Konto Walutowe

Data: 2013-11-10 20:23:19
Autor: For@ll
Konto Walutowe
Witam,

Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna walute np: USD,EURO?

Data: 2013-11-10 20:31:55
Autor: mx
Konto Walutowe
Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna walute np: USD,EURO?

Konto na dwie waluty? Cóż za kuriozum! Musisz to opatentować.
Jedna karta podpinana pod różne konta - jak najbardziej. -- -

Data: 2013-11-11 11:16:41
Autor: brum
Konto Walutowe
>Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna >walute np: USD,EURO?
Konto na dwie waluty? Cóż za kuriozum! Musisz to opatentować.

Jak sam widzisz, uprzejmie dano Ci do zrozumienia, ze takie rozwiazanie nie istnieje.
Byc moze z przyczyn formalno-prawnych, a mozliwe, ze rynkowych.
Technicznie, takie rozwiazanie jest mozliwe: pod jednym numerem rachunku moga sie miescic dwa zapisy i dwie historie, a nawet wiecej, rozrozniane wg walut. Mozna ustanowic algorytmy transakcji, tzn. z jakiej waluty ma pochodzic obciazenie itp.
Jednakze, w przeciwienstwie do adresow IPv4, numerow rachunkow nie brakuje. Zatem taki produkt nie jest chyba potrzebny.
Dla przykladu, Bank Handlowy, zwany z jankeska "Citi", oferuje prowadzenie kont walutowych lacznie z ror-em zlotowkowym. Z pewnoscia mozna miec rachunki w USD, EUR i GBP, byc moze takze inne. Nie sa dodatkowo platne, przynajmniej dla ktorychs opcji rachunku podstawowego.

Data: 2013-11-11 11:25:12
Autor: Liwiusz
Konto Walutowe
W dniu 2013-11-11 11:16, brum pisze:
[...]

A wpłata w złotówkach na takie konto USD/EUR na dobro jakiej waluty miałoby i¶ć?

--
Liwiusz

Data: 2013-11-11 11:59:45
Autor: Wojciech Bancer
Konto Walutowe
On 2013-11-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Technicznie?
if obsluguje_walute then
    na dobro obslugiwanej waluty
else
    na dobro waluty domyslnej
end

Technicznie to jak najbardziej się da zrobić. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-11 12:24:23
Autor: Liwiusz
Konto Walutowe
On 2013-11-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Acha. Czyli konto dwuwalutowe z walut± domy¶ln±. Robi się coraz ciekawiej ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-11-11 13:00:13
Autor: Wojciech Bancer
Konto Walutowe
On 2013-11-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Technicznie to jak najbardziej się da zrobić. :)

Acha. Czyli konto dwuwalutowe z walut± domy¶ln±. Robi się coraz ciekawiej ;)

No to nie ja wymy¶lam tak± potrzebę. :)
Jak dla mnie obecna funkcjonalno¶ć kont jest ok, chociaż przy firmowych
to jest to upierdliwe (zgłaszanie każdego konta, nawet konta technicznego
w kantorze walutowym do CEIDG).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-11-12 00:25:59
Autor: Tomasz Chmielewski
Konto Walutowe
On Mon, 11 Nov 2013 13:00:13 +0100

On 2013-11-11, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

> Acha. Czyli konto dwuwalutowe z walutą domyślną. Robi się coraz
> ciekawiej ;)

No to nie ja wymyślam taką potrzebę. :)
Jak dla mnie obecna funkcjonalność kont jest ok, chociaż przy
firmowych to jest to upierdliwe (zgłaszanie każdego konta, nawet
konta technicznego w kantorze walutowym do CEIDG).

Takie konta (przynajmniej firmowe) miewaja banki na Litwie:

- "domyslna" waluta konta jest miejscowa (litewski lit),

- mozna dodac inne waluty (euro, usd, inne "popularne") - wszystkie
  rachunki beda mialy ten sam numer konta,

- karty do rachunku sa wydawane do danej waluty (czyli mozna miec
  karte do rachunku w euro, do usd itp.),

- wplywy w euro trafia na rachunek w euro, wplywy w usd trafia na
  rachunek usd; jesli wplyw bedzie w walucie, w ktorej rachunku nie
  mamy - trafi na rachunek w litweskim licie.

I tak jak napisales, mniej upierdliwosci - dodajesz nowa walute z
poziomu interfejsu www, nic nie musisz podpisywac, nic zglaszac (ani
nawet placic ekstra za kolejny rachunek walutowy) - gotowe.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-11-11 09:42:34
Autor: DooMiniK
Konto Walutowe
On 10/11/2013 19:23, For@ll wrote:
Witam,

Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
walute np: USD,EURO?

Wytłumacz jak to rozumiesz, jak byś widział przewalutowywanie itd.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2013-12-06 12:25:45
Autor: Michal Tyrala
Konto Walutowe
On Mon, 11 Nov 2013 09:42:34 +0000, DooMiniK wrote:
 On 10/11/2013 19:23, For@ll wrote:
> Witam,
>
> Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
> walute np: USD,EURO?

 Wytłumacz jak to rozumiesz, jak by¶ widział przewalutowywanie itd.

Ja już przy saldzie widzę problem ;)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-11-14 18:17:49
Autor: loco
Konto Walutowe
W dniu 2013-11-10 20:23, For@ll pisze:
Witam,

Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna
walute np: USD,EURO?

W banku czegoś takiego nie uświadczysz, natomiast znam jedno takie miejsce, w którym coś takiego jest możliwe - PayPal.

Data: 2013-11-20 21:37:50
Autor: zlotowinfo
Konto Walutowe
W banku czegoś takiego nie uświadczysz, natomiast znam jedno takie miejsce, w którym coś takiego jest możliwe - PayPal.

tragiczne przeliczniki walut

Data: 2013-11-22 03:19:57
Autor: swiechrafa
Konto Walutowe
W dniu niedziela, 10 listopada 2013 20:23:19 UTC+1 użytkownik For@ll napisał:
Witam,

Czy mozna miec konto walutowe, ktore moze obslugiwac wiecej niz jedna walute np: USD,EURO?

"z chwil± rejestracji i aktywacji konta w Kantorze Walutowym będzie miał Pan do dyspozycji 4 podstawowe rachunki w: PLN, EUR, USD, CHF."