Konsolidacja pod hipoteke .. problem, doradzcie...

Data: 2009-11-25 14:24:13
Autor: PawelC
Konsolidacja pod hipoteke .. problem, doradzcie...
Znalazłem się trochę w kropce i nie wiem co dalej.
W pewnym skrócie sytuacja wygląda tak;
Wiosną br. wziąłem kredyt komercyjny (około 35 tys PLN), oprócz tego w
banku w którym mam "Ror'a" zadłużenie na łączną kwotę niecałe 15 tys.
Większość z tych sum, była przeznaczona na inwestycje (latem otworzyłem
działalność gospodarczą) - samochód, sprzęt komputerowy itd.
Na dniach mam wykupić za około 10 tys. mieszkanie komunalne, którego
realna wartość to około 100 tys.
Pierwszy mój problem pojawił się w momencie, gdy sprawy związane z
wykupem mieszkania z powodu opieszałości urzędu gminy zaczęły się
przeciągać (pierwotnie miało to być sfinalizowane w lipcu).
Na wzięcie tych kredytów komercyjnych zdecydowałem się, gdyż wydawało mi
się, iż bardzo szybko załatwimy sprawę mieszkania, będziemy mogli
skonsolidować kredyty pod hipotekę i zamiast płacić 1000 zl miesięcznej
raty, to mniej więcej połowę z tego.
Problem 2gi pojawił się niedawno, gdy firma w której pracuje, wręczyła
mi miesiąc temu wypowiedzenie.
Nie był by dla mnie kłopot szybko znaleźć pracodawcę (w zasadzie już
jestem "po słowie" z jednym) gdyby nie fakt, że postanowiłem iść "na
swoje" i zacząć rozwijać firmę. Niby przeszkód by nie było, ale -
większość pracodawców z branży żąda "lojalek" a już w ogóle nie wchodzi
w grę równoległe prowadzenie jakby nie było trochę konkurencyjnej
działalności. Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, iż jest poważna szansa
dostania unijnej dotacji, na firmę, a wtedy prowadzenie firmy na 1/8
etatu stanie się koszmarem z dużą dozą prawdopodobieństwa, ze coś w
końcu zawalę.

I teraz tak, ING którego jestem lojalnym klientem od prawie 20 lat
bezradnie rozłożył ręce (mają przecież moją kompletną historię - zero
przerw w zatrudnieniu od ponad 15 lat, wszystkie kredyty na czas
spłacane i coraz to wyższe zarobki).
Podejrzewam że podobnie będzie w innych bankach.
Pieniądze na sam wykup mam przygotowane.. ale tylko tyle.
Czy istnieje jakaś opcja, która umożliwiła by mi ubieganie się o kredyt
bez lipnego zatrudnia - nie wiem - poręczyciel może coś innego.

Dzięki za każdą podpowiedź.

Data: 2009-11-25 15:31:51
Autor: KJ Siła Słów
PawelC pisze:

I teraz tak, ING którego jestem lojalnym klientem od prawie 20 lat
bezradnie rozłożył ręce

Ja mam  rachunek w Pekao SA od nastu lat, przychody naprawde niezle, splacony dawno temu kredyt z kasy mieszkaniowej i jak chcialem pozyczyc swoje nieco ponad miesieczne dochody netto to bank mi zaspiewal milion kwitow do przedstawienia i oprocentowanie takie ze Pani sama sie czerwienila jak mi je pokazywala. Jeszcze bardziej sie zaczerwienila jak jej powiedzialem co mysle o pozycji "prowizja za udzielenie kredytu".

Stały klient ?
Stały frajer.

Popytaj o jakiegos naprawde sensownego doradce kredytowego  w Twojej okolicy - on moze miec sensowny pomysl.

KJ

Konsolidacja pod hipoteke .. problem, doradzcie...