Konto firmowe - sp zoo

Data: 2009-05-04 05:26:05
Autor: tomasz.sciesiek
Konto firmowe - sp zoo
Witam,

Obecnie prowadze DG ale bede się przeksztalcal w sp zoo. Do tej pory
miałem konto firmowe w mbanku, ale mbank sp zoo nie prowadzi i odsyła
do BRE banku (tam juz nie ma takich korzystnych warunkow do
prowadzenia konta). Czy ktos sie orientuje jakie konto jest najlepsze
(najtansze) dla sp zoo?  ( generalnie konto ma sluzyc do rozliczen z
kontrahentami i placenia wszelkiej masci podatkow, zalezy mi aby bylo
tanie (darmowe przelewy zewnetrzne i do US, darmowe prowadzenie), nie
musi byc zadnej karty do konta, dobrzy by bylo gdyby byla mozliwosc
wplat gotowki na konto (bez oplat lub w miare niska), jakis limicik na
rachunku tez by sie przydal)

Wiem ,że wymagań jest sporo i trudno będzie im sprostać ale może macie
jakieś propozycje który bank w moim wypadku byłby najlepszy

Z tego co się orientowałem to VW bank wygląda ok, tylko ,że ma jeden
zasadniczy minus - nie ma odziałów wieć mogą być trudności z wpłatą
gotówki na konto (chyba ,że euronet zacznie uruchamiać wpłatomaty, co
chyba ma nastapić w III/IV kwartale tego roku)

Data: 2009-05-04 22:27:09
Autor: Krzysztof Drewicz
Konto firmowe - sp zoo
On 2009-05-04, tomasz.sciesiek@gmail.com <tomasz.sciesiek@gmail.com> wrote:
Obecnie prowadze DG ale bede się przeksztalcal w sp zoo. Do tej pory
miałem konto firmowe w mbanku, ale mbank sp zoo nie prowadzi i odsyła
do BRE banku

Hm, MultiBank nie ma nic dla ZOO?
Czy ktos sie orientuje jakie konto jest najlepsze (najtansze) dla sp zoo?

Najtańsze != najlepsze. A księgową/księgowego pytałeś? (do DG to każde
biuro Ci wystarczy do ZOO powinna już być jakaś osoba 'z uprawnieniami'
i większym doświadczeniem).

( generalnie konto ma sluzyc do rozliczen z
kontrahentami i placenia wszelkiej masci podatkow, zalezy mi aby bylo
tanie (darmowe przelewy zewnetrzne i do US, darmowe prowadzenie),

A tych przelewów będzie (wychodzących) 1, 5 czy 50 dziennie? Tylko PLN
czy też Euro i USD ? (a może CHF i GBP?) Raczej na rynku teraz nie znajdziesz za darmo takiego konta. Po prostu
dla zoo to co opisałeś kosztuje i tylko kwestia tego jak dobrać aby
płacić jak najmniej.

nie > musi byc zadnej karty do konta,

Oj, tutaj to bym uważał, taka karta może nie raz uratować 4 litery gdy
kontrahent nie chce Ci wystawić pro-forma, a pieniędzy ot tak sobie z
rachunku spółki zoo nie przelejesz jak z DG.

dobrzy by bylo gdyby byla mozliwosc > wplat gotowki na konto

Większe czy mniejsze kwoty tak planujesz? jak często? Swego czasu
niektóre banki robiły 'numery' z hm. 'walutowaniem się' wpłaconych większych kwot i tak były one dostępne nie dziś a jutro (nawet jak o 8:00 wpłaciłeś).

Wiem ,że wymagań jest sporo i trudno będzie im sprostać ale może macie
jakieś propozycje który bank w moim wypadku byłby najlepszy

I zapewne takiego nie znajdziesz, znajoma 'otwierająca' się spółka zoo w 2004 roku miała bodajże rachunki w 4 różnych bankach, bo tak było
korzystniej (jeden z mini kredytem operacyjnym, jeden z kartami, jeden z
opcją wpłaty gotówki, a jeden bo były _tanie_ przelewy do EU).

