Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur

Data: 2016-05-10 02:56:40
Autor: Jakub
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Dzien dobry dziewczynki i chlopcy :)

Potrzebne mi "konto prywatne" wylacznie do chwilowego przechowania
kasy wylatujacecj z tej czy innej lokaty. Zadnych kart platniczych,
kredytow czy innych bzdur. Oczywiscie zadnych oplat :)

Jedyna aktywnosc to kilka przelewow internetowych miesiecznie
w obie strony.

EW. gdyby to bylo dobrze oprocentowane konto oszczednosciowe
moge na nim trzymac srodki (na koncie badz lokatach).
Powyzej 100.000zl

Podpowiecie cos?

Data: 2016-05-10 03:50:38
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Hmm, ciekawe pytanie, to nie masz konta żadnego ???
Ale cóż, w końcu to nie obowiązek.

Ja używam trzech, wszystkie mniej lub bardziej warunki spełniają:
1) jako główne dbNet w deutsche bank
- żadnych opłat jeśli nie bierzesz debetówki - nie trzeba zamawiać,
- możliwość otworzenia 4 rachunków oszczędnościowych - ważne, że można 4, bo z każdego tylko jedna bezpłatna wypłata w miesiącu, zaś oprocentowanie 1% tylko do kwoty 50k (to akurat dziwna polityka, bo chyba wszędzie indziej jest tak, że im więcej trzymasz tym większy % - ale to jest taki bank ze swoją specyfiką),
- jeśli kasy więcej to są też "lokaty pracujące", też na 1%, ale z miesięczną kapitalizacją odsetek,
- zakładanie przez kuriera - a przynajmniej kiedyś tylko w ten sposób, bo to takie "internetowe", ale w oddziale można założyć dbOpen - różnica była taka, że dbNet miało darmowe wypłaty debetówką ze wszystkich bankomatów na świecie (dbOpen tylko wybranych banków), ale za to droższe operacje w oddziale.
- ST prosty, ładny, szybki, użyteczny (po króciutkim przyzwyczajeniu się).
2) vw bank - backup 1 + debetówka
- żadnych opłat - w tym darmowa debetówka z darmowymi wypłatami we wszystkich bankomatach w PL, jeśli wypłacasz sumę powyżej 400zł (uwaga - cashback płatny),
- można otworzyć niestety chyba tylko jedno konto oszczędnościowe (niestety konieczna jest do tego osobna wizyta w oddziale - jest tylko jeden na całą PL, oczywiście w Warszawie - albo osobny kurier) - minus, bo tylko jedna darmowa wypłata w miesiącu, plus, bo 1% już od 1zł, a powyżej 100k 1,5%,
- zakładanie przez kuriera, ew. w oddziale w Warszawie,
- ST użyteczny, choć estetycznie starożytno-żarówiasty.
3) mBank - backup 2 (ale to tylko z sentymentu + debetówka, ale z oferty już niedostępnej w sprzedaży - żeby dostać darmową musiałem zamknąć konto posiadane od 10 lat i otworzyć nowe - ale co to za wiele o mBąku pisać, wszyscy wiedzą)
- żadnych opłat (za to zapewnione sporo lektury przy czytaniu zmian regulamnów i TOiP) jeśli nie bierzesz debetówki - nie trzeba zamawiać,
- można mieć do 4 kont oszczędnościowych - po jednym bezpłatnym przelewie w miesiącu, ale % marny,
- zakładanie przez kuriera, w oddziale albo przelewem,
- ST jak dla mnie tragiczny, ale do kilku przelewów na miesiąc da się przeżyć.

Data: 2016-05-10 03:54:56
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Poprawka dla dbNet - na oszczędnościowym 1% tylko do 10k, 10-50k 0,5%, powyżej 50k 0,25% - także dla posiadanych >40k trzeba zakładać "lokaty pracujące" - można założyć np. 11-miesięczną i po miesiącu zerwać - otrzyma się odsetki 1% za okres miesiąca.

Data: 2016-05-10 04:05:31
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
I jeszcze porównanie metod autoryzacji:
- wszystkie 3 banki mają bezpłatne hasła SMS,
- w db dodatkowo możliwość otrzymania karty ważnej 2 lata - na dowolną liczbę operacji - kosztuje to bodajże 20zł,
- w mBanku dodatkowo możliwość otrzymania papierowej listy haseł dla 48 operacji (przelewy zdefiniowane można ustawić jako niezużywające haseł) - kosztuje chyba 19zł.

Logowanie:
- db 10-cyfrowy (a właściwie 8-*, bo dwie pierwsze cyfry to chyba wciąż zera) identyfikator oraz 8-cyfrowy kod dostępu - przy logowaniu przez ST podaje się cały, przez telefon wybrane 3 cyfry (tak, ten sam do netu i do telefonu),
- vw - 7-cyfrowy identyfikator (końcówka numeru konta), do netu hasło maskowalne 8-23 znakowe, przez telefon 6-cyfrowy kod, podajesz wybrane 3 cyfry,
- mB - 8-cyfrowy identyfikator (dodatkowo przez net można wybrać sobie dowolny alias alfanumeryczny), do netu hasło, do telefonu 6-cyfrowy kod - podajesz 3 wybrane cyfry (a wskazuję na to, bo np. w citi podajesz przez telefon cały 6-cyfrowy kod).

Data: 2016-05-11 00:46:59
Autor: Jakub
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Hmm, ciekawe pytanie, to nie masz konta żadnego ???

Tak, nie mam zadnego, tylko do DG.

A Ty masz jakies inne hobby poza posiadaniem wielu kont? ;-)

Data: 2016-05-11 01:48:54
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
> Hmm, ciekawe pytanie, to nie masz konta żadnego ???
Tak, nie mam zadnego, tylko do DG.
To też ciekawa konfiguracja, zważywszy na to, że do DG można też używać konta z oferty tzw. "indywidualnej" - i zwykle takie są tańsze (zwykle, bo nie w db ;)
Jednak jeśli masz "firmowe", to pewnie najłatwiej będzie założyć "prywatne" w tym samym banku - dostęp najprawdopodobniej będzie w ten sam sposób co do obecnego "firmowego", odpada więc poznawanie nowego systemu, pamiętanie nowej autoryzacji itp.
Ale oczywiście napisz, gdzie i jakie konto do tej DG masz, to będzie można dokładnie ocenić ofertę "indywidualną" tego banku.
Chyba że "do DG" masz już konto w oferty "indywidualnej" - ale wtedy może nie wszystko stracone, niektóre banki pozwalają na otwarcie kilku RORów - albo może się okazać, że można otworzyć "firmowe", które też będzie bezpłatne.

A jak nie to też nic straconego - dobrze mieć konta w więcej niż jednym banku, by nie płakać rzewnie w wypadku awarii (które np. w mBąku bardzo lubią wypadać ok. 10 dnia miesiąca, gdy trzeba zapłacić ZUS).

A Ty masz jakies inne hobby poza posiadaniem wielu kont? ;-)
Mam jeszcze drugie, czyli posiadanie kilku kart kredytowych ;) Obecnie dwóch, co rozszerza relacje na 4 banki - i to jest chyba moja granica tolerancji, bo jak jeszcze miałem trzecią KK i 5. bank do zapamiętania, to było to już irytujące, także z pewną ulgą ją ubiłem, gdy eurobank zmienił warunki z dobrych na fatalne - choć troszkę było szkoda, bo to była moja jedyna KK visa, a do tego transakcje zagraniczne kosztowały "tylko 3%" - choć, biorąc pod uwagę ostatni numer visy, czyli pogorszenie kursów wymiany walut na złotówki po tym, gdy wymusili na polskich bankach zmianę waluty rozliczeniowej na PLN, to już i tak lepsza jest KK mc z db, gdzie koszt to ok. 3,5% - co i tak jest na tyle drogie, by z KK za granicą korzystać tylko w absolutnej konieczności.

Także będąc tak zajętym pozostaje mi jeszcze tylko chwilka na czytania p.b.b. oraz prasy - a od święta niestety książek ;<

Data: 2016-05-11 21:28:09
Autor: gral
W dniu 11.05.2016 o 10:48, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
korzystać tylko w absolutnej konieczności.

nie przywidziało ci się coś?

właśnie wyklikane aktualne kursy to:

NBP 4.4241
MC 4.416612
VISA 4.4352978746

https://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates

Jest ciut gorszy niż MC (ok. 0,5%), ale tak było zawsze. Żadnej tragedii nie widać.

Może to twój bank dodaje jakąś prowizję do kursu?

Data: 2016-05-12 03:13:17
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Niech będzie, że visa jest ogólnie gorsza od mc - może bezwględnie nie są to duże sumy, ale względnie różnice są olbrzymie.
Jeśli nie pomyliłem się w obliczeniach, to dla 11 maja spready wynoszą:
Dla pary USD-EUR: mc 0,02%, visa 0,5%
Dla pary EUR-PLN: mc 0,09%, visa 0,6%
Dla pary USD-PLN: mc 0,06%, visa 0,8% !
Także może różnica jest 0,5pp, ale np. dla wymiany euro z usd jest to różnica między prawie że żadną opłatą dla mc i 0,5% opłaty dla visy, a dla wymiany euro na pln visa bierze 6 razy więcej - nie mówiąc już o tym, jak visa rżnie (oczywiście w skali organizacji płatniczych, polskie banki rżną w skali o wiele większej) płacących polskimi kartami w USA...
I o to mi chodziło - na przeliczaniu na pln visa ma większe spready niż na przeliczaiu na euro - i stąd było to całe "ułatwiające dla klienta" zmuszenie polskich banków do rozliczania kart visa w pln.

Data: 2016-05-12 13:26:42
Autor: J.F.
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w
[...]

Roznica moze i wydaje sie olbrzymia, ale jak wydasz ~250euro, 1000 zl to w jednym przypadku zaplacisz np 90gr prowizji, a w drugim 6 zl, nie sa to jakies porazajace koszta dla klienta ... ale po co przeplacac.

To jakas dluzsza tendencja, czy chwilowa ?
Bo prawde mowiac ... cos nie bardzo mi sie chce wierzyc w te 0.02% - banki lubia wiecej, a jak widac - dla klienta nie ma wiekszej roznicy :-)

[...]

Prawde mowiac, to ja juz sie boje wyciagac karte za granica.
Mowisz, ze 0.5% to duzo ?  A taki mbank pobiera 5.9% za przewalutowanie. A dla MC 2, 3 czy 5% - sam juz sie gubie
To ja juz wole zaplacic te 0.5% Visie (choc oczywiscie lepiej 0.09% MC), ale:
-czy bede mial taka mozliwosc ? Ostatnie uzycie karty w Niemczech o nic nie pytalo,
-nawet jak spyta ... to czy oplat bankowych nie bedzie ?

J.

Data: 2016-05-13 05:13:30
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Weszliśmy w OT, ale skoro pytanie, to i odpowiedź (a i OP stracił zainteresowanie tematem).

[...]

To, że polskie banki na płatnościach zagranicznych rżną strasznie i jeszcze w wielu przypadkach kłamią w żywe oczy, że robią jakieś "przewalutowania" (bo prawie dla wszystkich kart visa - oprócz db do 22 maja - i dla niek?órych kart mc jest rozliczanie w PLN), nie oznacza, że nie należy zwracać uwagi na, co prawda 10 razy mniejsze, ale jednak, rżnięcie przez visa - szczególnie, że jest konkurencja, która rżnie mniej.

Tendencja jest raczej taka, że visa obniża spready - bo jeszcze 2 lata temu było to 1% - a mnie zmyliło to, że jak ktoś zwrócił ostatnio uwagę na forum mBanku, że mc jednak jest bardziej opłacalna od visa, to napisał, że visa podniosła spready - a tak naprawdę zawsze rżnęła.
Ale i tak daleko im do mc.
Oczywiście może być za granicą sytuacja, że akceptant przyjmuje tylko visy, a mc mówi sio, więc visę na wyjazd i tak warto mieć.

[...]

To "jak spyta" to pewnie inna pułapka zwana DCC - akceptant rozliczy transakcję w złotówkach, ale po własnym kursie - także zwykle orżnie jeszcze bardziej niż polski bank.
A paradoksalnie z DCC trzeba jeszcze bardziej uważać płacąc kartą walutową wystawioną przez polski bank - bo terminal może zaproponować DCC "bo to karta z polski" i wtedy będzie się orżniętym podwójnie - na kursie akceptanta przy przeliczeniu waluty płatności na pln - i na kursie banku, przy przeliczeniu z pln na walutę karty...
Tak samo można się nadziać próbując "wypłacić euro" w bankomacie euronetu.

