Konto tanie dla seniora

Data: 2018-01-29 06:41:06
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
Witam.

Czy aktualnie istnieje w jakims popularnym banku konto dla osoby starszej która chce po prostu mieć je za darmo, miec mozliwośc wyjęcia emerytury z bankomatu i przyjęcia jakiegos przelewu od czasu do czasu?

Większość ROR-ów jakie przeglądnąłem ma wymaganie ze za karte placi sie 5-8pln jesli sie nie przepusci przez system 300-500pln.

Niby dac sie da zrobić ale jednak nie zawsze tyle ta osoba karta zapłaci.

Czy jest jakies konto które spełnia takie niewygórowane wymagania czy po prostu trzeba sie pogodzić z tym paruzłotywym podatkiem kartowym?

Pozdrawiam.
Lukasz.

Data: 2018-01-29 06:53:16
Autor: Dawid Rutkowski
Konto tanie dla seniora
Jeśli nic się nie pojawiło, to, pomijając ew. promocje, są 4 takie oferty:
- orange finanse - wszystko za darmo, konto, karta, wszystkie bankomaty. Zakładasz przez kuriera albo w salonie orange (jeśli trafisz na "subiekta", który to potrafi - żona trafiła i jeszcze dostała złotówkę na start ;). Tak naprawdę jest to mBank, tylko tańszy - nie trzeba mieć telefonu w orange (ale jak masz to są jeszcze bonusy) i nie ma żadnych innych ograniczeń. Do tego konto oszczędnościowe na 1,8%, tylko trzeba złożyć wniosek. Jedyny minus w przypadku osoby starszej to brak możliwości ustanowienia pełnomocnictwa. U mnie przetestowane jako konto dla teściowej, sam też mam (dla bezpłatnej KD z darmowymi wszystkimi bankomatami).
- nest bank - też wszystko za darmo. Zakładasz w placówce, przelewem albo przez kuriera. Jakoś to działa, ale bank ogólnie dużo mniejszy niż mBank (oczywiście nie gloryfikując mBąka, bo to bank jak bank, ale przynajmniej nie popierdółka).
- idea bank - też wszystko za darmo, ale mimo wszystko to klon.
- getout - najgorszy z klonów, wspomniany tylko z obowiązku.

Data: 2018-01-29 06:56:54
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 15:53:18 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

No to słabo.
Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

Data: 2018-01-29 07:37:29
Autor: Dawid Rutkowski
Konto tanie dla seniora
W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 15:56:55 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

Hmm, a mBąk to klon? Tzn. oranżada to nawet nie klon, a wręcz oddział mBąka.
Chyba że nie lubisz.

Ale rzeczywiście przeoczyłem - do pewnego stopnia - wbk - "konto jakie chcę" można mieć za darmo, a do niego kartę bankomatową - ale to naprawdę jest tylko bankomatowa i tylko do bankomatów wbk, płacić nią nie można.
Konto zakładasz od ręki w oddziale, ew. kurier lub przelew - ale kartę bankomatową można zamówić TYLKO w oddziale.

W oranżadzie zupełny brak obsługi kasowej - ale za to wszystkie bankomaty bezpłatne. W wbk obsługa kasowa jest, ale płatna.

Z dużych banków z małymi wymaganiami jeszcze ew. zobacz millenium - tam konto z kartą bezpłatne (chyba) przy 1000zł wpływu i 1 transakcji kartą miesięcznie. Ale nie wiem, jak z obsługą kasową ani które bankomaty za darmo - być może tylko własne.
A w pko - tyle że w "internetowym" oddziale inteligo - trzeba kartą zapłacić 100zł/mc, ale za to ma się wtedy bezpłatną obsługę kasową w oddziałach pko. Zakładanie tylko przez kuriera. Bezpłatne bankomaty pko i (chyba wciąż) wbk.

Data: 2018-01-30 00:50:44
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 16:37:31 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Hmm, a mBąk to klon? Tzn. oranżada to nawet nie klon, a wręcz oddział mBąka.

To nie kwestia czy lubie tylko to czy w okolicy taki bank jest i czy punktu nie zwinie jak wiatr zawieje.

Ale rzeczywiście przeoczyłem - do pewnego stopnia - wbk - "konto jakie chcę" można mieć za darmo, a do niego kartę bankomatową - ale to naprawdę jest tylko bankomatowa i tylko do bankomatów wbk, płacić nią nie można.

A to ciekawe. Czytalem o tym koncie ale jakos ta informacja mi umknela. Dzieki za wskazówki. Obadamy ten wbk.

Data: 2018-01-31 23:42:25
Autor: Mateusz Bogusz
Konto tanie dla seniora
W dniu 30.01.2018 o 09:50, sczygiel@gmail.com pisze:
To nie kwestia czy lubie tylko to czy w okolicy taki bank jest i czy punktu nie zwinie jak wiatr zawieje.

