Konstrukcja Mistrzostw Europy

Data: 2009-09-10 21:51:48
Autor: wiLQ
Konstrukcja Mistrzostw Europy

W pierwszej rundzie byly 4-druzynowe grupy, ergo 3 rozegrane mecze, po
to by wywalic z turnieju jedna z nich. Nastepnie AFAIK bedzie runda z 6
druzynowymi grupami (kolejne 5 spotkan, tak?), po to by odpadly dalsze
dwie z nich. I po tym wszystkim zacznie sie wlasciwy turniej o mistrza.
Co to za wynalazek? O co tu chodzi? Moze mi to ktos wytlumaczyc?
 --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 21:56:42
Autor: Lukasz
[...]

3 spotkania, zaliczone sa mecze z druzynami ze "starych" grup

Data: 2009-09-10 20:47:21
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail ziggy71@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

mysle, ze WILQ pytał raczej, po co taka ilość srednio emocjonujących meczy... i ze lepszy były jakis system pucharowy albo wieksze ryzyko odpadniecia...

"Wiarą można manipulować. Tylko
wiedza jest niebezpieczna."  Frank Herbert

Data: 2009-09-10 22:37:02
Autor: s
wiLQ pisze:

[...]

Wiesz.
Big Brother sie sprawdzil, Bar, Taniec z gwiazdami i inne cuda.
Uczestnikow zatem odcinac trzeba powoli :-)

Pozdr

Data: 2009-09-10 22:47:30
Autor: wiLQ
s napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

Wiesz.
Big Brother sie sprawdzil, Bar, Taniec z gwiazdami i inne cuda.

Big Brother czy Bar sie szybko wypalily, wiec nie wiem czy to dobry wzor
do nasladowania, a fenomenu tanca z gwiazdami wlasciwie nie rozumiem.
Tez moglby mi to ktos wytlumaczyc ;-)

Uczestnikow zatem odcinac trzeba powoli :-)

Jasne, wiecej spotkan, ale dlaczego w ten sposob? Nie mozna bylo zrobic od razu 8-druzynowych grup?
Logistycznie i dla kibicow byloby chyba nawet lepiej.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 22:53:49
Autor: Pawel Grzeda
wiLQ pisze:

Uczestnikow zatem odcinac trzeba powoli :-)

Jasne, wiecej spotkan, ale dlaczego w ten sposob? Nie mozna bylo zrobic od razu 8-druzynowych grup?
Logistycznie i dla kibicow byloby chyba nawet lepiej.

Chodzi tez o to, ze PZKosz chcial rozegrac ME w duzej liczbie miast, aby jak najbardziej wypromowac koszykowke w Polsce. Miast-organizatorow mamy 7. Grupy czterozespolowe graly we Wroclawiu, Poznaniu, Gdansku i Warszawie. Szesciozespolowe przensza sie do Lodzi i Bydgoszczy. Faza pucharowa (od 1/4) odbedzie sie w Spodku.

Podczas meczu z Litwa spiker na hali powiedzial, ze w telewizji mecz oglada 10 mln ludzi. Ktos jest to w stanie potwierdzic?

pozdr
PG

Data: 2009-09-10 23:06:19
Autor: s
Konstrukcja Mistrzostw Europy
Podczas meczu z Litwa spiker na hali powiedzial, ze w telewizji mecz oglada 10 mln ludzi. Ktos jest to w stanie potwierdzic?

Spora rozbieznosc.
Dwie firmy badajace ogladalnosc podaly nastepujace wyniki:
1,9 mln oraz 2,7 mln, ktore same w sobie roznia sie znaczaco.
10 mln to raczej pulap srednio realny dla jakiejkolwiek transmisji, czy sie myle?
A moze to sa dane lacznie z transmisjami zagranicznymi?

Pozdr

Data: 2009-09-10 23:16:42
Autor: Pawel Grzeda
s pisze:
[...]

Nie no. Malysz mial i ponad 11.

pozdr
PG

Data: 2009-09-10 23:21:16
Autor: wiLQ
Pawel Grzeda napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> 10 mln to raczej pulap srednio realny dla jakiejkolwiek transmisji, czy > sie myle?

Nie no. Malysz mial i ponad 11.

Serio? Mozesz rzucic jakims linkiem?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 23:21:43
Autor: Pawel Grzeda
wiLQ pisze:
Pawel Grzeda napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

10 mln to raczej pulap srednio realny dla jakiejkolwiek transmisji, czy sie myle?
Nie no. Malysz mial i ponad 11.

Serio? Mozesz rzucic jakims linkiem?

http://www.sport.pl/celebrities/1,83528,4994097.html

Nawet 13,3.

pozdr
PG

Data: 2009-09-10 23:43:34
Autor: wiLQ
Konstrukcja Mistrzostw Europy

http://www.sport.pl/celebrities/1,83528,4994097.html

Nawet 13,3.

Dzieki. Wychodzi na to, ze zapamietalem srednia, a nie max. Swoja droga, zwroccie uwage na daty tych rekordow: 2002, 2003, 2004 - to
wciaz pozostawia otwarte pytanie czy teraz realne jest 10+ mln widzow
dla jakiejkolwiek transmisji sportowej.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 23:43:54
Autor: L'e-szczur
On 10 Wrz, 23:16, Pawel Grzeda <grzed...@SPAMgazeta.pl> wrote:
s pisze:

> [...]
> 1,9 mln oraz 2,7 mln, ktore same w sobie roznia sie znaczaco.
> 10 mln to raczej pulap srednio realny dla jakiejkolwiek transmisji, czy

Nie no. Malysz mial i ponad 11.

A "Moda na Sukces - ostatnie starcie" chyba z 15!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-10 23:18:48
Autor: wiLQ
> [...]

1,9 mln oraz 2,7 mln, ktore same w sobie roznia sie znaczaco.
10 mln to raczej pulap srednio realny dla jakiejkolwiek transmisji, czy sie myle?

W Polsce raczej tak. AFAIR 10 mln widzow mialo M jak milosc w szczycie
swojej popularnosci, a Malyszomania chyba osiagnela max w okolicach 5-6
mln, wiec rowniez bardzo watpie, ze tyle ogladalo ten mecz.

A moze to sa dane lacznie z transmisjami zagranicznymi?

Tez chyba niemozliwe ze wzgledu na wielkosc Litwy.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 23:43:24
Autor: L'e-szczur
On 10 Wrz, 22:53, Pawel Grzeda <grzed...@SPAMgazeta.pl> wrote:
Podczas meczu z Litwa spiker na hali powiedzial, ze w telewizji mecz
oglada 10 mln ludzi. Ktos jest to w stanie potwierdzic?

Tak. Zamiast ogladac mecz - dzwonilem po ludziach i pytalem czy
ogladaja. 10 milionow potwierdzilo. Z przerazeniem czekam na rachunek
z TP SA. Trzeba bylo wykupic sobie abonament "za darmo i do
wszystkich"! Echhhh.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-10 23:02:25
Autor: s
[...]

Programy moze i sie wypalily, nie wiem, nie sledze.
Ale formula eliminacji uczestnikow najwyrazniej nie, skoro ludzie ponoc bedacy ekspertami w konstruowaniu tego typu rozrywek stosuja owa formule w kazdym kolejnym tworze tego typu.

a fenomenu tanca z gwiazdami wlasciwie nie rozumiem.
Tez moglby mi to ktos wytlumaczyc ;-)

A nie, dziekuje, postoje.
Za mala probka ogladanych tancow :D

Uczestnikow zatem odcinac trzeba powoli :-)

Jasne, wiecej spotkan, ale dlaczego w ten sposob? Nie mozna bylo zrobic od razu 8-druzynowych grup?
Logistycznie i dla kibicow byloby chyba nawet lepiej.

Ale za duzo odpadloby naraz... Wiesz, BigBrother...

