Konsekwencje za zasłonięcie fotoradaru?

Data: 2013-05-05 11:46:26
Autor: Garg07.
Konsekwencje za zasłonięcie fotoradaru?
Stoi sobie fotoradar jakich wiele. http://bi.gazeta.pl/im/bb/17/c5/z12916667Q,Dochody-z-fotoradarow-pojda-na-budowe-drog.jpg W porównaniu do tego ze zdjęcia jest sporo niższy. Widziałem kiedyś akcję, jak dwóch młodzieńców wzięło folię skreczową i owinęło fotoradarek tak, że stał się bezużyteczny. Czy za taki haniebny czyn grożą konsekwencje prawne? Do uszkodzenia mienia nie doszło :)

Data: 2013-05-05 12:40:00
Autor: hiki o!
On 05.05.2013 11:46, Garg07. wrote:
[...]

offff topicznie dodam:

http://moto.onet.pl/1682066,1,akcja-pieprz-radary-odniosla-sukces,artykul.html?node=2

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-08 10:27:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 5 May 2013, Garg07. wrote:

jak dwóch młodzieńców wzięło folię skreczową i owinęło fotoradarek tak, że stał się bezużyteczny. Czy za taki haniebny czyn grożą konsekwencje prawne? Do uszkodzenia mienia nie doszło :)

  IMVHO art.85 KW:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,238,70639,20130422,wykroczenia-przeciwko-bezpieczenstwu-i-porzadkowi-w.html
  Nie wiem czy się łapie pod "zabezpieczające" :>
  Wystarczy "zasłonić" (art.99 rzeczywiscie wymaga "uszkodzenia")

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-08 10:51:07
Autor: Maruda
[...]

Moim zdaniem - nie. Przed niczym nie zabezpiecza. To nie lampa oświetlająca przejście dla pieszych.

Wystarczy "zasłonić" (art.99 rzeczywiscie wymaga "uszkodzenia")

pzdr, Gotfryd

.... a jakaś "kropelka" z czegoś niewysychającego na środku obiektywu? Fotoradar działa, robi zdjęcia, ale trochę nieostre...
:)

(Wiem... tylko się droczę...)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-05-08 18:54:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 8 May 2013, Maruda wrote:

... a jakaś "kropelka" z czegoś niewysychającego na środku obiektywu?

  Nie pomoże :)

Fotoradar działa, robi zdjęcia, ale trochę nieostre...
:)

  Właśnie - pojawi się "mgła" o nasileniu proporcjonalnym
do wielkości zakłóconej powierzchni, ale nie poskutuje
to tym rodzajem nieostrości jaki jest skutkiem złego
ustawienia ogniskowej.

(Wiem... tylko się droczę...)

  :)

pzdr, Gotfryd