Konserwacja podwozia i profili zamkniętych

Data: 2012-10-10 14:00:05
Autor: Ukaniu
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:507547ec$0$26697$65785112news.neostrada.pl...
Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych.
Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?

Robi się robi.
Podwozie wcierany pędzlem Terotex WAX, w profile wpsikuję pistoletem do konserwacji terotex hv400.
Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitĂłw z reklamy i sam kupuje drogo ale uwaĹźam warto.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-10 05:26:29
Autor: kogutek44
W dniu środa, 10 października 2012 14:00:36 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]

Robi się robi.

Podwozie wcierany pędzlem Terotex WAX, w profile wpsikuję pistoletem do konserwacji terotex hv400.

Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitów z reklamy i sam kupuje drogo ale uważam warto.

-- Pozdrawiam,

Łukasz

Oczywiście ze warto nawet w kilkuletnich samochodach w których takie zabiegi nie były robione. Preparaty do profili to dobre penetranty a na dodatek wypierają wodę. Im bardziej porowate tym lepiej się trzymają. Jak jest powierzchniowa rdza to jak w gąbkę w nią wejdą i skutecznie odetną dostęp powietrza. Korzystnie jest jak rozpryskiwać w profilach gorący preparat. A czy drogie. Na fiata 125p wychodziło mi, jak zawodowo to robiłem , do dwóch litrów fluidolu.

Data: 2012-10-10 16:06:01
Autor: Ukaniu

Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:62f50c98-e0af-4520-96b4-c85cfd02b190googlegroups.com...
W dniu środa, 10 października 2012 14:00:36 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:

Na fiata 125p wychodziło mi, jak zawodowo to robiłem , do dwóch litrów >fluidolu.

Ja jakoś nie lubię fluidolu - może teraz jest lepszy - w zimie zbyt się zestala i pęka, podczas aplikacji dużo się wylewało. To samo z biteksem. W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego łoju aplikowane właśnie pistoletem z podgrzewaniem węża i końcówki. W domowych szrotach szkoda pieniędzy. Jeśli się udaje w wersji de-lux nie stosuję nic smoło/asfaltowego. Wosk, łój itp.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-10 08:43:29
Autor: kogutek44
W dniu środa, 10 października 2012 16:06:04 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]

Ja jakoś nie lubię fluidolu - może teraz jest lepszy - w zimie zbyt się zestala i pęka, podczas aplikacji dużo się wylewało. To samo z biteksem. W oldtimerach stosujemy specjalistyczne preparaty na bazie naturalnego łoju aplikowane właśnie pistoletem z podgrzewaniem węża i końcówki.. W domowych szrotach szkoda pieniędzy. Jeśli się udaje w wersji de-lux nie stosuję nic smoło/asfaltowego. Wosk, łój itp.

Jak za gruba warstwa to pęka. Ale tylko wierzchnia warstwa. Warstwa fluidolu musi być cienka. Prawie przezroczysta. Miałem do nakładania fluidolu i bitexu urzązdenia produkcji polskiej. Dwie bańki po 60 litrów i dwa specjalne pistolety. Generalnie do malowania autobusów się nadawało. Trochę upaprali a materiały sprzedali takim jak ja. Sporo przeróbek przeszły urządzenia zanim nadawały się do osobówek. 8 godzin trwało zabezpieczanie fiaciora. Z tego 6 to rozkręcanie i skręcanie tapicerki. Samo malowanie spodu w nowym samochodzie to 15 minut. Dobrze się robiło gorącym bitexem bo jak był już na samochodzie to szybko stygł i nie kapał. Ten łojowy preparat to jakiś fabryczny czy własny wynalazek?

Data: 2012-10-11 09:02:43
Autor: Ukaniu

Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:b16f75f2-6022-495d-a551-9414c3c19a45googlegroups.com...
Ten łojowy preparat to jakiś fabryczny czy własny wynalazek?

http://www.mike-sander.de/

Kiedyś mieszaliśmy z ojcem mikstury sami ale teraz nie ma czasu no i ta w.w jest OK.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-10 18:24:07
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 10-10-2012 o 16:06:01 Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Podepnę się z pytaniem:
Chciałbym zakonserwować podwozie w dwuletniej cytrynie (C4GP) - zależy mi  na tym aby warstwa była jak najgrubsza (aby wytłumić hałasy z opon i  odpryski z jezdni) - ale oczywiście ma też spełniać swoje podstawowe  zadanie.
Wiesz może, czy jest może w sprzedaży jakiś preparat mający takie podwójne  działanie?

TG

Data: 2012-10-11 08:52:26
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał w wiadomości news:op.wly06hidg01fvfl-089.mshome.net...
Wiesz może, czy jest może w sprzedaży jakiś preparat mający takie podwójne
działanie?

Widzisz im grubsza warstwa tym większa szansza, że ją odpali i pod nią będzie wiecznie wilgotno. Szczególnie jeśli nakłada się ją jako dodatkową na fabryczne wykończenie.
Jak już występuję jako pseudo spamer (bo jak pisałem nie mam z tego nic) to polecę Ci to sam używam ze wspomnianej przezemnie stajni terosonów. Albo record 2000 albo Super 3000  (chyba będzie w tym wypadku lepszy).  Wcześniej jednak trzeba miejscowo nałożyć, poczekać i sprawdzić czy się dobrze trzyma.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Konserwacja podwozia i profili zamkniętych