Konto w CLP/peso nie-w chile

Data: 2019-10-31 20:36:14
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
Ahoj,
Czy jest jakiś bank (czy inny byt) pozwalający na posiadanie wielu
rachunków w walutach, w tym w CLP i posiadający do tego kartę do
rachunku/kartę wielowalutową?

Coś takiego jak Kantor Aliora... tylko z peso. Idealnie, żeby byłoby
darmowe.

Z tego co widzę to Revolut nie wspiera (chociaż ich strona nie jest w
tym zakresie jasna), na stronie N26 się nie doszukałem czy mają różne
waluty i możliwość wymieniania pomiędzy.

Niestety oferta bankowa w Chile jest, delikatnie rzecz ujmując,
"nieatrakcyjna"... no i konta walutowe to też trochę jak yeti (czasami
są konta dolarowe, ale najczęściej dla firm... o_O)

w.

Data: 2019-11-01 00:43:04
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w CLP/peso nie-w chile
Hmm, a jedziesz tam do roboty?
Będziesz robił czy przyjmował przelewy w peso?
Czy tylko płatności kartą?

Data: 2019-11-01 18:15:35
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 01/11/2019 08:43, Dawid Rutkowski wrote:
Hmm, a jedziesz tam do roboty?
Będziesz robił czy przyjmował przelewy w peso?
Czy tylko płatności kartą?

Pomieszkuję tam od circa 4 lat z doskoku, aczkolwiek aktualnie jestem w
Polsce ;-)

Generalnie aktualnie używam kart aliora/tmub i jest OK - dosyć korzystne
kursy. Niemniej ze względu na dosyć radosną sytuacje tam teraz CLP
poleciało na pysk więc stwierdziłem, że byłoby miło wykorzystać okazję i
wymienić trochę USD na CLP.

Potrzebuję właściwie mieć tylko możliwość płacenia kartą - zero
przelewów, wybieranie z bankomatu raz na 1-3 miesiace jak akurat braknie
gotówki (używana bardzo sporadycznie). Niemniej do takiego użycia
wspomniane karty kantoru/tmub sprawdzaja sie wystarczajaco dobrze.
Szukam "plusa dodatniego" sytuacji :-)

w.

Data: 2019-11-01 10:33:20
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w CLP/peso nie-w chile
Hmm, sądzisz że to CLP odbije?
Co do kart - rzeczywiście kantor aliora albo N26, ew. curve.
N26 ma tą zaletę, że chroni przed DCC - przynajmniej z moich doświadczeń. Jest to niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100% darmowe.
Kantor aliora - płacisz chyba kartą dolarową, ale one już nie będą wydawane (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma), albo przewalutowanie po kursie MC na euro.

Data: 2019-11-01 22:25:14
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 01/11/2019 18:33, Dawid Rutkowski wrote:
Hmm, sądzisz że to CLP odbije?

Wydaje mi się, że tak. Sytuacja powoli się stabilizuje. A CLP w sumie
lata góra-dół dosyć znacznie ;)

Co do kart - rzeczywiście kantor aliora albo N26, ew. curve.

Hm, curve do każdej transakcji dodaje 1%?

N26 ma tą zaletę, że chroni przed DCC - przynajmniej z moich doświadczeń. Jest to niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100% darmowe.

W Chile jeszcze się z DCC nie spotkałem...

Kantor aliora - płacisz chyba kartą dolarową, ale one już nie będą wydawane (wznawiane nie były nigdy). Teraz jest karta wielowalutowa - bez kosztów przewalutowania gdy masz daną walutę (ale peso chile nie ma),

Hmm, *wydaje* mi się, że wcześniej dostałem wznowienie, ale ważność
aktualnej karty kończy się wnet i w sumie zastanawiam się jak to ugryźć.
Chociaż teraz przerzuciłem się głównie na płacenie kartą USD z tmub -
AFAIR podobnie korzystnie jak alior.

albo przewalutowanie po kursie MC na euro.

