Konto bankowe Sygma Banque ?

Data: 2012-01-10 10:00:07
Autor: Marcin
Konto bankowe Sygma Banque ?
Czy Sygma Banque jest bankiem?
Płatno¶ci za umowy kredytowej trafiaj± na konto w ING (Departament
Obsługi Rozliczeń - kod 1050 0099) - czy to normalne?
Z informacji znajomego - wcze¶niej trafiały do BNPW Dział Płatno¶ci
Elektronicznych (2350 0015).

O co tu chodzi?
Ze strony tego "banku":

Sygma Banque Société Anonyme (Spółka Akcyjna) z siedzib± w Paryżu (75
009), 18, rue de Londres, Paris 75009, Francja, wpisana do rejestru
handlu i spółek w Paryżu za numerem R.C.S. Paris B 327 511 036
(1983B05516), o kapitale zakładowym wynosz±cym 575 000 003,16 Euro
(opłacony w cało¶ci), Oddział w Polsce z siedzib± w Warszawie
(02-676), ul. Suwak 3, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru S±dowego prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m. st. Warszawy
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS
0000219686, NIP 107-00-01-152.

Czyli co? Oddział w Polsce nie jest oddziałem bankowy tylko
"parabankowym" ?
W rejestrze REGON widzę:
Kod i nazwa podstawowej formy prawnej 2 - JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA
NIEMAJˇCA OSOBOWO¦CI PRAWNEJ

to w jaki sposób oni działaj± w Polsce i podpisuj± umowy kredytowe?

Marcin

Data: 2012-01-10 18:25:07
Autor: Konfabulator
Konto bankowe Sygma Banque ?
Marcin <pl.biznes.banki@comarch.net> napisał(a):
to w jaki spos=F3b oni dzia=B3aj=B1 w Polsce i podpisuj=B1 umowy kredytowe?

Tak samo, jak Polbank był polskim oddziałem banku greckiego Eurobank.

Data: 2012-01-11 23:22:29
Autor: XYZ Anonimek
Konto bankowe Sygma Banque ?
On 10 Sty, 19:25, "Konfabulator" <wandotroll1.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Marcin <pl.biznes.ba...@comarch.net> napisał(a):

> to w jaki spos=F3b oni dzia=B3aj=B1 w Polsce i podpisuj=B1 umowy kredytowe?

Tak samo, jak Polbank był polskim oddziałem banku greckiego Eurobank.

Prawo bankowe rozdzial 1a

Data: 2012-01-12 10:27:45
Autor: witrak()
Konto bankowe Sygma Banque ?
XYZ Anonimek <kokosianka@googlemail.com> wrote on 2012-01-12_8:22
[...]

Może jesteś nowy, a może z innego powodu nie wiesz, więc Ci piszę:
To jest lista, na której większość udziela sobie informacji,
głównie po to, aby ułatwić innym życie. Mniejszość pisze, aby
pochwalić się swoją mądrością, dowcipem, pozycją, bogactwem itp.,
w kaĹĽdym razie leczy jakieĹ› kompleksy.

Napisałeś zgodnie z zachowaniem tej drugiej grupy. Na pewno o to
Ci szło?

Gdybyś napisał aby podzielić się wiedzą, dałbyś też cytat, bo
przecież zajrzałeś tam, prawda ? Albo jesteś prawnikiem, więc
mogłęś w 10 sekund skopiować z LEXa?

witrak()

Data: 2012-01-12 04:14:10
Autor: XYZ Anonimek
Konto bankowe Sygma Banque ?
On 12 Sty, 10:27, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
XYZ Anonimek <kokosia...@googlemail.com> wrote on 2012-01-12_8:22

> Prawo bankowe rozdzial 1a

Może jeste¶ nowy, a może z innego powodu nie wiesz, więc Ci piszę:
To jest lista, na której większo¶ć udziela sobie informacji,
głównie po to, aby ułatwić innym życie. Mniejszo¶ć pisze, aby
pochwalić się swoj± m±dro¶ci±, dowcipem, pozycj±, bogactwem itp.,
w każdym razie leczy jakie¶ kompleksy.

Napisałe¶ zgodnie z zachowaniem tej drugiej grupy. Na pewno o to
Ci szło?

Gdyby¶ napisał aby podzielić się wiedz±, dałby¶ też cytat, bo
przecież zajrzałe¶ tam, prawda ? Albo jeste¶ prawnikiem, więc
mogłę¶ w 10 sekund skopiować z LEXa?

witrak()

Nie jestem nowy.
Dzialaja na podstawie prawa bankowego - podalem dokladny rozdzial.
Czemu negujesz ich prawo do dzialania w Polsce jako oddzialu
instytucji kredytowej? Jakiej wiec odpowiedzi oczekujesz - ze dzialaja
na pdostawie przepisow prawa. Chyba taka bylaby zbyt ogolna. Jest
przepis i umozliwia im dzialanie. Jesli masz pytanie co do przepisu -
chetnie odpowiem. I nie jestem prawnikiem - bez obelg prosze ;-)

Data: 2012-01-12 13:57:06
Autor: witrak()
Konto bankowe Sygma Banque ?
XYZ Anonimek <kokosianka@googlemail.com> wrote on 2012-01-12_13:14
[...]

???

[...]

Szło mi o to, że jak już znalazłeś ten rozdział 1A i pewnie
konkretny paragraf, to - nawet jak nie jesteś kopimistą - mogłeś
zrobić Ctrl-C i Ctrl-V...
Dzięki temu wszyscy stalibyśmy się odrobinę mądrzejsi :-)

witrak()

Data: 2012-01-12 10:46:59
Autor: mnemotechnik
Konto bankowe Sygma Banque ?
"Sygma Banque Societe Anonyme Oddział w Polsce jest oddziałem francuskiego Sygma Banque Societe Anonyme (Spółka Akcyjna)". Czyli w Polsce Sygma prowadzi działalno¶ć w formie oddziału zagranicznej instytucji kredytowej, a nie lokalnej spółki z polsk± licencj± bankow±.
Sygma ma w NBP numer rozliczeniowy 22700007. Nie jest jednak bezpo¶rednim uczestnikiem KIR, czyli samodzielnie nie przyjmuje i nie wysyła przelewów Elixirem. Robi to zapo¶rednictwem ING. NajwyraĽniej bardziej im się to opłaca. Nie jest to jaka¶ wyj±tkowa sytuacja, po prostu małym bankom nie opłaca się utrzymywać samodzielnie takiej infrastruktury.

--

Konto bankowe Sygma Banque ?