Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)

Data: 2014-03-27 09:22:25
Autor: Adam Wysocki
Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)
Hej,

Pora zadbać o swoją emeryturę. Po tym, co rząd robi z OFE, nie ufam IKE (bo OFE i ZUS-owi ufają już chyba tylko idioci), dlatego chcę założyć zwykłe długoterminowe konto oszczędnościowe w innym banku, niż mam pozostałe konta. Planuję wpłacać na nie co miesiąc 150-200 zł. Kasa ma tam być idealnie przez całe moje życie zawodowe, czyli jeszcze ze 30 lat, a na emeryturze (lub np. w razie jakiejś nagłej potrzeby przez te lata) ma być możliwa do wypłacenia.

I teraz pytanie - gdzie? Czytałem o BGŻ Optima. To dobry wybór, czy jest coś, na co trzeba uważać? Nie zależy mi na super oprocentowaniu, dużo ważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo środków.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2014-03-27 10:31:56
Autor: Kamil Jońca
gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki) writes:

[...]

W czym "zwykłe konto" różni się od "ike" jeśli chozi o bezpieczeństwo?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2014-03-27 11:53:26
Autor: Adam Wysocki
Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

W czym "zwykłe konto" różni się od "ike" jeśli chozi o bezpieczeństwo?

Nie ufam tym skur...synom z rządu. Rozkradli OFE, to i IKE mogą rozkraść.

Data: 2014-03-27 13:12:36
Autor: Kamil Jońca
[...]

Czym się różni IKE[1] od zwykłego rachunku bankowego i dlaczego nie mogą
zabrać z rachunku a mogą z IKE?
KJ

Załóźmy chwilowo, że rozmawiamy o IKE w formie r-ku bankowego.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-03-27 12:14:37
Autor: Adam Wysocki
[...]

Nie to jest tematem wątku.

Data: 2014-03-27 05:28:25
Autor: Glaukon
Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)
Nie to jest tematem wątku.

O 30-letnie odkładanie na emeryturę zapytaj tych, co zaczęli odkładać w 1984. W tej perspektywie oferta BGŻ Optima nie wyróżnia się niczym szczególnym :)

Data: 2014-03-27 05:37:27
Autor: bi123
W dniu czwartek, 27 marca 2014 13:14:37 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> Czym się różni IKE[1] od zwykłego rachunku bankowego i dlaczego nie mogą

> zabrać z rachunku a mogą z IKE?

Nie to jest tematem wątku.

@ Adam: Zanim zaczniecie słowną szermierkę poczytaj podstawowe rzeczy o oszczędzaniu na emeryturę, choćby tu:
http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2012/06/jak-oszczedzac-na-emeryture-rachunek.html
http://www.mojaprzyszlaemerytura.pl/2012/05/ranking-ike-w-bankach.html
Dowiesz się tam, że możesz odkładać środki na rachunku oszczędnościowym w banku zarówno z podatkiem Belki jak i na takim samym rachunku bez podatku (w ramach bankowego IKE). Wtedy Twój wybór będzie bardziej optymalny.

Data: 2014-03-27 14:17:46
Autor: Kamil Jońca
[...]

Poniekąd jest. Twierdzisz, że jest jakakolwiek różnica między IKE a
zwykłym rachunkiem. Ja twierdzę, że żadnej (poza opodatkowaniem) różnicy
nie ma.

W szczególności, jeśli rządzącym zachce się naszych pieniędzy to będzie
tak samo łatwo/trudno napisać ustawę nacjonalizującą pieniądze na
rachunkach bankowych, obojętnie czy założonych w ramach IKE czy nie. KJ
PS. Nie podjąłbym się takiej dyskusji w kontekście OFE czy "kont
indywidualnych" w ZUS-ie

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-03-27 21:13:36
Autor: RobertS
Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)

Czym się różni IKE[1] od zwykłego rachunku bankowego i dlaczego nie mogą
zabrać z rachunku a mogą z IKE?

