Konta walutowe - w jakich bankach?

Data: 2019-01-01 13:21:02
Autor: Bartosz
Konta walutowe - w jakich bankach?
Witam w Nowym Roku i życzę wszystkiego najlepszego

Może ktoś przeglądał ostatnio banki pod kątem prowadzenia
OPROCENTOWANYCH kont walutowych i mógłby podzielić
się wnioskami?

Szukałem jakiegoś rankingu takich kont, ale bez rezultatu.
Chodzi mi oczywiście o dane aktualne - najnowsze.

Pzdr.
Bartosz

Data: 2019-01-01 13:45:50
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-01 o 13:21, Bartosz pisze:
Witam w Nowym Roku i życzę wszystkiego najlepszego

Może ktoś przeglądał ostatnio banki pod kątem prowadzenia
OPROCENTOWANYCH kont walutowych i mógłby podzielić
się wnioskami?

Jaka waluta Cię interesuje?
Dla USD najlepsze dziś jest Millennium. 1,4% do 50.000. PKO BP daje 0,75% bez limitów.

W EUR też Millennium. Osobiście nie korzystam, ale z tego, co pamiętam 0,5% w promocji do 25.000.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 13:54:34
Autor: Bartosz

Użytkownik "Szymon" <atman@wp.pl> napisał w wiadomości news:q0fne0$5j7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dzięki.
Interesują mnie USD, EUR i GBP. Inne, jak JPY, tylko w przypadku
bardzo dobrego oprocentowania.

Bardzo korzytne lokaty bankowe w walutach też są do rozważenia.

Oczywiście pojęcia "bardzo dobre oprocentowanie" i "bardzo korzystne
lokaty" są względne. Generalnie chodzi o wielkości na tle innych.

Bartosz

Data: 2019-01-01 14:17:08
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-01 o 13:54, Bartosz pisze:
Interesują mnie USD, EUR i GBP. Inne, jak JPY, tylko w przypadku
bardzo dobrego oprocentowania.

Wielkiego wyboru nie ma. W przypadku walut różnice liczone miejscami po przecinku w oprocentowaniu są pomijalne, bowiem istotniejszy staje się kurs waluty.

Bardzo korzytne lokaty bankowe w walutach też są do rozważenia.

Nie spotkałem się z korzystniejszą ofertą niż KO w Millennium. Ja mam jeszcze 2,40% w USD na KO w CA, ale tylko przez 2 miesiące. Zwiększają marżę z 0,1 do 1,95.

Oczywiście pojęcia "bardzo dobre oprocentowanie" i "bardzo korzystne
lokaty" są względne. Generalnie chodzi o wielkości na tle innych.

Sądzę, że banki nie są zainteresowane. Oferta uboga, czasami zabawna (np. 0,1% oprocentowania rocznego). Konsolidacja banków nie służy wyraźnie atrakcyjności ofert (także w PLN).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 19:07:30
Autor: Bartosz
Użytkownik "Szymon" <atman@wp.pl> napisał w wiadomości news:q0fp8m$77h$1node2.news.atman.pl...
Ja mam jeszcze 2,40% w USD na KO w CA, ale tylko przez 2 miesiące. Zwiększają marżę z 0,1 do 1,95.
Co to jest CA?
Co dla klienta chcącego założyć konto walutowe oznacza w praktyce zwiększenie
marży z 0,1 do 1,95?
Czy to juz nastąpiło, czy jest w planach, a jeśli w planach, to od kiedy?

Pzdr.
Bartosz

Data: 2019-01-01 20:42:00
Autor: Alf/red/
Konta walutowe - w jakich bankach?
W dniu 01.01.2019 o 19:07, Bartosz pisze:
Co to jest CA?

Pewnie Credit Agricole.

Ale po co Ci kilka kont walutowych z naciskiem na oprocentowanie? Chcesz w ten sposób zdywersyfikować ryzyko kursowe? To nie trzymaj tego w jednym banku...

--
Alf/red/

Data: 2019-01-01 22:12:11
Autor: Szymon
Konta walutowe - w jakich bankach?
W dniu 2019-01-01 o 19:07, Bartosz pisze:
Co to jest CA?

Credit Agricole

Co dla klienta chcącego założyć konto walutowe oznacza w praktyce zwiększenie
marży z 0,1 do 1,95?

Obniżkę oprocentowania z obecnych 2,40% na 0,55%.

