Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?

Data: 2016-06-14 13:27:37
Autor: BQB
Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?
Witam, szukam konta walutowego, którego użyję raz, być może w odległej przyszłości ponownie, będę chciał je powiązać z paypalem - wolę zapłacić za przewalutowanie w banku niż przez paypal. Obecnie mam konto w BZWBK jeżeli ma to znaczenie. Polecicie coś jak najtańszego?

Data: 2016-06-14 04:32:37
Autor: Dawid Rutkowski
Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?
Internetowy kantor aliora - ale kantor, a nie sam alior !
Konto darmowe, do tego atrakcyjne kursy - niby to też alior, a spread zamiast 15% tylko 0,6% !
A nawet można mieć darmową kartę debetową - jedyny warunek darmowości to użycie jej raz w ciągu 6 miesięcy od wydania.
Oczywiście żadnej gwarancji utrzymania tych warunków nie ma, ale już od kilku lat są takie same.

Data: 2016-06-14 17:18:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?

"BQB" 575fea2f$0$642$65785112@news.neostrada.pl

Witam, szukam konta walutowego, którego użyję raz, być może w odległej

  http://danutac.eu/ <-- Smart, ale nie polecam z uwagi
  na trudną obsługę; w razie czego od siebie daję 3 dychy
  https://clk.leadexpert.pl/click?c=A54tPL5A&cr=2Wm7i7IL&s=XPR7P2Hl

Smart i Biz to FM bank. Problemy z Biz opisuję w osobnych wątkach.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-15 10:48:31
Autor: janek z pola
BQB wrote:

[...]

Obiło mi się o uszy, że PayPal nie pozwala wypłacać na rachunki bankowe waluty innej niż taka jaka jest w kraju, który podałeś jako kraj zamieszkania. Czyli jak podałeś Polskę, to możesz zrobić przelew wyłącznie w PLN.

Czy ktoś może zweryfikować powyższe?

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-06-16 02:02:48
Autor: Dawid Rutkowski
Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?
A co to dokładnie znaczy "powiązać z paypalem" ?
Czy to jest coś więcej niż wskazanie rachunku do wypłat z "konta paypal" ?
Choć już to, jak widać, będzie problemem - paypal nie taki głupi, żeby pozwalać na omijanie swoich kursów wymiany.
Zaś wracając do "coś więcej" - chyba nie ma mechanizmu pozwalającego paypalowi samodzielnie obciążać to konto ? Trzebaby podać login i hasło do banku.
Z kartą płatniczą oczywiście łatwiej.

Więc jak to jest z kontem i tym "powiązaniem" ? Chodzi tylko o ew.. wypłaty ?
A jeśli wpłaty trzeba robić samemu, to pozostaje jeszcze kwestia kosztu przelewu z konta euro/$ w polskim banku na paypal (o ile w ogóle taka operacja jest możliwa i można mieć tam fundusze w euro, podając PL jako kraj zamieszkania - bo jeszcze może się okazać, że będzie taka skucha jak próba "wypłaty euro w bankomacie euronetu" debetówką do konta w euro).
Tu IKA jest dobry, daje darmowe przelewy do wysokości wymienionych u nich sum. Co raczej gwarantuje bezpłatne przelewy w euro - tylko uwaga, trzeba wybrać taką opcję, która daje przelew SEPA (tzw.. "przelew europejski") - jest o tym w regulaminie, ale ja jeszcze pewności na 100% nie mam, jak trzeba wybrać, więc może ktoś podpowie ?
Z $ może być problem większy, bo to już musi być przelew SWIFT, a tu IKA pokryje tylko koszty aliora - ale jeśli jest to przelew do banku w PL, to zwykle przyjmują je też za darmo.

Także jak widać niełatwo drani z paypala wyrolować ;P

Data: 2016-06-16 11:22:02
Autor: BQB
[...]

Wiem, że się da, bo ludzie płacą, dowiem się co i jak od nich.
W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie - nie sądziłem, że to może być aż taki problem.

Konto walutowe EUR lub USD, gdzie?