Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast

Data: 2019-09-05 18:19:00
Autor: Janusz
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
"Badania dotyczące stężenia tego groźnego dla zdrowia gazu w największych niemieckich miastach przyniosło zaskakujące efekty. Okazało się, że w miastach, gdzie jeździ najwięcej aut ze starymi dieslami, występowanie NO2 jest niskie. W tych, gdzie jeżdżą nowe auta spełniające najnowsze normy środowiskowe - dużo wyższe."

Kto by się spodziewał :)
Okazuje się że w miastach gdzie jest przewaga starych diesli w powietrzu jest mniej NOx niż tam gdzie nowych jest więcej, dlaczego NOx? bo okazuje się że CO2 mało emitują

"W obecnej dyskusji o wpływie diesli na jakość powietrza wskazuje się nie tyle na emisję dwutlenku węgla, która ze względu na niższe zużycie paliwa aut z tymi silnikami jest stosunkowo niska, ale wypuszczanie do atmosfery innych szkodliwych substancji, głównie dwutlenku azotu (NO2)."

"Miasta z najstarszymi dieslami okazują się najczystsze
Jak podaje niemiecki magazyn Focus, badania przeprowadzone przez Center Automotive Research z Uniwersytetu Duisburg-Essen w połączeniu z danymi Krajowej Agencji Ochrony Środowiska UBA udowodniły, że limity te w żaden sposób nie przyczyniają się do poprawy jakości powietrza w miastach. Co więcej, z przedstawionych tam liczb wynika, że te ze stosunkowo dużą liczbą pojazdów ze starszymi dieslami notują niższą zawartość dwutlenku azotu w powietrzu niż te, w których dominują nowsze auta."


  dane:
"Stuttgart. Miasto to, pomimo stosunkowo nowoczesnej floty aut na ulicach (starsze auta z silnikami diesla stanowią tylko 16 proc.), ma największe skażenie powietrza gazem NO2 ze wszystkich niemieckich miast. Wynosi tam ono 71 mikrogramów na metr sześcienny, co stanowi wartość blisko dwukrotnie wyższą, niż przewidują normy.
  Drugi najgorszy wynik zanotowano w Monachium"

Miasta "w których modele ze starszymi dieslami stanowią 20 do nawet 30 proc. wszystkich aut na ulicach, mają powietrze z najmniejszą zawartością NO2. Na przykład w Lubece jest go tylko 26 mikrogramów na metr sześcienny, a w Münster 35 mikrogramów."

Cały artykuł
https://autokult.pl/34802,konsternacja-w-niemczech-badania-dowiodly-ze-stare-diesle-nie-szkodza-powietrzu-miast

--
Janusz

Data: 2019-09-05 18:28:31
Autor: Uncle Pete
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
On 2019-09-05 18:19, Janusz wrote:
"Badania dotyczące stężenia tego groźnego dla zdrowia gazu w największych niemieckich miastach przyniosło zaskakujące efekty. Okazało się, że w miastach, gdzie jeździ najwięcej aut ze starymi dieslami, występowanie NO2 jest niskie. W tych, gdzie jeżdżą nowe auta spełniające najnowsze normy środowiskowe - dużo wyższe."

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare? Czy zadziałały jakieś inne czynniki (natężenie ruchu samochodów z silnikiem wysokoprężnym, ruchy powietrza itp.)? Wreszcie czy wprowadzenie ograniczeń dla starych diesli poprawiło jakość powietrza czy nie (bo w artykule nie ma nic o dynamice sytuacji)? Dobrze byłoby dotrzeć do oryginału raportu z badań.

Data: 2019-09-05 19:21:30
Autor: Shrek
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 05.09.2019 o 18:28, Uncle Pete pisze:

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare? Czy zadziałały jakieś inne czynniki (natężenie ruchu samochodów z silnikiem wysokoprężnym, ruchy powietrza itp.)? Wreszcie czy wprowadzenie ograniczeń dla starych diesli poprawiło jakość powietrza czy nie (bo w artykule nie ma nic o dynamice sytuacji)? Dobrze byłoby dotrzeć do oryginału raportu z badań.