Ogólnie polskie banki rżną na transakcjach zagranicznych - czy to na prowizji czy na kursie, a czasem na jednym i drugim.
Choćby wspomniany mBąk - tu zakręcili mocno.
visa jest w miarę prosto - i przez to drożej - czyli rozliczenie w PLN, 5,9% prowizji dla mBąka i dodatkowa prowizja dla visy - od 0,5% do 1%.
mc jest trudniej, ale korzystniej, rozliczanie w euro:
- dla płatności w euro - 2% prowizji dla mBąka i 3% z kursu dla mBąka, zero prowizji dla mc,
- dla płatności w innej walucie - 3% prowizji dla mBąka i 3% z kursu dla mBąka i jeszcze mała prowizja mc - od 0,02% dla płatności w $ do pewnie 0,1% dla jakichś egzotycznych walut (ale to trzeba sprawdzić).

Citek jest "równiejszy" - i visę i mc rozlicza w pln, także na kursie nie ma jak rżnąć (ale jeszcze niedawno była osobna tabela kursów dla kart, taka dość dobrze ukryta i dość niekorzystna), "jedynie" zawsze bierze 5,8% prowizji - ale visa też wychodzi drożej bo bierze większe prowizje niż mc - oczywiście przy wysokości prowizji, którą ściąga citek, różnica spada z 80% do mniej niż 10%...

db karty mc rozlicza w euro, prowizji nie bierze, płaci się tylko ok. 3,5% z kursu banku plus ew. mikra prowizja mc przy płatności w innej walucie niż euro.
Dla kart visa do 22 maja jest tak samo, ale między 23 maja a 30 czerwca będzie "promocja" - 23 maja zmieniają walutę rozliczeniową na pln (visa ich w końcu zmusiła, prawie 1,5 roku po tym, jak wszystkie inne banki zmieniły), ale zapomnieli, że "trzeba" wprowadzić prowizję i ta wchodzi dopiero 1 lipca - także między 23 maja a 30 czerwca płacić się będzie tylko prowizję visa, a od 1 lipca prowizję visa oraz 3% prowizji banku.

vw bank ma tylko karty visa - przed zmianą waluty rozliczeniowej brał 2% prowizji i 3% na kursie, po zmianie waluty na pln bierze 5% prowizji. Niby tak samo, ale gorzej - bo przy płatności w euro przedtem płaciło się 5% (nie było prowizji visa) - a teraz 5,5%.

Są oczywiście karty z zerowymi prowizjami, oprócz tego oczywiście walutowe (ale tylko debetowe, także niestety z dobrodziejstwa kredytu się nie skorzysta, ale można, mając dostęp do netu - choć oczywiście za granicą to nie jest takie pewne - trzymać kasę np. na koncie złotówkowym w kantorze aliora i w razie potrzeby przelewać na konto w euro, co pozwala uniknąć nadmiernego zakupu waluty) oraz wielowalutowe, też tylko debetowe - np. w citi - niestety trzeba przełączać walutę "ręcznie" - albo w pekao - tu rozlicza się automatycznie na najkorzystniejszym rachunku.
Kredytowe z zerowymi prowizjami już niestety chyba nie są do dostania :(

Data: 2016-05-13 16:23:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:793f0248-a523-4e67-a32e-3617c70a8b8a@googlegroups.com...
To jakas dluzsza tendencja, czy chwilowa ?
Bo prawde mowiac ... cos nie bardzo mi sie chce wierzyc w te 0.02% -
banki lubia wiecej, a jak widac - dla klienta nie ma wiekszej roznicy
:-)

[...]

Jak z ta waluta rozlizeniowa to nie wiem, ale mbank mnie usmial:

"1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. "

nie oznacza, że nie należy zwracać uwagi na, co prawda 10 razy mniejsze, ale jednak, rżnięcie przez visa - szczególnie, że jest konkurencja, która rżnie mniej.

Ale najpierw sprawdzic bank, bo razem rzna juz tylko 2 razy mniej, a i tak za duzo.

[...]

A, to na szczesie ogolnie wiadomo - gotowka z bankomatu jest droga.

[...]

No i wychodzi na to, ze najbezpieczniej przeprosic sie z kantorem, moze byc internetowy ...

Są oczywiście karty z zerowymi prowizjami, oprócz tego oczywiście walutowe

Patrz wyzej - przewalutowanie waluty rozliczeniowej ? Prezes potrafi :-)

J.

