowanie do Ciebie, to musisz poszukać.

Data: 2011-07-20 10:23:59
Autor: Technolog
Konkurs/losowanie na blogu
Dnia Wed, 20 Jul 2011 00:26:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Akurat tak się "pechowo" składa, że prowadzę działalność gospodarczą. Ale
jednocześnie mój konkurs, a w zasadzie losowanie, grą hazardową nie jest,
bo uczestnicy nawet nie wiedzą o tym, że będzie wyłaniany zwycięzca. No ale
w przyszłości chciałbym organizować podobne konkursy, więc jeśli danie
"lajka" będzie dla mnie korzyścią, to możliwe, że podpadam pod ustawę.
Oczywiście przeczytam ustawę.
[...]

Nie pozostaje nic innego, jak wgłębić się w temat. Wielkie dzięki za
wyczerpującą wypowiedź, tak myślałem, że może być z tym kłopot.

Konkurs/losowanie na blogu