Konto dla DG. Czy musze je miec?

Data: 2011-01-12 20:18:24
Autor: Raf
Konto dla DG. Czy musze je miec?
Hej

Bede nie dlugo otwieral jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza i szukam konta
bankowego.

Pierwsze pytanie: jako ze przy jednoosobowej DG "firma to ja" czy w ogole
musze miec konto firmowe? Czy wystarczy zwykle prywatne (w moim przypadku
Multibank AQ, ewnentualnie AliorBank i DBnet)?

Jesli jednak musze miec konto, to co wybrac? W Multibanku (czyli moim aktualnym banku) w ofercie są konta Bussiness Class
(25 zl mies z karta), First Class (30 zl mies z karta).
Alior Bank jest drozszy od MultiBanku.
mBank - wolal bym jednak jakis bank z dostepem do placowki.

Na oferte jakiego banku jeszcze zwrocic uwage? Co do zastosowan - ok 10-15 przelewow miesiecznie, karta debetowa, mozliwosc
zlecania przelewow zagranicznych w sensownej cenie. Dobry system transakcyjny
www,  najlepiej jak najbardziej online (typu grupa BRE, Alior, a nie np taki
Polbank).

Dodatkowe pytanie - czy za zakup towarow/uslug na rzecz DG moge placic swoja
prywatna karta kredytowa?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-01-12 21:57:42
Autor: RobertS
W dniu 2011-01-12 21:18, Raf pisze:
[...]

było już wiele razy, nie musisz otwierać specjalnego konta, możesz korzystać z konta osobistego POD WARUNKIEM,
że regulamin konta tego nie zabrania

RobertS

Data: 2011-01-13 10:04:25
Autor: gri

Użytkownik "Raf" <markii.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Pierwsze pytanie: jako ze przy jednoosobowej DG "firma to ja" czy w ogole
musze mieć konto firmowe?

Przymusu nie ma, ale wygodniej jest mieć
Pieczątkę też wygodnie mieć
Można na złość mamie odmrozić sobie uszy

Rzuć okiem np.:
http://www.msp.krakow.pl/article/id/87,12,Procedura+rejestracji+jednoosobowej+dzialalnosci+gospodarczej

Data: 2011-01-13 10:11:48
Autor: gri
[...]

Możesz
Do pierwszej kontroli możesz nawet czerpać z tego zysk
Od razu będziesz potrafił wyliczał zysk i podatek?
Przy upierdliwej kontroli będziesz udowadniał , ze nie jesteś wielbłądem, zapłacisz prawnikom, by nie zapłacić kar skarbowych?

Data: 2011-01-13 09:19:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, gri <sp@am.er> wrote:

[...]

Zysk i podatek z karty kredytowej?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 10:46:03
Autor: gri

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrniitgtj.1nud.proteuspl-test.org...
Zysk i podatek z karty kredytowej?

Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

Data: 2011-01-13 02:29:33
Autor: BK
On 13 Sty, 10:46, "gri" <s...@am.er> wrote:
Użytkownik "Wojciech Bancer" <prot...@post.pl> napisał w wiadomościnews:slrniitgtj.1nud.proteuspl-test.org...

> Zysk i podatek z karty kredytowej?

Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

mysle, ze problem moze byc z belka - od os. fiz bank jest platnikiem
(i mozna unikac belki dzieki slawnemu "2,49 PLN"), a przy DG podatek
chyba trzeba odprowadzac i rozliczac samemu

Data: 2011-01-13 10:49:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Belka na karcie kredytowej?
Rozumiem paranoję w podejściu do organów podatkowych, ale bez przesady.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 03:07:21
Autor: BK
On 2011-01-13, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

> mysle, ze problem moze byc z belka - od os. fiz bank jest platnikiem
> (i mozna unikac belki dzieki slawnemu "2,49 PLN"), a przy DG podatek
> chyba trzeba odprowadzac i rozliczac samemu

Belka na karcie kredytowej?
Rozumiem paranoj w podej ciu do organ w podatkowych, ale bez przesady.

--
Wojciech Ba cer
prot...@post.pl

Rozumiem Twoje zrozumienie - nie rozumiem tylko czego ignorujesz fakt,
ze pytanie autora dotyczylo:
- konta
- karty kredytowej

Skoro pisze o belce to raczej odnosze sie do konta - zacytowalem
wypowiedz o "bonusach" KK i napisalem "mysle, ze problem moze byc z
belka" majac na mysli, ze bonusy z KK to nie problem - moze problemem
byc konto w zakresie belki

Rozumiem, ze zastosowalem nierozumialy skrot myslowy, kajam sie.

Data: 2011-01-13 11:41:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Problemy jakie wynikają ze stosowania ROR jako konto w DG są akurat
znane. Belka to nie jest aż taki problem bo większość ROR i tak
ma 0%. I w DG preferuje się konta nieoprocentowane, żeby właśnie nie płacić więcej za księgowanie kwot niż się na tych odsetkach
zarabia. :-)

Znacznie większym problemem i zagrożeniem jest konieczność wyjasniania
przychodów, przy uznaniu konta za gospodarcze.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 12:52:06
Autor: Jarek Andrzejewski
Konto dla DG. Czy musze je miec?
On Thu, 13 Jan 2011 11:41:03 +0000 (UTC), Wojciech Bancer
<proteus@post.pl> wrote:

ma 0%. I w DG preferuje się konta nieoprocentowane, żeby właśnie nie płacić więcej za księgowanie kwot niż się na tych odsetkach
zarabia. :-)