Pozdr

Data: 2009-09-10 22:46:40
Autor: Pawel Grzeda
wiLQ pisze:

[...]

Wytlumaczyc Ci nie wytlumacze, ale generalnie sporo imprez jest rozgrywanych w ten sposob. MS i ME w pilce recznej, siatkowce i koszykowce. Inne dyscypliny mnie nie interesuja wiec nie wiem. Jedyne co rozni systemy to czy sa rozgrywane cwiercfinaly czy tez nie. Dzisiaj nasi siatkarze wygrali druga grupe i awansowali do polfinalu ME. Koszykarze natomiast jesli zajma minimum 4. miejsce zagraja w 1/4.

Przy okazji. 2 lata temu mielismy ciekawy zbieg okolicznosci. ME w koszykowce odbywaly sie w Hiszpanii, a ME w siatkowce w Rosji. Finaly obu imprez rozgrywane byly w ten sam dzien. W obu finalach spotkaly sie reprezentacje Hiszpanii i Rosji. W obu przypadkach wygraly druzyny gosci. Analogiczna sytuacja nie bedzie miala miejsca w tym roku, gdyz Turcy odpadli z turnieju siatkarzy. Natomiast wszyscy wiemy jak graja na ME i w tym momencie dla mnie sa faworytami do tytulu. Nasi siatkarze natomiast maja spore szanse na final. Jak bedzie zobaczymy.

pozdr
PG

Data: 2009-09-10 23:33:20
Autor: wiLQ
> [...]

Wytlumaczyc Ci nie wytlumacze, ale generalnie sporo imprez jest rozgrywanych w ten sposob.

Tym bardziej sie narzuca pytanie dlaczego tak, a nie inaczej. Bo pod jakim wzgledem jest to optymalne rozwiazanie?

Wszystkie te dyscypliny probuja promowac dany sport w max liczbie miast?
To w ogole dziala czy to tylko formulka?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 23:50:43
Autor: Pawel Grzeda
wiLQ pisze:

Wytlumaczyc Ci nie wytlumacze, ale generalnie sporo imprez jest rozgrywanych w ten sposob.

Tym bardziej sie narzuca pytanie dlaczego tak, a nie inaczej. Bo pod jakim wzgledem jest to optymalne rozwiazanie?

Tez mi sie ten system nie podoba, chociaz jest lepszy od systemu pucharowego. Slabszy dzien nie decyduje o odpadnieciu z turnieju. Tak samo jak mecz zycia nie eliminuje faworyta. W zeszlym roku na ME w pilce recznej Polacy weszli do drugiej fazy z 0-2. Co prawda druzyn pierwszej fazie grupowej jest po 6 w kazdej grupie, ale dalej wychodza 3 i znow mamy 2 grupy. Nasza grupa byla naprawde ciezka. Mielismy Niemcow, Rosjan i Macedonie gdzie gral zawodnik, ktory w pojedynke wygrywal spotkania. Nasza grupa laczyla sie ze slabsza grupa, z ktorej wyszly Dania, Serbia i Norwegia. Polacy ograli wszystkie te druzyny i awansowali do polfinalu. Niemcy (nie zanotowali porazki w pierwszej fazie) przegrali w drugiej grupie 2 mecze i jeden zremisowali. Odpadli. Moze jednak cos w tym jest?;)

Wszystkie te dyscypliny probuja promowac dany sport w max liczbie miast?
To w ogole dziala czy to tylko formulka?

To moja teoria.

pozdr
PG

Data: 2009-09-11 00:02:16
Autor: L'e-szczur
On 10 Wrz, 23:50, Pawel Grzeda <grzed...@SPAMgazeta.pl> wrote:
Niemcy (nie zanotowali porazki w pierwszej fazie) przegrali w
drugiej grupie 2 mecze i jeden zremisowali. Odpadli. Moze jednak cos w
tym jest?;)

Tak, tak. Kazdy system ktory doprowadza do odpadniecia Niemiec i/lub
Rosji jest systemem dobrym, sprawiedliwym i zaslugujacym na
utrzymanie ;-)

> Wszystkie te dyscypliny probuja promowac dany sport w max liczbie miast?
> To w ogole dziala czy to tylko formulka?