Nie mam danych, ale obstawiam nie, tak, nie:)


--
Shrek

Data: 2019-09-06 11:01:06
Autor: T.
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-05 o 19:21, Shrek pisze:
W dniu 05.09.2019 o 18:28, Uncle Pete pisze:

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare? Czy zadziałały jakieś inne czynniki (natężenie ruchu samochodów z silnikiem wysokoprężnym, ruchy powietrza itp.)? Wreszcie czy wprowadzenie ograniczeń dla starych diesli poprawiło jakość powietrza czy nie (bo w artykule nie ma nic o dynamice sytuacji)? Dobrze byłoby dotrzeć do oryginału raportu z badań.

Nie mam danych, ale obstawiam nie, tak, nie:)


Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze, dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...
T.

Data: 2019-09-06 15:45:57
Autor: Shrek
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 06.09.2019 o 11:01, T. pisze:

Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze, dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...

Nowe dizle mają na ogół turbiny, filtry... Może to nieco mieszać. Byłbym ostrożny.


--
Shrek

Data: 2019-09-07 11:40:14
Autor: kk
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
On 2019-09-06 11:01, T. wrote:
W dniu 2019-09-05 o 19:21, Shrek pisze:
W dniu 05.09.2019 o 18:28, Uncle Pete pisze:

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare? Czy zadziałały jakieś inne czynniki (natężenie ruchu samochodów z silnikiem wysokoprężnym, ruchy powietrza itp.)? Wreszcie czy wprowadzenie ograniczeń dla starych diesli poprawiło jakość powietrza czy nie (bo w artykule nie ma nic o dynamice sytuacji)? Dobrze byłoby dotrzeć do oryginału raportu z badań.

Nie mam danych, ale obstawiam nie, tak, nie:)


Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze, dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...

Jak mogło być pełniejsze jak samochody paliły 2x więcej?

Data: 2019-09-07 13:06:45
Autor: Shrek
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 07.09.2019 o 11:40, kk pisze:

Jak mogło być pełniejsze jak samochody paliły 2x więcej?

Chyba katalogowo. Nie rozpedzałbym się tak:P

--
Shrek

Data: 2019-09-05 21:52:11
Autor: Janusz
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-05 o 18:28, Uncle Pete pisze:
On 2019-09-05 18:19, Janusz wrote:
"Badania dotyczące stężenia tego groźnego dla zdrowia gazu w największych niemieckich miastach przyniosło zaskakujące efekty. Okazało się, że w miastach, gdzie jeździ najwięcej aut ze starymi dieslami, występowanie NO2 jest niskie. W tych, gdzie jeżdżą nowe auta spełniające najnowsze normy środowiskowe - dużo wyższe."

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare?
Chyba tak, wyższe sprężanie, wyższa temp w cylindrze powoduje powstawanie
więcej NOx.

--
Janusz

Data: 2019-09-05 21:54:49
Autor: Janusz
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-05 o 21:52, Janusz pisze:
W dniu 2019-09-05 o 18:28, Uncle Pete pisze:
On 2019-09-05 18:19, Janusz wrote:
"Badania dotyczące stężenia tego groźnego dla zdrowia gazu w największych niemieckich miastach przyniosło zaskakujące efekty. Okazało się, że w miastach, gdzie jeździ najwięcej aut ze starymi dieslami, występowanie NO2 jest niskie. W tych, gdzie jeżdżą nowe auta spełniające najnowsze normy środowiskowe - dużo wyższe."

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare?
Chyba tak, wyższe sprężanie, wyższa temp w cylindrze powoduje powstawanie
więcej NOx.

