Konto w spadku

Data: 2021-01-21 16:54:38
Autor: Michal Jankowski
Konto w spadku
Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw. Ile taka operacja musi/powinna/może trwać?

1. Bank numer jeden.
  - środki ulokowane w funduszach. Wypłata pojawiła się po 5 dniach.
  - środki ulokowane na kontach. Ma być w ciągu 10 dni. Czekamy.

2. Bank numer dwa.
  - środki na kontach. Mają być w ciągu miesiąca. What???

3. Bank numer trzy.
  - środki na kontach. Mają być w ciągu - uwaga, uwaga, tadam - 60 dni
    ROBOCZYCH. Djkn, to są TRZY MIESIĄCE.

Nie ma na nich jakiegoś młotka? Wolno im tak?

A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

   MJ

Data: 2021-01-21 19:15:24
Autor: Alf/red/
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw.

To znaczy nie "konto w spadku", ale "wypłata środków po notarialnym/sądowym stwierdzeniu/podziale spadku".

1. Bank numer jeden.

Ale czemu tak? Pisz nazwami, proszę. No chyba nie naruszasz tajemnicy bankowej, czy innego dobrego imienia.

A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy. Środki emerytalne - koło dwóch tygodni.
Unum (dawniej Pramerica) deklaruje kilka dni.

--
Alf/red/

Data: 2021-01-21 20:39:41
Autor: Michal Jankowski
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 19:15, Alf/red/ pisze:
W dniu 21.01.2021 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
Ale czemu tak? Pisz nazwami, proszę. No chyba nie naruszasz tajemnicy bankowej, czy innego dobrego imienia.

Ależ prąciebardzo - ten ze skarbonką, mbąk i zmylenium.

I co, polecisz do Millenium zamknąć konto, bo przeciągają wypłatę spadku?

Bardziej mnie interesuje, czy nie ma na to jakiegoś przepisu i czy np. mogę się domagać jakichś odsetek (tak, wiem, przy tych stopach bez sensu) albo czegoś.

A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy.

To nawet na pół pogrzebu nie starcza.

  Środki emerytalne -
koło dwóch tygodni.

Nie wiem, co to są środki emerytalne. Renty wdowiej 3 dni po zgłoszeniu nie było (ale nie spodziewaliśmy się, obiecywali bodajże 30 dni), miesiąc później była z wyrównaniem. Do ZUS zastrzeżeń nie mam.

Wypłaty z polis ubezpieczeniowych też idą sprawnie. Tylko te banki... A na mbank pożalę się jeszcze osobno.

Unum (dawniej Pramerica) deklaruje kilka dni.

A to, to nie wiem co.

   MJ

Data: 2021-01-22 00:06:23
Autor: Alf/red/
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 20:39, Michal Jankowski pisze:
Ależ prąciebardzo - ten ze skarbonką, mbąk i zmylenium.

I co, polecisz do Millenium zamknąć konto, bo przeciągają wypłatę spadku?

I tak, i nie. Będę trzymał znacznie mniej. Ba, w "instrukcji obsługi mojej śmierci" wpiszę, z czym dzieci się muszą liczyć. Też bym obstawiał raczej trzy dni, a nie trzy miesiące.

Bardziej mnie interesuje, czy nie ma na to jakiegoś przepisu i czy np. mogę się domagać jakichś odsetek (tak, wiem, przy tych stopach bez sensu) albo czegoś.

Rzecznik Finansowy -> rf.gov.pl

  Środki emerytalne -
koło dwóch tygodni.

Nie wiem, co to są środki emerytalne.

To jest to OFE, które Tusk ukradł, a jednak leży, czeka, i jest dziedziczone. I procentuje lepiej niż w banku (u mnie 2019->2020 o 11% z groszami, w moim OFE wartość jednostki uczestnictwa *spadła* ok. 5%).

Wypłaty z polis ubezpieczeniowych też idą sprawnie. Tylko te banki... A na mbank pożalę się jeszcze osobno.

Unum (dawniej Pramerica) deklaruje kilka dni.

A to, to nie wiem co.

Instytucja zagramaniczna od polis ubezpieczeniowych.

