Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?

Data: 2016-01-15 11:04:06
Autor: Nomen Nescio
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
W tekście Konstytucji 3 Maja czytamy:

[...]
 I. RELIGIA PANUJÄ„CA

Religią narodową panujacą jest i będzie wiara święta rzymska katolicka ze wszystkimi jej prawami; przejście od wiary panującej do jakiegokolwiek wyznania jest zabronione pod karami apostazji.
[...] (koniec cytatu)

Jeśli zauważymy, że od 1668 roku karą za odstępstwo od katolicyzmu była śmierć, to wydaje się, że nasza wspaniała konstytucja jest mocno przereklamowana pod względem "wolności religijnej" i nie odbiega pod tym względem od praw szariatu obowiązujących w islamie.
Gorzej nawet, w islamie człowiek wpada w sytuację bez wyjścia kiedy w wieku w miarę świadomym złoży wyznanie wiary. W katolicyzmie jest doliczany do członków tego kościoła w wieku niemowlęcym, bez jakiejkolwiek możliwości świadomego wyrażenia swej woli.
Tak więc wszyscy moi znajomi, którzy zostali ochrzczeni w KK jako oseski, którzy spędzili dzieciństwo jako praktycznie ateiści, a uwierzywszy w wieku dorosłym ochrzcili się w innym kościele, nadal są przez kościół katolicki liczeni jako jego członkowie i raportowani w ramach 90% Polaków katolików.
Czy to nie dziwne?

Data: 2016-01-15 02:52:17
Autor: bronek.tallar
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
u¿ytkownik Nomen Nescio napisa³:

Czy to nie dziwne?

Nie, po prostu jeste¶ Pan g³±b, niezbyt bystry zreszt±.

Konstytucja uznawa³a katolicyzm za religiê panuj±c±, jednocze¶nie zapewniaj±c swobodê wyznania.

Aby zapobiec powstaniu nowoczesnego pañstwa polskiego, caryca Katarzyna Wielka i król Prus Fryderyk Wielki sprowokowali konflikt pomiêdzy "konserwatystami" w Sejmie a królem, dotycz±cy praw mniejszo¶ci religijnych..
wiki.

Data: 2016-01-15 09:03:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 11:52:19 UTC+1 u¿ytkownik bronek...@gmail.com napisa³:
> [...]

Aby zapobiec powstaniu nowoczesnego pañstwa polskiego, caryca Katarzyna Wielka i król Prus Fryderyk Wielki sprowokowali konflikt pomiêdzy "konserwatystami" w Sejmie a królem, dotycz±cy praw mniejszo¶ci religijnych.

Gdyby konserwaty¶ci nie byli tacy twardog³owi i zamiast konfederowaæ siê
w Barze przeciwko przywróceniu równouprawnienia "dysydentów" przez króla
dopu¶cili je, nie dosz³oby nawet do pierwszego rozbioru. Wolno¶æ mniejszo¶ci
religijnych w niczym nie umniejsza wolno¶ci wiêkszo¶ci katolików. Do
stwierdzenia tego faktu tym nie mniej trzeba nie mieæ g³owy gor±cej jeno
zimn± kalkulacy± ;)

Data: 2016-01-15 19:07:51
Autor: Klin...................................................
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
W dniu 2016-01-15 o 18:03, Jakub A. Krzewicki pisze:
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 11:52:19 UTC+1 użytkownik bronek...@gmail.com napisał:
użytkownik Nomen Nescio napisał:

Czy to nie dziwne?

Nie, po prostu jesteś Pan głąb, niezbyt bystry zresztą.

Konstytucja uznawała katolicyzm za religię panującą, jednocześnie zapewniając swobodę wyznania.

Aby zapobiec powstaniu nowoczesnego państwa polskiego, caryca Katarzyna Wielka i król Prus Fryderyk Wielki sprowokowali konflikt pomiędzy "konserwatystami" w Sejmie a królem, dotyczący praw mniejszości religijnych.
Gdyby konserwatyści nie byli tacy twardogłowi i zamiast konfederować się
w Barze przeciwko przywróceniu równouprawnienia "dysydentów" przez króla
dopuścili je, nie doszłoby nawet do pierwszego rozbioru.
      Znaleźliby sobie inny pretekst.

Data: 2016-01-15 10:20:50
Autor: Jakub A. Krzewicki
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 19:08:04 UTC+1 u¿ytkownik Klin.................................................... napisa³:
> [...]
> w Barze przeciwko przywróceniu równouprawnienia "dysydentów" przez króla
> dopu¶cili je, nie dosz³oby nawet do pierwszego rozbioru.

      Znale¼liby sobie inny pretekst.

Byæ mo¿e, ale na to by wówczas zaborcy musieli zu¿yæ na swoje podchody znacznie
wiêcej czasu. I wtedy nie do¿yliby spodziewanego efektu, nie mówi±c o tym, ¿e
RON doczeka³aby Napoleona. Nastêpcy Kasi i Fryca stawaliby na g³owie, ¿eby
Polska nie sta³a siê jego sojusznikiem!