Czy to juz nastąpiło, czy jest w planach, a jeśli w planach, to od kiedy?

Nastąpi od jutra dla nowych kont. Dla starych od początku marca.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 22:37:58
Autor: Alik
Konta walutowe - w jakich bankach?
Użytkownik "Szymon" <atman@wp.pl> napisał w wiadomości

Dla USD najlepsze dziś jest Millennium. 1,4% do 50.000.
-- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam
Szymon

W Millennium dla USD jest 1,4 % przez 92 dni.

https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/produkty-oszczednosciowe/rachunki-oszczednosciowe/konto-oszczednosciowe-walutowe

Data: 2019-01-01 23:14:49
Autor: Bartosz

Użytkownik "Alik" <stralower@rety.pl> napisał w wiadomości news:q0gmkf$vhf$1news.mixmin.net...

W Millennium dla USD jest 1,4 % przez 92 dni.

https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/produkty-oszczednosciowe/rachunki-oszczednosciowe/konto-oszczednosciowe-walutowe

Dzięki. O takie podpowiedzi mi chodziło.
Jest tam również informacja o 0,5% na EUR, o których także pisał Szymon.
Obie propozycje na 3 miesiące, począwszy najpóźniej od 2.02.2019, jest
więc czas na zastanowienie, zwłaszcza przy większych sumach.

Pzdr.
Bartosz

Data: 2019-01-03 21:06:41
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-01 o 23:14, Bartosz pisze:

Jest tam również informacja o 0,5% na EUR, o których także pisał Szymon.
Obie propozycje na 3 miesiące, począwszy najpóźniej od 2.02.2019, jest
więc czas na zastanowienie, zwłaszcza przy większych sumach.

Do tej pory promocja była stale odnawiana - podobnie jak dla PLN. Istnieje szansa, iż po 2.02 także ją odnowią. Wystarczy wówczas wycofać środki przed zakończeniem okresu promocyjnego, po ogłoszeniu nowej ponownie przelać i już jest naliczone 1,4%.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-03 21:23:30
Autor: RobertS
[...]

te 1,4% wygląda interesująco

oddziały Mille prowadzą obsługę walutową w USD?

ktoś kojarzy jakie są opłaty przy przelewach własnych w ww. walucie?

SWIFT pewnie kosztowny, ale cinkciarz powinien mieć rachunek w USD w Mille...

RobertS

Data: 2019-01-04 14:57:49
Autor: RobertS
Konta walutowe - w jakich bankach?
chciałem zasilić konto w Mille na zasadzie mBank - Cinkciarz - Mille, ale tak się niestety nie da

czy Mille ma obsługę kasową w USD?

RobertS

Data: 2019-01-05 20:30:56
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-04 o 14:57, RobertS pisze:
chciałem zasilić konto w Mille na zasadzie mBank - Cinkciarz - Mille, ale tak się niestety nie da

https://cinkciarz.pl/kantor/koszty-i-czas-transakcji/nasze-konta-bankowe

Cinkciarz ma konto w Millennium. Zatem tak jak piszesz się da.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-05 12:57:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 5 stycznia 2019 20:31:00 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:
> [...]

https://cinkciarz.pl/kantor/koszty-i-czas-transakcji/nasze-konta-bankowe

Cinkciarz ma konto w Millennium. Zatem tak jak piszesz się da.

Ale przelew mBąk->cinkciarz jest płatny.
Mimo, że cinkciarz ma konto w mBąku. Po prostu przelewy wewnętrzne waluty w mBąku są płatne.

Data: 2019-01-06 15:07:36
Autor: Szymon
Konta walutowe - w jakich bankach?
Ale przelew mBąk->cinkciarz jest płatny.
Mimo, że cinkciarz ma konto w mBąku. Po prostu przelewy wewnętrzne waluty w mBąku są płatne.

Tak, masz rację. Nie korzystam z mBanku. Problem jest jednak znany od lat.
Może udałoby się znaleźć inny kantor, który pozwoli na darmową przesyłkę. Tutaj jednak wiele nie pomogę. Korzystam z Cinkciarza i Rkantoru, ale w tym drugim pobierają prowizję od przelewu waluty nie wymienionej u nich.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-06 16:16:53
Autor: Alik
Konta walutowe

[...]

