Konta prywatne a przelew do ZUS i US

Data: 2009-07-24 21:57:17
Autor: yo
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
Witam
Jestem w trakcie rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i nie mam zamiaru zakładać konta firmowego.
Które z poniżej wymienionych banków nie będą piszczały, że robię przelewy do ZUS i US:
mBank
Inteligo
ING
BZ WBK?
W tym bankach mam konta prywatne.

Dzięki za odpowiedź

Data: 2009-07-24 23:05:34
Autor: JanKo
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
Agent yo nadaje:

Które z poniżej wymienionych banków nie będą piszczały

Wszystkie

Data: 2009-07-24 17:04:03
Autor: witek
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
JanKo wrote:
Agent yo nadaje:

Które z poniżej wymienionych banków nie będą piszczały

Wszystkie

wszystkie nie beda piszczaly czy wszystkie beda piszczaly ?

Data: 2009-07-24 23:09:56
Autor: SDD

Użytkownik "yo" <yo@mail.us> napisał w wiadomości news:h4d3r7$1hv$1atlantis.news.neostrada.pl...

Które z poniżej wymienionych banków nie będą piszczały, że robię przelewy do ZUS i US:

Przelewy do ZUS i US - *za siebie* - sa twoimi zobowiazaniami *osobistymi* i jak najbardziej mozesz je wykonywac.
Nieco inaczej moze byc w przypadku posiadanai pracownikow - w przypadku ZUS jest to trudno wykrywalne (po wzajemnych relacjach kwot mozna ewentualnie sie probowac dopatrzec), w przypadku US nieco bardziej (po tytulach przelewow: PIT-5 lub PIT-5L to Twoj osobisty podatek; PIT-4R juz nie).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-25 10:41:27
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:h4d7v4$svb$1news.onet.pl...

[...]

a czemu VAT zwracaja na podane konto firmowe a nie osobiste ?

--
http://sklep.wielobranzowy.eu  - sprawdź jak tanio!
http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99 brutto

Data: 2009-07-25 10:56:35
Autor: SDD

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4egfr$h9e$1inews.gazeta.pl...

a czemu VAT zwracaja na podane konto firmowe a nie osobiste ?

Tego nie wiem, dlatego kwestie VAT-u dyplomatycznie przemilczalem :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-26 21:53:11
Autor: Pete
W dniu 25.07.09 21:58, cef pisze:
wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

Zwracają na to, które zostało zgłoszone przy rejestracji. A że większość urzędników US informuje, że ma to być konto firmowe, toteż ludzie je zakładają.

--
Pete

Data: 2009-07-26 22:24:04
Autor: cef
Pete wrote:

[...]

Ale skoro zgłaszane jest niefirmowe, to jaka jest
podstawa urzedu do niezwracania na ten rachunek
lub wymagania jednak założenia rachunku firmowego?
Z numeru rachunku urząd nie wymyśli jaki jest rodzaj konta
i rozumiem, że żądają dodatkowych dokumentów potwierdzających
prowadzenie rachunku i z tych dokumentów dowiadują się jaki rodzaj rachunku
zgłoszono i co wtedy?
Odmawiają zwrotu na ten rachunek? Na jakiej podstawie?
Odmawiają wpisania tego rachunku do danych w systemie? Na jakiej podstawie?
Żądają załozenia rachunku firmowego?

Data: 2009-07-26 22:36:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konta prywatne a przelew do ZUS i US

"cef" h4iejv$afv$1@nemesis.news.neostrada.pl

Odmawiają zwrotu na ten rachunek?

ZTCW -- nie odmawiają, chyba że różaniec. ;)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-07-27 07:49:58
Autor: Pete
W dniu 26.07.09 22:24, cef pisze:
Pete wrote:

[...]

Przedstawiasz do wglądu umowę rachunku.
Co robią, jeśli to nie jest rachunek firmowy? Nie mam pojęcia, bo dla tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

--
Pete

Data: 2009-07-27 08:10:39
Autor: Andrzej Kłos
Pete pisze:
dla tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

bezpłatny to jest tylko do momentu wyjęcia kasy - to tak dla uściślenia pojęcia "bezpłatny".

andy_nek

Data: 2009-07-27 19:50:13
Autor: Pete
W dniu 27.07.09 08:10, Andrzej Kłos pisze:
Pete pisze:
dla tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

bezpłatny to jest tylko do momentu wyjęcia kasy - to tak dla uściślenia
pojęcia "bezpłatny".

Biorąc pod uwagę różne wynalazki z marmurów, gdzie za samo prowadzenie płaci się prawie 100PLN, to mBiznes jest bezpłatny.

A póki co stać mnie na incydentalną opłatę 1PLN/przelew.

--
Pete

Data: 2009-07-27 09:10:49
Autor: RobertS
Konta prywatne a przelew do ZUS i US

Przedstawiasz do wglądu umowę rachunku.
Co robią, jeśli to nie jest rachunek firmowy? Nie mam pojęcia, bo dla tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

Umowę rachunku do wglądu? A to niby na jakiej podstawie?

RobertS

Data: 2009-07-27 07:25:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-27, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Przecież masz podstawę na druku NIP-1 podaną. Wprawdzie nie jest w tym
przepisie stricte wymieniona umowa rachunku, ale przepis jest ogólny,
a potem dopiero jeszcze precyzuje przypadki szczegółowe.

"Art. 5 4b. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do zgłoszenia identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, [...]"

