Data: 2012-10-10 04:37:39 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić konserwację podwozia i profili zamkniętych. Konserwacja profili jest prosta i bardzo skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony specjalną końcówką w profile i tam rozpyla preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne. Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym preparatem co do profili zapaskudzić. Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty. Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka. Profile najlepiej zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów. Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych było tak samo to bez problemu blachy dożywały by trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz. Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości. Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę na myjni umyją. |
|
Data: 2012-10-10 13:49:08 | |
Autor: 4CX250 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:ee872bf7-7a3c-4f0b-8281-2eb6d78d22a2googlegroups.com...
Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń>fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne. .... Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo Czyli w nowym pojeździe nie robimy nic i czekamy aż się pojawią uszkodzenia a jak się pojawią to... Muszą być odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli Nawierzchniowa jest tu zbędna. Wystarczy dobry podkład i na to tzw. baranek. I żadnych smół. To się stosowało 30 lat temu Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie Co to jest ten synek ? Marek |
|
Data: 2012-10-10 05:15:28 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 13:49:19 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:ee872bf7-7a3c-4f0b-8281-2eb6d78d22a2googlegroups.com...Cynk. Mylisz się że nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego że się mylisz. Nie moje małpy nie mój cyrk. |
|
Data: 2012-10-10 15:06:34 | |
Autor: 4CX250 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
Użytkownik <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:bca4abc2-8d04-4eb5-bd8b-ce66081ba665googlegroups.com...
W dniu środa, 10 października 2012 13:49:19 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał: Cynk. Mylisz się że nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego że się mylisz. Nie moje małpy nie mój cyrk. Pozwalam ci tak uważać. Marek |
|
Data: 2012-10-10 06:42:52 | |
Autor: kogutek44 | |
Konserwacja podwozia i profili zamkniętych | |
W dniu środa, 10 października 2012 15:06:43 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
Uďż˝ytkownik <kogutek44@vp.pl> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci news:bca4abc2-8d04-4eb5-bd8b-ce66081ba665googlegroups.com... Dziękuję. |
|