Konkurs smsowy i moje imię

Data: 2011-12-12 03:18:44
Autor: Piotrek
Konkurs smsowy i moje imię
Kilka tygodni temu jadąc busem słuchałem Radia Zet. Ponieważ akurat
szykowała się w ich konkursie jakaś kumulacja na ok. 100 tysięcy,
postanowiłem wysłać symbolicznie jednego sms-a. Dla niezorientowanych:
treść takiego sms-a to po prostu hasło "RADIO ZET" i nic więcej.
Oczywiście nie oddzwonili i przez dłuższy czas bombardowali mnie sms-
ami zachęcającymi do dalszego udziału, ale to normalne. Zaciekawiła
mnie jednak treść jednej z informacji zwrotnych.

W większości przypadków była to wiadomość typu: "użytkownik o numerze
X ma szansę na wygranie...", gdzie X to mój numer. Przynajmniej 2 razy
była to jednak wiadomość, w której zwracano się do mnie bezpośrednio
moim imieniem. Moje pytanie: skąd mieli do niego dostęp (nigdy im go
nie podawałem) i czy uzyskali go zgodnie z prawem?

Nie jestem pieniaczem, ale sprawa troszkę mnie zastanowiła i może
wypadałoby coś z tym zrobić - skoro wyciągnęli skądś moje imię, to kto
wie co jeszcze wydobyli. Mam telefon w Orange i z tego co wiem
aktualnie nie ma czegoś takiego jak otwarta baza numerów telefonów tej
sieci.

Data: 2011-12-12 07:48:05
Autor: witek
Konkurs smsowy i moje imię
On 12/12/2011 5:18 AM, Piotrek wrote:
[...]

a co stoi w regulaminie na temat udostepnienia danych?

Data: 2011-12-12 14:26:55
Autor: mz
Konkurs smsowy i moje imię

Użytkownik "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c3331e6f-bb98-40d8-a0a8-036280971b88c13g2000vbh.googlegroups.com...
[...]

A co oni na to powiedzieli ? Że skąd mają twoje dane ?

Data: 2011-12-12 15:50:20
Autor: Michał Pysz
Konkurs smsowy i moje imię
Mogą wcale nie mieć Twojego imienia.
Operator może świadczyć usługę polegającą na wstawianiu w do wiadomości w określone miejsce imienia już po tym jak nadawca go wysłał.

mp.

Data: 2011-12-12 16:40:10
Autor: Robert Tomasik
Konkurs smsowy i moje imi

Przemyśl, czy na pewno rzeczone SMS-y mają związek z Radio-ZET. Ja w ich konkursie nie brałem udziału, a ostatnio też dostaję SMS-y o treści "jesteśmy zdziwieni, że nie chcesz odebrać nagrody ..." lub zbliżonej. Sądzę, że gdzieś nieopacznie wyraziłeś zgodę na wysyłanie reklam. Przy czym to może być niekoniecznie zwiazane z SMS-ami. Czasem tak działają serwisy Internetowe, gdzie wpisujesz numer telefonu komórkowego (np. NK, FB). A tam imię już podajesz :-)

Data: 2011-12-12 17:17:06
Autor: John Kołalsky
Konkurs smsowy i moje imi

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Do tego by otrzymywać spoam reklamowy takich serwisów nie trzeba wyrażać zgody. Wystarczy, że kolega Cię wpisał do swojej książku adresowej.

Data: 2011-12-12 17:21:15
Autor: Robert Tomasik
Konkurs smsowy i moje imi
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:jc59e7$lb7$1mx1.internetia.pl...

[...]

Z numerem telefonu musiałby to robić.

Data: 2011-12-12 17:43:13
Autor: John Kołalsky
Konkurs smsowy i moje imi

[...]

A nie ma w ichnich książkach możliwości wpisania numeru ?

Konkurs smsowy i moje imię