Oczywiście to z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-27 10:56:08
Autor:
On 2009-07-27, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

> [...]

przepisie stricte wymieniona umowa rachunku, ale przepis jest ogólny,
a potem dopiero jeszcze precyzuje przypadki szczegółowe.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak się tłumaczył mój Urząd Skarbowy. Jakieś 4-5 lat temu ktoś wykorzystał fakt, że nie trzeba było przedstawiać
umowy. W imieniu jakiejś tam firmy złożył NIPa aktualizującego konto bankowe,
bo przecież do tego wystarczy podpis + pieczątka za 10 pln. Miesiąc później
odkryli, że zwrot VATu poszedł nie na konto firmy tylko na jakiegoś "słupa". I wtedy wyszło wewnętrzne zarządzenie naczelnika US żeby żądać umów.
No i na to nowe konto poszedł dosyć duży zwrot VATu

Data: 2009-07-27 14:47:44
Autor: cef
Użytkownik wrote:

[...]

To jest prawdziwe zdarzenie. Nie chodzi o żądanie
pokazania umowy, tylko problemów ze zwrotem czy wpisaniem do
systemu w US konta niefirmowego. W końcu nie ma przciwskazań
do zwrotu skoro widać z dokumentów czarno na białym czyj jest rachunek.

Data: 2009-07-27 15:49:45
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-07-27,   <for_news_only@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Prawda. Niedawno był wyrok w tej sprawie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-27 12:10:57
Autor: cef
Pete wrote:

[...]

No właśnie myślałem, ze ktoś doświadczył co robią w takim
wypadku i jaka jest argumentacja. Tak z czystej ciekawości.

Data: 2009-07-24 23:27:20
Autor: Adam Sito
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
Jestem w trakcie rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i nie mam zamiaru zakładać konta firmowego.

W ten sposób łamiesz prawo.

--
AS

Data: 2009-07-24 23:53:20
Autor: Marcin Mokrzycki
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
On Fri, 24 Jul 2009 23:27:20 +0200, Adam Sito wrote:

W ten sposób łamiesz prawo.

Jakie prawo?

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-07-24 17:04:50
Autor: witek
Marcin Mokrzycki wrote:
On Fri, 24 Jul 2009 23:27:20 +0200, Adam Sito wrote:

W ten sposób łamiesz prawo.

Jakie prawo?

Prawo banku do łupienia.

Data: 2009-07-24 23:54:11
Autor: Zdzislaw
Konta prywatne a przelew do ZUS i US

Użytkownik "Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4d8ve$v8k$1news.onet.pl...
W ten sposób łamiesz prawo.

--
AS
Jakas nowa ustawa?? Od 2003 nie slyszalem aby jakis przepis tego wymagal.

Z.

Data: 2009-07-25 19:42:19
Autor: Wojtas
Konta prywatne a przelew do ZUS i US
W ten sposób łamiesz prawo.

ojeku :D  straszne ..;-) :P

Data: 2009-07-26 09:26:17
Autor: RobertS
Adam Sito pisze:
[...]

totalna bzdura, masz rozliczać się za pomocą konta bankowego, żadna ustawa ani ordynacja nie zabrania korzystania z ror do rozliczeń z tyt. dz. gosp.

RobertS

Data: 2009-07-26 07:45:25
Autor: jureq
Dnia Sun, 26 Jul 2009 09:26:17 +0200, RobertS napisał(a):

totalna bzdura, masz rozliczać się za pomocą konta bankowego, żadna
ustawa ani ordynacja nie zabrania korzystania z ror do rozliczeń z tyt.
dz. gosp.

Oczywiście. Są tylko ustawy nakazujące zgłaszać do US konta używane do rozliczeń z tytułu DG. I dlatego istotne jest kiedy zapłata danego podatku jest takim rozliczeniem. Oprócz tego są regulaminy kont bankowych, które zabraniaja ich użytkowania w pewnych celach.

Data: 2009-07-26 11:11:25
Autor: RobertS
Konta prywatne a przelew do ZUS i US

Oczywiście. Są tylko ustawy nakazujące zgłaszać do US konta używane do rozliczeń z tytułu DG.

oczywiście, ale ustawa nie zabrania zgłosić "zwykłego" konta...

 OprĂłcz tego są regulaminy kont
bankowych, ktĂłre zabraniaja ich uĹźytkowania w pewnych celach.

tutaj się zgadzam (art. 51 PB)

RobertS

Data: 2009-07-26 14:08:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konta prywatne a przelew do ZUS i US

"yo" h4d3r7$1hv$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Na Twoim miejscu bym jednak założył -- mBank daje za free i konto i zlewy
do US/ZUS. :) Skoro masz tam intymne, nie widzę trudności -- jedno logowanie
do wszystkiego i zlewy wewnętrzne niemal natychmiastowe. :) Ale jeśli będziesz
lał z intymnego (indywidualnego/prywatnego/osobistego) też Cię nie powieszą. :)
W mBanku zlew z firmowego poza US/ZUS jest płatny, nawet na własne intymne. :)

--
   .`'.-.         ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.

Data: 2009-07-30 13:29:39
Autor: zino
On Fri, 24 Jul 2009 21:57:17 +0200, yo wrote:

Jestem w trakcie rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i nie mam zamiaru zakładać konta firmowego.

Może jeszcze nie wiesz, że chcesz mieć konto firmowe.
Czy zakładasz, że na to konto (prywatne) może np. wpłynąć przelew od osoby
fizycznej? Np. za aukcję internetową?
US może np. uznać, że jest to wpływ z działalności gospodarczej.
A potem okaże się, że nie zewidencjonowałeś tego przychodu więc ukrywasz
dochód z działalności gospodarczej.
A potem ... dopowiedz sobie sam.

--
zino (dot) otTGPa