Hmm, jesteś pewien, że idzie przez euro? Nawet jak ktos ma USD na koncie
(przychody w USD)? To byłoby trochę... nieciekawe (konto w USD i szłoby
przewalutowanie przez EUR zeby zapłacić w CLP?!). Czyli tym bardziej
zostanie tylko karta tmub...

w.

Data: 2019-11-02 04:27:44
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w CLP/peso nie-w chile
W dniu piątek, 1 listopada 2019 22:25:17 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
On 01/11/2019 18:33, Dawid Rutkowski wro/te:

> Co do kart - rzeczywiście kantor aliora albo N26, ew. curve.

Hm, curve do każdej transakcji dodaje 1%?

Do każdej na pewno nie.
Dokładnie nie wiem, bo mieszali z tym, więc póki nie potrzebuję, to się na pamięć nie uczę.
Teraz jest chyba tak, że jest miesięczny limit, dk którego dostajesz kursy forex, powyżej tej granicy +2%.
A bywało, że np. poza godzinami pracy giełd +2%.

> N26 ma tą zaletę, że chroni przed DCC - przynajmniej z moich doświadczeń. Jest to niemiecki bank, który świadczy usługi w Polsce, konto zakładasz przez komórę, 100% darmowe.

W Chile jeszcze się z DCC nie spotkałem...

To miło. W PL testowałem - tam gdzue curve ma DCC, N26 nie ma.
A najciekawsze jest DCC dla wielowalutowej kantoru aliora w vankomatach santander i ing (a w innych nie ma).

> [...]

aktualnej karty kończy się wnet i w sumie zastanawiam się jak to ugryźć.
Chociaż teraz przerzuciłem się głównie na płacenie kartą USD z tmub -

Pewnie jak utrzymają warunki to będzie najlepsza dla kogoś, kto zarabia w $.
Są jeszcze visa z getoutu i mc z żubra - przewalutiwanie na złotówki po kursach visa/mc.

> [...]

(przychody w USD)? To byłoby trochę... nieciekawe (konto w USD i szłoby
przewalutowanie przez EUR zeby zapłacić w CLP?!). Czyli tym bardziej

Nie tak.
Jak płacisz kartą wielowalutową:
1) jeśli masz wystarczające środki w walucie płatności (w tym PLN) to bierze z konta w tej walucie,
2) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo euro na płatność po kursie MC - jeśli tak, obciąża konto w euro po kursie MC
3) jak nie, to sprawdza, czy jest wystarczająco dużo złotówek po kursie aliora - i tu jest pułapka,
4) jak nie to odrzuca płatność.

Ew. sprawdź w kantorze aliora kurs pary $-> euro, czy wyjdzie taniej niż podwójna wymiana via PLN.

Data: 2019-11-02 22:11:10
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 02/11/2019 12:27, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

W sensie wielowalutowa
https://www.getinbank.pl/klienci-indywidualni/karty/usluga-wielowalutowa.html?
Ale tutaj konto w PLN też jest podpiete na stałe. W Pekao widzę, że
podobnie domyślnie spada na konto PLN.

Generalnie o ile widzę plusy kart wielowalutowych dla Polaków
podróżujacych po Europie o tyle w moim przypadku toto generuje tylko
upierdliwość :|

[...]

No właśnie, ale jak w Aliorze mam tylko konto USD i PLN, i mam środki
tylko na koncie USD to poleci przez EUR, czyli mimo wszystko podwójne
przewalutowanie (CLP -> EUR -> USD z konta)?

Ew. sprawdź w kantorze aliora kurs pary $-> euro, czy wyjdzie taniej niż podwójna wymiana via PLN.

Wychodzi troche lepiej (trzeba wciąż pod uwagę że sprawdzam w weekendowy
wieczór):

1000USD -> 890,79EUR (1 EUR = 1,1226 USD )

1000USD -> 3782,70PLN (1 USD = 3,7827 PLN ) -> 879,21EUR (1 EUR = 4,3024
PLN )

Data: 2019-11-03 01:06:21
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w CLP/peso nie-w chile
W dniu sobota, 2 listopada 2019 22:11:14 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]

Ale tutaj konto w PLN też jest podpiete na stałe. W Pekao widzę, że

"Usługa wielowalutowa" to tylko dodatek - pozwala płacić bezpośrednio w kilku walutach - wtedy koszty przewalutowania są zerowe.
Ale visa z getout i mc z żubra przewalutowują po kursie MC na PLN bez żadnych dodatkowych prowizji.

