Konserwacja parkietu dębowego...

Data: 2009-07-09 23:14:02
Autor: Ikselka
Konserwacja parkietu dębowego...
....o nieco podniszczonej powłoce lakierowej - co zastosować? Cyklinowanie
za jakiś czas dopiero, a chciałabym, aby klepki jeszcze rok pobłyszczały
bez cyklinowania i lakierowania...

Data: 2009-07-10 03:20:16
Autor: Panslavista

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
...o nieco podniszczonej powłoce lakierowej - co zastosować? Cyklinowanie
za jakiś czas dopiero, a chciałabym, aby klepki jeszcze rok pobłyszczały
bez cyklinowania i lakierowania...

Przeszlifować drobnym papierem powierzchnię i położyć warstwę lakieru.
Druga opcja - użyć pastę do podłóg Amway'a lub innej firmy - będzie ładna i
nie będzie śliska

Data: 2009-07-10 05:48:56
Autor: Panslavista

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Przeszlifować drobnym papierem powierzchnię i położyć warstwę lakieru.
Druga opcja - użyć pastę do podłóg Amway'a lub innej firmy - będzie ładna

Przeszlifować tzn zmatowić, zmyć wodą z dodatkiem środka powierzchniowo
czynnego i odtłuścić np. denaturatem. Pomalować takim samym lakierem.

Data: 2009-07-10 10:10:13
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 10 Jul 2009 05:48:56 +0200, Panslavista napisał(a):

(...)Pomalować takim samym lakierem.

He, he. Miało być bez lakierowania, bo już mam posprzątane, remontu the end
:-)
Sidolux mi poradzono na już. A cyklinowanie i lakierowanie w przyszłym roku
- jak robić, to porządnie. Żeby nie te deszcze ostatnio, to byłoby przy
jednej okazji - fortepian by się jakoś wyniosło na zadaszony taras, ale
wigotność powietrza (deszcze) była za duża, aby ryzykować. No cóż, będę
zdana na cyklinowanie bezpyłowe. Ciekawe, czy ono takie rzeczywiście
bezpyłowe.

Data: 2009-07-10 10:32:05
Autor: Panslavista

> [...]

wigotność powietrza (deszcze) była za duża, aby ryzykować. No cóż, będę
zdana na cyklinowanie bezpyłowe. Ciekawe, czy ono takie rzeczywiście

Zszorstkowanie powierzchni lakieru nie jest cyklinowaniem. To tylko
wyrównanie powierzchni warstwy lakierowanej, usunięcie rys i wtrąceń oraz
przygotowanie do połączenia się z nową warstwą lakieru. Pracy i wydatków
dużo mniej.
To taka renowacja samej warstwy lakierniczej.

Konserwacja parkietu dębowego...