Konsekwencje wypowiedzi katolickiego kretyna.

Data: 2010-11-04 08:28:55
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Konsekwencje wypowiedzi katolickiego kretyna.
Belgijscy katolicy buntują się przeciw prymasowi. - Próbowałem odwodzić abp. André-Josepha Léonarda od spornych wypowiedzi o AIDS i księżach pedofilach. Bezskutecznie. Dlatego odchodzę - ogłosił jego rzecznik.
Abp André-Joseph Léonard, który od wiosny br. jest prymasem Belgii, tłumaczył niedawno, że AIDS jest "formą sprawiedliwości" za poniewieranie ludzkiej miłości oraz natury człowieka. Sugerował, że tych właśnie przewin dopuszczają się homoseksualiści, których już przed kilku laty nazywał "nienormalnymi".

Kiedy nie ustała jeszcze burza po wypowiedziach o gejach, prymas zaczął publicznie przekonywać, że nie powinno pociągać się do odpowiedzialności księży, którzy dopuścili się przestępstw pedofilskich, lecz są już w podeszłym wieku i dlatego nie pełnią żadnych funkcji duszpasterskich. - To byłoby formą niepotrzebnej zemsty - tłumaczył abp Léonard. W Belgii zarejestrowano już blisko 600 skarg ofiar skrzywdzonych w dzieciństwie przez ludzi Kościoła.

W odpowiedzi na tę prymasowską "wyrozumiałość" parlament Belgii - na wniosek chadeków - powołał w ub. tygodniu komisję śledczą, która ma się zająć przestępstwami w Kościele oraz ich tuszowaniem przez hierarchów. Ponadto socjalistyczny deputowany złożył wczoraj w prokuraturze skargę na prymasa w sprawie szerzenia homofobii i dyskryminacyjnych wypowiedzi o ludziach z HIV/AIDS.

Porzucający swą pracę rzecznik prymasa Jürgen Mettepenningen, który jest doktorem teologii, porównał przedwczoraj apb. Léonarda do kierowcy, który "jedzie pod prąd, lecz myśli, że to wszyscy inni kierowcy są w błędzie". Ogłaszając swą dymisję, tłumaczył, że wprawdzie próbował być "nawigatorem w samochodzie prymasa", lecz ten go uparcie ignorował. - Nie potrafię, nie chcę i już nie będę przedstawiać jego poglądów - powiedział Mettepenningen.

Do odejścia prymasa wezwał wczoraj były wicerektor Uniwersytetu Katolickiego w Louvain ks. Gabriel Ringlet, a wśród pracowników i studentów tej największej frankofońskiej uczelni Belgii trwa zbieranie podpisów pod petycją żądającą dymisji apb. Léonarda.

Ponadto kilku biskupów z niderlandzkojęzycznej Flandrii otwarcie przyznaje, że "ma problem" z poglądami i wypowiedziami prymasa. - Wiem, że Benedykt XVI nie przyjąłby dymisji swego bliskiego współpracownika. Niech więc go przynajmniej awansuje na jakiś urząd w Rzymie. Byle dalej od Belgii - mówił ks. Ringlet.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8607836,Belgia_ma_problem_z_prymasem.html#ixzz14IQun6VK

Przemysław Warzywny

--

"Partia (PiS), która swoich przeciwników politycznych prześwietla do drugiego pokolenia wstecz, wystawiła w wyborach samorządowych kandydatów w przeszłości współpracujących z organami bezpieczeństwa PRL."

Data: 2010-11-04 09:40:17
Autor: kochamspamWYTNIJTO
reklamacja 1
[...]

A co... nie miał racji? Na 100% miał rację!

Data: 2010-11-04 09:58:50
Autor: dK
reklamacja 1

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0ef8.000001ce.4cd27171newsgate.onet.pl...
[...]

Korzystanie z usług dentysty też jest poniewieraniem ludzkiej miłości... Powiedz to tym co złapali HIVA własnie w szpitalach u fryzejerów i przy jeszcze wielu wielu okazjach kiedy jest styczność z krwią chorego. Powiedz im że to .... forma sprawiedliwosci....
Ale nie o AIDS ma się głownie rzecz, ale o bronieniu pedofilii w środowiskach katolickich hierarchów, więc nie spłycaj tematu.

dK

Data: 2010-11-04 10:16:02
Autor: kochamspamWYTNIJTO
reklamacja 1

> [...]
Korzystanie z usług dentysty też jest poniewieraniem ludzkiej miłości... Powiedz to tym co złapali HIVA własnie w szpitalach u fryzejerów i przy jeszcze wielu wielu okazjach kiedy jest styczność z krwią chorego. Powiedz im że to .... forma sprawiedliwosci....
Nie weksluj!
Jasne jest że prymas nie miał na myśli tych co zostali zarażeni niewinnie, przy okazji usług.
A jak ocenisz korzystanie z usług prostytutki... Zwykła usługa? jak wszystkie inne?

Ale nie o AIDS ma się głownie rzecz, ale o bronieniu pedofilii w środowiskach katolickich hierarchów, więc nie spłycaj tematu.

dK
Nie weksluj!
To była reklamacja 1 - odnosiła się tylko do jednego.
Do drugiego i trzeciego to temat na inne reklamacje.

Data: 2010-11-04 11:26:56
Autor: kochamspamWYTNIJTO
reklamacja 2
[...]
[...]

To fakt że ten apel jest wielce kontrowersyjny, jednak nie jest skandaliczny ani nie usprawiedliwia nazwania prymasa "katolickim kretynem".
Ludzie świeccy też często apelowali o miłosierdzie i amnestię - i to wobec znacznie większych przestępców.
  --

Konsekwencje wypowiedzi katolickiego kretyna.