Generalnie o ile widzę plusy kart wielowalutowych dla Polaków
podróżujacych po Europie o tyle w moim przypadku toto generuje tylko
upierdliwość :|

Cóż, Polacy - a to oni zwykle mają konta w polskich bankach - zarabiają zwykle w złotówkach ;> I tak masz dobrze, że chociaż trafił się alior i jego karty dolarowe - inaczej to już musiałbyś te $ wymieniać na PLN lub EUR - albo załatwić sobie kartę z banku USAńczyków.

> [...]

tylko na koncie USD to poleci przez EUR, czyli mimo wszystko podwójne
przewalutowanie (CLP -> EUR -> USD z konta)?

Nie, nie - po pierwsze, jeśli nie masz konta w EUR, to tej nowej karty wielowalutowej nie dostaniesz - zamawia się ją do konta w EUR, w miejsce (trzeba zastrzec) "starej" karty EUR.

A jakbyś miał konta USD,EUR i PLN i chciał zapłacić w peso, to:
- płacąc kartą dolarową (dopóki masz, nowej już nie dostaniesz pójdzie po kursie MC z konta $, o ile są wystarczające środki, inaczej odrzucenie,
- płacąc wielowalutową pójdzie po kursie MC z konta EUR, o ile są środki - jak nie ma, to ew. po kursie aliora z konta PLN - a jak brak PLN to odrzucenie, nawet jeśli masz mnóstwo $.

> [...]

1000USD -> 890,79EUR (1 EUR = 1,1226 USD )

1000USD -> 3782,70PLN (1 USD = 3,7827 PLN ) -> 879,21EUR (1 EUR = 4,3024

Nie no, jednak sporo - ponad 1% - lepiej.

Data: 2019-11-03 15:42:45
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 03/11/2019 09:06, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Jestem tego bardzo świadom i nie neguje :-P

I tak masz dobrze, że chociaż trafił się alior i jego karty dolarowe - inaczej to już musiałbyś te $ wymieniać na PLN lub EUR - albo załatwić sobie kartę z banku USAńczyków.

Jeszcze jakiś czas temu (2-3 lata) konto i karta walutowa były bardzo
popularne. Nie wdzęszie 100% darmowe, ale praktycznie w każdym banku
można było dostać. Aktualnie przyszła moda na wielowalutowe i kart
monowalutowych teraz ciężko uświadczyć.
Ot, banki dostosowały się do potrzeb rynku i spełniają je w 99,99%
przypadków zapewne.

A swego czasu też zastanawiałem się nad kredytówką w USD (albo chociaż w
EUR) ale też ciężko.

Nie, nie - po pierwsze, jeśli nie masz konta w EUR, to tej nowej karty wielowalutowej nie dostaniesz - zamawia się ją do konta w EUR, w miejsce (trzeba zastrzec) "starej" karty EUR.

Napisałem do nich - może jednak uda się dostać wznowienie karty w USD...
chociaż jak nie ma na stronie to pewnie będzie "nie i wypad".

w.

Data: 2019-11-06 07:24:49
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w CLP/peso nie-w chile
W dniu niedziela, 3 listopada 2019 15:42:51 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

> [...]

popularne. Nie wdzęszie 100% darmowe, ale praktycznie w każdym banku
można było dostać. Aktualnie przyszła moda na wielowalutowe i kart

Hmm, a co to znaczy "bardzo popularne"?
Raczej bardziej dostępne, teraz rzeczywiście kilka banków z oferty wycofało.
Ale poza kantorem aliora wszędzie były płatne, przynajmniej za wydanie.
I właśnie "monowalutowe" - można było płacić w jednej walucie bez prowizji, ale za płatność w innej bank prowizję doliczał.
Wyjątkami były karty dolarowe aliora - czy to kantorowe czy różowe T - oraz karta euro raifiego.

