Konserwacja przedmiotów z mosiądzu

Data: 2010-05-30 15:25:16
Autor: Boombastic
Konserwacja przedmiotów z mosiądzu

Użytkownik "j@nek" <moch.jan@gmail.com> napisał w wiadomości news:b646bd32-316b-4074-bbce-91f0a0c28015u3g2000prl.googlegroups.com...
Mój numer domu (jak i inne przedmioty) z mosiądzu po pewnym czasie
pokrywa się śniedzią (tlenek miedzi). Oczyszczam go drobnym papierem
ściernym ale to pomaga na niedługo. Czy znacie jakiś sposób na
trwalsze zabezpieczenie mosiądzu przed korozją?

A może pomalować bezbarwym lakierem?

Data: 2010-05-30 16:08:51
Autor: Rura

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:httovu$jb2$1news.onet.pl...

[...]

dokładnie.Wypolerować i na to lakier bezbarwny

Data: 2010-05-30 12:05:32
Autor: j@nek
On 30 Maj, 16:08, "Rura" <r...@op.pl> wrote:
Użytkownik "Boombastic" <boombasticnos...@poczta.onet.pl> napisał w
> [...]

> trwalsze zabezpieczenie mosiądzu przed korozją?

> A może pomalować bezbarwym lakierem?

dokładnie.Wypolerować i na to lakier bezbarwny

Już próbowałem - pod lakierem też czernieje, może nieco dłużej, ale za
to jest to później bardzo pracochłonne bo lakier i korozję trzeba
ściagnąć. Nie wiem na czym to polega ale obecnie sprzedawana tego
rodzaju galanteria jest błyszcząca i ciągle wyglada jak nowa np w
sąsiedztwie.

Data: 2010-05-31 09:16:00
Autor: Jackare
Użytkownik "j@nek" <moch.jan@gmail.com> napisał w wiadomości news:9171b163-8b9c-4352-b60b-8b223c3fb4a3k17g2000pro.googlegroups.com...
[...]

Może jest polerowana elektrochemicznie lub galwanizowana. Mosiądzowanie wychodzi całkiem ładnie.
--
Jackare

Data: 2010-06-03 21:26:36
Autor: rrrrrrrrrrr
[...]