Konto dla emeryta

Data: 2010-10-30 08:57:39
Autor: ramid
Konto dla emeryta
Przechodze wlasnie na emeryture i do tej pory mialem konto wspolne z zona.
teraz chce zalozyc wlasne. Czy ktos z Forumowiczow moze polecic mi jakis
niezly bank? Pomijam te internetowe bo to nie dla 70-letniego dziadzia. Bede
wdzieczny za informacje. U mnie w miescie sa BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
ING, Pocztowy, Paribas i tyle.
Pozdrawiam
ramid

Data: 2010-10-30 11:03:42
Autor: Liwiusz
Konto dla emeryta
W dniu 2010-10-30 10:57, ramid pisze:
[...]

Nie rozumiem.

Przechodzisz na emeryturę i masz już 70 lat?

Internetowy nie jesteś, ale pytanie na usenecie zadajesz?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-30 09:11:39
Autor: Agnieszka Buczus
Konto dla emeryta
 Nie rozumiem.

Przechodzisz na emeryturę i masz już 70 lat?

Internetowy nie jesteś, ale pytanie na usenecie zadajesz?

Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem. Pracowalem mimo przejsca na
emeryture jeszcze przez 5 lat a teraz juz calkowicie zaprzestaje pracy.
A po drugie czy slyszał pan ze ktos inny moze pisac za kogos. Mnie pisze wnuk
bo sam nie znam sie na tym.
Jesli ma Pan dawac takie rady to serdecznie dziekuje. Nie rozumiem dlaczego
wsrod internautow czasem takie zlosliwosci. Zamiast odpowiedziec nie czepiajac
sie to wlasnie czepialstwo jest ich radoscia. Ot polska rzeczywitosc. Mimo
wszystko czekam na porade.

Data: 2010-10-30 11:17:55
Autor: Liwiusz
Konto dla emeryta
W dniu 2010-10-30 11:11, Agnieszka Buczus pisze:
>   Nie rozumiem.

> Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem. Pracowalem mimo przejsca na

   To Pan jest w końcu chłop czy baba?

> emeryture jeszcze przez 5 lat a teraz juz calkowicie zaprzestaje pracy.
> A po drugie czy slyszał pan ze ktos inny moze pisac za kogos. Mnie pisze wnuk
> bo sam nie znam sie na tym.

   Ładnie Pan nazwał wnuka ;)

> [...]
> sie to wlasnie czepialstwo jest ich radoscia. Ot polska rzeczywitosc. Mimo

   W każdym w wymienionych przez Pana banków można założyć konto dla emeryta.

   Proszę napisać na czym Panu zależy - niski koszt, bankomaty, wypłaty w okienku itp.?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-30 11:45:02
Autor:
Konto dla emeryta
Agnieszka Buczus <ramid@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> Nie rozumiem.
> Po pierwsze moze faktycznie zle sie wyrazilem.

Nie przejmuj się, ludzie mają małe wyobrażenie o świecie. 60-70 lat, znam
kilka osób w tym wieku, które świetnie posługują się komputerem, korzystają z
internetu a nawet skype. Niektórym może to wydawać się niespotykane, ale to
nie powód byś akurat Ty się z tego tłumaczył :))

Z nazw, które wymieniłeś: (BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
ING, Pocztowy, Paribas)

Ja NIE polecam na 100% PEKAO SA - z racji zbyt dużego nacisku na politykę
DOJENIA Klientów przy byle okazji.

Ale aby odpowiedzieć bardziej konkretnie na Twoje zapytanie proszę podaj jak
zamierzasz korzystać z konta? Wpływ 1x miesiąc i wypłata całości?  Czy jeszcze
jakieś przelewy lub operacje kartą płatniczą?

Data: 2010-10-30 12:44:35
Autor: JanKo
Konto dla emeryta
Agent Agnieszka Buczus nadaje:
[...]

Te, wnuczek, przestań robić z dziadzia wariata i srać do własnego gniazda. Żadnemu 70-latkowi nie przyszłoby do głowy ukrywać się za czyimiś plecami i wycierać sobie gęby polskością, bo zbyt wiele krwi i potu go ona kosztowała.

Pisz normalnie, we własnym imieniu, z konkretnymi oczekiwaniami wobec banku. Ze swej strony dodam że konto dla emeryta niewiele sie różni od konta dla studenta. W jednym i drugim przypadku ciężko dostać kredyt. Mój ojciec ma trudności w chodzeniu i ma konto w Pocztowym - dlatego że oddział ma 200m od domu, że poczta jest w tym samym miejscu od 20 lat, czego o innych bankach nie można powiedzieć. Poza tym ma konto maklerskie w mBanku.

