Data: 2012-10-10 12:03:27 | |
Autor: Jacek | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniÄtych | |
DziĹ byĹem na przeglÄ
dzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobiÄ konserwacjÄ podwozia i profili zamkniÄtych.
OdkÄ d minÄĹa era PolonezĂłw jakoĹ siÄ konserwacji nie robi. Zamierzam tym autem pojeĹşdziÄ z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia). Przebiegi robiÄ maĹe, a podobno Alfy ruda lubi, wiÄc moĹźe warto. Na razie nic nie widaÄ na podwoziu, ale chÄtnie wydam parÄ groszy, Ĺźeby mieÄ spokĂłj. Jak radzicie z tÄ konserwacjÄ ? Jacek |
|
Data: 2012-10-10 04:37:39 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych. Konserwacja profili jest prosta i bardzo skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony specjalną końcówką w profile i tam rozpyla preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne. Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym preparatem co do profili zapaskudzić. Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty. Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka. Profile najlepiej zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów. Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych było tak samo to bez problemu blachy dożywały by trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz. Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości. Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę na myjni umyją. |
|
Data: 2012-10-10 13:49:08 | |
Autor: 4CX250 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:ee872bf7-7a3c-4f0b-8281-2eb6d78d22a2googlegroups.com...
Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń>fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne. .... Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo Czyli w nowym pojeździe nie robimy nic i czekamy aż się pojawią uszkodzenia a jak się pojawią to... Muszą być odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli Nawierzchniowa jest tu zbędna. Wystarczy dobry podkład i na to tzw. baranek. I żadnych smół. To się stosowało 30 lat temu Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie Co to jest ten synek ? Marek |
|
Data: 2012-10-10 05:15:28 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 13:49:19 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:ee872bf7-7a3c-4f0b-8281-2eb6d78d22a2googlegroups.com...Cynk. Mylisz się że nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego że się mylisz. Nie moje małpy nie mój cyrk. |
|
Data: 2012-10-10 15:06:34 | |
Autor: 4CX250 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:bca4abc2-8d04-4eb5-bd8b-ce66081ba665googlegroups.com...
W dniu środa, 10 października 2012 13:49:19 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał: Cynk. Mylisz się że nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego że się mylisz. Nie moje małpy nie mój cyrk. Pozwalam ci tak uważać. Marek |
|
Data: 2012-10-10 06:42:52 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 15:06:43 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
Uďż˝ytkownik <kogutek44@vp.pl> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci news:bca4abc2-8d04-4eb5-bd8b-ce66081ba665googlegroups.com... Dziękuję. |
|
Data: 2012-10-10 12:09:09 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniÄtych | |
W dniu 10.10.2012 12:03, Jacek pisze:
Na razie nic nie widaÄ na podwoziu, ale chÄtnie wydam parÄ groszy, Ĺźeby Istnieje ryzyko, Ĺźe konserwujÄ c u partaczy zakonserwujÄ Ci np. otworki technologiczne, przez ktĂłre ma uciekaÄ woda i po konserwacji Ci samochĂłd w tym miejscu samochĂłd chÄtniej zgnije. Ale to pesymistyczne myĹlenie. (: S. |
|
Data: 2012-10-10 12:10:56 | |
Autor: ::-::dysmorfofob::-:: | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniÄtych | |
Ale to pesymistyczne myĹlenie. (: Ale generuje je zyciowa praktyka :] ::f:: |
|
Data: 2012-10-10 13:43:47 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w
<507547ec$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>, Jacek <spaammmm@o2.pl> napisał(-a): Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych. A nie lepiej myć z woskiem? Zawsze gdzieś ten wosk wcieknie w obszary niedostępne i zostanie na dłużej. A podwozie myć i uzupełniać uszkodzenia. |
|
Data: 2012-10-10 05:32:06 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 13:50:05 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w Mycie z woskiem to według mnie tylko dla oka. Weź zwykłą pastę woskową. ES1 się nazywa. Wypastuj, wyczyść. Za tydzień drugi raz. Roboty sporo. Ale przez zimę mycie będzie polegało na opłukaniu samochodu wodą. I to bez żadnych myjek ciśnieniowych. Muszę taki zabieg zrobić w nowym nabytku dokąd jest jeszcze jakaś znośna pogoda. Tylko drabinę skądś pożyczę. |
|
Data: 2012-10-11 09:39:15 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Wed, 10 Oct 2012 05:32:06 -0700 (PDT), w