--
Alf/red/

Data: 2021-01-21 22:36:57
Autor: Arek
Konto w spadku
Użytkownik "Alf/red/" <alf_2101@ump.waw.pl> napisał w wiadomości news:rucgbr$1fn9$1gioia.aioe.org...
[...]

Bo jeszcze nie wypłacili, kto by wyjawiał dane skarbca. Jak wypłacą...

Zmarła starsza kobieta, synowa mając pełnomocnictwo do konta
wypłaciła wszystko następnego dnia. Podobno kasjerka się połapała
(małe miasteczko, może ta sama parafia?) ale się nie wydało.
Ustawowo i tak wszystko przypadłoby jej mężowi. A więc im (wspólnota
majątkowa choć w tym przypadku nieistotna.
Potem z oficjalnymi papierami zamknęli rachunek. Nikt nie dochodził,
że ostatnia operacja nastąpiła po śmierci. Wtedy jeszcze totalnego
nadzoru i podejrzliwości nie było.

A gdybym był biedną sierotką/wdową bez innych środków utrzymania?

Podobno ZUS wypłaca w kilka dni zasiłek pogrzebowy.

Są kraje, również w UE, gdzie nie ma zasiłku pogrzebowego.
Ubezpieczanie od zdarzenia pewnego trochę nielogiczne, chyba, że
za odpowiednio wysoką stawkę. A ZUS lub jego odpowiedniki to
ubezpieczalnia.
W Polsce zasiłek jest jednym z najwyższych w UE. W porównaniu do
płacy średniej tym bardziej. Może w Bułgarii, gdzie jeszcze klika
lat temu wypłacano 2 płace minimalne i Francji gdzie było za 90 dni
pracy zmarłego.

Arek

Data: 2021-01-22 11:43:49
Autor: ąćęłńóśźż
Konto w spadku
No bo przecież na te zasiłki to rząd daje, tak?

-- -- -
W Polsce zasiłek jest jednym z najwyższych w UE.

Data: 2021-01-25 00:47:46
Autor: Arek
Konto w spadku
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a@e.pl> napisał w wiadomości news:600aac64$0$546$65785112news.neostrada.pl...
No bo przecież na te zasiłki to rząd daje, tak?

Rząd nie ma własnych pieniędzy, daje z naszych składek i podatków.
Co nie zmienia faktu, że ubezpieczanie na wypadek zdarzenia pewnego można sobie darować.
Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie (zakładając ok. 40 lat pracy) i zlikwidować ten zasiłek.

Arek

Data: 2021-01-26 11:12:49
Autor: ąćęłńóśźż
Konto w spadku
No nie, dziękuję ale odrzucam, chowałeś kiedyś kogoś z rodziny?

-- -- -
Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie i zlikwidować ten zasiłek.

Arek

Data: 2021-01-25 05:56:02
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w spadku
poniedziałek, 25 stycznia 2021 o 00:47:54 UTC+1 Arek napisał(a):
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości :
>No bo przecież na te zasiłki to rząd daje, tak?
Rząd nie ma własnych pieniędzy, daje z naszych składek i podatków.

To zależy jaki rząd - i w ogóle to jest wymysł jakichś "wykształciuchów".
A na poważnie nie jest ważne, czyje są pieniądze, tylko to, kto nimi dysponuje, niestety :(

Co nie zmienia faktu, że ubezpieczanie na wypadek zdarzenia pewnego można sobie darować. Obniżyć ZUS/podatek o ok. 8zł miesięcznie (zakładając ok. 40 lat pracy) i zlikwidować ten zasiłek.

Podatek od śmierci - to jest niezłe, kto wie, czy nie lepsze niż źródło powiedzenia "pecunia non olet"...