Przecież już napisałem, że Dawid kłamie.
mBank nie pobiera opłat za walutowe przelewy wewnętrzne.
Sprawdź w TOiP mBank.

Data: 2019-01-06 17:49:34
Autor: Alik
Konta walutowe. mBank TOiP.
[...]

Przecież już napisałem, że Dawid Rutkowski kłamie.
mBank nie pobiera opłat za walutowe przelewy wewnętrzne.
Sprawdź w TOiP mBank.

mBank TOiP str. 8
3 . Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy prowadzony w walucie obcej
- eKonto walutowe1
https://pdf.mbank.pl/mbankpl/of/tpio/taryfa-osobyfiz-16-11-2018.pdf

Data: 2019-01-06 10:33:46
Autor: Dawid Rutkowski
Konta walutowe. mBank TOiP.
Echh, dyskusja z trollem.
Wyobraź sobie, że TOiP mB czytałem.
Ale czy w główce nie może ci się zmieścić, że "przelew wewnętrzny" w mB może oznaczać jedynie przelew na konta 11402004 - czyli mBankowe, a nie na "korporacyjne", gdzie konto ma zapewne cinkciarz?
Bo po co by taką informację cinkciarz na swojej stronie umieszczał?
Zresztą zrób przelew i sprawdź, a nie bajeczki wymyślasz i kłamstwo zarzucasz.

Data: 2019-01-06 20:18:47
Autor: J.F.
Konta walutowe. mBank TOiP.
Dnia Sun, 6 Jan 2019 10:33:46 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
[...]

Moze robi regularnie i wie :-)

Taki walutomat
https://www.walutomat.pl/banki/

"mBank (również dawny Multibank) Opłata za wpłatę

  Walutomat nie pobierze opłaty, ale mBank może naliczyć opłatę według
cennika

Opłata za wypłatę
 PLN: 0 zł
 EUR: 5 zł
 CHF: 5 zł
 USD: 5 zł
 GBP: 5 zł
(ceny w złotówkach są przeliczane na ceny w walucie, którą wypłacasz)

mBank MSP i Korporacje (dawny BRE Bank) Opłata za wpłatę
 0 zł
Opłata za wypłatę
 0 zł"

J.

Data: 2019-01-06 20:29:37
Autor: Kamil Jońca
Konta walutowe. mBank TOiP.
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

I też mi się kojarzy, że tak było, ale teraz zerknąłem na
https://pdf.mbank.pl/mbankpl/of/tpio/taryfa-osobyfiz-16-11-2018.pdf i
tam wewnętrzny, to znaczy "prowadzony przez mBank" (chyba że cos
przeoczyłem.

Bo po co by taką informację cinkciarz na swojej stronie umieszczał?
Zresztą zrób przelew i sprawdź, a nie bajeczki wymyślasz i kłamstwo zarzucasz.

Jestem w stanie Ci uwierzyć, ale w świetle teog co przeczytałem w TOiP,
to chyba bym reklamował.
KJ
There appears to be irrefutable evidence that the mere fact of overcrowding
induces violence.
-- Harvey Wheeler

Data: 2019-01-07 00:40:51
Autor: Alik
Konta walutowe. mBank TOiP.
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości

"przelew wewnętrzny" w mB może oznaczać jedynie przelew
na konta 11402004 - czyli mBankowe, a nie na "korporacyjne",
gdzie konto ma zapewne cinkciarz?

I znów napisałeś o czymś o czym nie wiesz, bo napisałeś "może oznaczać".
Przestań fantazjować i pisz o faktach.

Napisałeś , że "przelew wewnętrzny walutowy w mBanku jest płatny",
czyli skłamałeś, bo taki przelew w mBanku jest bezpłatny (oczywiście
wykonany internetowo, lub ATV).

Data: 2019-01-07 06:45:58
Autor: Kamil Jońca
Konta walutowe. mBank TOiP.
"Alik" <stralower@rety.pl> writes:

[...]

Nie. Co najmniej dla firm jest płatny. https://www.mbank.pl/pobierz/oplaty/taryfa-firmy.pdf
Przyjmij może do wiadomości, że mBank, to nie tylko rachunki osobiste.

KJ

A debugged program is one for which you have not yet found the conditions
that make it fail.
-- Jerry Ogdin

Data: 2019-01-06 15:36:22
Autor: Akarm
Konta walutowe - w jakich bankach?

Ale przelew mBąk->cinkciarz jest płatny.
Mimo, że cinkciarz ma konto w mBąku. Po prostu przelewy wewnętrzne waluty w mBąku są płatne.

Co to jest mBąk?
Wydawałoby się, że gimbaza już tu nie przychodzi... :/

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-05 22:50:40
Autor: Alik
Konta walutowe
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:642528f7-f15f-4d58-b983-e8fd8f26e45fgooglegroups.com...

Ale przelew mBąk->cinkciarz jest płatny.
Mimo, że cinkciarz ma konto w mBąku. Po prostu przelewy wewnętrzne waluty w mBąku są płatne.

Pier..lisz.

Data: 2019-01-06 00:38:16
Autor: Dawid Rutkowski
Konta walutowe
Do cinkciarza z tą jakże kulturalną erratą - mają tak na stronie.

Data: 2019-01-06 00:53:39
Autor: Dawid Rutkowski
Konta walutowe
Sprawa rozbija się o to, czy mBąk traktuje przelew na konto cinkciarza w mBąku jako przelew zewnętrzny. Wbrew pozorom kiedyś na pewno tak robił, gdy mBąk i BLE to były tzw. "różne" banki - a cinkciarz miał na pewno rachunek w "korpo" BLE.
Może teraz to zmienili - i już korpo nie jest zewnetrzny, albo cinkciarz założył konto w mB.

Data: 2019-01-06 03:26:21
Autor: Dawid Rutkowski
Konta walutowe . Sny Dawida.
A gdzie twoje źródło?

Moje masz tutaj:
https://cinkciarz.pl/kantor/koszty-i-czas-realizacji
sekcja: "tabel opłat i prowizji",
rozwijasz: "Wysyłka i odbieranie przelewów: zależne od banków (Niektóre banki naliczają prowizje)"
i masz:
"Cinkciarz.pl nie pobiera prowizji z tytułu transakcji krajowych. Opłaty wynikają z wewnętrznych cenników banków użytkowników.

Przelewy do i z banków, które znajdują się na naszej liście rachunków, są bezpłatne. Wyjątki:

mBank Przelewy do Cinkciarz.pl w obcej walucie są płatne - cennik mBanku. Pozostałe przelewy bezpłatne."

Więc albo errata do cinkciarza albo czasem pomyśl przed pisaniem.

Data: 2019-01-06 11:40:10
Autor: Alik
Konta walutowe . Sny Dawida.

[...]

Na tej grupie podawaj fakty z uzasadnieniem i podaniem źródła.
Swoje sny to opisuj na grupie bajki, itp.

Data: 2019-01-06 12:35:26
Autor: Alik
Konta walutowe . Sny Dawida.

Moje masz tutaj:
https://cinkciarz.pl/kantor/koszty-i-czas-realizacji
sekcja: "tabel opłat i prowizji",

Pomyliły ci się źródła.

Pisałeś o opłacie pobieranej przez mBank,
więc sprawdź co mBank napisał o opłatach pobieranych przez mBank.

Data: 2019-01-06 13:13:34
Autor: J.F.
Konta walutowe . Sny Dawida.
Dnia Sun, 6 Jan 2019 12:35:26 +0100, Alik napisał(a):

[...]

Ale "Przelewy do i z banków, które znajdują się na naszej liście
rachunków, są bezpłatne. Wyjątki: -mBank Przelewy do Cinkciarz.pl w obcej walucie są płatne - cennik
mBanku. Pozostałe przelewy bezpłatne "

sugeruje, ze w mbanku za darmo nie jest.

Mowisz, ze sie myla ?

J.

Data: 2019-01-06 13:21:15
Autor: Alik
Konta walutowe .

[...]

Kto się myli ?  O kim piszesz ?

Data: 2019-01-06 21:06:19
Autor: RobertS
Konta walutowe . Sny Dawida.
W dniu 2019-01-06 o 13:13, J.F. pisze:

-mBank Przelewy do Cinkciarz.pl w obcej walucie są płatne - cennik
mBanku. Pozostałe przelewy bezpłatne "

sugeruje, ze w mbanku za darmo nie jest.

Mowisz, ze sie myla ?

J.

przelewałem już wiele razy z mBank do cinkciarz (ostatnio kilka dni temu) i opłat nie było

ale nie można przelać mbank - cinkciarz - mille, operacja anulowana

bez wymiany waluty nie można tak przelewać, kasę mogłem jedynie cofnąć do mbanku

RobertS

Data: 2019-01-06 21:02:40
Autor: Borys Pogoreło
Konta walutowe . Sny Dawida.
Dnia Sun, 6 Jan 2019 12:35:26 +0100, Alik napisał(a):

Pisałeś o opłacie pobieranej przez mBank,
więc sprawdź co mBank napisał o opłatach pobieranych przez mBank.

"c) dokonanie przelewu walutowego wewnętrznego, realizowanego na rachunek o
numerze rozliczeniowym innym niż 1140 2004 lub 1140 2017 (obowiązuje od
17.12.2018 r.) - 5 zł"

I tyle właśnie zapłaciłem w piątek.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2019-01-06 21:04:01
Autor: Borys Pogoreło
Konta walutowe . Sny Dawida.
Dnia Sun, 6 Jan 2019 21:02:40 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

W uzupełnieniu - dotyczy TOiP dla firm. Nie wiem jak z kontem osobistym.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2019-01-05 20:29:24
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-03 o 21:23, RobertS pisze:
te 1,4% wygląda interesująco

oddziały Mille prowadzą obsługę walutową w USD?

W teorii tak. W praktyce nie sprawdzałem.

ktoś kojarzy jakie są opłaty przy przelewach własnych w ww. walucie?

Do Cinkciarza (i pewnie znacznej części innych kantorów mających konto w Millennium) nie ma opłat. Przelew wewnętrzny.

SWIFT pewnie kosztowny, ale cinkciarz powinien mieć rachunek w USD w Mille...

Ma. Korzystam.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2019-01-06 23:36:24
Autor: Krzysztof Halasa
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

oddziały Mille prowadzą obsługę walutową w USD?

Tak. Trzeba zamawiać wypłaty, i są tam podobno jakieś koszty.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-01-07 17:31:57
Autor: RobertS
Konta walutowe - w jakich bankach?
RobertS <bob75@xpostx.pl> writes:

oddziały Mille prowadzą obsługę walutową w USD?

Tak. Trzeba zamawiać wypłaty, i są tam podobno jakieś koszty.

w mBanku za awizowaną wypłatę nie ma opłat, coś się płaci jak kasa nie zostanie odebrana

mamy XXI w. ale przelew w USD jest na tyle drogi (0,35% nie więcej niż 200 zł + ew. koszty banków pośredniczących), że musiałem zamówić USD w mBanku (1-2 dni wcześniej) aby zanieść do Mille gotówkę

RobertS

Data: 2019-01-07 18:53:34
Autor: Alik
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:q0vutr$r0j$1sunflower.man.poznan.pl...

mamy XXI w. ale przelew w USD jest na tyle drogi (0,35% nie więcej niż 200 zł + ew. koszty banków pośredniczących), że musiałem zamówić USD w mBanku (1-2 dni wcześniej) aby zanieść do Mille gotówkę

-- pozdrawiam
RobertS

Opłaciło Ci się ?
Ile zarobiłeś ? Ile czasu straciłeś ?
Ryzyko zgubienia ? napadu ?

Data: 2019-01-07 21:17:24
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-07 o 17:31, RobertS pisze:
w mBanku za awizowaną wypłatę nie ma opłat, coś się płaci jak kasa nie zostanie odebrana

Nie znam banku, w którym nieodebranie awizowanej wypłaty nie skutkowałoby naliczeniem opłaty.

mamy XXI w. ale przelew w USD jest na tyle drogi (0,35% nie więcej niż 200 zł + ew. koszty banków pośredniczących), że musiałem zamówić USD w mBanku (1-2 dni wcześniej) aby zanieść do Mille gotówkę

W dużej mierze jest to wina mBanku. Gdybyś chciał wysyłać w drugą stronę (Mille-Cink-mB) to będzie za darmo.

Wymiana w kantorze Aliora powoduje, iż w ramach tzw. licznika możesz wysłać dowolną walutę na dowolne konto za darmo. Pozostaje kwestia banków pośredniczących. Z praktyki jednak przelew Alior-CA dochodzi w kilka godzin i jest darmowy.

Co do transportu gotówki - wszystko zależy o jakiej kwocie mówimy. Kilka tysięcy zazwyczaj można podjąć od ręki.

--
Pozdrawiam

Konta walutowe - w jakich bankach?