A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue nie pomaga w nowych autach bo przecież
on miał likwidować NOx, chyba że Niemcy masowo go wycinają lub nie uzupełniają :)

--
Janusz

Data: 2019-09-05 22:32:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
-- A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue nie pomaga w nowych autach bo przecież on miał likwidować NOx, chyba że Niemcy masowo go wycinają lub nie uzupełniają :)

pomaga na papierze i w laboratorium, na krótkich dystansach po mieście, ale nie ma szans aby to odniosło jakikolwiek mierzalny skutek, poza tym wszyscy chyba stosuja dodatkowe tricki np okna temperaturowe czyli lejemy moczem w temp. 20-35C co oznacza ze przez 3 miechy w roku :-)

Data: 2019-09-06 07:44:32
Autor: Cavallino
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 05-09-2019 o 21:54, Janusz pisze:

Jest tylko pytanie, dlaczego tak jest - czy nowe samochody produkują więcej NOx niż stare?
Chyba tak, wyższe sprężanie, wyższa temp w cylindrze powoduje powstawanie
więcej NOx.

A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue nie pomaga w nowych autach

Pomaga, ale nie badano tylko aut z adblue, bo jeszcze bardzo młodych diesli z tym ustrojstwem jest stosunkowo niedużo.

Data: 2019-09-05 23:12:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
-- Pomaga, ale nie badano tylko aut z adblue, bo jeszcze bardzo młodych diesli z tym ustrojstwem jest stosunkowo niedużo.

alez oczywiscie ze badano
https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/fahrverbote-und-ihr-wahrer-zweck-die-legende-vom-boesen-diesel-geraet-ins-wanken_id_11069398.html

stare to E1-5 a nowe to E6 i E6d temp

ten obrazek z dymkami :-)
Euro 5-Fahrzeuge schneiden dabei am schlechtesten ab - noch schlechter als Euro 4-Diesel.

auta z E5 to najgorszy syf i smrodza mocniej niz starsze z E4 zas super duper E6 to po prostu E5 z wgranym nowym softem i adblue ale i tak realnie ledwo wypełnia normy E3 czyli dla np 20 letniego Golfa IV TDI

Data: 2019-09-06 11:16:58
Autor: robot
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-05 o 21:54, Janusz pisze:


A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue [...]

Mocznik.
Nazywajmy rzeczy po imieniu. Mocznik panie, zwykły mocznik.

Data: 2019-09-06 13:28:14
Autor: Janusz
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-06 o 11:16, robot pisze:
W dniu 2019-09-05 o 21:54, Janusz pisze:


A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue [...]

Mocznik.
Nazywajmy rzeczy po imieniu. Mocznik panie, zwykły mocznik.

Wiem :)

--
Janusz

Data: 2019-09-05 20:55:03
Autor: adam
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
Ciekawe, ale coś tu nie pasuje.
Jeżeli jeden stary diesel truje bardziej niż jeden nowy diesel,
to dlaczego 1000 starych diesli truje mniej niż 1000 nowoczesnych diesli.

Albo artykuł jest nieprawdziwy, albo badania były zrobione bardzo nierzetelnie. Obstawiam to drugie, bo ilość starych i nowych diesli to tylko jeden z tysiąca różnych czynników. Gdzie np pojemność, masa auta, długość odcinków przejeżdżanych, ilość "obcych" aut, komunikacja zbiorowa, przewietrzanie miasta, ilość samochodów nie-diesli, itd

Data: 2019-09-05 14:47:58
Autor: Zenek Kapelinder
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
Myk w tym ze stary dizel nie truje bardziej od nowego. Oczywiscie nowy i stary sa sprawne technicznie. Bedzie na przykladzie mastera bo takiego mam. Moj 2,5 litra silnik bez zadnych bajerow ma 80 koni. Wspolczesny 2,3 litra 135 koni. Ponad dwa razy wiecej mocy z litra. Zawsze jest cos za cos. W nowym podniesli temperature spalania to i wiecej tlenkow azotu robi zwlaszcza ze ma turbine i do cylindra wiecej tlenu i azotu wchodzi.