BTW: Alior płaci 50 zł przy saldzie 9000 (6 i 2/3 procenta). Jak dla
mnie warte jednego rekordu w bazie i linijki na wydruku :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-01-13 12:19:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Jak masz saldo 9000 zł, to chyba nie jest dla Ciebie problemem założyć
konto do działalności? :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 13:35:34
Autor: Jarek Andrzejewski
Konto dla DG. Czy musze je miec?
On Thu, 13 Jan 2011 12:19:25 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

On 2011-01-13, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Alior płaci owo 50 zł właśnie na konto dla DG :-)
(BTW: właśnie takie mam, po rezygnacji z Lukasa).
Ja tylko pozwoliłem sobie pokazać, że nie zawsze "w DG preferuje się
konta nieoprocentowane".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-01-13 12:32:07
Autor: cef
BK wrote:

[...]

Ale jaki problem?
Wpisze obelkowane odsetki w przychody
 (te 2 grosze czy iles tam nie robi róznicy, ze dwa razy ten podatek zaplaci
 -papier na ten dokument drozej wyjdzie)
Zakladam, ze jak mialby znaczace odsetki, to
nie pytalby na grupie :-)

Data: 2011-01-13 12:33:13
Autor: gri

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrniitm5c.1om7.proteuspl-test.org...
Rozumiem paranoję w podejściu do organów podatkowych, ale bez przesady.
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/344443,fiskus_chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytowych.html,komentarze,2
"roponuję wieszać każdego dnia po jednym urzędniku fiskusa zaczynając od ministra finansów a kończąc na pracownikach najniższego szczebla. Należy wyciąć w pień tych pasożytów! Którzy do biednej babuliny wyślą upomnienie o 2 grosze."

Data: 2011-01-13 10:25:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, gri <sp@am.er> wrote:

[...]

Zysk i podatek z karty kredytowej?

Są różne karty, różne profity, GP, Cashback,zniesienie opłaty za obroty.
Nie każdy kontroler skarbowy nie ma o KK pojęcia.

To jak księgujesz zwolnienie z opłaty rocznej w karcie biznesowej
i z jakim dokumentem?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 12:25:57
Autor: gri

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrniitkog.1om7.proteuspl-test.org...
To jak księgujesz zwolnienie z opłaty rocznej w karcie biznesowej
i z jakim dokumentem?

Nie księguje, nie ma kosztu, nie ma obniżenia podatku.
Rzuć okiem
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/344443,fiskus_chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytowych.html
i próbuj jako początkujący biznesmen kłócić się ze skarbowką

Data: 2011-01-13 11:41:58
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-13, gri <sp@am.er> wrote:

[...]

Rzuć okiem
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/344443,fiskus_chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytowych.html
i próbuj jako początkujący biznesmen kłócić się ze skarbowką

Rzucam. To nie dotyczy tematyki przedsiębiorstw, tylko ogólnej, więc
nieszczególnie widzę jak bycie przedsiębiorcą miałoby tu coś zmienić.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-01-13 12:48:54
Autor: gri

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrniitp86.1om7.proteuspl-test.org...
Rzucam. To nie dotyczy tematyki przedsiębiorstw, tylko ogólnej, więc
nieszczególnie widzę jak bycie przedsiębiorcą miałoby tu coś zmienić.

Ogólnie to dobrze wiedzieć, czego można się spodziewać po organach, by nie być zaskoczonym.
Chcica urzędników jest nieograniczona. Komentarze kancelarii prawnych pojawiają się z opóźnieniem i są różne od interpretacji skarbników. Nie każdego stać na papugę.

Data: 2011-01-13 10:48:57
Autor: Filip Lach
Raf <markii.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Hej

Bede nie dlugo otwieral jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza i szukam konta
bankowego.

Jesli jednak musze miec konto, to co wybrac? W Multibanku (czyli moim aktualnym banku) Pozdrawiam
Rafal

Ja korzystam z tandemu Multi AQ Intensive(prestiżowe haha) i do tego bezpłatne
konto e-business class. Rozwiązanie bardzo wygodne, bo nie generuje żadnych
kosztów (przy nowych umowach koszty jakieś są, ale symboliczne), a łatwo
wszystko kontrolować i jest w zgodzie z regulaminem ;-)

Pozdrawiam, Filip  --

Data: 2011-01-13 18:03:00
Autor: Raf
Konto dla DG. Czy musze je miec?
Raf <markii.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Alior Bank jest drozszy od MultiBanku.

Tak sobie teraz doczytalem, ze jednak jest u mnich konto bezplatne, z
wliczonymi 10 przelewami. Pozniej po 1 zl (+0,20 autoryzacja sms). Do tego
karta 15 zl/rok

Wyglada to fajnie, pytanie, czy to promocja i czy sa jakies kruczki (w TOiP
nie widze)?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-01-14 13:50:50
Autor: sumi

Użytkownik "Raf"  napisał w wiadomości

Pierwsze pytanie: jako ze przy jednoosobowej DG "firma to ja" czy w ogole
musze miec konto firmowe? Czy wystarczy zwykle prywatne (w moim przypadku
Multibank AQ, ewnentualnie AliorBank i DBnet)?

coś tutaj napisali
http://pit.pl/2411_konto_prywatne_a_dzialalnosc_gospodarcza_8895.php
--
Pozdrawiam - Mirek