<8a70d4ce-04ee-4f38-981c-9837ff14538e@googlegroups.com>, kogutek44@vp.pl napisał(-a): > A nie lepiej myć z woskiem? Zawsze gdzieś ten wosk wcieknie w obszary Ale nie piszę o dbaniu o wygląd -- tylko o quasi-konserwacji. |
|
Data: 2012-10-10 14:00:05 | |
Autor: Ukaniu | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniÄtych | |
UĹźytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:507547ec$0$26697$65785112news.neostrada.pl... DziĹ byĹem na przeglÄ dzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobiÄ konserwacjÄ podwozia i profili zamkniÄtych. Robi siÄ robi. Podwozie wcierany pÄdzlem Terotex WAX, w profile wpsikujÄ pistoletem do konserwacji terotex hv400. Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitĂłw z reklamy i sam kupuje drogo ale uwaĹźam warto. -- Pozdrawiam, Ĺukasz |
|
Data: 2012-10-10 05:26:29 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 14:00:36 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:507547ec$0$26697$65785112news.neostrada.pl... Oczywiście ze warto nawet w kilkuletnich samochodach w których takie zabiegi nie były robione. Preparaty do profili to dobre penetranty a na dodatek wypierają wodę. Im bardziej porowate tym lepiej się trzymają. Jak jest powierzchniowa rdza to jak w gąbkę w nią wejdą i skutecznie odetną dostęp powietrza. Korzystnie jest jak rozpryskiwać w profilach gorący preparat. A czy drogie. Na fiata 125p wychodziło mi, jak zawodowo to robiłem , do dwóch litrów fluidolu. |
|
Data: 2012-10-10 16:06:01 | |
Autor: Ukaniu | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:62f50c98-e0af-4520-96b4-c85cfd02b190googlegroups.com... W dniu środa, 10 października 2012 14:00:36 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał: Na fiata 125p wychodziło mi, jak zawodowo to robiłem , do dwóch litrów >fluidolu. Ja jakoś nie lubię fluidolu - może teraz jest lepszy - w zimie zbyt się zestala i pęka, podczas aplikacji dużo się wylewało. To samo z biteksem. W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego łoju aplikowane właśnie pistoletem z podgrzewaniem węża i końcówki. W domowych szrotach szkoda pieniędzy. Jeśli się udaje w wersji de-lux nie stosuję nic smoło/asfaltowego. Wosk, łój itp. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-10-10 08:43:29 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 16:06:04 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:62f50c98-e0af-4520-96b4-c85cfd02b190googlegroups.com... Jak za gruba warstwa to pęka. Ale tylko wierzchnia warstwa. Warstwa fluidolu musi być cienka. Prawie przezroczysta. Miałem do nakładania fluidolu i bitexu urzązdenia produkcji polskiej. Dwie bańki po 60 litrów i dwa specjalne pistolety. Generalnie do malowania autobusów się nadawało. Trochę upaprali a materiały sprzedali takim jak ja. Sporo przeróbek przeszły urządzenia zanim nadawały się do osobówek. 8 godzin trwało zabezpieczanie fiaciora. Z tego 6 to rozkręcanie i skręcanie tapicerki. Samo malowanie spodu w nowym samochodzie to 15 minut. Dobrze się robiło gorącym bitexem bo jak był już na samochodzie to szybko stygł i nie kapał. Ten łojowy preparat to jakiś fabryczny czy własny wynalazek? |
|
Data: 2012-10-11 09:02:43 | |
Autor: Ukaniu | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:b16f75f2-6022-495d-a551-9414c3c19a45googlegroups.com... Ten łojowy preparat to jakiś fabryczny czy własny wynalazek? http://www.mike-sander.de/ Kiedyś mieszaliśmy z ojcem mikstury sami ale teraz nie ma czasu no i ta w.w jest OK. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2012-10-10 18:24:07 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Dnia 10-10-2012 o 16:06:01 Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):
Podepnę się z pytaniem: Chciałbym zakonserwować podwozie w dwuletniej cytrynie (C4GP) - zależy mi na tym aby warstwa była jak najgrubsza (aby wytłumić hałasy z opon i odpryski z jezdni) - ale oczywiście ma też spełniać swoje podstawowe zadanie. Wiesz może, czy jest może w sprzedaży jakiś preparat mający takie podwójne działanie? TG |
|
Data: 2012-10-11 08:52:26 | |
Autor: Ukaniu | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:op.wly06hidg01fvfl-089.mshome.net... Wiesz może, czy jest może w sprzedaży jakiś preparat mający takie podwójne działanie? Widzisz im grubsza warstwa tym większa szansza, że ją odpali i pod nią będzie wiecznie wilgotno. Szczególnie jeśli nakłada się ją jako dodatkową na fabryczne wykończenie. Jak już występuję jako pseudo spamer (bo jak pisałem nie mam z tego nic) to polecę Ci to sam używam ze wspomnianej przezemnie stajni terosonów. Albo record 2000 albo Super 3000 (chyba będzie w tym wypadku lepszy). Wcześniej jednak trzeba miejscowo nałożyć, poczekać i sprawdzić czy się dobrze trzyma. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|