Teraz są karty "kilkuwalutowe" - bez prowizji np. w PLN, EUR, USD, GBP, CHF - jeśli masz wystarczająco na koncie walutowym, inaczej również kupisz je po kursie banku. Ale pozostałe tak samo po kursie banku.

Prawdziwie wielowalutowa jest z kantoru aliora - ale trzeba mieć albo dewizy albo euro na koncie - albo właśnie visa z getoutu i mc z żubra - przeliczają z dowolnej waluty na złotówki po kursie organizacji - i te dwie od dawna są już dostępne.

I tak samo dobra jest karta z N26 - też każdą walutę przeliczy jedynie po kursie MC, bez dodatkowej prowizji, na euro.

A swego czasu też zastanawiałem się nad kredytówką w USD (albo chociaż w
EUR) ale też ciężko.

Szczególnie o kredyt w kraju, w którym się nie zarabia.
Podobno w DKB można dostać KK z limitem 100 euro (sto - śmieszne, ale można tą kartę nadpłacać) - problemy to wymaganie adresu w Niemczech niestety, konieczność osobistego pojawienia się w Niemczech raz oraz umowa po niemiecku.

Dolarowa kredytówka zaś to chyba tylko USA.

> [...]

Napisałem do nich - może jednak uda się dostać wznowienie karty w USD...
chociaż jak nie ma na stronie to pewnie będzie "nie i wypad".

Odpisali już? Choć oni nierychliwi.
Spóźniłeś się, trzeba było zamówić nową przed wakacjami - ale komu by przyszło do głowy, że akurat w lipcu będą wprowadzać takie zmiany? Choć zapowiadali je wcześniej, tyle że bez podania dokładnej daty wprowadzenia.

Data: 2019-11-13 13:54:28
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 06/11/2019 16:24, Dawid Rutkowski wrote:
Napisałem do nich - może jednak uda się dostać wznowienie karty w USD...
chociaż jak nie ma na stronie to pewnie będzie "nie i wypad".

Odpisali już? Choć oni nierychliwi.

Odpisali - tylko wielowalutowa i kropka...

Do tego odpowiedzieli, że nie planują wprowadzić CLP do oferty.

Za to cinkciarz się przymierza do CLP i jakąś kartą 'straszy' wiec może
to będzie jakieś wyjście.
Tzn zakładając, że CLP i Chile nie zrobi powtórki z Venezueli - bo
waluta leci teraz radośnie pa pysk...

Spóźniłeś się, trzeba było zamówić nową przed wakacjami - ale komu by przyszło do głowy, że akurat w lipcu będą wprowadzać takie zmiany? Choć zapowiadali je wcześniej, tyle że bez podania dokładnej daty wprowadzenia.

A kto by tam to wiedział? Nawet słysząc o wielowalutowej nie przyszłoby
mi do głowy, że wycofają monowalutowe...

w.

Data: 2019-11-07 11:54:23
Autor: ąćęłńóśźż
Konto w CLP/peso nie-w chile
Dlaczego nie dostanie?

-- -- -
kartą dolarową (dopóki masz, nowej już nie dostaniesz

Data: 2019-11-01 08:37:34
Autor: Bolek
Konto w CLP/peso nie-w chile
W dniu 2019-10-31 o 20:36, Wojtek pisze:
Ahoj,
Czy jest jakiś bank (czy inny byt) pozwalający na posiadanie wielu
rachunków w walutach, w tym w CLP i posiadający do tego kartę do
rachunku/kartę wielowalutową?

Sprawdz Transferwise.

--
Bolek

Data: 2019-11-01 18:11:24
Autor: Wojtek
Konto w CLP/peso nie-w chile
On 01/11/2019 08:37, Bolek wrote:
[...]

Hmm, faktycznie mają wsparcie dla CLP, chociaż opłaty za przewalutowanie
też mają dosyć zabawne... pobawię się - dzięki!

w.

Konto w CLP/peso nie-w chile