Data: 2014-02-13 05:42:45 | |
Autor: stevep | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
# Zagraniczne = lepsze?
Zgodnie z badaniami PBS największy odsetek ankietowanych (30%) na pytanie: „Na czym polega patriotyzm gospodarczy?”, odpowiedziało, że polega on na kupowaniu produktów polskich firm. Wnioskować więc można, iż Polacy z jednej strony dobrze wiedzą, iż poprzez kupowanie polskich produktów, mogą wspomóc rozwój polskiej gospodarki - z drugiej strony paradoksalnie nic w tym celu nie robią. Wyniki wyżej przedstawionego sondażu Grupy IQS są druzgocące – tylko dla 7 % polskich konsumentów miejsce produkcji towaru ma znaczenie. Dla 43% ankietowanych pochodzenie towaru nie ma żadnego znaczenia, a 2% wręcz woli towary zagraniczne i tylko je kupuje, gdyż uważa je za lepsze. Polski klient największą wagę przywiązuje do jakości kupowanego towaru (47%) i ceny (28%), które stoją na czele prezentowanego zestawienia. – Gdy w amerykańskich badaniach Amerykanie mają dokonywać wyboru między produktem amerykańskim a pochodzącym z innego kraju, to nawet nieco wyższa cena amerykańskiego produktu i nieco niższa jego jakość, o czym badani wiedzą, nie powstrzymuje większości osób od wybrania rodzimego produktu. Na tym polega, przysłowiowy już, amerykański patriotyzm konsumencki. W Polsce patriotyzm konsumencki praktycznie rzecz biorąc nie istnieje.. Opel stracił w Polsce renomę, gdy zaczął być produkowany w Gliwicach – uważa prof. prof. dr hab. Dariusz Doliński, dziekan wydziału zamiejscowego SWPS, autor książek na temat psychologii reklamy. Firmy nie chwalą się polskością własnych produktów Winy w istniejącym stanie rzeczy doszukiwać się można również po stronie przedsiębiorców. Zgodnie z wynikami badań PBS zaledwie 13% polskich firm wykorzystuje polskość produktów w swoich działaniach marketingowych. Polskie pochodzenie produktu oznacza na opakowaniu jedynie 28%. Przedsiębiorcy nawet nie starają się w żaden sposób akcentować polskości wytwarzanych przez siebie produktów, bo być może zdają sobie sprawę, że to i tak nie wpłynie na sprzedaż – co zresztą jednoznacznie wynika z wyników powyższych sondaży. Informacja o tym, że produkcja danych towarów odbywa się w Polsce w wielu przypadkach jest żadna, mimo to marki i tak dobrze się sprzedają. Jeszcze do niedawna nawet nie wiedziałam, że kupując w takich sklepach jak słupski Gino Rossi, gdański Reserved, przemyski Inglot – wspieram polską gospodarkę. # Ze strony: http://tnij.org/provy40 -- stevep -- -- - Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ |
|
Data: 2014-02-13 00:07:44 | |
Autor: basia@sbcglobal.net | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
On Wednesday, February 12, 2014 8:42:45 PM UTC-8, stevep wrote:
- Gdy w amerykańskich badaniach Amerykanie maj± dokonywać wyboru między produktem amerykańskim a pochodz±cym z innego kraju, to nawet nieco wyższa cena amerykańskiego produktu i nieco niższa jego jako¶ć, o czym badani wiedz±, nie powstrzymuje większo¶ci osób od wybrania rodzimego produktu. Na tym polega, przysłowiowy już, amerykański patriotyzm konsumencki.. Taaak, i dzieki temu konsumenckiemu patriotyzmowi wiekszosci Amerykanow, USA maja najwiekszy deficyt handlowy ze wszystkich krajow swiata. http://en.wikipedia.org/wiki/Balance_of_trade Widze ze poziom ignorancji w PRL-bis siega szczytow, mozna wciskac juz calkiem jak popadnie. Basia |
|
Data: 2014-02-13 09:21:35 | |
Autor: stevep | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
W dniu .02.2014 o 09:07 basia@sbcglobal.net <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:
On Wednesday, February 12, 2014 8:42:45 PM UTC-8, stevep wrote:A może tak konkretnie. -- stevep -- -- - Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ |
|
Data: 2014-02-13 00:27:44 | |
Autor: basia@sbcglobal.net | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
On Thursday, February 13, 2014 12:21:35 AM UTC-8, stevep wrote:
W dniu .02.2014 o 09:07 basia@sbcglobal.net <abjjkst@sbcglobal.net> pisze Przeciez juz konkretniej nizeli napisane to chyba nie mozna. USA to najwiekszy importer wszechczasow. Ludzie o tym w Polsce nie wiedza??? Basia |
|
Data: 2014-02-13 10:29:51 | |
Autor: stevep | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
W dniu .02.2014 o 09:27 basia@sbcglobal.net <abjjkst@sbcglobal.net> pisze:
On Thursday, February 13, 2014 12:21:35 AM UTC-8, stevep wrote: I co z tego, że największy, widocznie do ludzi przemawia cena, a nie sentymenty. -- stevep -- -- - Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ |
|
Data: 2014-02-13 02:24:55 | |
Autor: basia@sbcglobal.net | |
Konsumencki niepatriotyzm? | |
On Thursday, February 13, 2014 1:29:51 AM UTC-8, stevep wrote:
I co z tego, że największy, widocznie do ludzi przemawia cena, a nie sentymenty. No wlasnie. Oryginalny tekst sugeruje ze Amerykanie wybieraja amerykanski towar z powodu konsumenckiego patriotyzmu. W rzeczywistosci wcale nie sa tacy konsumencko patriotyczni. Basia |
|