IKE to rewelacyjny produkt, tak jak pisze Kamil: IKE nie ma żadnych podobieństw do OFE lub ZUS, to zupełnie inna bajka, nudzi się to wypłacasz, płacisz podatek i koniec

RobertS

Data: 2014-03-28 07:31:13
Autor: Adam Wysocki
RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

IKE to rewelacyjny produkt, tak jak pisze Kamil: IKE nie ma żadnych podobieństw do OFE lub ZUS, to zupełnie inna bajka, nudzi się to wypłacasz, płacisz podatek i koniec

Mimo wszystko przeznaczenie jest emerytalne... bardziej wyobrażam sobie ustawę, która zagarnia konta IKE, niż inne konta oszczędnościowe... przecież rząd z czegoś będzie musiał zasilić ZUS.

Ale jak się da po prostu wypłacić w każdej chwili, to dobrze, poczytam o tym jeszcze.

A gdzie założylibyście IKE?

Data: 2014-03-28 09:40:24
Autor: Wojciech Bancer
On 2014-03-28, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

[...]

IKE to rewelacyjny produkt, tak jak pisze Kamil: IKE nie ma żadnych podobieństw do OFE lub ZUS, to zupełnie inna bajka, nudzi się to wypłacasz, płacisz podatek i koniec

Czy taki rewelacyjny, to ja nie wiem. Przede wszystkim pozbawia elastyczności.

Mimo wszystko przeznaczenie jest emerytalne... bardziej wyobrażam sobie ustawę, która zagarnia konta IKE, niż inne konta oszczędnościowe... przecież rząd z czegoś będzie musiał zasilić ZUS.

A pamiętasz może co zrobił cypryjski rząd w zeszłym roku? :)

Ale jak się da po prostu wypłacić w każdej chwili, to dobrze, poczytam o tym jeszcze.

Ja się złapałem na promocję IKE na 10%, ale to już ze 2 lata temu. ;)
O ile nie interesują cię instrumenty bardziej ryzykowne, to zakładaj tam
gdzie dają wyższy procent i raczej na krótsze niż dłuższe okresy
(krótsze = 3-, 6-m-cy).

Na tą chwilę "stopy" w dół iść nie mogą. więc ewentualne ruchy banków
będą szły do góry jeżeli RPP zdecyduje się w końcu na podnoszenie stóp.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-03-28 03:26:42
Autor: Kris
W dniu piątek, 28 marca 2014 09:40:24 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
Na tą chwilę "stopy" w dół iść nie mogą. więc ewentualne ruchy banków
będą szły do góry

A skąd takie założenie?

Data: 2014-03-28 13:09:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2014-03-28, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

[...]

Na tą chwilę "stopy" w dół iść nie mogą. więc ewentualne ruchy banków
będą szły do góry

A skąd takie założenie?

Z obserwacji poczynionych w zakresie sytuacji makroekonomicznej kraju,
sygnałów wysyłanych przez RPP i historycznej niechęci Rady do nadmiernego
luzowania polityki.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-04-04 14:42:46
Autor: niko
Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)
On 28.03.2014 08:31, Adam Wysocki wrote:

A gdzie założylibyście IKE?

Ja mam IKE-Obligacje, zapewne nie będzie dla Ciebie popularne, bo inwestuje w oblig. SP ;]

Nic nie jest pewne i nie będzie. Obligacje mogą umorzyć, potrącić podatek z kont bankowych, zabrać wszystko, ukraść złoto z domu/banku, spalić dobytek...

Ja wybrałem tę opcję, gdyż gwarantuje (na tą chwilę emisji) marżę powyżej inflacji. Nie traktuje tego jako inwestycji/zarobku ale utrzymaniem realnej wartości (choć niby 1-- 1,5% rośnie ponad infl [pewnie ,,moja'' inflacja jest wyższa, ale nie ma co się zagłębiać]).

OFE/ZUS to jeżeli się nie mylę to sądy uznały, że to nie nasza własność ... I tak robią sobie co chcą.

IKE to zwykła własność, ze specjalnymi przywilejami/obwarowaniami.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-04 20:32:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)

"niko" 533ea8c7$0$2374$65785112@news.neostrada.pl

bankowych, zabrać wszystko, ukraść złoto z domu/banku, spalić dobytek...

Albo sprzedać wolfram jako złoto -- jak USA sprzedały Chinom. :)

Konto oszczędnościowe na emeryturę (BGŻ Optima?)