Konto do DG - mBank czy HSBC?

Data: 2010-12-17 11:45:09
Autor: m1ch4l.j
Konto do DG - mBank czy HSBC?
Witam,
zamierzam zarejestrować działalności gospodarczą. Nie mogę się
zdecydować na konto, może dzięki Wam podejmę ostateczną decyzję..
Wyselekcjonowałem dwa banki - i tylko je biorę pod uwagę. To mBank i
HSBC. Za mBankiem przemawiają dwie rzeczy - jest to mój podstawowy
bank, mam w nim kartę kredytową, brałem trzy kredyty gotówkowe, na
moje konto osobiste wpływa wynagrodzenie z umowy o dzieło, mam więc
zbudowaną ładną historię, konto mBiznes pewnie znacznie ułatwiłoby
wzięcie kredytu hipotecznego. Z drugiej strony bardzo prawdopodobne,
że wcześniej czy później (lepiej wcześniej ;) będę rozliczał się z
klientami z innych krajów. Wtedy chyba przewagę miałby HSBC, który
obecny jest w wielu krajach. Poza tym HSBC ma wypukłą debetówkę w
przeciwieństwie do mBanku, który oferuje tylko płaską. W zasadzie
chyba naturalnym wyborem w mojej sytuacji wydaje się właśnie HSBC, mam
jednak jeszcze kilka pytań. Jak oceniacie obsługę w HSBC Business
Direct? Chodzi mi o obsługę telefoniczną oraz wewnętrzną pocztę,
ponieważ z placówek korzystać nie zamierzam. Czy z systemem
transakcyjnym nie ma większych problemów? Lubią papierkologię, czy da
się większość spraw załatwić ustnie/przez wewnętrzną pocztę?

Pozdrawiam
m1ch4l.j

Data: 2010-12-17 21:07:39
Autor: MarekZ
Konto do DG - mBank czy HSBC?
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:baee6b95-bfc1-4cd8-a333-8e4964bc60c5@g26g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Jeśli wybieramy jeden z dwóch to ja zdecydowanie za mBankiem.

Data: 2010-12-17 14:30:36
Autor: m1ch4l.j
Konto do DG - mBank czy HSBC?
On 17 Gru, 21:07, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Je li wybieramy jeden z dw ch to ja zdecydowanie za mBankiem.

Dzięki. Tak, pod uwagę biorę tylko te dwa banki. Jeszcze parę dni temu
byłem zdecydowany na mBank, ale zaczął kusić mnie ten HSBC. A co
zadecydowało, że zdecydowanie jesteś za mBankiem? Miałeś jakieś złe
doświadczenia z HSBC czy może dobre z mBankiem?

Data: 2010-12-17 23:58:02
Autor: MarekZ
Konto do DG - mBank czy HSBC?
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:09305af9-c15d-4edd-869c-5578dba7e248@s9g2000vby.googlegroups.com...

[...]

Po prostu nie ma żadnych racjonalnych argumentów za HSBC jako podstawowym rachunkiem firmowym dla 1-os dg. Gdyby większość obrotów miała być generowana w GBP albo większość kontrahentów pochodziłaby z UK, gdzie naprawdę słabo sobie radzą z czymkolwiek bardziej "międzynarodowym", to by jeszcze warto to w ogóle rozważać, ale jak nie to nie ma w ogóle sensu. HSBC w Polsce kompletnie się nie rozwija i to się zapewne nie zmieni, interfejs internetowy na poziomie Citi (czyli zasadniczo dno), polityka kredytowa ortodoksyjna, podejście do dokumentowania różnych rzeczy restrykcyjne. Po co Ci wypukła "firmowa" karta debetowa, w jakim celu? Z oferty Business Direct nie korzystałem, korzystałem z innej oferty. Podejście do klienta bardzo pozytywne, z tym że jak wszędzie wciskali nachalnie ścierwa typu fundusze/ubezpieczenia. Skoro jednak nie zamierzasz korzystać z oddziałów, to ten argument się nie utrzymuje.

mBank jak na pewno wiesz wysiada kompletnie przy rzeczach niestandardowych. Ale ostatnio zmienia się to na lepsze. Zresztą skoro to Twój główny bank, to go na pewno znasz na wylot.

