Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Konserwacja "z³omu"

Konserwacja "z³omu"

Data: 2012-08-07 22:54:05
Autor: Vince
Konserwacja "z³omu"
Witam!

Mam nastêpuj±ce pytanie. Mam wk³ad supportowy (wzglêdnie porz±dny, chocia¿ nie jaki¶ z wy¿szej pó³ki). Miseczki stalowe, ³o¿yska maszynowe, itp. Na swoim koncie ma ok 500 km. Zosta³ wymieniuny, bo poje¼dzi³ trochê w zimie i potrzebowa³em taki z krótsz± o¶k±. Wprawdzie po zimie nie krêci siê ju¿tak jak dawniej (wilgoæ i sól da³y siê mu zwe znaki, zakupiony na prze³omie lutego i marca), niemniej jednak ¿al mi go trochê wyrzuciæ, bo mo¿e siê iedy¶ przyda, e¶li przejdê ponownie na korbê 117 mm. Mo¿na go jako¶ zakonserwowaæ? Mo¿e wrzuciæ do jakiego¶ oleju ¿eby odzyska³ dawn± sprawno¶æ? Dodam, i¿ podobnych czê¶ci mam znacznie wiêcej. Macie jakie¶ propozycje?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-08 06:35:57
Autor: PeJot
Konserwacja "z³omu"
W dniu 2012-08-07 22:54, Vince pisze:
Witam!

Mam nastêpuj±ce pytanie. Mam wk³ad supportowy (wzglêdnie porz±dny,
chocia¿ nie jaki¶ z wy¿szej pó³ki). Miseczki stalowe, ³o¿yska maszynowe,
itp. Na swoim koncie ma ok 500 km. Zosta³ wymieniuny, bo poje¼dzi³
trochê w zimie i potrzebowa³em taki z krótsz± o¶k±. Wprawdzie po zimie
nie krêci siê ju¿tak jak dawniej (wilgoæ i sól da³y siê mu zwe znaki,
zakupiony na prze³omie lutego i marca), niemniej jednak ¿al mi go trochê
wyrzuciæ, bo mo¿e siê iedy¶ przyda, e¶li przejdê ponownie na korbê 117
mm. Mo¿na go jako¶ zakonserwowaæ?

Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest smar. Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny, szary lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e uszczelki nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2012-08-07 18:18:32
Autor: IWonderIF
Konserwacja "z³omu"
Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest smar. Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny, szary lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e uszczelki nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

Co w przypadku ³o¿ysk maszynowych?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-08-09 09:56:13
Autor: PeJot
Konserwacja "z³omu"
W dniu 2012-08-07 18:18, IWonderIF pisze:
Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest smar.
Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny, szary
lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e uszczelki
nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

Co w przypadku ³o¿ysk maszynowych?

Co z czym ? Z ³o¿yskami, uszczelkami ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2012-08-09 17:28:30
Autor: ToMasz
Konserwacja "z³omu"
W dniu 09.08.2012 09:56, PeJot pisze:
W dniu 2012-08-07 18:18, IWonderIF pisze:
Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest
smar.
Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny,
szary
lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e
uszczelki
nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

Co w przypadku ³o¿ysk maszynowych?

Co z czym ? Z ³o¿yskami, uszczelkami ?



jakie ty masz tam ³o¿yska (podobne) te po lewej czy te po prawej
  http://zpamietnikamechanika.cba.pl/lozyska.jpg
ToMasz

Data: 2012-08-09 20:33:47
Autor: PeJot
Konserwacja "z³omu"
W dniu 2012-08-09 17:28, ToMasz pisze:
W dniu 09.08.2012 09:56, PeJot pisze:
W dniu 2012-08-07 18:18, IWonderIF pisze:
Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest
smar.
Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny,
szary
lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e
uszczelki
nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

Co w przypadku ³o¿ysk maszynowych?

Co z czym ? Z ³o¿yskami, uszczelkami ?



jakie ty masz tam ³o¿yska (podobne) te po lewej czy te po prawej
  http://zpamietnikamechanika.cba.pl/lozyska.jpg

Pytaj w±tkotwórcê nie mnie. Z reszt± ju¿ napisa³ jakie tam ma ³o¿yska.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2012-08-09 21:25:46
Autor: ToMasz
Konserwacja "z³omu"
W dniu 09.08.2012 20:33, PeJot pisze:
W dniu 2012-08-09 17:28, ToMasz pisze:
W dniu 09.08.2012 09:56, PeJot pisze:
W dniu 2012-08-07 18:18, IWonderIF pisze:
Podnie¶ ig³± dostêpne uszczelki ³o¿ysk i sprawd¼ w jakim stanie jest
smar.
Je¶li ma naturaln± barwê, szkoda robiæ cokolwiek. Je¶li jest brudny,
szary
lub czarny, wypada go wymieniæ. Niestety, brudny smar oznacza ¿e
uszczelki
nie spe³niaj± ju¿ swojej funkcji.

Co w przypadku ³o¿ysk maszynowych?

Co z czym ? Z ³o¿yskami, uszczelkami ?



jakie ty masz tam ³o¿yska (podobne) te po lewej czy te po prawej
http://zpamietnikamechanika.cba.pl/lozyska.jpg

Pytaj w±tkotwórcê nie mnie. Z reszt± ju¿ napisa³ jakie tam ma ³o¿yska.


sory; raz widzê jeden w±tek raz dwa. Jak masz kosze kulek to wywal to na z³om. jak masz maszynowe, to kup nowe ³o¿yska stare na z³om

ToMasz

Konserwacja "z³omu"

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona