Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up

Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up

Data: 2011-07-04 07:56:20
Autor: THX
Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie nie została wykonana.
Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej zapłaty za niewykonaną usługę:
Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
WPS 6 tys. zł
THX

--


Data: 2011-07-04 07:43:01
Autor: witek
Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
On 7/4/2011 2:56 AM,  THX wrote:
Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
nie została wykonana.
Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
zapłaty za niewykonaną usługę:
Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
WPS 6 tys. zł
THX


Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana częsciowo tylko niedokonczona.

Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy.
Z drugiej strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej firmy i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.

Data: 2011-07-05 12:02:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
On Mon, 4 Jul 2011, witek wrote:

On 7/4/2011 2:56 AM,  THX wrote:
Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
nie została wykonana.
Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
zapłaty za niewykonaną usługę:
Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
WPS 6 tys. zł
THX


Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana częsciowo tylko niedokonczona.

....i z jakiej przyczyny.


Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy. Z drugiej strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej firmy
i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.

  Przy założeniu że to wykonawca nawalił.
  Z tak skromnego opisu można równie dobrze wysnuć podejrzenie, że to
zamawiający odstąpił od umowy bez udokumentowania wersji "przyczyn
leżących po stronie wykonawcy".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-04 10:01:02
Autor: Liwiusz
Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
W dniu 2011-07-04 09:56,  THX pisze:
Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
nie została wykonana.
Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
zapłaty za niewykonaną usługę:
Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?

W uproszczonym. Czy będzie upominawcze, o tym zadecyduje sąd.

--
Liwiusz

Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona