[PS2] Konsola NTSC-J -> gry PAL

Data: 2009-08-17 11:56:33
Autor: Arek M
[PS2] Konsola NTSC-J -> gry PAL
Witam!

Zanabylem sobie na allegro PS2 co by przypomnieć sobie koniec lat 90 i niesmiertelne GT2 + Winning Eleven z PSX :)

Kupując niestety nie byłem dostatecznie uważny i dokonałem transakcji "na szybko". Okazalo się ze konsola jest w systemie NTSC-J - wedle nalepki z tyłu. Konsole chciałem nieprzerabianą - i taka ponoć jest.

Kupiłem w Empiku GT4. Opis na odwrocie okładki - w skrócie - "tylko dla PS2 w systemie PAL". Czyli teoretycznie lipa...

Okazało sie jednak ze gra chodzi idealnie. To samo z pozostałymi kupionymi grami w systemie PAL. Naczytałem się w googlach ze taka kombinacja nie ma prawa chodzic z powodu kodów regionu. Faktycznie - filmy DVD kupione w PL chodzić nie chcą. Natomiast gry - bez problemu.

Czyzbym miał przerobioną konsolę?
Czy może system gry i konsoli nie musi byc zgodny a odpowiedni powienien byc tylko TV (znaczy się powinien posiadac NTSC)?
Jak poznac nie posiadając zadnego pirata czy konsola została poddana przeróbce?

--
PozdrawiAM!

Data: 2009-08-17 07:22:46
Autor: sialala
Konsola NTSC-J -> gry PAL
jako, ze moja konsola w wersji PAL nie odtwarza gier w formacie NTSC,
wiec na 99.99% masz przerobiona konsole ;-)
poznac to mozesz kopiujac dowolna posiadana gre na jakas czysta plytke
i probujac ja odpalic na konsoli.

[PS2] Konsola NTSC-J -> gry PAL