To moja teoria.

IMO chodzi nie tylko o promocje sportu, ale glownie o pieniadze.
Wiecej miast to wiecej miejsc na reklamy, wiecej potencjalnych
kibicow, wiecej sposobow na wyciagniecie pieniedzy od ludzi.
A przed imprezami wiecej pieniedzy idzie na przygotowanie obiektow i
infrastruktury - co dla glownego organizatora ma mniejsze znaczenie,
ale dla miast jest zapewne bardzo cenne.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-11 10:18:45
Autor: Hubertus Blues
Pawel Grzeda pisze:
wiLQ pisze:

[...]

A tak zupe?nie przy okazji! Czy ludzie od koszykówki i siatkówki europejskiej nie wiedza; o swoim wzajemnym istnieniu? Mam na mys'li tzw. "dzia?aczy". IMO dwie takie imprezy w tym samym czasie to kanibalizacja potencja?u!

--
Hubertus Blues
"... z szaconkiem bo sie moze skonczyc zle..."

Data: 2009-09-11 03:22:34
Autor: L'e-szczur
On 11 Wrz, 10:18, Hubertus Blues <hbe...@poczta.onet.onet.pl> wrote:
Pawel Grzeda pisze:

> [...]

europejskiej nie wiedza; o swoim wzajemnym istnieniu? Mam na mys'li tzw.
"dzia?aczy". IMO dwie takie imprezy w tym samym czasie to kanibalizacja

O ile organizacje trunieju w czasie swiat religijnych uwazam za
kardynalny blad to mozliwe ze kolizji z innymi dyscypliami nie da sie
uniknac. Bo przeciez imprezy rangi mistrzowskiej musza byc
organizowane w regularnych odstepach czasu, ale przeciez z
uwzglednieniem poczatku i konca sezonu poszczegolnych lig.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-12 15:17:12
Autor: wiLQ
L'e-szczur napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> potencja?u!

O ile organizacje trunieju w czasie swiat religijnych uwazam za

Dlaczego? I jakich religii to dotyczy?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-12 08:08:21
Autor: L'e-szczur
On 12 Wrz, 15:17, wiLQ <N...@spam.com> wrote:

> O ile organizacje trunieju w czasie swiat religijnych uwazam za
> kardynalny blad

Dlaczego? I jakich religii to dotyczy?

Kazdej religii. Ale tylko islam ma świeto trwające przez bity miesiąc..

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-20 16:54:30
Autor: Szczepan Radzki
L'e-szczur pisze:
[...]

Podczas EuroBasketu rozmawiałem z jednym tureckim dziennikarzem i powiedział mi, że hale podczas ME siatkarskich są puste w Turcji nie dlatego, że jest ramadan, a dlatego że w turcji dont give a shit about volleyball.

Szczepan Radzki

Data: 2009-09-23 13:14:51
Autor: wiLQ
Szczepan Radzki napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Podczas EuroBasketu rozmawiałem z jednym tureckim dziennikarzem i powiedział mi, że hale podczas ME siatkarskich są puste w Turcji nie dlatego, że jest ramadan, a dlatego że w turcji dont give a shit about volleyball.

ROTFL. Ale w takim razie trzeba pogratulowac organizatorom.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-09-10 23:10:31
Autor: sooobi
wiLQ pisze:

W pierwszej rundzie byly 4-druzynowe grupy, ergo 3 rozegrane mecze, po
to by wywalic z turnieju jedna z nich. Nastepnie AFAIK bedzie runda z 6
druzynowymi grupami (kolejne 5 spotkan, tak?)

Nie dalsze 3 z zespolami z ktorymi nie grali. Do nowej tabeli sa zaliczne wyniki ze swojej grupy czyli Polacy maja bilans 1-1.

Konstrukcja Mistrzostw Europy