Data: 2016-01-15 21:11:23
Autor: Klin...................................................
W dniu 2016-01-15 o 19:20, Jakub A. Krzewicki pisze:
W dniu piątek, 15 stycznia 2016 19:08:04 UTC+1 użytkownik Klin napisał:
[...]

Być może, ale na to by wówczas zaborcy musieli zużyć na swoje podchody znacznie
więcej czasu. I wtedy nie dożyliby spodziewanego efektu, nie mówiąc o tym, że
RON doczekałaby Napoleona. Następcy Kasi i Fryca stawaliby na głowie, żeby
Polska nie stała się jego sojusznikiem!
      Pretekst można sobie i stworzyć patrz - prowokacja gliwicka,
      uważasz, że wtedy byÅ‚oby to niemożliwe?
      Czy znamy wszystkich hintermenów konfederacji Barskiej;
      mogÅ‚a to być  przecież operacja faÅ‚szywej flagi.  PoczÄ…tkowo
     wspierana tajnie przez Prusy i CarycÄ™ by kiedy do niej faktycznie
     doszÅ‚o wykorzystana w wiadomym celu.

Data: 2016-01-15 12:27:17
Autor: Jakub A. Krzewicki
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 21:11:27 UTC+1 u¿ytkownik Klin.................................................... napisa³:

      Pretekst mo¿na sobie i stworzyæ patrz - prowokacja gliwicka,
      uwa¿asz, ¿e wtedy by³oby to niemo¿liwe?
      Czy znamy wszystkich hintermenów konfederacji Barskiej;
      mog³a to byæ  przecie¿ operacja fa³szywej flagi.  Pocz±tkowo
     wspierana tajnie przez Prusy i Carycê by kiedy do niej faktycznie
     dosz³o wykorzystana w wiadomym celu.

Je¶li przywódcy barzan nie byli to durnie patentowani, a tak nie mo¿na
powiedzieæ ani nawet pomy¶leæ np. o genialnym Pu³askim, to jestem wrêcz tego
pewien!

Data: 2016-01-15 19:33:20
Autor: A. Filip
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu? [Kary za odstÄ…pienie od katolicyzmu (apostazjÄ™)]
bronek.tallar@gmail.com pisze:
[...]

Według ciebie swoboda wyznania to swoboda wyznawania religii (swoich przodków)
ale nie ZMIANY wyznawanej "najsÅ‚uszniejszej" religii?  To jakoÅ› twoja definicja
"swobody wyznania" jest "wÄ…ziutka" i obejmuje kary szariatu za odstÄ…pienie od
islamu.

To było ponad 200 lat temu a ty musiałeś cienko ściemniać zamiast po prostu
napisać po linii "inne czasy, inne (akceptowalne) standardy" czyli
"A *wtedy* w stanach jeszcze nie zjednoczonych niewolnictwo mieli!" :-) --
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
Tak jak konie sÄ… do ujeżdżania, tak pieniÄ…dze - do wydawania.  (PrzysÅ‚owie fiÅ„skie)

Data: 2016-01-15 10:46:26
Autor: Jakub A. Krzewicki
Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu? [Kary za odst±pienie od katolicyzmu (apostazjê)]
W dniu pi±tek, 15 stycznia 2016 19:33:24 UTC+1 u¿ytkownik A. Filip napisa³:
> [...]
> Katarzyna Wielka i król Prus Fryderyk Wielki sprowokowali konflikt
> pomiêdzy "konserwatystami" w Sejmie a królem, dotycz±cy praw

Wed³ug ciebie swoboda wyznania to swoboda wyznawania religii (swoich przodków)
ale nie ZMIANY wyznawanej "najs³uszniejszej" religii?  To jako¶ twoja definicja
"swobody wyznania" jest "w±ziutka" i obejmuje kary szariatu za odst±pienie od
islamu.

To by³o ponad 200 lat temu a ty musia³e¶ cienko ¶ciemniaæ zamiast po prostu
napisaæ po linii "inne czasy, inne (akceptowalne) standardy" czyli
"A *wtedy* w stanach jeszcze nie zjednoczonych niewolnictwo mieli!" :-)

Dla porz±dku formalnego - wtedy S(za)tany by³y ju¿ od jakich¶ paru lat
Zjednoczone i posiada³y konstytucjê. Nasza by³a kolejna po amerykañskiej
i przed ¿abojadzk±. A ¿e odpowiedzi± na pytanie, co Murzyn ma, by³o wtedy
"bia³ego s³uchaæ", to nawet Lincoln nie za³atwi³ do koñca tej sprawy. Dopiero
sami Czarni jak dojrzeli do walki o samostanowienie (ruch Dr Kinga), uzyskali
formalnie równe prawa. Posiadanie praw jednak to nie wszystko, bo nic nie dadz±
nawet akcje afirmacyjne, je¶li siê nie potrafi z tych praw korzystaæ
i wykszta³ci³o wyuczon± bezradno¶æ. Wrêcz mog± zaszkodziæ i j± pog³êbiæ, na
zas. "siê nale¿y".

Konstytucja 3 Maja nie lepsza od szariatu?