Konstytucja gwarantuje ka¿demu Polakowi równo¶æ wobec prawa?

Data: 2011-04-19 17:44:28
Autor: Gut
Konstytucja gwarantuje ka¿demu Polakowi równo¶æ wobec prawa?
Teoretycznie Konstytucja gwarantuje każdemu Polakowi równość wobec prawa
(art. 32) oraz prawo identycznego traktowania przez władze publiczne. Tyle teoria. Może mi ktoś zatem wyjaśnić jak to jest z przyjmowaniem z dzieckiem do żłobka, przedszkola itp. Gmina uchwala tylko, że odpłatność wynosi tyle, a tyle i to wszystko. Potem wchodzimy na stronę www żeby przez system elektroniczny zapisać dziecko i co widzimy, że jest punktacja prawie jak za komuny. Czy kryteria przyjęć mówiące o pochodzeniu, czasie przyjmowania dziecka itp. są zgodne z Konstytucją?

Przykład konkretny: w kryteriach stanowiących o przyjęciu jest zapis, że pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola ma dziecko, które zostanie oddane do przedszkola na ponad 8 godzin. Z czego to się bierze? Otóż ostatnio głośno się zrobiło , że dziecko do 5 godzin ma opiekę w przedszkolu za darmo. Płatne MOŻE BYĆ > 5 h
Więc gminom nie opłacają się tacy którzy oddają na krócej dzieci bo nie mają z nich kasy. Czy to jednak nie jest bezprawne?

Data: 2011-04-20 10:10:55
Autor: Konrad

Użytkownik "Gut" <togut@example.cod> napisał w wiadomości news:iokhls$236$1news.dialog.net.pl...

Więc gminom nie opłacają się tacy którzy oddają na krócej dzieci bo nie
majÄ… z nich kasy. Czy to jednak nie jest bezprawne?

To jest jeszcze nic - ty wiesz że okazało się że studenci w miejskich środkach transportu płacą tylko połowę tego co ja za przejazd? A jak chciałem paczkę na święta z MOPR to powiedzieli ża mi nie dadzą bo za dużo zarabiam. I to się nadaje do TVN Uwaga a nie tam jakieś przedszkola - przeciez to jest ewidentne łamanie konstytucji!

Kon

Konstytucja gwarantuje ka¿demu Polakowi równo¶æ wobec prawa?