A już mniej samolubnie to nie jest ubezpieczenie dla tego, kto umiera, tylko właśnie dla tych biednych sierotek/wdów z postu OP, o których nikt nie pomyślał w sensie tego, by posiadały choćby własne konto, bo co dopiero mówić o własnych pieniądzach - no, te (tzn. pieniądze, nie konto) się jeszcze ostatecznie da zorganizować nawet po śmierci "utrzymującego", jeśli był na tyle przewidujący, że dyspozycję na wypadek śmierci bankowi wydał (hmm, ciekawe, czy to może być dyspozycja jedynie przelewu, czy też np. umożliwienia wypłaty w kasie np. "na PESEL"?).
Praktycznie manifestuje się w to ogłoszeniach na drzewach w podwarszawskich lasach (tzn. sam nie widziałem, kolega mówił, że widział): "pogrzeb 950zł, reszta zasiłku pogrzebowaego do odbioru następnego dnia w kasie firmy" (tzn. to 950zł to tak sprzed ładnych kilku lat niestety).

Data: 2021-01-26 13:00:28
Autor: Akarm
Konto w spadku

[...]

Ciekawe, czy sam zrozumiesz, co napisałeś? :D

--
-
           Akarm

Data: 2021-01-27 03:48:28
Autor: Dawid Rutkowski
Konto w spadku
wtorek, 26 stycznia 2021 o 13:00:53 UTC+1 Akarm napisał(a):
W dniu 25.01.2021 o 14:56, Dawid Rutkowski pisze:
Ciekawe, czy sam zrozumiesz, co napisałeś? :D

Cóż mogę napisać, jedynie tyle, że cieszę się, że Cię covid nie zdmuchnął - ale trzeba uważać, powoduje zakrzepy i mikroudary, przez co pogarsza ogólne myślenie. Zdania złożone i ich rozbiór były już w podstawówce, popytaj wnuków - oni powinni zrozumieć, co napisałem. Bo do dygresji 7. stopnia daleko jeszcze baaardzo. Ew. wskaż błędy.

Data: 2021-01-21 20:22:17
Autor: _Master_
Konto w spadku
[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Jeśli strach trzymać kasę w banku to lepiej już w skarpecie niż w trzech bankach.

Taki trudny jest dostęp do konta?

To jak z trzema żonami w haremie? Większa szansa że którejś głowa nie będzie bolała? ;-)

Data: 2021-01-21 20:25:57
Autor: Alf/red/
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 20:22, _Master_ pisze:
[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Eeee, jesteś nowy na grupie?
Albo inaczej - czy myślisz, że normalni ludzie, mający jedno konto w jednym (jedynie słusznym) banku, chcieliby tu pisać i mieliby o czym?

--
Alf/red/

Data: 2021-01-21 20:29:46
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
_Master_ <Master@z.pl> writes:

[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Żeby np. kartę mieć w innym banku niż konto z dużymi pieniędzmi?

To jak z trzema żonami w haremie? Większa szansa że którejś głowa nie
będzie bolała? ;-)

To nie jest takie śmieszne. Pady banków/przerwy techniczne się zdarzają.

KJ

Data: 2021-01-21 21:04:40
Autor: _Master_
Konto w spadku
W dniu 2021-01-21 o 20:29, Kamil Jońca pisze:
_Master_ <Master@z.pl> writes:

[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Żeby np. kartę mieć w innym banku niż konto z dużymi pieniędzmi?

To strach mieć kartę do konta z dużymi pieniędzmi?
Słyszałem że te ataki hakierskie to łapią sięludzie wyjątkowo nieostrożni łatwowierni albo nie ogarniający technologii.
Normalni inteligentni mają się czego bać?

To nie jest takie śmieszne. Pady banków/przerwy techniczne się zdarzają.

I to może w XXI wieku spowodować kłopoty dla klienta banku?

Nie dostanie pieniędzy jak będzie potrzebował?

Data: 2021-01-21 22:41:50
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku

_Master_ <Master@z.pl> writes:

[...]

A to myślisz, że z visy czy banku dane kart nie wyciekły. Czy z
"porządnych" sklepów?

To nie jest takie śmieszne. Pady banków/przerwy techniczne się zdarzają.

I to może w XXI wieku spowodować kłopoty dla klienta banku?

Nie dostanie pieniędzy jak będzie potrzebował?