Data: 2016-05-13 07:41:09
Autor: Dawid Rutkowski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
Akurat dla mc mBąk naprawdę przewalutowuje walutę rozliczeniową - bo dla kart mc w mBąku walutą rozliczeniową dla transakcji w walucie innej niż PLN jest euro.
Także razem rżną za transakcje w euro ok. 5%:
- 2% prowizji plus
- 3% na kursie sprzedaży euro mBanku w stosunku do kursu nbp
Także nie daj się nabrać mBąkowi !

A czy gotówka z bankomatu jest droga ? W życiu nie zapłąciłem grosza za wypłatę złotówek z bankomatu.
Zaś wypłata euro z bankomatów euronetu w Polsce to wredna pułapka - bo taki bankomat wcale nie wypłaca euro (jak np. w Danii - mimo, że walutą krajową jest korona) tylko sprzedaje euro za złotówki.
Także zapewne pięknie się dziwią euro-obcokrajowcy, jeśli spojrzą na wyciąg i zamiast sumy w euro, jaką wypłacili, zobaczą nieco większą - powiększoną o kurs euro->pln euronetu plus ew. prowizję za transakcję w walucie obcej swojego banku - a oni przecież chcieli po prostu wypłacić euro z bankomatu, tak, jak to pewnie za darmo robią w reichu czy żabolandzie...

Data: 2016-05-10 04:58:45
Autor: ls
W dniu wtorek, 10 maja 2016 11:56:41 UTC+2 użytkownik Jakub napisał:
[...]

W banku Smart bez karty, a nawet i z karta bedziesz mial za darmo. Dodatkowo mozesz zalozyc KO z 1 darmowa wyplata na mc.

--
pozdr.
ls

Data: 2016-05-10 13:56:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-05-10, Jakub <sale@quadframe.com> wrote:

[...]

[...]

Sprawdź, czy Ci podpasują warunki na BGŻ Optima.
Jest to konto oszczędnościowe, ale bardzo elastyczne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2016-05-21 01:29:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur

"Wojciech Bancer" slrnnj3j3l.3tl.proteus@pl-test.org

Sprawdź, czy Ci podpasują warunki na BGŻ Optima.
Jest to konto oszczędnościowe, ale bardzo elastyczne.

Bardzo -- wypłata na jeden rachunek, ustalony z góry,
który musi być Twoim rachunkiem...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'        /,`.-'`'   ._  \-;;,_

Data: 2016-05-10 17:51:58
Autor: RobertS
W dniu 2016-05-10 o 11:56, Jakub pisze:
[...]

ING, rezygnujesz z debetówki i masz je za darmo
na OKO również można dostać promocyjne oprocentowanie

RobertS

Data: 2016-05-11 00:49:10
Autor: Akarm
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur
W dniu wtorek, 10 maja 2016 11:56:41 UTC+2 użytkownik Jakub napisał:
Podpowiecie cos?

Pekao24 bez karty też jest bez opłat.
--
   Akarm

Data: 2016-05-21 01:27:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur

"Jakub" 0018d33e-dfa5-4f11-8d72-b5d9ef36e3ed@googlegroups.com

Potrzebne mi "konto prywatne" wylacznie do chwilowego przechowania

   http://danutac.oferty-kredytowe.pl/ <-- za to też mogę coś dawać w razie czego
   https://clk.leadexpert.pl/click?c=Ya7nT3E9&cr=FFGlndoQ&s=XPR7P2Hl <-- 4 dychy ode mnie w razie czego
   https://clk.leadexpert.pl/click?c=bJgtcIMS&cr=kn2aSL1f&s=sfUXbohd <-- 5 dych ode mnie w razie czego
   https://clk.leadexpert.pl/click?c=4eNvmmUV&cr=a9J35fQx&s=XPR7P2Hl <-- 6 dych ode mnie w razie czego

 -- Joanna.
 -- Jo Andrzej.
 -- Ja Kub. ;)

31 lat temu :) warszawiak opowiedział mi dowcip:

 -- Joanna.
 -- Jo Andrzej, też ze wsi.

nie zdając sobie sprawy z moich kompleksów -- Białystok albowiem
postrzegaliśmy (białostoczanie) jako wieś na tle dużych miast.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_

Konto "prywatne" bez oplat, kart i innych bzdur