Jedyny sensowny argument aby to nie było w mBanku, to odseparowanie od Twoich środków "niefirmowych" pierwszej potencjalnej linii ataku urzędu skarbowego i organu (rentowego). No ale innego wyboru niż te dwa banki nie dałeś.

Data: 2010-12-17 15:36:50
Autor: m1ch4l.j
Konto do DG - mBank czy HSBC?
On 17 Gru, 23:58, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Taaa... Wiem coś o tym. Mam rachunki osobiste w dwóch bankach - Citi i
mBank. Chciałem używać obu kont jako podstawowych, ale w przypadku
Citi to jest po prostu niemożliwe - po tych ostatnich zmianach jest
dużo lepiej, ale do normalności jeszcze daleko. Jeśli piszesz, że HSBC
ma interfejs internetowy na poziomie Citi to zdecydowanie odpada.
Zapomniałem napisać, że na dobrym dostępie przez www zależy mi
najbardziej.

polityka kredytowa
ortodoksyjna, podejście do dokumentowania różnych rzeczy restrykcyjne.

O, tego nie lubię.

Po co
Ci wypukła "firmowa" karta debetowa, w jakim celu?

Po chwili zastanowienia... chyba masz rację, że nie jest mi potrzebna
wypukła. W internecie płaski MasterCard będzie działał tak samo dobrze
jak wypukły, a w przypadku chęci użycia gdzieś poza Polską i tak w
większości zastosowań dyskwalifikujący będzie pewnie ten napis
"Debit" ;) Przekonałeś mnie, może być płaska.

[...]

No tak.

mBank jak na pewno wiesz wysiada kompletnie przy rzeczach niestandardowych.
Ale ostatnio zmienia się to na lepsze. Zresztą skoro to Twój główny bank, to
go na pewno znasz na wylot.

Owszem, znam bardzo dobrze od wielu lat. mBank ogólnie ma kilka cech,
które bardzo mi się podobają, chociażby umowa produktowa, z której
kilkakrotnie korzystałem i bardzo sobie chwalę "podpisywanie" smsem.

[...]

Jak mówiłem, początkowo byłem zdecydowany na mBank. Zauważyłem, że
mBank ma w stosunku do mnie dosyć liberalną politykę kredytową i to na
podstawie samej historii rachunku - wpływów z tytułu umowy o dzieło..
Podejrzewam, że mając u nich konto mBiznes będzie mi dużo łatwiej o
kredyt hipoteczny. Co mnie odciągnęło od mBanku to międzynarodowy
charakter HSBC, ale ten argument obaliłeś już wcześniej. Jeśli chodzi
o atak urzedu skarbowego to niestety podałem jakiś czas temu konto
osobiste w mBanku jako rachunek do zwrotu podatku - czyli i tak już
wiedzą do czego się dobrać. Na tę chwilę przekonałeś mnie do "powrotu"
do mBanku. A Ty masz jakieś konto do DG? Powiedzmy że nie stawiam
żadnych ograniczeń, jaki bank byś polecił?

Data: 2010-12-18 10:26:10
Autor: MarekZ
Konto do DG - mBank czy HSBC?
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:512ffad0-546e-4df2-914c-cefa42e0072b@c39g2000yqi.googlegroups.com...

[...]

Ja nie prowadzę 1-os dg. Zresztą na tak ogólnie postawione pytanie nie ma sensownej odpowiedzi, bo to zależy jak taki rachunek byłby używany. Ponieważ akurat ja mam świra na punkcie onlajnowości jest wysoce prawdopodobne, że wybrałbym mBank. Wcześniej np. ING w ogóle nie byłby brany pod uwagę, ze względu na brak uczestnictwa w III sesji Elixir, ale teraz wprowadzili Sorbnet przez net, więc zmieniło się na lepsze. Myślę, że interesująca, choć droga (więc jeśli chodzi o minimalizowanie kosztów to kompletnie odpada), jest także oferta Nordei, ale tam polityka kredytowa jest także wysoce restrykcyjna. Natomiast nominalnie oferta kredytowa w Nordei jest lepsza od mBankowej.