Z tego co się orientowałem to VW bank wygląda ok,

To załóż w 2 bankach.

tylko ,że ma jeden
zasadniczy minus - nie ma odziałów wieć mogą być trudności z wpłatą
gotówki na konto

Dodaj dowolny który masz blisko. Ja bym poszukał najbliższego (tylko się
nie śmiać) Banku Spółdzielczego. Sporo mogą zaoferować otwierającej się
spółce z o. o. kd,

ps. czy mi się wydaje czy posiadanie zoo i 'kasy' (tj gotówki jako
takiej w firmie) nie powoduje konieczności posiadania 'kasjerki',
robienia raportów kasowych etc... Może wygodniej prowadzić DG tylko na
potrzeby rozliczania zakupów gotówkowych i DG by Ci to refakturowało, a
wtedy zostajesz z DG w mBiznes i masz wpłatomaty.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-05-04 20:52:55
Autor: Wojciech Bancer
Konto firmowe - sp zoo
On 2009-05-04, tomasz.sciesiek@gmail.com <tomasz.sciesiek@gmail.com> wrote:
Obecnie prowadze DG ale bede się przeksztalcal w sp zoo. Do tej pory
miałem konto firmowe w mbanku, ale mbank sp zoo nie prowadzi i odsyła
do BRE banku

Hm, MultiBank nie ma nic dla ZOO?

AFAIK Multibank umożliwia obsługę wyłącznie spółek cywilnych/jawnych/partnerskich.

[...]

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-05 07:10:04
Autor: RobertS
Konto firmowe - sp zoo

[...]

jednym słowem osobowych, spółki kapitałowe nie są przez Multi (ani mBank) obsługiwane...

RobertS

Data: 2009-05-05 12:13:04
Autor: Curious
Konto firmowe - sp zoo

jednym słowem osobowych, spółki kapitałowe nie są przez Multi (ani mBank) obsługiwane...

Niby Multi nie obsługuje sp zoo, ale dla mojego znajomego zrobili wyjątek. :)

Data: 2009-05-05 13:16:32
Autor: RobertS
Konto firmowe - sp zoo

jednym słowem osobowych, spółki kapitałowe nie są przez Multi (ani mBank) obsługiwane...

Niby Multi nie obsługuje sp zoo, ale dla mojego znajomego zrobili wyjątek. :)

wiem, że czasem robią wyjątki, ale mówimy o standardowej ofercie...

RobertS

Data: 2009-05-05 01:31:29
Autor: tomasz.sciesiek
Konto firmowe - sp zoo
On 4 Maj, 22:27, Krzysztof Drewicz <hun...@witch.gdzies.tam> wrote:
On 2009-05-04, tomasz.scies...@gmail.com <tomasz.scies...@gmail.com> wrote:

> [...]

chwili, ale przypominasz sobie, żeby on kiedykolwiek wspomniał coś o kodzie
źródłowym?"                         -- - Charles Addams

1)Tak jak zostało wspomniane w postach, multibank nie prowadzi spółek
kapitałowych.
2)Z księgową nie ma problemu - poprowadzi sp zoo
3)przelewy tylko w PLN. Ilość wychodzących do 20 w miesiącu
4)kwoty wpłat na rachunek od 1 tys do 10 tys max kilka razy w miesiącu

Generalnie wolałbym mieć wszystko w jednym banku bo łatwiej jest nad
wszystkim panować. O banku spółdzielczym nie pomyślałem, zresztą nie
kojarzy aby w mojej okolicy taki był. Swoją drogą dość ciekawie
wygląda Lukas Bank, tylko ,że nie mam jakoś do tej instytucji zaufania
(ktoś może jest klientem lukasa?).

W moim przypadku bardziej odowiednią forma prowadzenia firmy jest sp
zoo niz DG, a raporty kasowe i tak robie majac DG

Konto firmowe - sp zoo