Owszem.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-22 08:38:45
Autor: _Master_
Konto w spadku
W dniu 2021-01-21 o 22:41, Kamil Jońca pisze:
A to myślisz, że z visy czy banku dane kart nie wyciekły. Czy z
"porządnych" sklepów?

Dane z BANKU? Jak? Przez zhakowane aplikacje czy pracownicy sprzedali. Bo przecież nie przez złamanie zabezpieczeń BANKU.

Owszem.

Jeśli firma w której pracuję nie dotrzyma terminów to płaci KARY.

Czy banki płacą KARY?

Data: 2021-01-22 08:43:30
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
_Master_ <Master@z.pl> writes:

[...]

A jakie to ma znaczenie? Wyciekły.

Owszem.

Jeśli firma w której pracuję nie dotrzyma terminów to płaci KARY.

Czy banki płacą KARY?

Za przerwę techniczną o której uprzedzali? Nie sądzę.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-22 09:03:11
Autor: _Master_
Konto w spadku
W dniu 2021-01-22 o 08:43, Kamil Jońca pisze:
A jakie to ma znaczenie? Wyciekły.

PODSTAWOWE!

Za przerwę techniczną o której uprzedzali? Nie sądzę.

To wszystkie przerwy techniczne są zaplanowane i ich czas?

Data: 2021-01-22 09:17:21
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
_Master_ <Master@z.pl> writes:

W dniu 2021-01-22 o 08:43, Kamil Jońca pisze:
A jakie to ma znaczenie? Wyciekły.

PODSTAWOWE!

W kontekście tego dlaczego "lepiej odpiąć kartę od dużych pieniędzy"?
Żadne.

Za przerwę techniczną o której uprzedzali? Nie sądzę.

To wszystkie przerwy techniczne są zaplanowane i ich czas?

Nie. Ale jeśli się pytasz czy można uzyskać rekompensatę za awarie
banku, odpowiadam Ci: można.
EOT z mojej strony.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-22 10:00:11
Autor: _Master_
Konto w spadku
To się przy okazji dopytuję w jaki sposób te dane z banków wyciekają.
Czy fizycznie z banku czy np. kanałami mobilnymi, aplikacjami, zawirusowanymi windowsami, androidami...

Dobrze by było wiedzieć żeby się ustrzec.

Wszak napisałeś że karta podpięta do DUŻYCH pieniędzy jest NIEBEZPIECZNA.

Data: 2021-01-21 20:40:21
Autor: Michal Jankowski
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 20:22, _Master_ pisze:
[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Czy ja gdzieś pisałem, że to były wszystkie konta?
:)

   MJ

Data: 2021-01-22 16:37:00
Autor: J.F.
Konto w spadku
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6009d46a$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[OT] Po co normalnemu człowiekowi 3 konta?

Jeśli strach trzymać kasę w banku to lepiej już w skarpecie niż w trzech bankach.
Taki trudny jest dostęp do konta?

No widzisz - jak masz ponad 400kzl, to BFG mozesz przekroczyc, trzeba rozdzielic :-)

Czesto bywaly promocje oszczednosci na "nowe srodki", wiec trzeba moc wycofac na konto w innym banku.

Poza tym kwestia oplat,  warunkow, promocji - np ktore bankomaty sa bezplatne ...

To jak z trzema żonami w haremie? Większa szansa że którejś głowa nie będzie bolała? ;-)

Tez - jak sie okaze, ze jedna karta nie dziala ...

J.

Data: 2021-01-23 09:17:00
Autor: _Master_
Konto w spadku
W dniu 2021-01-22 o 16:37, J.F. pisze:

No widzisz - jak masz ponad 400kzl, to BFG mozesz przekroczyc, trzeba rozdzielic :-)

AAA to rozmawiamy o tym promilu klientów?

Czesto bywaly promocje oszczednosci na "nowe srodki", wiec trzeba moc wycofac na konto w innym banku.

AAA to rozmawiamy o tych DZIADACH co liczą wisienki

Poza tym kwestia oplat,  warunkow, promocji - np ktore bankomaty sa bezplatne ...

To w XXI wieku jeszcze nie są BEZPŁATNE? Ten co go ściga limit BFG sprawdza bezpłatność bankomatów?