Data: 2010-10-30 21:38:01
Autor: kashmiri
Konto dla emeryta
Agnieszka Buczus <ramid@gazeta.SKASUJ-TO.pl> dared to write:
[...]

A nie umiesz po prostu napisać, że szukasz konta dla dziadka - tak jak dziesiątki innych osób przed Tobą? Po co się podszywasz?

Po drugie, za mało danych, do czego to konto ma służyć oraz jak dziadek chce/może je obsługiwać (okienko, telefon, internet, listonosz...). Również daj znać, czy wolisz lepszą obsługę za jakąś opłatą, czy chodzi raczej o zmniejszenie kosztów.

Pzdr.
k.

Data: 2010-10-30 11:19:07
Autor: Adam
Konto dla emeryta

Użytkownik "ramid" <ramid.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iagmm3$9g3$1inews.gazeta.pl...
Przechodze wlasnie na emeryture i do tej pory mialem konto wspolne z zona.
teraz chce zalozyc wlasne. Czy ktos z Forumowiczow moze polecic mi jakis
niezly bank?

Nie napisałeś czego właściwie oczekujesz od banku więc rada może być nie do konca trafna.
http://www.pocztowy.pl/indywidualni/konta/nestor/#tabs=1

pozd
as

Data: 2010-10-30 17:26:02
Autor: bastek72
Konto dla emeryta
U mnie w miescie sa BPH, BOS, PKO BP, PEKAO SA, BGZ,
ING, Pocztowy, Paribas i tyle.

skreśl od razu Pekao SA (żubry) i BPH i BOŚ i Paribas
szkoda nerwów i pieniędzy.

wybieraj pomiędzy PKO BP, BGŻ, ING, Pocztowy

jeśli zdrowie wymaga aby 2x w miesiacu listonosz przyniósł pieniądze do domu (bo będzie Pan czuł się
na tyle źle, że wyjście z domu jest kłopotliwe),
to na wstępie wygral Bank Pocztowy i problem rozwiązany.

jeśli nie, to proszę nam opisać jakie bankomaty ma
Pan w pobliżu w kolejności od tych z których korzysta
się najwygodniej do tych najmniej wygodnych dla Pana

zakładam że senior może mieć problemy np. z wchodzeniem
na 3 schodki o lasce, zwłaszcza zimą, gdy kamienne schody
bywają oblodzone, a także może mieć inne problemy z którymi
my młodzi w ogóle nie mamy problemów. To istotna kwestia.

czy są oszczędności, które zamierza Pan komuś przekazać
czy chce Pan robić zapis na wypadek śmierci
w jakich bankach mają rachunki energetyka, gazownia,
spóldzielnia lub inny podmiot któremu płaci Pan czynsz

wtedy będziemy mogli coś doradzić naprawdę treściwie

Data: 2010-10-30 19:41:48
Autor: Tomasz Opalski
Konto dla emeryta
ramid <ramid.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Przechodze wlasnie na emeryture i do tej pory mialem konto wspolne z zona.
teraz chce zalozyc wlasne. Czy ktos z Forumowiczow moze polecic mi jakis
niezly bank?

[...]

Problem w tym że chociaż stali bywalcy grupy, w większości pewnie, mają co najmniej po kilka kont, to jednak operacje nie-internetowe to opcja typowo awaryjna. Przede wszystkim warto sprecyzować, które parametry konta są kluczowe: brak lub minimalne opłaty stałe, lokowanie oszczędności, darmowe wypłaty z okolicznych bankomatów /jakie najbliżej/, przelewy, kredyt. W kilku z wymienionych banków pewnie znajdzie się ciekawa oferta, ale znalezienie jednego ze wszystkimi parametrami na wysokim poziomie może się nie udać. Kolejna rzecz to,  to że w odniesieniu do transakcji internetowych warunki zazwyczaj są korzystniejsze niż dla tych przy okienku.

Miłego dnia
  Tomek

PS. Jeśli na początku wnuczka może pomóc, to ja bym jednak spróbował z kontem internetowym. Moja teściówka, emerytowany bankowiec, jak założyłem konto w mBanku /niedługo po jego uruchomieniu/, solennie ostrzegała,  że to na bank jakieś internetowe oszustwo, a teraz sama używa i sobie chwali. Poza tym w Internecie o wiek nikt nie pyta ;^) --

Data: 2010-11-02 18:58:10
Autor: xbartx
Konto dla emeryta
Dnia Sat, 30 Oct 2010 08:57:39 +0000, ramid napisał(a):

[...]

Bank pocztowy ma ciekawą ofertę a jeżeli nie to coś z oferty:
DBnet, Getinonline, Inteligo, mBank, OpenFinance.

Konto dla emeryta