Ludzie to zawsze by chcieli żeby było dobrze, bezpiecznie i pewnie. A czasami trzeba powalczyć, wyjść z jaskini, przed tygrysem uciekać...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-01-29 18:33:56
Autor: Slavekk
Konto tanie dla seniora
W dniu 2018-01-29 o 15:56, sczygiel@gmail.com pisze:

No to słabo.
Bo klonów w okolicy to za bardzo nie ma, mialem nadzieję że coś w dużych bankach przeoczyłem (ing, wbk, pko itp...).

Envelo Bank.
Znaczy - Bank Pocztowy.
Warunek darmowości - wpływ 1000zł na miesiąc (może być zwykły przelew)
Wszystkie bankomaty w kraju i za granicą darmowe.

Inteligo (PKO BP)
Warunek darmowości - 100 zł obrotu kartą na miesiąc.
Darmowe bankomaty PKP BP i BZWBK.

Sławek

Data: 2018-01-29 21:37:09
Autor: Grzexs
Konto tanie dla seniora

Taką stronę kiedyś zrobiłem: http://telefix.ugu.pl/banki.htm - w miarę aktualna, może ci się przyda.

--
Grzexs

Data: 2018-01-29 21:58:04
Autor: Zocha
Konto tanie dla seniora
Użytkownik "Grzexs" <gwtx@usun-to-go2.pl> napisał w wiadomości
Taką stronę kiedyś zrobiłem: http://telefix.ugu.pl/banki.htm - w miarę aktualna, może ci się
przyda.

WOW! Zaimponowałeś mi nie tylko tym, że taką stronę zrobiłeś,
ale i tym, że ją tutaj udostępniłeś. Szacun.

Pozwolę więc sobie zapytać czy masz może podobne zestawienie
odnośnie prowadzenia kont w walutach obcych (USD, Euro, Funt)
lub wiesz gdzie takie informacje można by znaleźć.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2018-01-29 23:55:37
Autor: Grzexs
Konto tanie dla seniora
[...]

Niestety, akurat waluty nie interesują mnie. Nie jestem taki wspaniały, jak przypuszczasz.

--
Grzexs

Data: 2018-01-30 01:13:49
Autor: Zocha
Konto tanie dla seniora
Użytkownik "Grzexs" <gwtx@usun-to-go2.pl> napisał w wiadomości news:p4o8pc$kuf$1node1.news.atman.pl...
[...]

Trudno, ale wspaniały jesteś. :-)

Może ktoś  inny na grupie wie gdzie takie dane mogą być ?

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2018-01-30 09:09:00
Autor: Jacek Maciejewski
Konto tanie dla seniora
Dnia Tue, 30 Jan 2018 01:13:49 +0100, Zocha napisał(a):

Może ktoś  inny na grupie wie gdzie takie dane mogą być ?

Zajrzyj na rekinfinansow.pl, sporo informacji o kontach. Może nawet o
walutowych słówko znajdziesz.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-01-30 11:29:34
Autor: Zocha
Konto tanie dla seniora
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:1s9mqa0y62ua6.1hp51tbxy876g$.dlg40tude.net...
Zajrzyj na rekinfinansow.pl, sporo informacji o kontach. Może nawet o
walutowych słówko znajdziesz.

Odpisuje, że "Nie odnaleziono adresu" dla:
rekinfinansow.pl i rekinfinansowy.pl

Pozdrawiam
Zofia

Data: 2018-01-30 12:00:04
Autor: Liwiusz
Konto tanie dla seniora
W dniu 2018-01-30 o 11:29, Zocha pisze:
Odpisuje, że "Nie odnaleziono adresu" dla:
rekinfinansow.pl

SOA1

--
Liwiusz

Data: 2018-01-30 12:06:24
Autor: Zocha
Konto tanie dla seniora
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p4pj7k$hd6$3node2.news.atman.pl...
W dniu 2018-01-30 o 11:29, Zocha pisze:

Odpisuje, że "Nie odnaleziono adresu" dla:
rekinfinansow.pl

SOA1

Na czym miała polegać Twoja pomoc?

Zocha

Data: 2018-01-30 12:11:45
Autor: Liwiusz
Konto tanie dla seniora
W dniu 2018-01-30 o 12:06, Zocha pisze:
[...]

Na wskazaniu, że u mnie strona działa, więc pewnie coś nie tak jest z twoim internetem.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-30 12:37:16
Autor: Zocha
Konto tanie dla seniora
[...]

Dzięki Jacku. Po kilku próbach udało mi się wejść na tę stronę.
Jest tam pozycja Konta walutowe. Obejrzę ją dokladnie.

Pozdrawiam
Zocha

Data: 2018-01-30 02:47:51
Autor: bi123
Konto tanie dla seniora
Taką stronę kiedyś zrobiłem: http://telefix.ugu.pl/banki.htm - w miarę aktualna, może ci się przyda.
-- Grzexs

Aktualna tylko w miarę. Konto Wyższej Jakości w Alior oraz Konto Godne Polecenia w BZWBK od kilku miesięcy nie są już oferowane .

Data: 2018-01-31 21:06:17
Autor: Grzexs
Konto tanie dla seniora
[...]

Poprawię, jak znajdę czas i chęci.