Tez - jak sie okaze, ze jedna karta nie dziala ...

To karta może nie działać

A swoją drogą... Zapłaciłem ostatnio blikiem.
Skoro są takie możliwości techniczne to jakiś numer nadany przez pośrednika umieszczony na KARCIE wydaje się PRZEŻYTKIEM

Data: 2021-01-23 23:28:41
Autor: WAM
Konto w spadku
On Sat, 23 Jan 2021 09:17:00 +0100, _Master_ <Master@z.pl> wrote:

Poza tym kwestia oplat,  warunkow, promocji - np ktore bankomaty sa bezplatne ...

Ten co go ściga limit BFG sprawdza bezpłatność bankomatów?
A myślisz że jak się majątku 100kEUR dorobił? Zaoszczędził na
prowizjach. I nie chce stracić teraz.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2021-01-21 20:49:01
Autor: Robert Tomasik
Konto w spadku
[...]

Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
niejako w prawa spadkodawcy.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-21 20:53:35
Autor: Michal Jankowski
Konto w spadku

Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
niejako w prawa spadkodawcy.

Jak sobie wyobrażasz wypowiedzenie umowy przez zmarłego?

  MJ

Data: 2021-01-22 00:12:12
Autor: Robert Tomasik
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 20:53, Michal Jankowski pisze:

[...]

Przychodzą w jego imieniu spadkobiercy. Natomiast to nadal jest
wypowiedzenie na warunkach zawartej umowy i w szczególności może tam być
jakiś termin.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-22 12:08:53
Autor: Alf/red/
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 20:53, Michal Jankowski pisze:
Jak sobie wyobrażasz wypowiedzenie umowy przez zmarłego?

Przychodzą w jego imieniu spadkobiercy.

Zapytam inaczej - czy ktoś zna przypadek regulaminu czegokolwiek, że spadkobierca musi wypowiadać? Co do zasady wszystkie umowy się rozwiązują z chwilą śmierci (sprawdzić czy nie kredyt, ale tego też nie można wypowiedzieć).

--
Alf/red/

Data: 2021-01-22 12:24:50
Autor: Michal Jankowski
Konto w spadku
W dniu 22.01.2021 o 12:08, Alf/red/ pisze:
[...]

Umowa ze zmarłym wygasła z chwilą jego śmierci, nawet jeśli bank o tym jeszcze nie wie. Nikt niczego nie musi ani nie może wypowiedzieć.

Zupełnie inną sprawą jest, czy bank może/chce/musi zaoferować spadkobiercom przejęcie lokat z zachowaniem ciągłości odsetek czy tam czegoś.

   MJ

Data: 2021-01-22 19:07:53
Autor: J.F.
Konto w spadku
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600ab604$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Alez Michale - opoznione splywy platnosci kartowych, karty kredytowe, ich automatyczna splata, lokaty terminowe jak sam piszesz, zlecone przelewy, polecenia zaplaty, czasem jakis kredyt, no i w koncu oplaty za prowadzenie konta - i wszystko to do odkrecania, bo bez umowy ? :-)

J.

Data: 2021-01-21 21:14:27
Autor: Krzysztof Halasa
Konto w spadku
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Czy w każdym z tych banków środki są na jednakowych warunkach
zdeponowane? Bo może to sa okresy wypowiedzenia. Spadkobiercy wchodzą
niejako w prawa spadkodawcy.

Gdyby tak było, to mogliby przecież wypłacić (przelewem) od ręki.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-01-22 00:12:54
Autor: Robert Tomasik
Konto w spadku
W dniu 21.01.2021 o 21:14, Krzysztof Halasa pisze:

[...]

Właśnie zniknąłeś wkłady terminowe :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-22 08:45:36
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
[...]

Wkłady terminowe można zerwać.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-24 20:34:41
Autor: Robert Tomasik
Konto w spadku
W dniu 22.01.2021 o 08:45, Kamil Jońca pisze:

[...]

