Konto dla starszej osoby

Data: 2012-12-24 11:59:25
Autor: ja
Konto dla starszej osoby
Witam,
Proszę o poradę jakie konto wybrać dla osoby starszej która jest w tym momencie w domu opieki.
Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo listonosz przynosił kasę.

Mam następujące wymagania:
- założenie konta zdalne - najlepiej jak przyślą papiery do wypełnienia, a my im odeślemy podpisane
(nie chcę kuriera który mi wisi nad głową)
- konto najlepiej bezpłatne
- żadne karty nie potrzebne, programy oszczędnościowe itp.
- przelew najlepiej 1 darmowy w miesiącu/ darmowa wypłata z okienka (mniejszy priorytet)

Dzięki za porady i pozdrawiam
Marek

Data: 2012-12-24 06:37:04
Autor: witek
Konto dla starszej osoby
ja wrote:
[...]

bank pocztowy. listonosz dalej bedzie przynosil kase.

Data: 2012-12-24 15:41:46
Autor: zlotowinfo
Konto dla starszej osoby
Użytkownik "ja" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:kb9bhn$qii$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo listonosz przynosił kasę.

nadal nie jest potrzebne, listonosz przynosi rodzicom kase
coś się ma na dniach zmienić?

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-12-24 23:16:30
Autor: Robert Tomasik
Konto dla starszej osoby
[...]

Taki bank, jaki ta osoba ma najbliżej od swojego DPS-u. Dopiero pośród kilku pobliskich warto sie zastanawiać. Nie wiem, jak teraz, ale dawniej PKO miało ekspozytury w takich miejscach.

Data: 2012-12-25 03:05:38
Autor: Marcepan
Konto dla starszej osoby
Proszę o poradę jakie konto wybrać dla osoby starszej która jest w tym momencie w domu opieki.
Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo listonosz przynosił kasę.

Jeśli jesteś opiekunem prawnym rencisty to nie ma przeszkód by renta przychodziła na konto opiekuna (Art. 130 ust. 2 ustawy o emeryturach i rentach). Jeśli nie jest ustanowiony opiekun prawny to nie ma możliwości by np. renta rodzica przychodziła na konto dziecka.

- założenie konta zdalne - najlepiej jak przyślą papiery do wypełnienia, a my im odeślemy podpisane
(nie chcę kuriera który mi wisi nad głową)

By uniknąć oszustw, rencista musi mieć wcześniej konto w jakimś banku, inaczej konieczna jest weryfikacja danych dowodu osobistego np.przez kuriera

darmowa wypłata z okienka

Tylko z upoważnieniem i dowodem osobistym rencisty

Dom opieki zabierze do 70% renty i tą część ZUS będzie przelewać na konto DPS na podstawie umowy z rencistą, resztę renciście może dostarczać np listonosz.
Jeśli rencista założy konto do którego upoważni np. Ciebie to pamietaj że upoważnienie działa jedynie do śmierci głownego posiadacza. Wszystkie wpłaty na to konto typu renta za miesiąc w którym nastąpiła śmierć lub zwrot nadpłaty podatku zostaną zablokowane do czasu przeprowadzenia postępowania spadkowego.

Data: 2012-12-25 08:14:14
Autor: Maruda
Konto dla starszej osoby
W dniu 2012-12-25 03:05, Marcepan pisze:

[...]

O ile bank dowie się o śmierci.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2012-12-25 19:11:07
Autor: Robert Tomasik
Konto dla starszej osoby
Użytkownik "Marcepan" <brak@tego.maila> napisał w wiadomości news:50d909fa$0$1295$65785112news.neostrada.pl...

Jeśli rencista założy konto do którego upoważni np. Ciebie to pamietaj że upoważnienie działa jedynie do śmierci głownego posiadacza.

Wprowadzasz go w błąd. Upoważnienie upada automatycznie z chwilą śmierci osoby upoważniajacej.

Data: 2012-12-25 23:46:32
Autor: assembea
Konto dla starszej osoby

> [...]

Wprowadzasz go w błąd. Upoważnienie upada automatycznie z chwilą śmierci

Jaki błąd? Przecież on dokładnie to napisał, że upada z chwilą śmierci głównego posiadacza. Kłania się czytanie ze zrozumieniem, nawet na tej grupie...

Data: 2012-12-26 19:28:07
Autor: Robert Tomasik
Konto dla starszej osoby
Użytkownik "assembea" <assemblea@interia.pl> napisał w wiadomości news:8975eda0-2dc7-47e4-8fea-20a16a0a2b08googlegroups.com...

> [...]

Jaki błąd? Przecież on dokładnie to napisał, że upada z chwilą śmierci głównego posiadacza. Kłania się czytanie ze zrozumieniem, nawet na tej grupie...

Fakt. Czemu ja to przeczytałem "po", zamiast "do", to tego nie wiem.

Data: 2012-12-26 21:58:38
Autor: cef
Konto dla starszej osoby
Robert Tomasik wrote:

[...]

A jeśli umrze tylko osoba upoważniająca, a główny posiadacz
żyje to upoważnienie jest ważne czy nie?

Data: 2012-12-26 16:40:05
Autor: witek
Konto dla starszej osoby
cef wrote:
Robert Tomasik wrote:

[...]

Generalnie nie, bo pelnomocnictwo wygasa wraz ze smiercia mocodawcy, chyba, ze w samym pelnomocnictwie zapisali inaczej.

Data: 2012-12-25 18:29:48
Autor: PatronX.pl
Konto dla starszej osoby
[...]

Konto Nestor:
0 zł za opłacenie rachunków na każdej Poczcie i w placówkach Banku,
otwarcie konta 0 zł,
prowadzenie konta 0 zł,
możesz bezpłatnie korzystać z konta przez internet, np. sprawdzać stan środków, zlecać bezpłatnie przelewy,
możesz bezpłatnie realizować przelewy za pośrednictwem telefonicznego serwisu automatycznego (IVR),
możesz bezpłatnie definiować i realizować zlecenia stałe za pośrednictwem Pocztowy24,
możesz bezpłatnie 2 razy w miesiącu wypłacić gotówkę we wszystkich bankomatach w kraju i za granicą, a także w Urzędach Pocztowych,
w razie potrzeby możesz zamówić dostarczenie przez listonosza gotówki do domu.

http://patbank.pl/pocztowy/konta-nestor-index.html

Konto dla starszej osoby