Konto w banku zagranicznym dla mieszkanca Polski

Data: 2009-03-18 04:12:55
Autor: artur
Konto w banku zagranicznym dla mieszkanca Polski
Witam

Czy mozecie polecic mi jakies konto w banku poza granicami Polski,
ktore moglbym zalozyc jako osoba mieszkajaca _wylacznie_ w Polsce ?
Funkcjonalnosc podobna do konta w mBanku. Zalezy mi na tym, zeby mogly
tam trafiac przelewy z Polski (czy wtedy musialoby byc w polskiej
walucie, zeby nie tracic na wymianie ?) i zebym z terenu Polski mogl
swobodnie operowac srodkami.
Czyli taki mBank, ktory nie patrzy na miejsce zamieszkania klienta :)

Pozdrawiam wszystkich :)

Data: 2009-03-18 20:31:19
Autor: kashmiri
Konto w banku zagranicznym dla mieszkanca Polski
artur <askos@okwf.fuw.edu.pl> had the courage to write:
[...]

Juz bylo pare razy na grupie.
- Banki miedzynarodowe: HSBC i Citibank. Jezeli jestes ich klientem, ponoc pomoga w zalozeniu konta w zagranicznych oddzialach (jesli powiesz, ze sie przeprowadzasz).
- Niemcy: mozesz mieszkac gdzie chcesz, tylko przy zakladaniu konta bankowego musisz poswiadczyc tozsamosc w niemieckiej ambasadzie albo dowolnym urzedzie pocztowym w Niemczech. Szukaj na grupie "Niemczech", "Niemcy", "niemiecki".
- Francja: axabanque.fr zaklada konta korespondencyjnie (sprawdzone; uwaga na oplate miesieczna).
- Szwajcaria: Za darmo swissquote.ch (zaklada korespondencyjnie dla Polaków, sprawdzone przez kogos na grupie), ponoc równiez bekb.ch (mimo ze ci ostatni pisza, ze nie zakladaja dla Polaków - dopisz "Polen" w rubryce "miasto", ponoc dziala). Poza tym kazdy inny bank w tym kraju, jezeli masz odpowiednia kwote (za tym ze chca rozmawiac od 100,000 USD w góre i trzeba zakladac osobiscie).
- USA: tylko konta brokerskie (etrade.com itd.), do wplat dziala jak zwykle konto w USA, wyplacac lepiej przez PayPal - zwykle przelewy sa dosc drogie (uwaga na oplate kwartalna/roczna).
- Rózne kraje swiata: ivobank.com (darmowy).
- PayPal i Moneybookers równiez sa bankami i tez mozna przelewac tam oraz podejmowac srodki (zwykle równiez za darmo).
- Przerózne raje podatkowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Raj_podatkowy

Jak widac, wybór jest dosc spory...
Ktos ma dalsze pomysly?

k.

Konto w banku zagranicznym dla mieszkanca Polski