Można, ale bywają tam terminy.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-24 14:32:31
Autor: Akarm
Konto w spadku

Właśnie zniknąłeś wkłady terminowe :-)

Mógłbyś wyjaśnić, dlaczego uważasz, że Krzysztof Halasa zniknął? No i dlaczego nazywasz go wkładami terminowymi?
Przeczytałem wszystko i nie zauważyłem, żeby było coś wskazującego na znikniecie dyskutanta. :O

--
-
           Akarm

Data: 2021-01-24 20:34:06
Autor: Robert Tomasik
Konto w spadku
W dniu 24.01.2021 o 14:32, Akarm pisze:

[...]

Najciekawsze, że ja też.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-01-26 12:56:02
Autor: Akarm
Konto w spadku

Najciekawsze, że ja też.

Ty też zniknąłeś?
A poza tym wszystko w porządku?

--
-
           Akarm

Data: 2021-01-25 19:47:46
Autor: Peter
Konto w spadku
W dniu 2021-01-21 o 16:54, Michal Jankowski pisze:
Jesteśmy w trakcie załatwiania rzeczonych spraw. Ile taka operacja musi/powinna/może trwać?

1. Bank numer jeden.
  - środki ulokowane w funduszach. Wypłata pojawiła się po 5 dniach.

Mam nadzieję, że wiesz że od środków ulokowanych w funduszach wypłaconych po śmierci właściciela płaci się 20 % podatku.
Jeżeli nie zgłosiłeś tego faktu w funduszu to po informacji jakiegoś sygnalisty, dopadnie cię odpowiedzialność karno-skarbową.

--
  peter

Data: 2021-01-25 19:57:02
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
Peter <kominiarz@wp.pl> writes:

[...]

IIRC od jakiegoś czasu nie. Uwzględnia się koszt nabycia przez
spadkodawcę.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-27 12:28:35
Autor: Peter
Konto w spadku
W dniu 2021-01-25 o 19:57, Kamil Jońca pisze:
[...]

hm, masz jakieś dowody (nr ustawy, komentarze etc), że jest tak jak piszesz?.

IMHO, tylko w dwóch przypadkach płaci się tylko od zysków kapitałowych -> 1. gdy żyje małżonek/a to dziedziczy on/a 50% jednostek i płaci 19% tylko od zysków kapitałowych. 2. gdy spadkodawca sporządził pisemną dyspozycję komu daje ( ale tylko do 20-krotnośći średniego wynagrodzenia) też tylko 19% od zysku
Pozostali spadkobiercy płacą od całości 19%.

Jeżeli się mylę i coś się zmieniło w ustawach to podaj podstawę prawną.

--
  peter

Data: 2021-01-27 12:40:47
Autor: Kamil Jońca
Konto w spadku
[...]

https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/ustawa-pit/684777,Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fizycznych-art-2223.html
pkt 1m)

1m. W przypadku odpłatnego zbycia udziałów w spółce kapitałowej,
udziałów w spółdzielni oraz papierów wartościowych, wykupu przez
emitenta papierów wartościowych albo odkupienia (umorzenia) tytułów
uczestnictwa w funduszach kapitałowych, a także zwrotu wkładów albo
udziałów w spółdzielni, nabytych przez podatnika w drodze spadku,
kosztami uzyskania przychodu są wydatki poniesione przez spadkodawcę w
celu objęcia lub nabycia tych udziałów w spółce kapitałowej oraz
papierów wartościowych, udziałów albo wkładów w spółdzielni, a także na
nabycie tych tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych.

o to chodzi?
KJ

Data: 2021-01-28 11:01:35
Autor: ptoki
Konto w spadku
czwartek, 21 stycznia 2021 o 09:55:03 UTC-6 Michal Jankowski napisał(a):
[...]
Zapytac o podanie podstawy prawnej.
Ty sie ciesz ze ci nie kazali grupowej pielgrzymki rodzinnej czynic i po prostu wyplaca nalezna czesc niezaleznie od tego co zrobia pozostali spadkobiorcy.

Zapytaj o podstawe i jak to jest jakis lokalny regulamin to mozesz sprobowac powalczyc. Bo zakladam ze w ustawie jak pisze to najpewniej "bez zbednej zwloki".

Konto w spadku