Konserwacja podwozia nowego samochodu

Data: 2012-04-25 20:18:06
Autor: TM
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Witam.

Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do tego wątpliwości widząc te powłokę ochronną,  jadąc potem  np. po nawierzchniach naprawianych  przy użyciu emulsji i grysów, znając stan naszych dróg i ulic i słysząc odgłosy uderzeń grysu i piasku  o podwozie.

Pozdrawiam

Data: 2012-04-25 20:34:37
Autor: kogutek
Konserwacja podwozia nowego samochodu
TM <t_maz@poczta.onet.pl> napisał(a):
Witam.

Czy nale=BFy wykona=E6 konserwacj=EA podwozia nowego samochodu, pomimo =
tego, =BFe dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie. Mam jednak co do =
tego w=B9tpliwo=9Cci widz=B9c te pow=B3ok=EA ochronn=B9,  jad=B9c potem  =
np. po nawierzchniach naprawianych  przy u=BFyciu emulsji i grys=F3w, =
znaj=B9c stan naszych dr=F3g i ulic i s=B3ysz=B9c odg=B3osy uderze=F1 =
grysu i piasku  o podwozie.

Pozdrawiam
Podwozie możesz sobie odpu¶cić. Profile zamknięte warto zabezpieczyć.
Plastikowe nadkola też s± niezbędne. To co zasłaniaj± nadkola zabezpieczyć tym
samym preparatem co profile. --

Data: 2012-04-25 20:54:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Dnia 25-04-2012 o 20:18:06 TM <t_maz@poczta.onet.pl> napisał(a):

(...)
  Mam jednak co do tego
w±tpliwo¶ci widz±c te powłokę ochronn±,  jad±c potem  np.. po  nawierzchniach naprawianych  przy użyciu emulsji i grysów, znaj±c stan  naszych dróg i ulic i słysz±c odgłosy uderzeń grysu i piasku  o podwozie.

Też kupiłe¶ nowego Citroena? :-)

Pzdr
TG

Data: 2012-04-25 21:01:36
Autor: kamil/Endurorider.pl

--

Na pewno nic złego się nie stanie jak zrobisz. Ja robiłem środkiem Rust-Check i po kilku latach podwozie nadal jest czarne i nigdzie nie widać korozji. Generalnie to jestem z tego bardzo zadowolony.

kml

Data: 2012-04-25 21:35:02
Autor: Pan Piskorz
Konserwacja podwozia nowego samochodu
W dniu 2012-04-25 21:01, kamil/Endurorider.pl pisze:
podwozie nadal jest czarne

Nadwozie też czarne?
Skodę miałem czerwoną, podwozie, tam, gdzie było blachę widać - było czerwone, plastik pokrywający część spodu podrapany, ale tego nawet nie zamierzałem unikać.
Po 4 latach nic niepokojącego w kanale widać nie było.
P.

Data: 2012-04-25 21:40:31
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:jn9jl2$7h6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czarne od środka konserwującego ;) Niedokładnie napisałem :P Miałem na myśli, że po kilku latach środek nadal jest na podwoziu.

kml

Data: 2012-04-25 21:49:12
Autor: Dysiek
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Czy należy wykonać konserwację podwozia nowego samochodu, pomimo tego, że dealer wskazuje na fabryczne zabezpieczenie.

Dla mnie to mija sie z celem - najpierw beda gnic nadkola czy progi a nie podwozie. Z reszta jak chcesz pojezdzic nowym autem 5-8 lat to mysle, ze bez dodatkowej konserwacji nie powinno zgnic.

Dysiek

Data: 2012-04-25 21:57:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jn9kfq$a3e$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Dla mnie to mija sie z celem - najpierw beda gnic nadkola czy progi a nie podwozie. Z reszta jak chcesz pojezdzic nowym autem 5-8 lat to mysle, ze bez dodatkowej konserwacji nie powinno zgnic.

Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza - to naprawdę dużo daje.

kml

Data: 2012-04-25 22:06:56
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2012-04-25 21:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Koserwacja obejmuje również profile zamknięte i nadkola. A jeżeli o
nadkolach mowa to powinny być założone plastikowe nadkola do wnętrza -
to naprawdę dużo daje.

To już jest przesada. Tak wysmarowane smoł± były duże fiaty w latach 80.
Obecnym autom tego nie potrzeba, naprawdę.
P.

Data: 2012-04-25 22:16:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jn9lgs$bs6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Osobi¶cie to uważam, że _obecnym_ autom naprawdę potrzeba dodatkowej konserwacji.

kml

Data: 2012-04-25 22:07:12
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 25 Apr 2012 21:57:35 +0200, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

No gnije wła¶nie nad tymi plastikami :)

Powinno być tak że, oczywi¶cie plastikowe tak, ale do nakładania
konserwacji należy je zdemontować.

Data: 2012-04-25 22:15:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Konserwacja podwozia nowego samochodu
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:8yrc00birwgt.1vsafc43pipll$.dlg40tude.net...

No gnije wła¶nie nad tymi plastikami :)

Powinno być tak że, oczywi¶cie plastikowe tak, ale do nakładania
konserwacji należy je zdemontować.

Wła¶nie to miałem na my¶li :) Zdj±ć plastik, konserwacja, założyć plastik ;)

kml

Data: 2012-04-26 20:44:21
Autor: wowa
[...]

Się dopytaj. Słyszałem że można stracić gwarancję na blachę po samodzielnym wykonaniu konserwacji :( Fabryka nie ma interesu żeby Twoje autko jeździło dłużej jak gwarancja :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2012-04-26 21:11:16
Autor: Jacek
W dniu 2012-04-25 20:18, TM pisze:
[...]

Wszystko zależy od dwóch spraw:
1. co producent pisze na ten ten temat w gwarancji (nie zdziwił bym się, gdyby napisali, że to powoduje utratę gwarancji)
2. jak długo zamierzasz tym autem jeździć. IMO jak do 5 lat to nie warto, a jak powyżej i w p. 1 nie ma żadnych bredni to warto,
Jacek

Konserwacja podwozia nowego samochodu