Data: 2019-09-05 21:01:56
Autor: Shrek
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 05.09.2019 o 20:55, adam pisze:
Ciekawe, ale coś tu nie pasuje.
Jeżeli jeden stary diesel truje bardziej niż jeden nowy diesel,
to dlaczego 1000 starych diesli truje mniej niż 1000 nowoczesnych diesli.

Albo artykuł jest nieprawdziwy, albo badania były zrobione bardzo nierzetelnie. Obstawiam to drugie, bo ilość starych i nowych diesli to tylko jeden z tysiąca różnych czynników. Gdzie np pojemność, masa auta, długość odcinków przejeżdżanych, ilość "obcych" aut, komunikacja zbiorowa, przewietrzanie miasta, ilość samochodów nie-diesli, itd

Nie badania były nierzetelne (bo miały zbadać czy powietrze się poprawiło czy nie), tylko interpretacja wyników. Sam zauważyłeś, że same dizle to jeden element układanki i pewnie wcale nie najważniejszy. Tyle, że jak zrozumiałem, celem barania było sprawdzenie jak zmiana dizli wpłynęła na zmianę jakości powietrza. Odpowiedź brzmi - nie wiadomo, ale powietrze jest lepsze, tam gdzie stare dizle. I teraz jeden z tego wyciągnie wniosek, że w zasadzie to nie wiadomo czy ma to wpływ, drugi że nowe są gorsze, trzeci zapyta pod jakim wzgledem gorsze;)

Oczywiście istnieje możliwość, że dane były tendencyjnie zbierane, bądź nawey popełniono błąd podczas ich zbierania.



--
Shrek

Data: 2019-09-05 12:49:54
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
Nie ma żadnej konsternacji bo od momentu wprowadzania Umweltzone naukowcy ostrzegali że to wałek polityków i producentów aut ;-)

Oszuści miotają się jak szatan po zakrystii ale mimo zaklęć rzeczywistość nie daje się nagiąć do bzdetnych wyobrażeń matołków ;-)

Branie w ciemno liczby zarejestrowanych aut i założenie że tyle samo czasu jeżdżą po centrum jest po prostu debilne ;-)
Menago który codziennie zasuwa swoim 3.0 TDI do centrum będzie smrodzil bardziej niż dziadek który odpala starego Mietka w niedzielę do kościoła.

Data: 2019-09-05 21:50:21
Autor: adam
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
Jak zwał, tak zwał. Czy badania, czy interpretacja, nie można z tego wyciągnąć żadnych wniosków.
Były już obliczenia, które wykazały, że stara beczka pod względem ekologii bije na głowę współczesne super hiper wydumki.
I jeśli w tym przypadku komuś chodziło o pokazanie cymbałom na stanowiskach, że idą w złym kierunku, to jak najbardziej popieram, więcej takich działań.

Data: 2019-09-05 22:02:47
Autor: Janusz
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 2019-09-05 o 21:50, adam pisze:
Jak zwał, tak zwał. Czy badania, czy interpretacja, nie można z tego wyciągnąć żadnych wniosków.
Były już obliczenia, które wykazały, że stara beczka pod względem ekologii bije na głowę współczesne super hiper wydumki.
I jeśli w tym przypadku komuś chodziło o pokazanie cymbałom na stanowiskach, że idą w złym kierunku, to jak najbardziej popieram, więcej takich działań.
Mnie zastanawia jak oni robili te badania coraz to nowszych silników że im spełniały
coraz bardziej wyśrubowane normy. Czy wtedy nie wyszło że cos jest
jednak nie tak?
Teraz widać że jednak tak co wyszło już w USA gdzie im zbadali że NOx potrafia na drodze przekroczyć 40 razy.
Wychodzi ze się obudzili z ręką w nocniku z tym oszukiwaniem na testach bo teraz sami widzą jakie to przynosi efekty.