Do minimalizacji kosztów - co uważam za bardzo ważne na starcie, jakkolwiek by to w marzeniach obecnie nie wyglądało - mBank zdecydowanie nadaje się najlepiej, przelewy podatkowe i do organu oraz prowadzenie są za darmo, faktyczny obrót można puszczać przez eKonto i też będą przelewy za darmo.

Oby ta nieszczęsna rekomendacja T nie zmieniła podejścia mBanku do kredytów, ja niby mam Oferty dla Ciebie ważne do 26 grudnia, czyli już po wejściu w życie drugiej części T, ale myślę, że jednak jakieś zawirowania w najbliższych tygodniach nastąpią.

Data: 2010-12-18 08:22:59
Autor: m1ch4l.j
Konto do DG - mBank czy HSBC?
On 18 Gru, 10:26, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Ja również mam świra na punkcie onlajnowości.

[...]

Rzucę jeszcze okiem na Nordeę.

[...]

Racja, chociaż co do przelewów to mimo wszystko wolę wydać tę złotówkę
i puszczać przez mBiznes, chociażby z tego powodu że łatwiej nad tym
wszystkim zapanować ;) Podsumowując - dziękuję za wszystkie porady, na
tę chwilę jestem zdecydowany na mBank i jeśli ten stan się utrzyma do
momentu w którym otrzymam REGON to nic mnie już nie powstrzyma :]

[...]

Co masz na myśli? Całkowite wycofanie się mBanku z Oferty dla Ciebie,
mniejsze limity w OdC czy może konieczność przedstawiania zaświadczeń/
brak możliwości otrzymania kredytu w 10 minut?

Data: 2010-12-19 23:18:58
Autor: MarekZ
Konto do DG - mBank czy HSBC?
Użytkownik "m1ch4l.j" <m1ch4l.j@gmail.com> napisał w wiadomości grup

Co masz na myśli? Całkowite wycofanie się mBanku z Oferty dla Ciebie,
mniejsze limity w OdC czy może konieczność przedstawiania zaświadczeń/
brak możliwości otrzymania kredytu w 10 minut?

Teoretycznie to OdC przyznawana "na gębę" przy wymogach rekomendacji T nie ma chyba prawa istnieć. Coś podobnego do OdC jest też w ING i tam obecnie chyba wszystkie oferty wygasają przed świętami. Zobaczymy co banki z tym zrobią, mam nadzieję, że nie zafundują nam powrotu do epoki Króla Ćwieczka w postaci konieczności wysyłania jakichś świstków.

Data: 2010-12-19 15:07:56
Autor:
Konto do DG - mBank czy HSBC?
m1ch4l.j <m1ch4l.j@gmail.com> napisał(a):
Witam,
zamierzam zarejestrowa=E6 dzia=B3alno=B6ci gospodarcz=B1. Nie mog=EA si=EA
zdecydowa=E6 na konto, mo=BFe dzi=EAki Wam podejm=EA ostateczn=B1 decyzj=EA=
..
Wyselekcjonowa=B3em dwa banki - i tylko je bior=EA pod uwag=EA. To mBank i
HSBC.

HSBC? Instytucja zbyt globalna by być dobrą dla Klienta. Chyba, że będziesz
dla nich znaczącym dawcą kapitału/prowizji.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/HSBC-w-Wielkiej-Brytanii-woli-bogatych-1594715.html

Myślę, że powyższe nie dotyczy wyłącznie UK.

Być może uśmiejesz się, jak zobaczysz ich wzory umów i oświadczeń do nich ;)
Tu masz wzór umówy na business direct:

http://www.hsbc.pl/1/PA_1_3_S5/content/poland/pdfs/download_centre/business_direct/business_direct_agreement_form_pl.pdf

--

Konto do DG - mBank czy HSBC?