--
Grzexs

Data: 2018-01-30 01:00:53
Autor: Kris
Konto tanie dla seniora
W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 15:41:08 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Czy jest jakies konto które spełnia takie niewygórowane wymagania czy po prostu trzeba sie pogodzić z tym paruzłotywym podatkiem kartowym?

Popytaj na poczcie
Bank pocztowy czy jakoś tak oni się nazywają
Powinni mieć konto takie jakie potrzebujesz
No i jak trzeba to listonosz z tego konta kase do domu przyniesie.

Data: 2018-01-30 01:59:40
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 10:00:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Powinni mieć konto takie jakie potrzebujesz
No i jak trzeba to listonosz z tego konta kase do domu przyniesie.

Mają.
Ale senior ich nie lubi.
Dwa razy poprawiał wniosek o założenie konta/wydanie karty i za kazdym razem zrobili błąd w nazwisku :)
Odpadają...

Data: 2018-01-30 18:35:00
Autor: SERG
Konto tanie dla seniora
W dniu 2018-01-29 o 15:41, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Sprawdź Millennium Bank.
Sam u nich mam konto od 2011 roku.
Wystarczy 1000 zł wpływu miesięcznego na konto + 1 operacja kartą (nawet na 1 zł) by mieć prowadzenie konta za free wraz z wypłatami ze wszystkich bankomatów w PL również za free. Obsługa kasowa oczywiście też jest za darmo.
Trzeba tylko przy zakładaniu konta i karty uważać by nie wepchali jakiegoś dodatkowego i opcjonalnego ubezpieczenia do karty.

Data: 2018-01-31 00:37:51
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 18:35:00 UTC+1 użytkownik SERG napisał:
> [...]
Trzeba tylko przy zakładaniu konta i karty uważać by nie wepchali jakiegoś dodatkowego i opcjonalnego ubezpieczenia do karty.

OK. Zerkniemy. Millenium jest najbliżej nieco w kiepskiej lokalizacji.
Ale moze warto...

Data: 2018-01-31 11:25:21
Autor: Camis
Konto tanie dla seniora

Od sierpnia, w każdym banku będzie takie darmowe konto można założyć. No ale jeszcze trzeba poczekać. https://bezprawnik.pl/darmowe-konto-2018/

https://businessinsider.com.pl/finanse/darmowe-konta-w-banku-dla-wszystkich/ektfw9q

https://goldenmark.com/pl/mysaver/rachunek-podstawowy/

Data: 2018-01-31 14:09:11
Autor: sczygiel
Konto tanie dla seniora
W dniu środa, 31 stycznia 2018 20:25:23 UTC+1 użytkownik Camis napisał:
On Monday, 29 January 2018 15:41:08 UTC+1, sczy...@gmail.com  wrote:
> [...]

Tak, mam świadomość tej zmiany.
Jednak nie do końca jest to to co senior oczekuje.

Standardowy scenariusz bylby taki ze emerytura wplywa na konto, z konta mozna zrobic pare przelewów i iśc do bankomatu wyjąć ile się potrzebuje.

I całośc bez opłat, albo z bardzo symbolicznymi.
Te 5-8pln od biedy jest do przełknięcia. Ale jednak jest to pi*oko 1% przychodów więc niemało...

To konto standardowe to narazie w zajawkach samo konto. A karta bankomatowa juz moze kosztować...

Data: 2018-01-31 14:14:44
Autor: Camis
Konto tanie dla seniora
On Wednesday, 31 January 2018 23:09:13 UTC+1, sczy...@gmail.com  wrote:

To konto standardowe to narazie w zajawkach samo konto. A karta bankomatowa juz moze kosztować...

Widać nie doczytałeś, karta też będzie za darmo jak i 5 wpłat/wypłat z obcych bankomatów. W tym wszystkie bezpłatne z bankomatów danego banku.

Data: 2018-02-01 00:45:29
Autor: Animka
Konto tanie dla seniora
Są juz przrciez darmowe konta w bankach dla seniorów.

animka

Data: 2018-02-01 16:05:19
Autor: Akarm
Konto tanie dla seniora
W dniu 2018-01-31 o 23:09, sczygiel@gmail.com pisze:

Tak, mam świadomość tej zmiany.
Jednak nie do końca jest to to co senior oczekuje.

Dlaczego bezpłatne konto nie jest tym, czego senior oczekuje?
Bezpłatność?
Możliwość zrobienia paru przelewów?
Bezpłatne wyjęcie gotówki z bankomatu?
Która z tych możliwości powoduje, że "Jednak nie do końca jest to to co senior oczekuje."

Standardowy scenariusz bylby taki ze emerytura wplywa na konto, z konta mozna zrobic pare przelewów i iśc do bankomatu wyjąć ile się potrzebuje.

A co stoi na przeszkodzie, żeby tak właśnie postępować po założeniu w sierpniu darmowego konta?

[...]

A po kiego grzyba wtedy karta bankomatowa?
Debetowa chyba korzystniejsza, bo czasem można nią zapłacić.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Konto tanie dla seniora