--
Janusz

Data: 2019-09-05 22:18:34
Autor: adam
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
Słuszne spostrzeżenie, kolejny czynnik na plus dla starych konstrukcji.

Data: 2019-09-05 22:42:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
-- Słuszne spostrzeżenie, kolejny czynnik na plus dla starych konstrukcji.

plusy nic nie dadza bo trzeba sprzedawac nowe drogie auta wiec nalezy spodziewac sie rozwiazania korzystnego dla niemieckich motokoncernow :-) na dzien dobry widze umweltpremie 2 czyli doplaty z kieszeni podatnika :-)

Data: 2019-09-05 22:39:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
-- Wychodzi ze się obudzili z ręką w nocniku z tym oszukiwaniem na testach bo teraz sami widzą jakie to przynosi efekty.

byl taki zarcik w niemieckiej TV jakie sa 2 największe zorganizowane organizacje przestępcze w DE ? Deutsche Bank i VW https://www.kriminalpolizei.de/ausgaben/2014/maerz/detailansicht-maerz/artikel/ist-die-deutsche-bank-eine-kriminelle-vereinigung.html

https://www.mlpd.de/2017/kw36/afd-broschuere/treu-an-der-seite-der-vw-verbrecher

Data: 2019-09-06 07:40:40
Autor: Cavallino
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu 05-09-2019 o 20:55, adam pisze:
Ciekawe, ale coś tu nie pasuje.
Jeżeli jeden stary diesel truje bardziej niż jeden nowy diesel,
to dlaczego 1000 starych diesli truje mniej niż 1000 nowoczesnych diesli.

Stary diesel truje czymś innym po prostu, a skutkiem zubażania dawek paliwa, jest właśnie wzrost ilości produkowanych tlenków azotu.

Data: 2019-09-06 10:52:36
Autor: SW3
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
A jak myślę, że najczystsze powietrze jest tam, gdzie 100% samochodów to stare diesle nie spełniające żadnych norm i kopcące jak smok (np. gdzieś pośrodku puszczy gdzie taki samochód przejeżdża 2 razy w tygodniu) ;)

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat

Data: 2019-09-06 02:03:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
ludzie uczeni nazwijmy ich umownie naukowcami :-) ostrzegali matołków ze Umweltzony bez kompleksowego zbadania tematu nic nie dadzą jednak przy poparciu polityków i ku zyskowi niemieckich motokoncernow przepchnięto temat szemrując ekologia, milionem dzieci umierających na raka itp efekt ? niemierzalny ba okazało sie ze w realnych warunkach nowe auta z E5 trują bardziej niż ich poprzednicy :-) imbecyle spektakularnie strzeliły sobie w stopę kompromitując jednocześnie rządowe organizacje kontrolne czyli KBA i ujawniając oszustwo producentów patrz VW i spółka

Data: 2019-09-06 05:16:06
Autor: Bolko
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
W dniu piątek, 6 września 2019 11:03:36 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
ludzie uczeni nazwijmy ich umownie naukowcami :-) ostrzegali efekt ?
i?

NIC się nie zmieni

Data: 2019-09-06 17:56:39
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
pojazdów ze starszymi dieslami notują niższą zawartość dwutlenku azotu w powietrzu niż te, w których dominują nowsze auta."
Każdy absolwent dawnej podstawówki powinien wiedzieć, jak powstaje NO2. A powstaje w wysokiej temp. Taka właśnie jest w wysilonych silnikach. Zapach NO2 jest nie do pomylenia z niczym innym i doskonale go czuć za nowymi samochodami. W moim ś.p. Volvo z 2,5 litrowym TDI NOx się nie czuło, za to niedopalone paliwo powodowało przykapcanie. Teraz w nowszym nic nie kopci, jest katalizator i DPF, ale NO2 się czuje.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona